Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pt temperatura


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#61 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2015 - 12:37

Objeg i drożność układu chłodzenia - po otwarciu termostatu następuje gwałtowny spadek i schłodzenie w układzie , tak ma być a szukać trzeba usterki jeśli po chwili się nie normuje i nie podnosi -po otwarciu temperatura powinna spaść o jedną kreskę i w ciągu kilku minut ponownie podnieść się na środek i tak pozostać .

#62 seba1977

seba1977

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2443
  • Dołączył:  18 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:Diana
  • Skąd::Żary
  • Płeć: Kobieta

Napisano 12 styczeń 2015 - 12:43

W tym problem że to nie jeden raz a kilka/ kilkanaście razy w czasie jazdy wskazówka opada i się podnosi

#63 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2015 - 12:50

Nie wiem - na odległość nie stawia się diagnozy , wszystko opiera się o testy i sprawdzanie , czasem jest winny termostat , pompa wody albo korek na chłodnicy : nie trzyma ciśnienia w układzie .To nie jest takie jednoznaczne i proste .Nie dam lekarstwa bo nie wiem sam .

#64 seba1977

seba1977

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2443
  • Dołączył:  18 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:Diana
  • Skąd::Żary
  • Płeć: Kobieta

Napisano 12 styczeń 2015 - 13:15

I tu jest ból że zachciało mi się nietypowego auta :lol
Pozostaje mi zaufać mechanikowi że wie co robi. Zostawiłam mu auto na parę godzin bo miał go sprawdzać jak ostygnie, powiedział że termostat jest sprawny i stwierdził czujnik.
Tak więc dziękuje za znalezienie czujnika, dzwoniłam do serwisu 221zł promocja widać się skończyła

#65 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2015 - 13:32

seba1977,
Układ chłodzenia jest typowy i taki sam jak w innych autach - tylko znalezienie fizycznie usterki nieraz zajmuje trochę czasu .

#66 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 12 styczeń 2015 - 19:08

seba1977, dopiero co przerabiałem temat wymiany czujnika ale bardziej z desperacji niż z przekonania. I dobrze, że w kupiłem zamiennik za bodajże 65zł + wys. w serwisie Motorpol w Legnicy (oryginał mieli za 215zl), bo stary czujnik był dobry. Więc jeśli jeszcze nie kupiłaś to nie pakuj się w koszta tylko bierz zamiennik (mój był firmy FAE).
Ja wciąż szukam w okolicy warsztatu, gdzie mają sprzęt do ciśnieniowej diagnostyki układu. Bez tego dalej ani rusz, a problem mam dokładnie ten sam.

#67 seba1977

seba1977

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2443
  • Dołączył:  18 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:Diana
  • Skąd::Żary
  • Płeć: Kobieta

Napisano 12 styczeń 2015 - 23:37

Eugeniusz, tak zrobię, już zamówiłam zamiennik i zobaczę co będzie dalej

#68 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 styczeń 2015 - 09:44

Witam

Ja tylko na wlasnym przykładzie powiem lepszy droższy orginał niż tani zamkennik jeżeli chodzi o czujniki Wymieniłem kiedyś dwa w ciągu roku a trzeci był orginał i dzialał do końca powożenia.
Ktoś kiedyś powiedział że po 10 latach praktycznie każdy czujnik jest do wymiany a że działają po tym czasie to chwała im za to.

:ziom

#69 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2015 - 09:49

bigmeen,
wszystko się zgadza Marcinie ale kwota 215zł za czujnik temperatury to gwałt i przegięcie nawet w VW za czujnik kwota nie przekracza kwoty 85 zł na serwisie - a sypią się na potęgę .
Normalna cena czujnika temperatury waha się od 30- 85 zł , ku.........wa nie wiem kto ma tak zaporową politykę w chryslerze .

#70 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 02 luty 2015 - 18:34

No i wreszcie wszystko jasne - w moim przypadku przyczyną skoków temperatury jest przedmuch spod głowicy, na tyle niewielki, że nie wywala płynu ani go nie ubywa, nie dostaje się też do oleju ani na odwrót. Tymczasowo zrobiłem 1,5 mm odpowietrznik w termostacie i teraz temperatura jest stabilna (tylko silnik sporo dłużej się nagrzewa), w zasadzie jeździ się bez problemu.

Jedynie momenty załączania wentylatora się nie zmieniły - I bieg przy 100 stopniach, drugi przy 107 a wyłączenie przy 93. Zanim zrobię uszczelkę, chciałbym się upewnić co może być tego przyczyną, i czy warto sobie w ogóle zawracać tym głowę?

Przy okazji - gdzieś mi się obiło o uszy, że nie powinno się planować głowicy w tym silniku, ale czy jest jakiś inny sposób przygotowania powierzchni przy wymianie uszczelki?



#71 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 luty 2015 - 19:12

Kupić drugi nowy silnik .

A jak ty sobie wyobrażasz bez planowania założyć nowa uszczelkę na krzywej głowicy ? - ci co robią dobrze wiedza ile mogą maksymalnie zebrać aby było dobrze i parametry sie zgadzały

#72 mirek

mirek

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  06 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Brańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 luty 2015 - 21:28

W większości 2.0 w miesiącach zimowych spadek temperatury nawet o jedną kreskę w czasie jazdy wydaje się być normalnym zjawiskiem 

sam wymieniłem 3 termostaty i bez rezultatu .Po prosto ta sama chłodnica jest montowana w 2.0 i 2.4 więc wniosek nasuwa sie taki ze może układ chłodzenia jest troszeczkę zbyt wydajny przy niskich temperaturach w 2.0 i bezwładność w otwieraniu i zamykaniu  termostatu daje w efekcie spadek prawie o jedna kreskę .Lokalizacja czujnika temperatury też gdyby była gdzieś w głowicy w okolicy 4 cylindra dawałaby inny odczyt ale geniuszu sie nie poprawia . czujnik też wymieniałem i bez rezultatu .Ale w ciepłe miesiace strzałka od temperatury stoi jak drut na kresce. Przetestowałem z OBD i przy temperaturze na dworze -2 na dystansie 60 km miałem ciągłe wahanie od 87 do 95 stopni czyli niecała kreskę i juz nic nie grzebię .



#73 kgmodel

kgmodel

    Początkujący

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 42
  • Dołączył:  01 lis 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Żywiec
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 luty 2015 - 08:58

W moim 2.2 CRD też miałem problem z niedogrzanym silnikiem. Po 20 km jedna kreska max. dwie.

Wymiana termostatu (trzeba się troszkę nagimnastykować ale się da) i temparatura na połowie wskaźnika jak w "książce pisze". No i moja Panie ma szybciej ciepło w Pitusiu podczs podróży do pracy  :jupi



#74 jedrus

jedrus

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  09 lut 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Swarzedz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 luty 2017 - 19:08

ja tez wymienilem termostat bo zimno w aucie ale wzialem uzywke i nic nie pomoglo. Za to mechanik powiedzial ze sa jakies 2 rodzaje i byla akcja serwisowa na termostat w CRD - jaki nr czesci powinien w koncu byc wie moze ktos? 

kgmodel jaki zastosowales ty?

#75 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 luty 2017 - 19:20

Jest tylko jeden rodzaj i nie było akcji serwisowych ? - termostat bezproblemowo pracuje ok 5 lat i trzeba wymieniać w każdym crd .Pierwsza lepsza oferta Behr do 2,2 crd będzie pasować - komplet z obudowa i czujnikiem temperatury .

#76 jedrus

jedrus

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  09 lut 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Swarzedz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 luty 2017 - 11:30

no to robie drugie podejscie z nowa czescia, taki bedzie pasowal?

 

http://allegro.pl/be...5902193911.html



#77 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4975
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 luty 2017 - 11:55

Będzie pasował.



#78 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 luty 2017 - 13:58

Jak najbardziej dobry wybór - kiedyś nie do dostania poniżej 300zl - coraz lepsze czasy dla naszych crd

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 26 luty 2017 - 13:58


#79 jedrus

jedrus

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 50
  • Dołączył:  09 lut 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Swarzedz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 luty 2017 - 18:35

moze to juz wyprzedaz na zasadzie czyszczenia magazynow? Niewazne, biore i wymieniam  :]



#80 Bezimienny Gość.Jacol_*

Bezimienny Gość.Jacol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 marzec 2017 - 11:46

No i wreszcie wszystko jasne - w moim przypadku przyczyną skoków temperatury jest przedmuch spod głowicy, na tyle niewielki, że nie wywala płynu ani go nie ubywa, nie dostaje się też do oleju ani na odwrót. Tymczasowo zrobiłem 1,5 mm odpowietrznik w termostacie i teraz temperatura jest stabilna (tylko silnik sporo dłużej się nagrzewa), w zasadzie jeździ się bez problemu.

Jedynie momenty załączania wentylatora się nie zmieniły - I bieg przy 100 stopniach, drugi przy 107 a wyłączenie przy 93. Zanim zrobię uszczelkę, chciałbym się upewnić co może być tego przyczyną, i czy warto sobie w ogóle zawracać tym głowę?

Przy okazji - gdzieś mi się obiło o uszy, że nie powinno się planować głowicy w tym silniku, ale czy jest jakiś inny sposób przygotowania powierzchni przy wymianie uszczelki?

wymieniłem uszczelkę pod głowicą,głowica zplanowana, NO I GŁUPIEJE ,TEMPERATURA SKACZE(objawy identyczne),PŁYNU UBYWA,,czyżbym musiał robić jesze raz?płakać i płacić?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych