Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Opóźniona reakcja na pedał gazu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.piotruu_*

Bezimienny Gość.piotruu_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 August 2014 - 18:55

Witam.
Pitek został już zakupiony wersja Limited 2001r silnik 2.0 :) i teraz zabieram się za usuwanie usterek, które mu dolegają. Najważniejsza sprawa, która mnie irytuje to opóźniona reakcja na pedał gazu. Dokładnie chodzi o to że jak wciskam pedał gazu to dopiero po chwili silnik wchodzi na obroty (1-2 sekundy) i to samo dzieje się przy puszczaniu pedału gazu podczas jazdy (trzyma obroty przez chwilę). Podczas zmiany biegów jest taki efekt jakbym trzymał gaz na wciśniętym sprzęgle (wycie gazu).
Co może być tego przyczyną, ślizgające sprzęgło czy jakiś czujnik? Dodam, że auto jest wyposażone w tempomat ale nie działa (żadnej reakcji) hmm , a sprzęgło wydaje mi się że przy ruszaniu z jedynki bierze normalnie (poniżej połowy położenia).

Dzisiaj spędziłem pół dnia na forum przeszukałem posty do których mam dostęp i nie znalazłem opisu podobnej usterki :/

#2 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 Jan 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 27 August 2014 - 18:59

Nie znam się. Ale w poprzednim samochodzie taki problem zakończył się wymianą silniczka krokowego.
Zaraz inni koledzy dadzą Ci fachową i konkretną poradę. :)

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 August 2014 - 19:07

Uszkodzony czujnik stop ;odpowiada prócz swiatała za funkcje gwałtownego przyspieszenia i obsługe tempomatu - 80 zł na serwisie chryslera
Druga rzecz co możesz miec uszkodzoną - czyjnik układu wspomagania odpowiada za podwyższone obroty przy zmianie biegów utrzymują się w okolicach 2tyś podczas zmiany biegów i dopiero po chwili schodzą .

#4 Bezimienny Gość.piotruu_*

Bezimienny Gość.piotruu_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 August 2014 - 20:11

andreeas7, a czy podłączenie pod komputer diagnostyczny powinno pokazać błędy spowodowane przez te czujniki? W którym miejscu się znajdują jakbym chciał je wymienić? Myślę że dobrze trafiłeś bo faktycznie przy zmianie biegów obroty utrzymują się na poziomie 2tyś obrotów. Poza tym przy ruchach kierownicą na pracującym silniku słychać taki specyficzny dźwięk jak przy rozpinaniu zamka błyskawicznego :) więc coś z ukł. wspomagania musi być nie tak. Nie słyszałem tego podczas jazdy próbnej bo sprzedawca non stop nawijał tak, że na niczym się nie można było skupić :]

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 August 2014 - 20:15

Czujnik od dołu w maglownicy , nie ma znaczenia na głośność pracy tylko na elektronikę silnika bład P0551 , drugi czujnik przy pedale stop błąd P0703

Błędy sprawdzisz metodą licznikową nie potrzeba testera 3x kluczykiem z pozycji stop na zapłon i za trzecim razem zostawiasz na zapłonie , licznik musi byc ustawiony na przebiegu całkowitym i wyłczone na liczniku funkcja cruise(tempomat)

#6 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 Apr 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 August 2014 - 08:13

Jak "przy ruchach kierownicą słychać specyficzny dźwięk" - to może być uszkodzona też pompa wspomagania, a prawie na pewno jest za mało (lub prawie wcale) płynu... :kawka
Pozdrawiam

#7 Bezimienny Gość.piotruu_*

Bezimienny Gość.piotruu_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 August 2014 - 11:06

pablicito, dzięki za podpowiedź po pracy sprawdzę to. A jaki olej do wspomagania najlepiej wlać? Został mi ATF dot-4 z drugiego auta to może być taki czy musi koniecznie być MOPAR? Jak już pytam o oleje to jaki najlepiej się sprawdzi w silniku 2.0 Chryslera z przebiegiem powyżej 200tyś? Wiem, że na pewno 10W40 ale jaki producent jest preferowany :)

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 August 2014 - 11:46

piotruu,
Oficjalnie nie ma znaczenia przebieg olej powinnien być 5w30 / 5w40 co do wspomagania zalecany jest Mopar inne oleje się mszczą na użytkowniku

#9 Bezimienny Gość.piotruu_*

Bezimienny Gość.piotruu_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 August 2014 - 18:10

Kolejny dzień prób i dochodzenia z usterkami Pitka :) Test kluczykowy pokazał dwa błędy: P1684 - ale już się dowiedziałem że pojawia się gdy ktoś odłączał akumulator albo był rozładowany. Natomiast drugi błąd to P1596 w Google wyskoczyło Speed Control, czyli domyślam się ze czujnik od prędkości, tylko prędkości od czego? Czy to on może być przyczyną opóźnionej reakcji na pedał gazu?

Zauważyłem jeszcze że podczas jazdy przed zmianą biegu po wciśnięciu samego sprzęgła obroty się podnoszą o ok 200-300obr/min. Czyli jak zmieniam bieg przy 1500 to dochodzi do 2000 i po chwili dopiero spadają tak i tak przy każdej wartości (przy 2000 to 2500, przy 3000 to 3300) tak jak pisał andreeas7 przeważnie utrzymują się w granicach 2000-2500.

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 August 2014 - 18:17

Piotrze nikt na odległość nie rozwiąże w 100% problemu - czujnik prędkości ma znaczenie na pracę sterownika jest w skrzyni biegów na wierzchu 3 pinowy , poruszaj kostka lubi nie łączyć

#11 Bezimienny Gość.piotruu_*

Bezimienny Gość.piotruu_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 September 2014 - 09:30

Piotrze nikt na odległość nie rozwiąże w 100% problemu - czujnik prędkości ma znaczenie na pracę sterownika jest w skrzyni biegów na wierzchu 3 pinowy , poruszaj kostka lubi nie łączyć


Zdaję sobie sprawę że na odległość to nie diagnoza ani naprawa ale o taką podpowiedź mi chodziło żeby sobie sprawdzić bez niepotrzebnych kosztów a zastanawiałem się gdzie znajduje się ten czujnik :) dzięki andreeas7 :szacun

[ Dodano: 2014-09-03, 10:30 ]
Znalazłem ten czujnik prędkości wypiąłem wtyczkę przeczyściłem styki wpiąłem i błąd nie zniknął nadal się pojawia po sprawdzeniu metodą kluczykową, czyli czujnik do wymiany? Podwyższone obroty przy każdorazowym wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy i opóźniona reakcja na gaz nadal mnie prześladuje. Przydałby się drugi Pitek ze sprawnymi czujnikami stopu i wspomagania żeby zobaczyć czy coś się zmieni :)

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 September 2014 - 09:49

piotruu,
Jeśli licznik chodzi i auto nie szarpie to czujnik sprawny ? - nie wydawaj kasy na próżno . :kawka

#13 Bezimienny Gość.piotruu_*

Bezimienny Gość.piotruu_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 September 2014 - 15:24

no licznik działa, a silnik jako tako nie szarpie jedynie na drugim biegu przy wolnej prędkości jest taki efekt jakby się dusił i chciał zgasnąć ale jeden z mechaników powiedział mi że to z powodu oberwanych poduszek górnej i dolnej w wyniku czego silnik wpada w drgania i może szarpać.

Najbardziej irytują mnie te podwyższone obroty podczas zmiany biegów i myślałem że ten czujnik też ma jakiś wpływ na to hmm ale jeżeli wymiana czujnika prędkości nic nie zmieni w tej kwestii to faktycznie szkoda kasy

#14 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 Mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 September 2014 - 12:11

Witam piotruu,
Miałem te same objawy co Ty. Podczas zmiany biegów podwyższone obroty i potem powoli spadajace. Wymiana czujnika w maglownicy i po problemie. Koszt czujnika w serwisie około 170 złoty.
Pozdro :ziom

#15 Bezimienny Gość.krol44_*

Bezimienny Gość.krol44_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 September 2014 - 17:26

Koledzy w nowym nabytku żony jest to samo , czy jest sposób na sprawdzenie tego czujnika , czy można go bez obawy wykręcić , nic z magla nie poleci?

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 September 2014 - 17:28

krol44,
z wyjątkiem płynu nic nie poleci :lol

#17 Bezimienny Gość.krol44_*

Bezimienny Gość.krol44_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 September 2014 - 17:47

Nie ma tam zaworu z kulka który zamyka się przy wykręcaniu czujnika, mam coś takiego w klimie w mondeo, czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika czy muszę kupić drugi , po zmianie biegów obroty podchodzą do góry i potem powoli spadają, zaznaczam , że spadają nawet na luzie po przegazowaniu dość wolno.

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 September 2014 - 17:52

krol44,
"czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika" - jest , zapłacić 50 zł za podłączenie pod komputer i sprawdzić w parametrach stan czujnika no/nc.
Nie jest to przewidziane dla normalnego użytkownika grzebanie i wymiana tego czujnika - od tego są warsztaty , odkręcasz podkładasz pojemniczek na wypływający płyn zleci ok 200-300g , wkręcasz drugi czujnik , zalewasz płyn i odpowietrzasz układ kierowniczy .

#19 Bezimienny Gość.krol44_*

Bezimienny Gość.krol44_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 September 2014 - 18:05

no dobrze rozumiem, tak się tylko składa że zajmuje się sprzedaż części zamiennych do maszyn cnc i część z nich ma zastosowane czujniki ciśnienie napięcie, kwestia jest tego typu, że tam jest pneumatyka, czy możesz kolego zdradzić czy to jest czujnik NA czy NC i przy jakim ciśnieniu powinien zadziałać? Nie wiem czy w Elblągu jest jakiś mechanik który bedzie chcial sie zająć tym autem.
Poz tym myslę , że nie należę do grupy normalnych użytkowników

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17114
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 September 2014 - 18:16

Czujnik NC , ciśnienie pracy 90-120 bar :cwaniak





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych