Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

2.2 CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
292 odpowiedzi w tym temacie

#181 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2014 - 21:05

Grucha,
Co do samego termostatu ta sama sytuacja ? - albo masz farta albo termostat nie był oryginalny .Oryginalny termostat do pt ma uszczelkę w obudowie termostatu - a oryginalny od mercedesa ma w obudowie gniazdo a uszczelkę na termostacie (albo na odwrót ) w każdym bądź razie zrobione to było tak aby nie można zamieniać samych środków - taka złośliwość.
Co prawda co termostat to inna konstrukcja Behr,Wahler są wykonane inaczej

#182 Grucha

Grucha

    Uzależniony

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 553
  • Dołączył:  18 maj 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Mikołajki
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2014 - 21:21

andreeas7
Producent był ten sam (bodajże Wahler u mnie i z mercedesa).Kolega wymontował sam termostat i porównaliśmy z moim starym IDENTICO więc zamienił.
Ot cała filozofia

#183 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 245
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 października 2014 - 06:04

To ciekawe, bo temat wymiany samego wkładu był przerabiany na forum :cwaniak i jak Andrzej napisał uszczelka w PT jest w obudowie. Same wkłady były może są do kupienia ale podobno cała operacja nie zdaje egzaminu.
Obserwuj :cwaniak
Komplet Behr stówka+ jakaś dobra cena byla hmm wymiana pod blokiem, magiczny klucz pocztą :yodarek od Darka :sluna do Andrzeja :lol ...a i tak mi cały plyn zleciał, bo mam urwany ''patyczek'' od korka spustowego(chyba tak to się nazywa) w chłodnicy ;P

#184 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 26 października 2014 - 10:13

Mi sie wydaje, ze Merol specjalnie rozroznia te termostaty co by ich nie zamieniac bo maja inne nastawy. U mnie wskazowka zawsze tuz pod pozioma kreska.

#185 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 26 października 2014 - 10:15

Mój s-k też nie "bierze" oleju /195 000/,za wyjątkiem jazdy na autostradzie -wtedy są jakieś ubytki


O wlasnie - ja jezdze glownie po autostadach. Moze to tak ma byc.

#186 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 października 2014 - 10:18

Szarbia,
Temperatura na obu ta sama 87 stopni , dodatkowo PT ma wolny przepływ 3mm otwór na termostacie - nigdy układ do końca nie jest zamknięty . :kawka

#187 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 245
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 października 2014 - 10:51

U mnie wskazowka zawsze tuz pod pozioma kreska

...dokładnie

#188 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 października 2014 - 11:08

sluna,
czyli nigdy nie do końca auto dogrzane - w tej pozycji jest ok 82 stopni w CRD

#189 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 245
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 października 2014 - 11:12

andreeas7, czyli mów mi Józek :glupek po wymianie termostatu jest tak cały czas...nawet jak dostanie w ''dupe'' max na połowie skali (różnica żadna)

#190 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 października 2014 - 11:24

Witam andreeas7,
Andrzeju czy to też dotuczy silników benzynowych. Zauważyłem u siebie że silnik łapie temperature a potem delikatnie opadnie po załączeniu ogrzewania. Wskazówka lekko faluje podczas jazdy przy niskiej temperaturze na dworze.

Pozdro :ziom

#191 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 października 2014 - 11:29

to skomplikowana sprawa wskazania trzeba skorygować z testerem i pirometrem - nieraz problem jest tylko i wyłącznie w czujniku temperatury który żle pokazuje , w PT jest tylko jeden i z niego idzie informacja do sterownika i na wskażniki :kawka

#192 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 978
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 października 2014 - 17:38

Szarbia właśnie zauważyłem na Twoich zdjęciach ,bodaj z prędkością,że masz wskazania temperatury s-ka trochę poniżej kreski.To jak Andrzej wielokrotnie pisał jest chyba niedogrzanie.U mnie jest na kresce zdecydowanie i latem i zimą.

#193 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 października 2014 - 17:41

a nawet delikatnie ok 1 mm nad środkowa kreska

#194 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 27 października 2014 - 11:53

Szarbia właśnie zauważyłem na Twoich zdjęciach ,bodaj z prędkością,że masz wskazania temperatury s-ka trochę poniżej kreski.To jak Andrzej wielokrotnie pisał jest chyba niedogrzanie.U mnie jest na kresce zdecydowanie i latem i zimą.


a nawet delikatnie ok 1 mm nad środkowa kreska


Znaczy sie termostat mam do wymiany, tak?

#195 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 października 2014 - 13:09

Szarbia,
A tu właśnie nie koniecznie ? - testerek w rękę i sprawdzenie temperatury podawanej z czujnika i temperatury rzeczywistej po zmierzeniu płynu w układzie pirometr lub inny termometr elektroniczny - i dopiero decyzja czy uwalony czujnik czy termostat :cwaniak

#196 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 27 października 2014 - 13:10

Szarbia,
A tu właśnie nie koniecznie ? - testerek w rękę i sprawdzenie temperatury podawanej z czujnika i temperatury rzeczywistej po zmierzeniu płynu w układzie pirometr lub inny termometr elektroniczny - i dopiero decyzja czy uwalony czujnik czy termostat :cwaniak

O.K. dzieki.

#197 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 31 października 2014 - 15:22

Dzis bylem na wymianie oleju i filtrow.
Na podnosniku zauwazylismy, ze cos cieknie po belce i skrzyni. Byl to plyn chlodniczy. Zasadniczo nie zauwazylem, zeby go ubywalo. Zdjalem obudowe filtra powietrza i tam okolo lacznika do EGRa troche mokro jest:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Sam lacznik (gumowa rurka) wyglada dobrze. Nie wiem co to moze byc.

Przy okazji zajmowania sie bryka zmienilem kola na zimowe.

Wczoraj wracajac z Niemiec pobilem rekord spalania - 7.4.
Na 580km 200 przejechalem lokalnie dojezdzajac do pracy.
Tak wiec potwierdza sie moje wczesniejsze spostrzezenie, ze diesle lubia miasto.

#198 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 października 2014 - 16:43

Przecież wyraźnie widać ze leci na kruccu od grzałek złe sie rurka ułożyła i jest niedociągnięta to tylko pozostałość po robocie EGR

#199 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 31 października 2014 - 19:59

hmm, moze i tak ale ja to dokladnie oczyscilem i dalem jeszcze troche silikonu.

#200 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 października 2014 - 20:02

Silikonu tu absolutnie sie nie daje , czyste suche węże i dobrze dociągnąć





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych