Skocz do zawarto艣ci


Witaj.

W przypadku niejasno艣ci, problem贸w z rejestracj膮 prosimy o kontakt przez formularz zg艂oszeniowy (lewy, g贸rny r贸g tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak si臋 da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdj臋cie

Op贸藕niona reakcja na peda艂 gazu


  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotruu

piotruu

    Pocz膮tkuj膮cy

  • U偶ytkownicy
  • Posty: 42
  • Do艂膮czy艂:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imi臋:Pawe艂
  • Sk膮d::Pozan艅
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 27 sierpie艅 2014 - 18:55

Witam.
Pitek zosta艂 ju偶 zakupiony wersja Limited 2001r silnik 2.0 :) i teraz zabieram si臋 za usuwanie usterek, kt贸re mu dolegaj膮. Najwa偶niejsza sprawa, kt贸ra mnie irytuje to op贸藕niona reakcja na peda艂 gazu. Dok艂adnie chodzi o to 偶e jak wciskam peda艂 gazu to dopiero po chwili silnik wchodzi na obroty (1-2 sekundy) i to samo dzieje si臋 przy puszczaniu peda艂u gazu podczas jazdy (trzyma obroty przez chwil臋). Podczas zmiany bieg贸w jest taki efekt jakbym trzyma艂 gaz na wci艣ni臋tym sprz臋gle (wycie gazu).
Co mo偶e by膰 tego przyczyn膮, 艣lizgaj膮ce sprz臋g艂o czy jaki艣 czujnik? Dodam, 偶e auto jest wyposa偶one w tempomat ale nie dzia艂a (偶adnej reakcji) hmm , a sprz臋g艂o wydaje mi si臋 偶e przy ruszaniu z jedynki bierze normalnie (poni偶ej po艂owy po艂o偶enia).

Dzisiaj sp臋dzi艂em p贸艂 dnia na forum przeszuka艂em posty do kt贸rych mam dost臋p i nie znalaz艂em opisu podobnej usterki :/

#2 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •  聽
  • Posty: 384
  • Do艂膮czy艂:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imi臋:Marcin

Napisano 27 sierpie艅 2014 - 18:59

Nie znam si臋. Ale w poprzednim samochodzie taki problem zako艅czy艂 si臋 wymian膮 silniczka krokowego.
Zaraz inni koledzy dadz膮 Ci fachow膮 i konkretn膮 porad臋. :)

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •  聽
  • Posty: 16923
  • Do艂膮czy艂:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imi臋:Andrzej
  • Sk膮d::P艂ock
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 27 sierpie艅 2014 - 19:07

Uszkodzony czujnik stop ;odpowiada pr贸cz swiata艂a za funkcje gwa艂townego przyspieszenia i obs艂uge tempomatu - 80 z艂 na serwisie chryslera
Druga rzecz co mo偶esz miec uszkodzon膮 - czyjnik uk艂adu wspomagania odpowiada za podwy偶szone obroty przy zmianie bieg贸w utrzymuj膮 si臋 w okolicach 2ty艣 podczas zmiany bieg贸w i dopiero po chwili schodz膮 .

#4 piotruu

piotruu

    Pocz膮tkuj膮cy

  • U偶ytkownicy
  • Posty: 42
  • Do艂膮czy艂:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imi臋:Pawe艂
  • Sk膮d::Pozan艅
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 27 sierpie艅 2014 - 20:11

andreeas7, a czy pod艂膮czenie pod komputer diagnostyczny powinno pokaza膰 b艂臋dy spowodowane przez te czujniki? W kt贸rym miejscu si臋 znajduj膮 jakbym chcia艂 je wymieni膰? My艣l臋 偶e dobrze trafi艂e艣 bo faktycznie przy zmianie bieg贸w obroty utrzymuj膮 si臋 na poziomie 2ty艣 obrot贸w. Poza tym przy ruchach kierownic膮 na pracuj膮cym silniku s艂ycha膰 taki specyficzny d藕wi臋k jak przy rozpinaniu zamka b艂yskawicznego :) wi臋c co艣 z uk艂. wspomagania musi by膰 nie tak. Nie s艂ysza艂em tego podczas jazdy pr贸bnej bo sprzedawca non stop nawija艂 tak, 偶e na niczym si臋 nie mo偶na by艂o skupi膰 :]

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •  聽
  • Posty: 16923
  • Do艂膮czy艂:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imi臋:Andrzej
  • Sk膮d::P艂ock
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 27 sierpie艅 2014 - 20:15

Czujnik od do艂u w maglownicy , nie ma znaczenia na g艂o艣no艣膰 pracy tylko na elektronik臋 silnika b艂ad P0551 , drugi czujnik przy pedale stop b艂膮d P0703

B艂臋dy sprawdzisz metod膮 licznikow膮 nie potrzeba testera 3x kluczykiem z pozycji stop na zap艂on i za trzecim razem zostawiasz na zap艂onie , licznik musi byc ustawiony na przebiegu ca艂kowitym i wy艂czone na liczniku funkcja cruise(tempomat)

#6 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •  聽
  • Posty: 1681
  • Do艂膮czy艂:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imi臋:Pawe艂
  • Sk膮d::P艂ock
  • P艂e膰: Nieustawiona

Napisano 28 sierpie艅 2014 - 08:13

Jak "przy ruchach kierownic膮 s艂ycha膰 specyficzny d藕wi臋k" - to mo偶e by膰 uszkodzona te偶 pompa wspomagania, a prawie na pewno jest za ma艂o (lub prawie wcale) p艂ynu... :kawka
Pozdrawiam

#7 piotruu

piotruu

    Pocz膮tkuj膮cy

  • U偶ytkownicy
  • Posty: 42
  • Do艂膮czy艂:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imi臋:Pawe艂
  • Sk膮d::Pozan艅
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 28 sierpie艅 2014 - 11:06

pablicito, dzi臋ki za podpowied藕 po pracy sprawdz臋 to. A jaki olej do wspomagania najlepiej wla膰? Zosta艂 mi ATF dot-4 z drugiego auta to mo偶e by膰 taki czy musi koniecznie by膰 MOPAR? Jak ju偶 pytam o oleje to jaki najlepiej si臋 sprawdzi w silniku 2.0 Chryslera z przebiegiem powy偶ej 200ty艣? Wiem, 偶e na pewno 10W40 ale jaki producent jest preferowany :)

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •  聽
  • Posty: 16923
  • Do艂膮czy艂:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imi臋:Andrzej
  • Sk膮d::P艂ock
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 28 sierpie艅 2014 - 11:46

piotruu,
Oficjalnie nie ma znaczenia przebieg olej powinnien by膰 5w30 / 5w40 co do wspomagania zalecany jest Mopar inne oleje si臋 mszcz膮 na u偶ytkowniku

#9 piotruu

piotruu

    Pocz膮tkuj膮cy

  • U偶ytkownicy
  • Posty: 42
  • Do艂膮czy艂:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imi臋:Pawe艂
  • Sk膮d::Pozan艅
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 30 sierpie艅 2014 - 18:10

Kolejny dzie艅 pr贸b i dochodzenia z usterkami Pitka :) Test kluczykowy pokaza艂 dwa b艂臋dy: P1684 - ale ju偶 si臋 dowiedzia艂em 偶e pojawia si臋 gdy kto艣 od艂膮cza艂 akumulator albo by艂 roz艂adowany. Natomiast drugi b艂膮d to P1596 w Google wyskoczy艂o Speed Control, czyli domy艣lam si臋 ze czujnik od pr臋dko艣ci, tylko pr臋dko艣ci od czego? Czy to on mo偶e by膰 przyczyn膮 op贸藕nionej reakcji na peda艂 gazu?

Zauwa偶y艂em jeszcze 偶e podczas jazdy przed zmian膮 biegu po wci艣ni臋ciu samego sprz臋g艂a obroty si臋 podnosz膮 o ok 200-300obr/min. Czyli jak zmieniam bieg przy 1500 to dochodzi do 2000 i po chwili dopiero spadaj膮 tak i tak przy ka偶dej warto艣ci (przy 2000 to 2500, przy 3000 to 3300) tak jak pisa艂 andreeas7 przewa偶nie utrzymuj膮 si臋 w granicach 2000-2500.

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •  聽
  • Posty: 16923
  • Do艂膮czy艂:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imi臋:Andrzej
  • Sk膮d::P艂ock
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 30 sierpie艅 2014 - 18:17

Piotrze nikt na odleg艂o艣膰 nie rozwi膮偶e w 100% problemu - czujnik pr臋dko艣ci ma znaczenie na prac臋 sterownika jest w skrzyni bieg贸w na wierzchu 3 pinowy , poruszaj kostka lubi nie 艂膮czy膰

#11 piotruu

piotruu

    Pocz膮tkuj膮cy

  • U偶ytkownicy
  • Posty: 42
  • Do艂膮czy艂:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imi臋:Pawe艂
  • Sk膮d::Pozan艅
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 03 wrzesie艅 2014 - 09:30

Piotrze nikt na odleg艂o艣膰 nie rozwi膮偶e w 100% problemu - czujnik pr臋dko艣ci ma znaczenie na prac臋 sterownika jest w skrzyni bieg贸w na wierzchu 3 pinowy , poruszaj kostka lubi nie 艂膮czy膰


Zdaj臋 sobie spraw臋 偶e na odleg艂o艣膰 to nie diagnoza ani naprawa ale o tak膮 podpowied藕 mi chodzi艂o 偶eby sobie sprawdzi膰 bez niepotrzebnych koszt贸w a zastanawia艂em si臋 gdzie znajduje si臋 ten czujnik :) dzi臋ki andreeas7 :szacun

[ Dodano: 2014-09-03, 10:30 ]
Znalaz艂em ten czujnik pr臋dko艣ci wypi膮艂em wtyczk臋 przeczy艣ci艂em styki wpi膮艂em i b艂膮d nie znikn膮艂 nadal si臋 pojawia po sprawdzeniu metod膮 kluczykow膮, czyli czujnik do wymiany? Podwy偶szone obroty przy ka偶dorazowym wci艣ni臋ciu sprz臋g艂a podczas jazdy i op贸藕niona reakcja na gaz nadal mnie prze艣laduje. Przyda艂by si臋 drugi Pitek ze sprawnymi czujnikami stopu i wspomagania 偶eby zobaczy膰 czy co艣 si臋 zmieni :)

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •  聽
  • Posty: 16923
  • Do艂膮czy艂:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imi臋:Andrzej
  • Sk膮d::P艂ock
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 03 wrzesie艅 2014 - 09:49

piotruu,
Je艣li licznik chodzi i auto nie szarpie to czujnik sprawny ? - nie wydawaj kasy na pr贸偶no . :kawka

#13 piotruu

piotruu

    Pocz膮tkuj膮cy

  • U偶ytkownicy
  • Posty: 42
  • Do艂膮czy艂:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imi臋:Pawe艂
  • Sk膮d::Pozan艅
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 03 wrzesie艅 2014 - 15:24

no licznik dzia艂a, a silnik jako tako nie szarpie jedynie na drugim biegu przy wolnej pr臋dko艣ci jest taki efekt jakby si臋 dusi艂 i chcia艂 zgasn膮膰 ale jeden z mechanik贸w powiedzia艂 mi 偶e to z powodu oberwanych poduszek g贸rnej i dolnej w wyniku czego silnik wpada w drgania i mo偶e szarpa膰.

Najbardziej irytuj膮 mnie te podwy偶szone obroty podczas zmiany bieg贸w i my艣la艂em 偶e ten czujnik te偶 ma jaki艣 wp艂yw na to hmm ale je偶eli wymiana czujnika pr臋dko艣ci nic nie zmieni w tej kwestii to faktycznie szkoda kasy

#14 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •  聽
  • Posty: 1988
  • Do艂膮czy艂:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imi臋:X
  • Sk膮d::X
  • P艂e膰: Nieustawiona

Napisano 09 wrzesie艅 2014 - 12:11

Witam piotruu,
Mia艂em te same objawy co Ty. Podczas zmiany bieg贸w podwy偶szone obroty i potem powoli spadajace. Wymiana czujnika w maglownicy i po problemie. Koszt czujnika w serwisie oko艂o 170 z艂oty.
Pozdro :ziom

#15 Bezimienny Go艣膰.krol44_*

Bezimienny Go艣膰.krol44_*
  • Guests
  • Do艂膮czy艂:  --

Napisano 29 wrzesie艅 2014 - 17:26

Koledzy w nowym nabytku 偶ony jest to samo , czy jest spos贸b na sprawdzenie tego czujnika , czy mo偶na go bez obawy wykr臋ci膰 , nic z magla nie poleci?

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •  聽
  • Posty: 16923
  • Do艂膮czy艂:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imi臋:Andrzej
  • Sk膮d::P艂ock
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 29 wrzesie艅 2014 - 17:28

krol44,
z wyj膮tkiem p艂ynu nic nie poleci :lol

#17 Bezimienny Go艣膰.krol44_*

Bezimienny Go艣膰.krol44_*
  • Guests
  • Do艂膮czy艂:  --

Napisano 29 wrzesie艅 2014 - 17:47

Nie ma tam zaworu z kulka kt贸ry zamyka si臋 przy wykr臋caniu czujnika, mam co艣 takiego w klimie w mondeo, czy jest jaki艣 spos贸b na sprawdzenie czujnika czy musz臋 kupi膰 drugi , po zmianie bieg贸w obroty podchodz膮 do g贸ry i potem powoli spadaj膮, zaznaczam , 偶e spadaj膮 nawet na luzie po przegazowaniu do艣膰 wolno.

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •  聽
  • Posty: 16923
  • Do艂膮czy艂:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imi臋:Andrzej
  • Sk膮d::P艂ock
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 29 wrzesie艅 2014 - 17:52

krol44,
"czy jest jaki艣 spos贸b na sprawdzenie czujnika" - jest , zap艂aci膰 50 z艂 za pod艂膮czenie pod komputer i sprawdzi膰 w parametrach stan czujnika no/nc.
Nie jest to przewidziane dla normalnego u偶ytkownika grzebanie i wymiana tego czujnika - od tego s膮 warsztaty , odkr臋casz podk艂adasz pojemniczek na wyp艂ywaj膮cy p艂yn zleci ok 200-300g , wkr臋casz drugi czujnik , zalewasz p艂yn i odpowietrzasz uk艂ad kierowniczy .

#19 Bezimienny Go艣膰.krol44_*

Bezimienny Go艣膰.krol44_*
  • Guests
  • Do艂膮czy艂:  --

Napisano 29 wrzesie艅 2014 - 18:05

no dobrze rozumiem, tak si臋 tylko sk艂ada 偶e zajmuje si臋 sprzeda偶 cz臋艣ci zamiennych do maszyn cnc i cz臋艣膰 z nich ma zastosowane czujniki ci艣nienie napi臋cie, kwestia jest tego typu, 偶e tam jest pneumatyka, czy mo偶esz kolego zdradzi膰 czy to jest czujnik NA czy NC i przy jakim ci艣nieniu powinien zadzia艂a膰? Nie wiem czy w Elbl膮gu jest jaki艣 mechanik kt贸ry bedzie chcial sie zaj膮膰 tym autem.
Poz tym mysl臋 , 偶e nie nale偶臋 do grupy normalnych u偶ytkownik贸w

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •  聽
  • Posty: 16923
  • Do艂膮czy艂:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imi臋:Andrzej
  • Sk膮d::P艂ock
  • P艂e膰: M臋偶czyzna

Napisano 29 wrzesie艅 2014 - 18:16

Czujnik NC , ci艣nienie pracy 90-120 bar :cwaniak





Podobne tematy Zwi艅

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 1

0 u偶ytkownik贸w, 1 go艣ci, 0 anonimowych