Swiatła pozycyjne
Started By
matejko43
, 02 lip 2014 16:32
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 lipiec 2014 - 16:32
Witam, jestem posiadaczem PT Cruisera od 2 miesiecy wszystko chodziło bez problemu aż do dzisiaj gdy przyjechałem do domu zgasiłem auto wyłączyłem światła wychodze i widze że świtała pozycyjne nadal się palą a manetka jest na zero no to rozłączyłem akumulator zjadłem obiad i poszedłem do auta podziałać podłączyłem akumulator i zapaliły się dalej swiatła pozycyje no więc rozłączyłem manetke od świateł ze swiadomością że swiatła pozycyjne powinny zgasnąć a tu zonk po wypięciu wszystkich kostek od przełączników pod kierownicą światła pozycyjne się paliły nadal a więc pisze na forum bo może ktoś walczył już z taki przypadkiem i podzieli się wiedzą
Dane auta:
Chrysler PT Cruiser
1.6 benzyna + gaz
Rok produkcji 2006
85kW 115KM
Dane auta:
Chrysler PT Cruiser
1.6 benzyna + gaz
Rok produkcji 2006
85kW 115KM
#2
Napisano 02 lipiec 2014 - 16:38
matejko43,
Zblokował ci moduł TIPM , auto do podłączenia pod tester i wykasowanie problemu , a następnie do sprawdzenia przełącznik czy nie jest uszkodzony .Masz auto po lifcie i tu jest wszytko inaczej , brak manualnego przełącznika świateł - ten co jest jest cyfrowy i podaje tylko inf. do modułu który załącza lub wyłącza dany przekażnik odpowiedzialny za funkcję .
Odłączanie akumulatora nie pomoże - obowiązkowo auto musi być pod testerem.
Zblokował ci moduł TIPM , auto do podłączenia pod tester i wykasowanie problemu , a następnie do sprawdzenia przełącznik czy nie jest uszkodzony .Masz auto po lifcie i tu jest wszytko inaczej , brak manualnego przełącznika świateł - ten co jest jest cyfrowy i podaje tylko inf. do modułu który załącza lub wyłącza dany przekażnik odpowiedzialny za funkcję .
Odłączanie akumulatora nie pomoże - obowiązkowo auto musi być pod testerem.
#3
Napisano 03 lipiec 2014 - 08:31
No dobrze jutro zostanie podłączone pod tester u Elektromechanika i zobaczę czy się udało na pewno dam znać
[ Dodano: 2014-07-03, 09:22 ]
Więc autko zostało podpięte pod kompa i diagnozowane Texa IDC4 no i były dwa błędy.
Obwód sterowania lewego swiatła mijania i Wykryto dodatkową jednostkę sterującą CAN B te dwa błędy się nie kasują no i swiatła pozycyjne palą się nadal a na manetce są w pozycji zero, czy to będzie wina już samej manetki od swiateł ?
[ Dodano: 2014-07-03, 09:22 ]
Więc autko zostało podpięte pod kompa i diagnozowane Texa IDC4 no i były dwa błędy.
Obwód sterowania lewego swiatła mijania i Wykryto dodatkową jednostkę sterującą CAN B te dwa błędy się nie kasują no i swiatła pozycyjne palą się nadal a na manetce są w pozycji zero, czy to będzie wina już samej manetki od swiateł ?
#4
Napisano 03 lipiec 2014 - 09:29
matejko43,
Nie koniecznie manetki , nie przyłożył się pan testujący do diagnozy , należało odłączyć manetkę i zrobić test wykonawcze podzespołów.
Jest duże prawdopodobieństwo że jest uszkodzony moduł TIPM odpowiedzialny za komfort i światła .
Bez auta nic więcej nie pomogę .
Nie koniecznie manetki , nie przyłożył się pan testujący do diagnozy , należało odłączyć manetkę i zrobić test wykonawcze podzespołów.
Jest duże prawdopodobieństwo że jest uszkodzony moduł TIPM odpowiedzialny za komfort i światła .
Bez auta nic więcej nie pomogę .
#5
Napisano 03 lipiec 2014 - 12:09
A można udzielić informacji gdzie ten moduł PIM się dokładnie znajduje w aucie, albo jakieś zdjęcie z jego położeniem w aucie ?
#6
Napisano 03 lipiec 2014 - 12:17
Nic Ci to nie da , jest tam gdzie masz bezpieczniki obok kielicha - cała ta skrzynka
Wracając jeszcze do uzyskanych informacji z komputera proponował bym sprawdzić połączenia z lewej strony przy lampie i wiązkę do modułu TIPM
Miałes problem z lewa żarówką mijania , ją po wymianie też się odpala z komputer , być może skoro melduje problem to ktoś zrobił mostek z pozycji na lewą lampę mijania i mogło się zdarzyć że komputer zgłupiał i włączył ponownie żarówkę do użytku .Po wyłaczeniu stacyjki uruchamia sie opcja doświetlania i zapalają sie pozycje i jesli tak by było to zgasna ok 40-60 s od zamkniecia auta
Wracając jeszcze do uzyskanych informacji z komputera proponował bym sprawdzić połączenia z lewej strony przy lampie i wiązkę do modułu TIPM
Miałes problem z lewa żarówką mijania , ją po wymianie też się odpala z komputer , być może skoro melduje problem to ktoś zrobił mostek z pozycji na lewą lampę mijania i mogło się zdarzyć że komputer zgłupiał i włączył ponownie żarówkę do użytku .Po wyłaczeniu stacyjki uruchamia sie opcja doświetlania i zapalają sie pozycje i jesli tak by było to zgasna ok 40-60 s od zamkniecia auta
#7
Napisano 03 lipiec 2014 - 18:33
Więc autko zostało podłączone jeszcze raz pod kompa i zostały sprawdzone elementy wykonawcze na wypiętej manetce każde światła kolejno włącza i wyłącza ale gdy dochodzi do świateł pozycyjnych to w ogóle nie reagują na funkcje włączenia i wyłączenia z komputera a więc można wnioskować że padł moduł PIM.
#8
Napisano 03 lipiec 2014 - 18:51
matejko43,
Teraz mi sie podobasz , można jeszcze na firmowym testerze (serwis ) zrobić reset oprogramowania sterownika - ale ja bym szukała drugiego używanego (można kupić za 150 zł i podmienić ) , nie zawsze wymaga kodowania lecz może wystąpić taka sytuacja.
Teraz mi sie podobasz , można jeszcze na firmowym testerze (serwis ) zrobić reset oprogramowania sterownika - ale ja bym szukała drugiego używanego (można kupić za 150 zł i podmienić ) , nie zawsze wymaga kodowania lecz może wystąpić taka sytuacja.
#9
Napisano 03 lipiec 2014 - 19:14
Ja z diagnozą udałbym się jednak do serwisu - po pierwsze - czy TIPM widzi pozycję przełącznika - jeśli widzi, to do sprawdzenia kable pomiędzy TIPM a lampami, czy ktoś nie zawiązał pajęczyny z DRL-em. Jeśli cały czas widzi pozycję pozycyjne - to przełącznik do wymiany. Pozdrawiam
#10 Bezimienny Gość.Buraczka_*
Napisano 11 lipiec 2014 - 09:14
hej maxym 72
Czy orientujesz się , gdzie w lubuskim jest taki serwis do którego mogłabym się udać z tym autem ? Grzebałam trochę na necie , ale nic konkretnego nie znalazłam. Jestem nowym użytkownikiem forum i właścicielką PT cruisera 2006 z problemem opisanym powyżej.
Z góry dziękuję za wsparcie
Czy orientujesz się , gdzie w lubuskim jest taki serwis do którego mogłabym się udać z tym autem ? Grzebałam trochę na necie , ale nic konkretnego nie znalazłam. Jestem nowym użytkownikiem forum i właścicielką PT cruisera 2006 z problemem opisanym powyżej.
Z góry dziękuję za wsparcie
#11
Napisano 11 lipiec 2014 - 09:43
Buraczka, Obdzwoń serwisy fiata - na pewno serwis w Gorzowie (FIAT) ma tester i autoryzację na chryslera - podłączą i wykasują błędy.
#12 Bezimienny Gość.Buraczka_*
Napisano 11 lipiec 2014 - 17:49
dzięki
umówiłam się do Gorzowa na środę , zobaczymy.
Miłego weekendu
umówiłam się do Gorzowa na środę , zobaczymy.
Miłego weekendu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
prędkościomierz, pozycyjne, check |
Techniczny podstawowy | tsailifo |
|
|
|
kontrolka swiatła mijania i drogowe |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Krystian82_* |
|
|
|
Wymiana tylnej lewej żarówki pozycyjnej |
Techniczny podstawowy | Luigi |
|
|
|
Swiatła do jazdy dziennej a przepisy |
Ogólnie | petrus |
|
|
|
Pomarańczowe światła pozycyjne |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Sylwio_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych