Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

2.2 CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
292 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 15 lipiec 2014 - 14:46

Dołączona grafika

No cóż, nie planowalem kupic diesla. Zreszta nigdy diesla (osobowego) nie mialem.
Ten egzemplaz kupilem z powodu bardzo dobrego stanu. Peknie utrzymany. Az szkoda go bedzie przerabiac.
Na razie bedzie sluzyl na dojazdy do pracy.

Jak mi sie jezdzi dieslem? Do 3000 jest nieco mulowaty jak na moj gust ale pozniej ladnie sie zbiera.
Bryka to rzeczywiscie troche czolg. Ciezka, blachy nikt tu nie zalowal.
Nie zauwazulem jakis przypadlosci z trakcja. Nie jest to beemka ale zakrety bierze normalnie.
Wajha skrzyni bardzo twardo chodzi. Do wlaczania wstecznego to kobiety beda uzywac dwoch rąk.

Jest troche za bardzo wypasiony jak dla mnie - oprocz klimy reszta to zbytek wagi.

Wlasciwie to nie ma nic przy nim do zrobienia. Opony roczne, tarcze, klocki - polroczne.
Wszystko dziala. Bledy standardowe czyli stop i wyjecie aku.
Profilaktycznie wymienie tylko:
- filtr paliwa (na moparowy oczywiscie)
- olej 5W30 Schell (albo 5W40, ktory mam w garazu)
- olej w przekladni kierowniczej ATF +4
- olej w skrzyni biegow ATF +4
- plyn hamulcowy DOT4

Zwazywszy na maly przebieg (nie podam jaki bo i tak mi nik nie uwierzy) mam nadzieje, ze omina mnie problemy z
lejacymi wtryskami
ze sprzeglem dwumasowym (łożysko wyciskowe)
albo turbinowe.
A propos turbiny to jek tu czytalem jest jakas opaska na rurze doladowania co spada. Musze tam zajrzec.

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2014 - 15:09

Szarbia,
Co ty piszesz dieslem sie jeżdzi praktycznie do 3500 obrotów turbo pracuje od 1700 obr i ciągnie do ok 3200 i w tym zakresie ma wciskać w fotele , powyżej 3000 auto traci na mocy i jest mniej dynamiczne

#3 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 15 lipiec 2014 - 20:23

Na razie malo jezdzilem no i mam przyzwyczajenia z benzyny. W przyszlym tygodniu robie trase 800km i wtedy cos wiecej napisze.

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2014 - 20:26

Przestaw tryb pracy zmiany biegów , nie ciągnij na obrotach tylko zmieniaj po przekroczeniu 2500-2800 obr a będzie dynamiczny

#5 maryn1974

maryn1974

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 577
  • Dołączył:  24 sty 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2
  • Imię:mariusz
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipiec 2014 - 08:57

Szarbia, no rzeźnik ,,,nasz to na 2 tys już ma zmianę hmm biegów

#6 pzl

pzl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 85
  • Dołączył:  13 maj 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Paweł

Napisano 16 lipiec 2014 - 11:42

Ładne autko, gratuluję zakupu. :)

#7 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 lipiec 2014 - 14:41

Przestaw tryb pracy zmiany biegów , nie ciągnij na obrotach tylko zmieniaj po przekroczeniu 2500-2800 obr a będzie dynamiczny


Okej, okej pawer jest od 2000. Trzeba tylko depnac :d

Wymienilem dzis filtr paliwa (w serwisie). Mam wrazenie, ze dobrze mu to zrobilo.
Mialem tez wymienic olej ale powiedzieli mi ze wchodzi 8 litrow a litr mobila kosztuje 50zl - niezle co?
Kupilem wiec tam tylko filtr. Wymienilem gdzie indziej i weszlo 6 litrow.
Zamowilem rolke napinacza paska rowkowego oraz sam pasek. Rano po odpaleniu piszczy.
Rolka trafia w podluznice wiec zeby ją wymienic to trzeba chyba opuscic silnik zdaje sie.
Jutro podejme temat.

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipiec 2014 - 14:55

Szarbia,
Nic nie trzeba opuszczać tylko zdjąć osłonę paska .

Do tego silnika Mobil nie jest zalecany tylko Shell lub Mopar 5w30 lub 5w40 wchodzi 7l a w praktyce 6,5 l przy dobrym spuszczeniu .

Rolki napinacza się nie wymienia tylko cały kompletny napinacz ,m wyrabia się na teleskopie i będzie krzywiło pasek , do tego rolka prowadząca koło alternatora i obowiazkowo do sprawdzenia sprzegło alternatora

Chcesz robic po łebku naprawy będziesz holował PT :cwaniak

#9 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 lipiec 2014 - 15:01

Szarbia, no rzeźnik ,,,nasz to na 2 tys już ma zmianę hmm biegów

Zaraz tam rzeznik - zmieniam teraz przy 2500.

#10 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 lipiec 2014 - 15:06

Szarbia,
Nic nie trzeba opuszczać tylko zdjąć osłonę paska .

Do tego silnika Mobil nie jest zalecany tylko Shell lub Mopar 5w30 lub 5w40 wchodzi 7l a w praktyce 6,5 l przy dobrym spuszczeniu .

Rolki napinacza się nie wymienia tylko cały kompletny napinacz ,m wyrabia się na teleskopie i będzie krzywiło pasek , do tego rolka prowadząca koło alternatora i obowiazkowo do sprawdzenia sprzegło alternatora

Chcesz robic po łebku naprawy będziesz holował PT :cwaniak


Nie chce kombinowac ale myslalem, ze tam jest sprezyna a nie teleskop. Kupie wiec caly napinacz. Kupie tez ta rolke prowadzaca kolo alternatora.
EDIT: cena napinacza w serwisie 767zł

Zalalem 5w40.

#11 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 lipiec 2014 - 15:07

Ładne autko, gratuluję zakupu. :)

Dzieki.

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipiec 2014 - 15:16

Kup napinacz ina lub ruville koszt ok 230 zł i rolkę prowadzącą tez tych firm koszt ok 68-80 zł , sprzegło alternatora ok 150 zł ina lub ruville (tylko jesli sie blokuje lub głośno pracuje ) i zamykasz temat z napędem paska wielorowkowego na lata .


Pozostanie ci tylko pompa z wspomaganiem i kompresor klimatyzacji od wypadku jakby się zepsuł .

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipiec 2014 - 15:23

Mówisz i masz :
http://autowanda.pl/...alog/browse[cat]=c291c05&cat[cmf]=2f9&cat[cmo]=14e3&cat[cve]=43aa&offset=0&sort=


nie kupuj na allegro tam jest drogo ?

#14 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 lipiec 2014 - 15:31

Kup napinacz ina lub ruville koszt ok 230 zł i rolkę prowadzącą tez tych firm koszt ok 68-80 zł , sprzegło alternatora ok 150 zł ina lub ruville (tylko jesli sie blokuje lub głośno pracuje ) i zamykasz temat z napędem paska wielorowkowego na lata .


Pozostanie ci tylko pompa z wspomaganiem i kompresor klimatyzacji od wypadku jakby się zepsuł .


Wielkie dzieki.

Napinacz paska wieloklinowego
INA 534 0040 10
Napinacz paska wieloklinowego
RUVILLE 58611

Rolka zwrotna paska wieloklinowego
INA 532 0304 10
Rolka zwrotna paska wieloklinowego
RUVILLE 55156

Sprzegla alternatora
INA 05117591AA

#15 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 lipiec 2014 - 16:26

Jeszcze mam takie pytanie co do odglosu silnika - kiedy przyspieszam to syczy (turbina pewnie) - czy to tak ma byc?

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipiec 2014 - 16:28

Nie masz uszkodzona rurę lub kolektor ssące

#17 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 16 lipiec 2014 - 18:50

ja miałam uszkodzoną rurę i mi syczało... ale auto przy okazji nie miało mocy...

więc nie wiem jak u Ciebie :)

Poza tym jak to kobieta - kolor ladny :) :kciuki

i silnik ładny :) :2.2

#18 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 lipiec 2014 - 20:04

Nie masz uszkodzona rurę lub kolektor ssące


Gdzie jest ta rura za turbiną?
Dostep od spodu?

Dołączona grafika

Wracajac do paska i rolek - aby dorrac sie do sprzegla alternatora to trzeba wyjac reflektor, tak?

Dołączona grafika

Mam jeszcze dodatkowe pytanie. Zauwazylem, ze do czujnika filtra paliwa dochodzi jeden kabel a wtyczka jest na dwa, czy tak ma byc?

https://lh3.googleus...60=w718-h539-no

#19 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 16 lipiec 2014 - 20:08

ja miałam uszkodzoną rurę i mi syczało... ale auto przy okazji nie miało mocy...

więc nie wiem jak u Ciebie :)

Poza tym jak to kobieta - kolor ladny :) :kciuki

i silnik ładny :) :2.2


Dzieki.
Mnie to tam kolor obojetny wlasciwie oby nie byl różowy.
No i ostatnio czarny bo goraco.

Silniczek - owszem ciekawy. Dla ciezkiej bryki rozsądny, że tak powiem.

#20 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8208
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipiec 2014 - 20:15

Gdzie jest ta rura za turbiną?

Dostep od spodu?

dokładnie z lewej strony przy chłodnicy





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych