Biegi ciężko wchodzą na włączonym silniku
#1
Napisano 01 wrzesień 2014 - 17:27
Problem jest ze wrzucaniem biegów gdy się silnik rozgrzeje, jak jest zimny to wchodzą płynnie, a po przejechaniu 10km zaczynają się problemy, żaden bieg nie chce wejść trzeba się siłować. Zgaszę silnik i wszystko wchodzi idealnie. Myślałem że to wyrobione silenbloki linek i owszem były więc wykombinowałem paten, który zniwelował luzy, ale problem nie zniknął
W jednym z tematów wyczytałem że to może być wina wyprzęgnika.
Czy można go wymienić? Czy odpowietrzenie sprzęgła w tym przypadku coś pomoże, albo zmiana oleju w skrzyni?
#2
Napisano 01 wrzesień 2014 - 17:39
#3
Napisano 02 wrzesień 2014 - 08:33
#4
Napisano 02 wrzesień 2014 - 10:12
#6
Napisano 02 wrzesień 2014 - 21:42
Wydaje mnie się, że nasze sprzęgło, a kolega też ma benzynkę 2.0. wyglądało ciut inaczej.
Chcieć to móc
#7
Napisano 03 wrzesień 2014 - 09:22
http://www.iparts.pl... ... 14652.html
[ Dodano: 2014-09-03, 10:22 ]
Wysprzęgnik chodzi poprawnie luzy w oczkach od linek zlikwidowane, a problem został jak zimny silnik to biegi wchodzą idealnie jak osiągnie temp. optymalną zaczyna się problem. dodatkowo zauważyłem wyciek oleju. Połączenie silnika ze skrzynią jest całe ubrudzone od świeżego oleju nawet półośka i lewy amortyzator. Z góry nic nie leci bo wyczyściłem silnik od strony obudowy filtra powietrza kilka dni temu i jest sucho. To pozostaje mi zamówić nowe sprzęgło i chyba wymontuje silnik żeby go dobrze obejrzeć i powymieniać to co mu dolega uszczelki, paski, poduszki i może rozrząd, bo jak nie zrobię tego raz a porządnie to będę się ciągle męczył z nowymi problemami
#8
Napisano 03 wrzesień 2014 - 10:39
#9
Napisano 25 wrzesień 2014 - 07:07
Załączone pliki
#10
Napisano 25 wrzesień 2014 - 08:10
Sam wymieniasz? Życzę powodzenia i dużo siły
A tak na poważnie to szerokości po wymianie i cieszenia się na nowo z komfortowej jazdy
#11
Napisano 25 wrzesień 2014 - 09:27
Jak często należy wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów???
#12
Napisano 26 wrzesień 2014 - 07:16
[ Dodano: 2014-09-26, 08:16 ]
mateo28, wg instrukcji serwisowej Chryslera dla automatycznej skrzyni biegów pierwsza wymiana oleju jest po 77000km (48000mil) później kolejna powinna być przy 154000km (96000mil) czyli co 77tyś km. Pamiętaj, że przy wymianie oleju w automacie obowiązkowo wymienia się filtr wewnątrz skrzyni i uszczelkę. Olej wiadomo MOPAR ATF+4 wchodzi 3,8L
#13
Napisano 26 wrzesień 2014 - 07:16
#14
Napisano 26 wrzesień 2014 - 10:00
z takim wyjechalo z linii montazowejokazało się że już było wymieniane bo po rozkręceniu skrzyni znalazłem sprzęgło marki LUK
[ Dodano: 2014-09-26, 11:00 ]
a jeśli chodzi o sprzeglo tzn o montaż sprzegla w 2.2 crd to instrukcja montażu serwisowa nie wymaga używania przyzadu do bezsilowego montażu
w przypadku wymiany na nowy docisk i tarcze sprzegla
inaczej ma się sytuacja kiedy trzeba zdemontować istniejące sprzeglo bez wymiany na nowe wtedy konieczny przyzad do operacji sciągania i zakladania
#15
Napisano 26 wrzesień 2014 - 10:18
Zawsze jest wymagany przyrząd tylko nowego nie regulujesz przy montażu Pod względem naciągu (bo jest ustawione fabrycznie ) , ale musisz je wycentrować do założenia , a bez przyrządu tego nie zrobisz poprawnie .
#16
Napisano 26 wrzesień 2014 - 10:22
nie jest konieczna procedura napinania sprężyn dociskowych /w przypadku wymianytarczy i docisku na nowe
#17
Napisano 26 wrzesień 2014 - 11:55
Do dwumasy jest jeden przyrząd do centrowania i regulacji docisku . , jak się go nie ma to centruje się zwykłym od normalnego sprzęgła ;P
#18
Napisano 18 styczeń 2015 - 17:06
Dołączę się do podstawowego tematu... Pitek Mojej Żonki po wymianie sprzęgła na nowe stracił pewna podstawową właściwość. Mianowicie trudno jest wrzucić biegi w czasie jazdy. Głównie chodzi o 2 i 3 a czasem 4. Dodam, że jest to silnik 2.0 z manualną skrzynią T350.
Na postoju biegi wchodzą idealnie.
Napiszę, co już zrobiłem:
Wymieniłem tulejki linek na tulejki Booger - zero luzów na drążku zmiany biegów - linkę od ruchu bocznego wyregulowałem na środek.
Wysprzęglik sprawdziłem, najdrobniejszy ruch pedała powoduje pracę siłownika na skrzyni. Ruch roboczy na dole ma jakies 15mm. Problem w tym, że gdzieś na forum wyczytałem, że sprzęgło powinno "brać" u góry, a tu "bierze" jakies 2cm od dołu... Siłowniki suche, płynu nie ubywa.
Sprzęgło wymienione na nowe Sachs'a,
Olej w skrzyni zmieniony na ATF +4, sucho, nic nie cieknie...
Słowem, mam zagwozdkę.
Dodam, że wymianę sprzęgła poprzedziła eksplozja koła zamachowego, co uszkodziło ścianki obudowy sprzęgła. Kupiłem zatem skrzynię z auta z podobnym przebiegiem i zmieniłem... Resztę operacji opisałem wyżej.
Niestety mi skonczyły się pomysły. Może któryś z Forumowiczów ma jakiś?
#19
Napisano 18 styczeń 2015 - 17:22
#20
Napisano 18 styczeń 2015 - 17:28
Odpowiadasz sobie sam - 15mm to mało , ruch siłownika ok 30mm , pompa siłownika serwa do sprawdzenia i albo jest uszkodzone pompa albo siłownik
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przebiegi naszych autek |
Ogólnie | soop |
|
|
|
PT 1.6 po mocnym rozgrzaniu silnika biegi wchodzą (i wychodzą) z oporem. |
Techniczny podstawowy | Zenonzlasu |
|
|
|
Dziwne wycie w silnikuSilnik, Wycie, Pisk |
Techniczny podstawowy | Renciak |
|
|
|
Były biegi nie ma biegów- wróciły:) |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Gaja2000_* |
|
|
|
Ciężko zapala |
Techniczny podstawowy | Piotr.LDZ |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych