Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wysokie spalanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 143
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 25 czerwiec 2014 - 08:12

Witam,

Generalnie auto chodzi super. Od jakiegos czasu zaobserowalem jednak o wiele wieksze spalanie (kolo 16-17 litro lpg). Instalacja dziala poprawnie. Myslalem, ze to wina walnietych lozyk kol przednich (zwiekszone opory toczenia), ale po wymianie nie jest lepiej. Podejrzewam teraz silniczek krokowy - czasami wiesza sie na 2 tys obrotow i nie chce zejsc z nich (bieg jalowy). Czy podejmowac jeszcze jakies inne kroki?

P.S.

Czy jest mozliwosc gdzies zakupu za jakas rozsadna cene silniczka krokowego do 2.0 16v 141KM? Bylem u mnie w 2 duzych sklepach moto i nie maja czegos takiego. Na allegro znalazlem raptem 5 czy 6 ofert jedynie na czesci uzywane za wcale nie male pieniadze (kolo 150 zl za uzywke).

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwiec 2014 - 09:40

Zacznij od sprawdzenia co powoduje że auto nie schodzi z obrotów ?
- stan odmy i zaworu PCV
- czujnik ciśnienia układu kierowniczego (do sprawdzenia czy nie ma wycieku - ma duże znaczenie na obroty biegu jałowego , zwłaszcza przy zmianie biegów jak jest uszkodzony)
- podcisnienia (stan rurek i połączeń)
- przepustnica (czyszczenie)
- silnik krokowy

#3 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 143
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 25 czerwiec 2014 - 09:44

Czesc Andreas,

Dzieki za szybka odpowiedz. Z powyzszych zalecen wlasnie wszystko bylo sprawdzane - powodem bylo notoryczne gasniecie silnika na wolnych obrotach, nawet podczas jazdy - auto po prostu gaslo i lecialo jak kamien.

-odma i VC byly ok
- plynu z ukladu kierowniczego nie ubywa
- przepustnica byla czyszczona - byla zawalona jak nieszczescie
- silnik korowy - wlasnei zostal tylko on, ptrzedtem auto jak juz pisalem gaslo. teraz po czyszczeniu krokowca i przepustnicy jest ok, ale czasami (nie zawsze) nie chce zejsc z tych 2 tys obrotow.

I koniec koncow moje pytanie czy dajmy na to jak korokiec bedzie padniety, to czy on moze odpowiadac za az tak wysokie spalanie?

P.S.

Gdzie kupic taki silniczek??

#4 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 czerwiec 2014 - 10:02

Witam
A co z czujnikiem ciśnienia układu kierowniczego? O którym ci wspominał andreeas7, U mnie nie ciekł a jednak był walnięty i po wymianie jak ręką odjął. Oczywiście porada Andrzeja.
Pozdro

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwiec 2014 - 10:04

Sprawdż błędy metoda kluczykowa , krokowy ma wpływ na obroty biegu jałowego ale nie aż tak drastycznie na spalanie - tu bardziej sonda lambda i skład mieszanki .

#6 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 143
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 25 czerwiec 2014 - 10:22

Andreas,
A mozesz mi doklasnie napisac co i jak sprawdzic 'metoda kluczykowa' ?


bigmeen,

A czy czujnik wywalal jakis blad do kumputera, ze jest walniety? Jakie miales objawy?

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwiec 2014 - 10:26

KornelPL,
Licznik ustawiony na tryb przebiegu całkowitego , wyłaczona funkcja na liczniku tempomatu . 3 x włączasz i wyłączasz szybko stacyjkę zostawiając za 3 razem w pozycji włączonej stacyjki - na liczniku zostaną wyświetlane nr. błędów zapisane przez sterownik , po wyświetleniu pojawi sie napis Done .

Czujnik układu wspomagania melduje błąd P0551

#8 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 143
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 25 czerwiec 2014 - 10:28

Sorry ale nie mam instrukcji i musze zapytac o cos jeszcze :

"wyłaczona funkcja na liczniku tempomatu"

Jak auto nie ma tempomatu to musze cos jeszcze robic ?

I czy jak czujnik bedzie padniety, to czy wywali blad czy niekoniecznie

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 czerwiec 2014 - 10:30

Nie , nie musisz już nic robić , jakbyś miał i nie wyłączył to nie wejdziesz w tryb serwisowy - dlatego uprzedzam.

#10 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 czerwiec 2014 - 10:35

U mnie wywalał kod taki jak Andrzej ci napisał. Ja miałem objawy gasnącego silnika na wolnych obrotah. Podczas zmiany biegów obroty bardzo wolno schodziły albo wcale. Obroty zatrzymywały się na oklło 2,5 tysiącach
Pozdro. :kawka

#11 KornelPL

KornelPL

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 143
  • Dołączył:  19 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Kornel

Napisano 25 czerwiec 2014 - 10:50

bigmeen,
a spalanie ci wzroslo cos?

a gdzie kupiles czujnik i za ile ?

#12 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 czerwiec 2014 - 11:01

U mnie nie było tak zle. Palił troche ponad 10 litrów. Teraz pali około 8 litrów przy jeździe do 110 km/h. Tobie może pali więcej bo zebrało się kilka czynników na to. Jeżeli chodzi o czujnik to kupiłem w serwisie nowy za 170 złoty bo za używany chcieli na allegro 140. He he.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych