Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pt temperatura


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.lokerlol_*

Bezimienny Gość.lokerlol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 lipiec 2014 - 13:48

Dzięki kolego
Dziś zakupie te ustrojstwo ale dopiero przetestuje za tydzień bo w poniedziałek wyjazd w Polskę
Ale dziś jeszcze popróbuje tej akcji z jazdą i dolewaniem płynu :p
Ale mam jeszcze jedno pytanie gdzie w Pt szukać gniazda OBD

#22 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 442
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 04 lipiec 2014 - 14:09

Dołączona grafika
szukaj tu.

#23 Bezimienny Gość.lokerlol_*

Bezimienny Gość.lokerlol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 lipiec 2014 - 14:23

Dzięki Mirku

#24 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 lipiec 2014 - 14:35

Obrazek
szukaj tu.

Troszeczkę bardziej w lewo, pod klapką bezpieczników. Chyba, że benzynie jest inaczej, niż w 2.2. :)

#25 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipiec 2014 - 14:38

Jest tak samo jak w dieslu pod klapką od bezpieczników :kawka

#26 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 442
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 04 lipiec 2014 - 15:18

Najświeższe dane
Dołączona grafika
chyba,że w manualu jest inaczej.
Pozdrawiam.

#27 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipiec 2014 - 15:37

Jest inaczej w manualu

#28 Bezimienny Gość.lokerlol_*

Bezimienny Gość.lokerlol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 lipiec 2014 - 14:15

U mnie w manualu 2.0 jest w tym miejscu co pokazał Mirek
Dziś podpoiłem Elm-a 327 i przeprowadziłem testy odpaliłem autko i sie nagrzewało a ja sprawdzałem temperaturę i wnioski takie .Gdy wskazówka doszła w pt na połowę na postoju to w Torque pokazywało mi już 99 stopni poczekałem chwilke ale wentylator się nie załączył,(gdy włączam klime wentylator działa
Pod korkiem taki stan
Dołączona grafika

Do zbiorniczka dolałem max 100 ml nie więcej może mniej.
Cz możliwe jest to że nie ma termostatu? (dodam że rura do chłodnicy ta górna jest gorąca)czy wysiadł czujnik temperatury? ale wskaźnik przecież działa.
A i w czasie jazdy temperatura nie przekracza 1/4 skali chyba że stanie się gdzieś w korku wtedy urosnie do połowy, ale u mnie w okolicach korek to coś mało spotykanego.
W Torque gdy na skali mamy 1/4 pokazuje około 75-80 stopni.

#29 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 lipiec 2014 - 15:18

lokerlol potrzymaj go trochę dłużej bez załączonej klimatyzacji bo wentylator startuje od 103 stopni a wyłącza się przy 98,8. Będziesz wiedział czy działa drugi szybszy bieg wentylatora odpowiedzialny za chłodzenie silnika.
Termostat sprawdż od zimnego silnika czy jest różnica temperatur przed termostatem a na wejściu do chłodnicy. Jak się elementy nagrzewają równomiernie to termostat przepuszcza.

#30 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2014 - 16:06

Oba biegi odpowiadają za chłodzenie silnika pierwszy bieg bez włączonej klimatyzacji powinien chodzić 97 -93 stopnie

#31 Bezimienny Gość.lokerlol_*

Bezimienny Gość.lokerlol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 lipiec 2014 - 14:18

Dziś go rozgrzałem tak że włączył się wentylator i jak temperatura spadła tak o gróbośc wskazówki pod polowe skali wentylator się wyłączył.
Rura od chłodnicy do termostatu grzeje się stopniowo razem z silnikiem.
Zamówiłem dziś jakiś termostat za 40 zł był jeszcze za 22 i za 80 ale 80 to jak za termostat to przesada.
jutro będę wiedział jakiej jest firmy bo zapomniałem zapytać bo zamawiałem przez telefon

[ Dodano: 2014-07-17, 15:18 ]
Zakupiony termostat jest z firmy GATES
foto
Dołączona grafika
Cena 33 zł w zestawie 2 uszczelki jedna gumowa jedna jakaś papierowo coś tam :lol

#32 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 grudzień 2014 - 09:10

Mam ten sam termostat, wymieniłem ponieważ u mnie cieknął płyn na łączeniu z obudową termostatu. Czy konieczne jest zakładanie tej drugiej uszczelki "papierowo coś tam" ? a jeśli tak to ją się zakładana na łączenie obudowy termostatu? bo jak dla mnie to jest za mała nie wpasowuję się otworami do obudowy. Po wymianie termostatu, skręceniu wszystkiego, efekt był taki że przestało cieknąć, temperatura na postoju dochodziła do 90 i stała w miejscu, ale podczas jazdy nie może osiągnąć 90 stopni, dochodzi do 85 i opada. Co może być tego powodem ? :(

#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2014 - 09:25

merlin,
Jak to co może być powodem , żle zamontowany termostat lub uszkodzony i nic więcej płyn idzie na cały układ .

#34 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 grudzień 2014 - 09:35

Hm wiem że zdarzają się nowe uszkodzone termostaty ale jest to rzadkie zjawisko, natomiast co do montażu termostatu zastanawiam się jakie błędy można tam popełnić ? sprawa nie jest skomplikowana.

#35 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2014 - 09:46

Skoro wszystko takie proste to po co się pytasz ? - płyn do spuszczenia , termostat do wyjęcia+ sprawdzenie czy nic nie wpadło (silikon czy tez inne paprochy) , wrzuć do garka i sprawdzaj jak się otwiera i czy się nie przycina obserwując temperaturę na termometrze :kawka

#36 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 grudzień 2014 - 16:04

ok, zaraz idę to robić :)

[ Dodano: 2014-12-07, 16:04 ]
a jednak termostat, założyłem inny i wszystko gra :) wskazówka na 90 stopniach nawet nie drgnie :)

#37 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 16 grudzień 2014 - 22:00

Mam u siebie podobny problem z temperaturą - w czasie jazdy wskazówka dochodzi do połowy, po chwili opada by następnie znów osiągnąć środkową kreskę i tak w kółko. Wyjątkiem jest podjeżdżanie pod dłuższe wzniesienia a także gdy auto stoi z odpalonym silnikiem - wtedy wskazówka jest równo w połowie skali bez wahań.
Dziś wymieniłem termostat (firmy vernet), ale poprawy brak, a jest wręcz gorzej. Wskazówka osiąga połowę skali tylko na postoju, w czasie jazdy nie daje rady. Zanim się szarpnę 185zł na oryginalny termostat z serwisu, poradźcie czy coś jeszcze może być tego przyczyną? Pompa wody na przykład? W sprężynie starego termostatu znalazłem kilka skrawków plastiku wyglądających jak wióry po skrobaniu, ale pompa chyba nie ma plastikowych elementów?

#38 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 grudzień 2014 - 19:24

taaa
doktor daje rady
mnie kreww zalewa
koniec roku sie blizy
a kalendarz nadqal w glowie,,,,

[ Dodano: 2014-12-17, 19:24 ]
bo licza sie ludzie,.... :cenzura

#39 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 26 grudzień 2014 - 17:06

Termostat wymieniony na oryginał mopara i dalej to samo. Więc do wymiany zostaje już tylko czujnik, ew. korek wlewu. Da radę w jakiś sposób sprawdzić stan czujnika? Nie chcę znów niepotrzebnych kosztów, choć nie wyobrażam sobie by to była wina czegoś innego hmm .

#40 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 grudzień 2014 - 17:55

Eugeniusz,
Nic nie słuchasz ? - a kto ci go kazał wymienić , przed jaką kolwiek decyzją robi się testy i sprawdza parametry na komputerze i porównuje z wynikiem z pomiaru na pirometrze .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych