2.2 CRD
#1
Napisano 15 lipiec 2014 - 14:46
No cóż, nie planowalem kupic diesla. Zreszta nigdy diesla (osobowego) nie mialem.
Ten egzemplaz kupilem z powodu bardzo dobrego stanu. Peknie utrzymany. Az szkoda go bedzie przerabiac.
Na razie bedzie sluzyl na dojazdy do pracy.
Jak mi sie jezdzi dieslem? Do 3000 jest nieco mulowaty jak na moj gust ale pozniej ladnie sie zbiera.
Bryka to rzeczywiscie troche czolg. Ciezka, blachy nikt tu nie zalowal.
Nie zauwazulem jakis przypadlosci z trakcja. Nie jest to beemka ale zakrety bierze normalnie.
Wajha skrzyni bardzo twardo chodzi. Do wlaczania wstecznego to kobiety beda uzywac dwoch rąk.
Jest troche za bardzo wypasiony jak dla mnie - oprocz klimy reszta to zbytek wagi.
Wlasciwie to nie ma nic przy nim do zrobienia. Opony roczne, tarcze, klocki - polroczne.
Wszystko dziala. Bledy standardowe czyli stop i wyjecie aku.
Profilaktycznie wymienie tylko:
- filtr paliwa (na moparowy oczywiscie)
- olej 5W30 Schell (albo 5W40, ktory mam w garazu)
- olej w przekladni kierowniczej ATF +4
- olej w skrzyni biegow ATF +4
- plyn hamulcowy DOT4
Zwazywszy na maly przebieg (nie podam jaki bo i tak mi nik nie uwierzy) mam nadzieje, ze omina mnie problemy z
lejacymi wtryskami
ze sprzeglem dwumasowym (łożysko wyciskowe)
albo turbinowe.
A propos turbiny to jek tu czytalem jest jakas opaska na rurze doladowania co spada. Musze tam zajrzec.
#2
Napisano 15 lipiec 2014 - 15:09
Co ty piszesz dieslem sie jeżdzi praktycznie do 3500 obrotów turbo pracuje od 1700 obr i ciągnie do ok 3200 i w tym zakresie ma wciskać w fotele , powyżej 3000 auto traci na mocy i jest mniej dynamiczne
#3
Napisano 15 lipiec 2014 - 20:23
#4
Napisano 15 lipiec 2014 - 20:26
#5
Napisano 16 lipiec 2014 - 08:57
#6
Napisano 16 lipiec 2014 - 11:42
#7
Napisano 16 lipiec 2014 - 14:41
Przestaw tryb pracy zmiany biegów , nie ciągnij na obrotach tylko zmieniaj po przekroczeniu 2500-2800 obr a będzie dynamiczny
Okej, okej pawer jest od 2000. Trzeba tylko depnac
Wymienilem dzis filtr paliwa (w serwisie). Mam wrazenie, ze dobrze mu to zrobilo.
Mialem tez wymienic olej ale powiedzieli mi ze wchodzi 8 litrow a litr mobila kosztuje 50zl - niezle co?
Kupilem wiec tam tylko filtr. Wymienilem gdzie indziej i weszlo 6 litrow.
Zamowilem rolke napinacza paska rowkowego oraz sam pasek. Rano po odpaleniu piszczy.
Rolka trafia w podluznice wiec zeby ją wymienic to trzeba chyba opuscic silnik zdaje sie.
Jutro podejme temat.
#8
Napisano 16 lipiec 2014 - 14:55
Nic nie trzeba opuszczać tylko zdjąć osłonę paska .
Do tego silnika Mobil nie jest zalecany tylko Shell lub Mopar 5w30 lub 5w40 wchodzi 7l a w praktyce 6,5 l przy dobrym spuszczeniu .
Rolki napinacza się nie wymienia tylko cały kompletny napinacz ,m wyrabia się na teleskopie i będzie krzywiło pasek , do tego rolka prowadząca koło alternatora i obowiazkowo do sprawdzenia sprzegło alternatora
Chcesz robic po łebku naprawy będziesz holował PT
#9
Napisano 16 lipiec 2014 - 15:01
Zaraz tam rzeznik - zmieniam teraz przy 2500.Szarbia, no rzeźnik ,,,nasz to na 2 tys już ma zmianę biegów
#10
Napisano 16 lipiec 2014 - 15:06
Szarbia,
Nic nie trzeba opuszczać tylko zdjąć osłonę paska .
Do tego silnika Mobil nie jest zalecany tylko Shell lub Mopar 5w30 lub 5w40 wchodzi 7l a w praktyce 6,5 l przy dobrym spuszczeniu .
Rolki napinacza się nie wymienia tylko cały kompletny napinacz ,m wyrabia się na teleskopie i będzie krzywiło pasek , do tego rolka prowadząca koło alternatora i obowiazkowo do sprawdzenia sprzegło alternatora
Chcesz robic po łebku naprawy będziesz holował PT
Nie chce kombinowac ale myslalem, ze tam jest sprezyna a nie teleskop. Kupie wiec caly napinacz. Kupie tez ta rolke prowadzaca kolo alternatora.
EDIT: cena napinacza w serwisie 767zł
Zalalem 5w40.
#11
Napisano 16 lipiec 2014 - 15:07
Dzieki.Ładne autko, gratuluję zakupu.
#12
Napisano 16 lipiec 2014 - 15:16
Pozostanie ci tylko pompa z wspomaganiem i kompresor klimatyzacji od wypadku jakby się zepsuł .
#13
Napisano 16 lipiec 2014 - 15:23
http://autowanda.pl/...alog/browse[cat]=c291c05&cat[cmf]=2f9&cat[cmo]=14e3&cat[cve]=43aa&offset=0&sort=
nie kupuj na allegro tam jest drogo ?
#14
Napisano 16 lipiec 2014 - 15:31
Kup napinacz ina lub ruville koszt ok 230 zł i rolkę prowadzącą tez tych firm koszt ok 68-80 zł , sprzegło alternatora ok 150 zł ina lub ruville (tylko jesli sie blokuje lub głośno pracuje ) i zamykasz temat z napędem paska wielorowkowego na lata .
Pozostanie ci tylko pompa z wspomaganiem i kompresor klimatyzacji od wypadku jakby się zepsuł .
Wielkie dzieki.
Napinacz paska wieloklinowego
INA 534 0040 10
Napinacz paska wieloklinowego
RUVILLE 58611
Rolka zwrotna paska wieloklinowego
INA 532 0304 10
Rolka zwrotna paska wieloklinowego
RUVILLE 55156
Sprzegla alternatora
INA 05117591AA
#15
Napisano 16 lipiec 2014 - 16:26
#16
Napisano 16 lipiec 2014 - 16:28
#17
Napisano 16 lipiec 2014 - 18:50
więc nie wiem jak u Ciebie
Poza tym jak to kobieta - kolor ladny
i silnik ładny
#18
Napisano 16 lipiec 2014 - 20:04
Nie masz uszkodzona rurę lub kolektor ssące
Gdzie jest ta rura za turbiną?
Dostep od spodu?
Wracajac do paska i rolek - aby dorrac sie do sprzegla alternatora to trzeba wyjac reflektor, tak?
Mam jeszcze dodatkowe pytanie. Zauwazylem, ze do czujnika filtra paliwa dochodzi jeden kabel a wtyczka jest na dwa, czy tak ma byc?
https://lh3.googleus...60=w718-h539-no
#19
Napisano 16 lipiec 2014 - 20:08
ja miałam uszkodzoną rurę i mi syczało... ale auto przy okazji nie miało mocy...
więc nie wiem jak u Ciebie
Poza tym jak to kobieta - kolor ladny
i silnik ładny
Dzieki.
Mnie to tam kolor obojetny wlasciwie oby nie byl różowy.
No i ostatnio czarny bo goraco.
Silniczek - owszem ciekawy. Dla ciezkiej bryki rozsądny, że tak powiem.
#20
Napisano 16 lipiec 2014 - 20:15
dokładnie z lewej strony przy chłodnicyGdzie jest ta rura za turbiną?
Dostep od spodu?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
wydech 2.2 crdtłumik, wydech |
Modyfikujemy | Raczaczek |
|
|
|
Koła zębate do rozrządu CRD - gdzie kupić ?rozrząd CRD |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
pt crusiser 2,2 CRD Chromkowysprzedam |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | chromek 1 |
|
|
|
Sprzedam CRD 2003r. po małej stłuczce |
Chrysler PT Cruiser | darbi16 |
|
|
|
Kupię korek filtra oleju 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Marcus |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych