Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Biegi ciężko wchodzą na włączonym silniku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#21 icemaster

icemaster

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  21 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Jarek

Napisano 18 styczeń 2015 - 19:01

Dziękuję za podpowiedź z tym ruchem roboczym... Tak mi jakoś się wydawało, że to się powinno bardziej ruszać przy skrzyni. Pedał chodzi leciutko nie ma żadnego wyczuwalnego progu rozłączenia, tylko przy pracujacym silniku czuć moment "załapania" przy samej podłodze.
No to teraz będziemy odpowietrzali :) Jak nie pójdzie - będą nowe siłowniki. Mam nadzieję, że przez te 100 km nie zabiłem nowego sprzęgła...
A ja głupi myślałem, że jak bierze przy podłodze, to dobrze... Niestety ostatnim autem, które sam robiłem przed Pitkiem, była Samara... A człowiek się całe życie uczy :)
Jeszcze raz dziekuję za pomoc.

#22 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 styczeń 2015 - 19:28

... A człowiek się całe życie uczy

Jeszcze raz dziekuję za pomoc. Czuj się jak w ''Domu'' :piwo






















:piwo

#23 Bezimienny Gość.piotr944_*

Bezimienny Gość.piotr944_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 marzec 2015 - 23:49

Witam.

Może i ja dowiem się czegoś przy tej okazji o fanaberiach mojego PT.

Otóż, w ostatnim czasie zdarzyło się kilkakrotnie, że po normalnym włączeniu pierwszego biegu - w pierwszej fazie ruszenia samochód "zrywał" gwałtownie, jeszcze na prawie wcisniętym pedale sprzegła . Bieg nie dawał się wyłączyć (ani zmienić na drugi), a sam pedał robił się "miękki".

Na wolnym odcinku jezdni, pomogło kilkakrotne wciskanie pedału sprzęgła ( za którymś razem "łapał") i wszystko wracało do normy, lecz na podjeździe pod światła - tylko i wyłącznie gwałtowne hamowanie, aż do wyłączenia silnika.

Przy wciskaniu pedału sprzęgła wrażenie było takie, jak przy zapowietrzonym układzie hamulcowym. Wygląda to na wysprzęglik, ale czy uszkodzony, czy zapowietrzony, tego nie wiem. Nie wiem też, czy wysprzęglik ma własny system odpowietrzający, a jeśli tak, to gdzie się znajduje?

Proszę zatem szanownych Forumowiczów o kilka słów w tej sprawie - i oczywiście wszystkich pozdrawiam.

Piotr



#24 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 marzec 2015 - 06:14

B)Obstawiam wysprzęglik miałem podobnie ale tylko zimą



#25 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 marzec 2015 - 06:52

Witam.
Może i ja dowiem się czegoś przy tej okazji o fanaberiach mojego PT.
Otóż, w ostatnim czasie zdarzyło się kilkakrotnie, że po normalnym włączeniu pierwszego biegu - w pierwszej fazie ruszenia samochód "zrywał" gwałtownie, jeszcze na prawie wcisniętym pedale sprzegła . Bieg nie dawał się wyłączyć (ani zmienić na drugi), a sam pedał robił się "miękki".
Na wolnym odcinku jezdni, pomogło kilkakrotne wciskanie pedału sprzęgła ( za którymś razem "łapał") i wszystko wracało do normy, lecz na podjeździe pod światła - tylko i wyłącznie gwałtowne hamowanie, aż do wyłączenia silnika.
Przy wciskaniu pedału sprzęgła wrażenie było takie, jak przy zapowietrzonym układzie hamulcowym. Wygląda to na wysprzęglik, ale czy uszkodzony, czy zapowietrzony, tego nie wiem. Nie wiem też, czy wysprzęglik ma własny system odpowietrzający, a jeśli tak, to gdzie się znajduje?
Proszę zatem szanownych Forumowiczów o kilka słów w tej sprawie - i oczywiście wszystkich pozdrawiam.
Piotr


tu nie m o czym pisać wysprzęglik do wymiany na dzień dobry , a po rozebraniu określenie co z resztą sprzęgła - fabrycznien tarcza wystepuje jako komplet z dociskiem .

#26 Bezimienny Gość.piotr944_*

Bezimienny Gość.piotr944_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 marzec 2015 - 09:52

tu nie m o czym pisać wysprzęglik do wymiany na dzień dobry , a po rozebraniu określenie co z resztą sprzęgła - fabrycznien tarcza wystepuje jako komplet z dociskiem .

Witam.

Dzięki za diagnozę. Napisz jeszcze, proszę, jakiej firmy wysprzeglik byłby dobry - i gdzie go szukać. I czy do wymiany wysprzęglika potrzebne jest specjalistyczne oprzyrządowanie, czy też zrobi to każdy serwis. A może znasz jakiś serwis w okolicach Łodzi?

Pozdrawiam.

Piotr



#27 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 865
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 19:16

Witam

Podłączę się do tematu (wiem, że odgrzewam kotleta, przepraszam), ale nigdzie nie mogę znaleźć 100% odpowiedzi. Chodzi o to, że będę wymieniał sprzęgło w naszym Pitku 1.6 i przy okazji chciałbym wymienić olej w manualnej skrzyni biegów T350. I tu napotykam problem, gdyż zalecany jest Mopar ATF+4, ale jest to, przecież olej do automatycznej skrzyni biegów (np. na USA Olkusz i inni tak to, sprzedają i kwalifikują). Więc moje pytanie brzmi jaki naprawdę stosuje się olej na wymianę w manualnej skrzyni T350? ...za linki do sklepów będę wdzięczny.

Sprzęgło padło myślę ze starości (przebiegu ok. 180000) i tego, że kobita jeździ Pitkiem z nogą na pedale sprzęgła (no nie mogę jej oduczyć - tylko nie piszcie, że mam zmienić żonę).

 

PS. Do administratora. Jak odtworzyć moje posty, gdy swego czasu konto poszło w kosmos po zmianie adresu email?

 

Jeszcze do użytkowników, którzy mają problemy z wysprzęglikiem master oraz siłownikiem dolnym - rozbierzcie te elementy do ostatniej części, wnętrza cylindrów obu pomp przeszlifujcie papierem 2000 do 2500 (honowanie ręczne na mokro za pomocą grubego mazaka owiniętego kawałkiem sztywnej tkaniny lub filcu i papierem 2000 lub 2500) na koniec polerka pastą np. Tempo). Przy składaniu do kupy zastosujcie porządny smar odporny na płyn hamulcowy (nie żałować, ale bez przesady). Odpowietrzacie porządnie układ, a hydraulika sprzęgła odżyje i biegi zaczną wchodzić i na zimnym i na gorącym silniku. 

Pozdrawiam


Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 27 czerwiec 2017 - 19:35


#28 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 19:28

Więc moje pytanie brzmi jaki naprawdę stosuje się olej na wymianę w manualnej

 

Lej tylko ATF+4


 

 

np. na USA Olkusz i inni tak to, sprzedają i kwalifikują

 

Kwalifikacje są rożne. Tu na przykład masz rekomendację do manualnego Calibera https://www.modernpe...rt-4-drivetrain


Użytkownik PThunter edytował ten post 27 czerwiec 2017 - 19:29


#29 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 865
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 19:46

Lej tylko ATF+4


 

 

 

Kwalifikacje są rożne. Tu na przykład masz rekomendację do manualnego Calibera https://www.modernpe...rt-4-drivetrain

Dziękuję za pomoc. Tylko gdzie kupić ten olej najtaniej i ile go wlewamy do skrzynki T350? ...i jeszcze ile waży skrzynia T350 (bo chyba nie 350 kg) niestety sprzęgło będę robił sam i nie chcę zwalić skrzynki na ziemię jak jakieś chuchro.


Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 27 czerwiec 2017 - 19:50


#30 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 20:16

ile go wlewamy do skrzynki

 

Lejemy do naszej skrzyni 2.6 - 2.7 litra.



#31 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 865
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 20:19

Lejemy do naszej skrzyni 2.6 - 2.7 litra.

A ten nie może być? - zalecany do NV T350. 

http://www.iparts.pl...elgl375w80.html



#32 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 20:24

Stefan, jestem zwolennikiem pewniaków, a Mopar do tej skrzyni to pewniak, więc taki nalałem podczas wymiany. Niech się jeszcze wypowiedzą koledzy, ale ja bym polecał Mopara. Co do wagi skrzyni, to nie mam pojęcia.



#33 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 865
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 20:28

Stefan, jestem zwolennikiem pewniaków, a Mopar do tej skrzyni to pewniak, więc taki nalałem podczas wymiany. Niech się jeszcze wypowiedzą koledzy, ale ja bym polecał Mopara. Co do wagi skrzyni, to nie mam pojęcia.

Generalnie nie mam nic do Mopara, tylko mało sklepów widziałem z tym olejem, bo że drogi, to rozumiem, jak będzie trzeba, to taki wleję i gitara.



#34 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 20:35

Może tu - Jelenia Góra http://allegro.pl/ol...6801703762.html



#35 MARK

MARK

    Przedszkolak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 70
  • Dołączył:  26 sty 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 + lpg M
  • Imię:Marian
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 21:06

w Jeleniej koło hotelu Feniks jest sklep z częściami do amerykanów ja tam kupowałem



#36 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 865
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 21:09

No tak - dawno tam nie byłem, bo było drogo, a tu proszę za 45 zeta takie cuda. Pewnie jutro zawitam i kupię ze 3 butelki. ...Dzięki serdeczne za pomoc.



#37 MARK

MARK

    Przedszkolak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 70
  • Dołączył:  26 sty 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 + lpg M
  • Imię:Marian
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 21:10

w Jeleniej koło hotelu Fenix jest sklep części USA

 

http://czesci-usa.com.pl/



#38 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 czerwiec 2017 - 21:20

dawno tam nie byłem, bo było drogo, a tu proszę za 45 zeta takie cuda

 

Konkurencja wymusza tak bardzo przez nas pożądane zachowania jak obniżka cen ;)



#39 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 865
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 czerwiec 2017 - 15:20

Kupiłem olej Mopar ATF+4,  ale mam wątpliwosci, czy wlać go do skrzyni T350 bo strasznie rzadki jakiś i czerwony. Jak spuszczałem stary obecny to wydawało mi się że jest gęściejszy od tego ATF+4 - to jak to naprawdę jest z tym stosowaniem do maualnej skrzyni oleju przeznaczonego do automatycznej? ...bo już zgłupiałem.


Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 28 czerwiec 2017 - 15:21


#40 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 czerwiec 2017 - 15:39

Do pitka 1.6 tylko atf+4.Ma być czerwony.
Oczywiście mozesz kombinować.Twoja skrzynia.Twoje pieniądze.Twoja zabawa.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych