Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pt temperatura


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#41 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 26 grudzień 2014 - 19:41

No dobra, więc teraz tak tylko hipotetycznie - jeśli sprawdzenie wykaże, że czujnik temperatury jest sprawny, to co jeszcze może być nie tak? Tam nie ma za bardzo co się zepsuć, chyba, że ze wskaźnikiem temperatury w zegarach jest coś nie halo. I czy w ogóle sobie tym zawracać głowę, skoro termostat jest ok to przecież silnik się nie zagotuje.

#42 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 grudzień 2014 - 20:03

Eugeniusz,
Pisałem nie jeden raz - środkowe wskazanie nie jest miarodajne jako wzorzec , skok temperatury może być od 82- 108 stopni a zegar będzie stał praktycznie na środku .

Zwłaszcza jak ktoś będzie się bawił wskazówkami i próbował je potem sam ustawić bez kalibracji z testera .

#43 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 26 grudzień 2014 - 20:34

Zwłaszcza jak ktoś będzie się bawił wskazówkami i próbował je potem sam ustawić bez kalibracji z testera .

Gdzież bym śmiał, co to to nie.
I właśnie w tym problem, że wskazówka zawsze stała w miejscu po środku skali. Dopiero od niedawna wariuje i waha się między środkowym wskazaniem i kreską poniżej, jakby temperatura za bardzo spadała co chwilę.
Co by nie było, dzięki za podpowiedzi.

#44 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 grudzień 2014 - 20:40

Eugeniusz pirometr i nagrzac auto do srodka skali - sprawdzic temperaturę pirometrem na obudowie termostatu , doprowadzić do gwałtownego spadku i ponownie sprawdzić wskazanie pirometrem w tym samym miejscu pomiar .

A potem powtórzyć pomiar na komputerze lub zwykłym interfejsie LM 327 (wystarczy do tego celu) i dopiero można podjąć dalsze kroki z autem.

#45 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 27 grudzień 2014 - 17:38

Zanim będę miał możliwość pomiaru pirometrem, sprawdziłem na testerze odczyty temperatury i w czasie jazdy wygląda to tak:
- od włączenia silnika temperatura stopniowo rośnie do 93 stopni, w tym momencie wskazówka dochodzi do połowy,
- otwiera się termostat i temperatura spada do 81 co na wskaźniku objawia się opadnięciem wskazówki prawie o jedną kreskę,
- na postoju wentylator włącza się przy 107 i wyłącza przy 99
- w czasie normalnej jazdy w trasie temperatura waha się w granicach 81-93, więc jeśli te odczyty pokrywają się z rzeczywistą temperaturą płynu, to chyba wszystko jest OK i wyjdzie na to, że wskaźnik w zegarach jakiś bardziej czuły się zrobił hmm

#46 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 grudzień 2014 - 20:23

Nie pracuje ci I bieg wentylatora wentylator w PT powinien sie załączyć przy temp 96,6 stopnia i wyłączyć przy 92,7 stopniach , to co podałeś to temperatura załączania II biegu 98,8 -103 stopnie .

#47 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 28 grudzień 2014 - 14:35

Ale mimo wszystko jednak chyba z czujnikiem temperatury jest coś nie tak. W manualu napisane, że termostat powinien utrzymywać temp. silnika 88-93 stopnie a u mnie jest 81-93 w czasie jazdy (na oryginalnym termostacie mopara i z wyłączonym ogrzewaniem), po za tym dzisiaj sprawdzałem ponownie moment uruchomienia wentylatora - wyszło 107/96 przy książkowych 103/98,8 (pierwszego biegu rzeczywiście nie ma).
Zastanawiam się tylko, czy brać się od razu za wymianę wentylatora, bo jeśli rzeczywiście czujnik jest walnięty, to może po wymianie pierwszy bieg się zacznie włączać. Możliwe, czy zbyt optymistycznie sobie to wytłumaczyłem :glupek ?

#48 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 grudzień 2014 - 14:41

Eugeniusz,
Kużwa co ty pitolisz chopie ile ci można tłumaczyć co ma czujnik do załączania się pierwszego biegu a drugiego nie - masz tylko jeden czujnik albo działa albo nie i tyle - może być tylko przesunięta charakterystyka ze względu na kamień na czujniku .Wentylator jest walnięty albo przekażnik 1 biegu - zaczynaj od tego bo cały czas gotujesz silnik i wywali ci w końcu uszczelka .
Zasłoń chłodnice kartonem i ponów test z temperaturą - jesli będzie stabilna to ponownie weź sie za termostat i sprawdzaj co go blokuje że nie zamyka układu do końca . :cwaniak

#49 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 06 styczeń 2015 - 15:36

Wymieniłem wentylator i próbowałem zasłaniać chłodnicę, ale...
Wiatrak włącza się już przy 79 stopniach (po chwili przestaje), później temperatura dochodzi do 100 i włącza się znowu, tylko że temperatura rośnie dalej a górny wąż od chłodnicy zimny, jakby termostat nie puścił. Termostat sprawdzałem, zresztą jest dopiero co kupiony i wygląda to tak, jakby nie krążył płyn w obiegu lub był zapowietrzony. Ale płyn pod korkiem jest, na wszelki wypadek i tak zamówiłem nowy korek. A co dziwne, jak już płyn pójdzie na chłodnicę temperatura wraca do normy, osiąga 100 stopni tylko na postoju, później włącza się wentylator i od razu zbija temp. do ok. 90. Zasłonięcie chłodnicy wiele nie pomogło, temperatura na wskaźniku dalej skacze tylko w mniejszym zakresie.
Cykl nagrzewania i stygnięcia powtórzony chyba z 5 razy, za każdym razem płyn pod korkiem był więc zapowietrzony raczej nie jest. I za każdym razem przegrzewa się tylko na początku, bez względu czy na postoju, czy w czasie jazdy.
I o co tu kaman hmm .
Albo pompa ma jakąś słabą wydajność, albo układ jednak gdzieś się zapowietrza, bo nic innego mi nie przychodzi do głowy.

#50 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2015 - 18:02

Sprawdż na dotyk/ale bez wentylatora !/ czy chłodnica jest cała równo nagrzana .Podobne objawy miałem przy częściowo nieczynnej /kamień/ chłodnicy.

#51 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2015 - 19:17

Ciśnienie w układzie obowiązkowo do sprawdzenia na manometrze , co do załączania wentylatora przy 80 stopniach do sprawdzenia czy klima się rozłącza , jak będzie włączony guzik komputer z automatu właczy wentylator przy 80 stopniach tak jest oprogramowany układ.

#52 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 06 styczeń 2015 - 21:44

A jeszcze taka ciekawostka, żeby silnika nie przegrzewać jeździłem dziś z ogrzewaniem włączonym na maksa, i gdy zimny silnik zaczyna dochodzić do 100 stopni, można ogrzewaniem go schłodzić o 5-7 stopni tak, że temperatura utrzymuje się między 93 a 101. Ale wtedy płyn w ogóle nie idzie na duży obieg i górny wąż chłodnicy cały czas jest zimny. A to jeszcze gorzej, więc chyba lepiej nim nie jeździć dokąd nie trafi na warsztat?
A odnośnie klimatyzacji, pokrętło ustawione na nogi i dmuchawa na 0 a mimo wszystko wentyl się włącza przy 79 i gaśnie 84. Można odpiąć tą wtyczkę przy sprężarce co ją widać od góry, żeby sprawdzić czy to rzeczywiście wina klimy?
MiGi42,
Jakżeś tam łapę włożył, że Ci się udało podotykać chłodnicę w kilku miejscach?

#53 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 styczeń 2015 - 21:49

Masz definitywnie coś uszkodzone - temperatura powinna być stabilna , cały obieg do sprawdzenia

#54 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 styczeń 2015 - 09:31

zaznaczyłem,bez wentylatora

#55 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 07 styczeń 2015 - 21:48

MiGi42, a jakie dokładnie miałeś objawy? Skoki temperatury widoczne na wskaźniku w czasie jazdy, czy płyn nie szedł na chłodnicę nawet jak już wentylator pracował?

Dziś zwiedziłem wszystkie warsztaty w moim mieście i dowiedziałem się, że jestem posiadaczem unikatowego auta :lol , którego nikt nie jest w stanie zdiagnozować. A jeden mechanik stwierdził, że w sumie to nic takiego się nie dzieje i póki jeździ to jeździj. Inny jak usłyszał o pirometrze najpierw zapytał czy "to ten pistolet co szczela i temperaturę pokazuje", a później mi wmawiał, że to diabelski wynalazek i on takich rzeczy nie musi używać.
Łapy opadają...

#56 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 styczeń 2015 - 23:25

Sebastian, wejdź w kontakt w Adamesem i zapytaj się gdzie się na warsztacie nie przestraszą PiTusia - w końcu masz nie daleko do Legnicy, a na pewno bliżej niż do Szczecina :lol

#57 mirek

mirek

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  06 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Brańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 styczeń 2015 - 21:45

Eugeniusz, Masz tu dodatkowo podane dla silnika 2.0 momenty załączania i wyłączania biegów wentylatora w zależności od prędkości jazdy i włączenia klimy.


Radiator Fan Control

A/C Off –vehicle speed < 70.8 km/h (44 mph)

----- Low Speed ---------- High Speed
Fan On: 96.6° C (206° F) ----- 103° C (219° F)
Fan Off: 92.7° C (199° F) ----- 98.8° C (210° F)


A/C Off –vehicle speed > 70.8 km/h (44 mph)
(until vehicle speed drops below 58 km/h (36
mph)

----- Low Speed ----- High Speed
Fan On: OF ----- 103° C (219° F)
Fan Off: OF ----- 98.8° C (210° F)
A/C On –any vehicle speed
Fan On: OF ----- 82.2° C (180° F)
Fan Off: OF ----- 80° C (176° F)

#58 seba1977

seba1977

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2441
  • Dołączył:  18 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:Diana
  • Skąd::Żary
  • Płeć: Kobieta

Napisano 12 styczeń 2015 - 12:18

Witam. W moim autku wskazówka temperatury opada w czasie jazdy nawet o kreskę. Mechanik zdiagnozował uszkodzony czujnik temperatury, a że nie znalazł w żadnej hurtowni, to kazał mi samej kupić. Można to gdzieś dostać? /ja znalazłam tylko do 2,4/ czy pozostaje tylko serwis?

#59 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2015 - 12:22

seba1977,

http://sklepjeep.red... ... ysler.html

ale sprawdż cenę w serwisie - ostatnio można było taniej dostać z oryginału

ps.
na 99% gwarantuję że spadek w czasie jazdy nie jest spowodowany usterka czujnika temperatury - czujnik tylko czyta temperaturę z układu jak występuje - nic nie zwalnia mechanika z myślenia zwłaszcza jak nie wie w czym jest usterka .

#60 seba1977

seba1977

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2441
  • Dołączył:  18 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:Diana
  • Skąd::Żary
  • Płeć: Kobieta

Napisano 12 styczeń 2015 - 12:31

na 99% gwarantuję że spadek w czasie jazdy nie jest spowodowany usterka czujnika temperatury - czujnik tylko czyta temperaturę z układu jak występuje - nic nie zwalnia mechanika z myślenia zwłaszcza jak nie wie w czym jest usterka .

andreeas7, a jakieś sugestie co przy sprawdzaniu może dawać takie same wyniki?





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych