Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Biegi ciężko wchodzą na włączonym silniku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotruu

piotruu

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Pozanń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2014 - 17:27

Witam. Wiem, że sporo już było postów na ten temat ale chciałbym się upewnić zanim podejmę decyzję o wymianie sprzęgła.

Problem jest ze wrzucaniem biegów gdy się silnik rozgrzeje, jak jest zimny to wchodzą płynnie, a po przejechaniu 10km zaczynają się problemy, żaden bieg nie chce wejść trzeba się siłować. Zgaszę silnik i wszystko wchodzi idealnie. Myślałem że to wyrobione silenbloki linek i owszem były więc wykombinowałem paten, który zniwelował luzy, ale problem nie zniknął :/
W jednym z tematów wyczytałem że to może być wina wyprzęgnika.
Czy można go wymienić? Czy odpowietrzenie sprzęgła w tym przypadku coś pomoże, albo zmiana oleju w skrzyni?

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2014 - 17:39

To nie skrzynia , tylko wysprzęglik do sprawdzenia - jak chodzi to sprzęgło na 100% do wymiany :kawka

#3 piotruu

piotruu

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Pozanń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 wrzesień 2014 - 08:33

To się szykuje ładny wydatek, jak na złość nic nie wskazywało na to podczas oględzin auta wszystkie biegi wchodziły płynnie :/ a czy odpowietrzenie sprzęgła coś pomorze czy już lepiej dać sobie spokój?

#4 monika_antonina

monika_antonina

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 755
  • Dołączył:  18 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Monika
  • Skąd::Tarnowo Podgórne
  • Płeć: Kobieta

Napisano 02 wrzesień 2014 - 10:12

Kilka chwil wytrwałości i wymienisz sprzęgło sam, tak jak bartek_sz

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 wrzesień 2014 - 18:11

monika_antonina,
Tak Monila kupi sobie do montazu zestawu sprzęgła samonastawnego przyrząd za 750 zł aby zamontowac poprawnie i w razie reklamacji ja uwzględniono

Dołączona grafika

#6 monika_antonina

monika_antonina

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 755
  • Dołączył:  18 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Monika
  • Skąd::Tarnowo Podgórne
  • Płeć: Kobieta

Napisano 02 wrzesień 2014 - 21:42

Andrzeju, a czy to przypadkiem nie jest sprzęgło do DIZLA?
Wydaje mnie się, że nasze sprzęgło, a kolega też ma benzynkę 2.0. wyglądało ciut inaczej.

Chcieć to móc :alko

#7 piotruu

piotruu

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Pozanń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2014 - 09:22

Mam możliwość kupienia sprzęgła marki BLUE PRINT za 850zł. Czy warto je kupić ktoś korzystał z podzespołów tej firmy?

http://www.iparts.pl... ... 14652.html

[ Dodano: 2014-09-03, 10:22 ]
Wysprzęgnik chodzi poprawnie luzy w oczkach od linek zlikwidowane, a problem został jak zimny silnik to biegi wchodzą idealnie jak osiągnie temp. optymalną zaczyna się problem. dodatkowo zauważyłem wyciek oleju. Połączenie silnika ze skrzynią jest całe ubrudzone od świeżego oleju nawet półośka i lewy amortyzator. Z góry nic nie leci bo wyczyściłem silnik od strony obudowy filtra powietrza kilka dni temu i jest sucho. To pozostaje mi zamówić nowe sprzęgło i chyba wymontuje silnik żeby go dobrze obejrzeć i powymieniać to co mu dolega uszczelki, paski, poduszki i może rozrząd, bo jak nie zrobię tego raz a porządnie to będę się ciągle męczył z nowymi problemami :]

#8 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5813
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2014 - 10:39

Ja wymienialem sprzeglo po nr czesci ze starego sprzegla kupilem LUKa do tego lozysko oporowe i swiezy olej do skrzyni.wymien odrazu uszczelniacze na wale zebys pozniej nie mial problemów

#9 piotruu

piotruu

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Pozanń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 wrzesień 2014 - 07:07

To została rozpoczęta operacja wymiany sprzęgła i rozrządu w PTolu. Problemy z wrzucaniem biegów powodowało zużyte praktycznie do zera sprzęgło okazało się że już było wymieniane bo po rozkręceniu skrzyni znalazłem sprzęgło marki LUK :) poniżej kilka zdjęć pacjenta ;)

Załączone pliki



#10 monika_antonina

monika_antonina

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 755
  • Dołączył:  18 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Monika
  • Skąd::Tarnowo Podgórne
  • Płeć: Kobieta

Napisano 25 wrzesień 2014 - 08:10

piotruu,

Sam wymieniasz? Życzę powodzenia i dużo siły :diabelek
A tak na poważnie to szerokości po wymianie i cieszenia się na nowo z komfortowej jazdy :brawo

#11 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 25 wrzesień 2014 - 09:27

Witam, pozwolę sobie podpiąć się pod temat równiez ze skrzynią związany, a mianowicie:
Jak często należy wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów??? hmm

#12 piotruu

piotruu

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  20 sie 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Pozanń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 wrzesień 2014 - 07:16

monika_antonina, nie jestem z wykształcenia mechanikiem tylko prędzej fanem czterech kółek, więc lubię majsterkować przy autach zwłaszcza ciekawych i oryginalnych. Jednak za tak poważną operacje zabrałem się z pomocą teścia, który jest mechanikiem i to dobrym, więc wiem że pod jego okiem będzie to autko porządnie zrobione bez fuszerki i naciągania ;) wymieniliśmy wspólnie do tej pory 2 silniki w poprzednich autach i wszystko grało :) zbyt dużo razy się zawiodłem na mechanikach z moich okolic więc doszedłem do wniosku, że nikt lepiej mojego auta nie naprawi niż ja sam :d byłem w kilku warsztatach pytać się o wymianę rozrządu to przeważnie jak widzieli PT to reakcja była podobna, że jest to poje :cenzura auto, a jednym jak krzyknęli mi cenę 1500zł samej robocizny plus koszt części to mi szczeka opadła

[ Dodano: 2014-09-26, 08:16 ]
mateo28, wg instrukcji serwisowej Chryslera dla automatycznej skrzyni biegów pierwsza wymiana oleju jest po 77000km (48000mil) później kolejna powinna być przy 154000km (96000mil) czyli co 77tyś km. Pamiętaj, że przy wymianie oleju w automacie obowiązkowo wymienia się filtr wewnątrz skrzyni i uszczelkę. Olej wiadomo MOPAR ATF+4 wchodzi 3,8L

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 wrzesień 2014 - 07:16

Pt nie jest problemem , to tylko kwestia czasu ile masz na wymianę i naprawę - jest standardowy jak każde inne auto tylko trzeba myślec

#14 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13777
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 wrzesień 2014 - 10:00

okazało się że już było wymieniane bo po rozkręceniu skrzyni znalazłem sprzęgło marki LUK

z takim wyjechalo z linii montazowej :kawka

[ Dodano: 2014-09-26, 11:00 ]
a jeśli chodzi o sprzeglo tzn o montaż sprzegla w 2.2 crd to instrukcja montażu serwisowa nie wymaga używania przyzadu do bezsilowego montażu
w przypadku wymiany na nowy docisk i tarcze sprzegla
inaczej ma się sytuacja kiedy trzeba zdemontować istniejące sprzeglo bez wymiany na nowe wtedy konieczny przyzad do operacji sciągania i zakladania

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 wrzesień 2014 - 10:18

miecio,
Zawsze jest wymagany przyrząd tylko nowego nie regulujesz przy montażu Pod względem naciągu (bo jest ustawione fabrycznie ) , ale musisz je wycentrować do założenia , a bez przyrządu tego nie zrobisz poprawnie . :cwaniak

#16 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13777
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 wrzesień 2014 - 10:22

centrowanie owszem ale do centrowania jest inny przyrząd tzn umownie mowiac /tuleja/
nie jest konieczna procedura napinania sprężyn dociskowych /w przypadku wymianytarczy i docisku na nowe

#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 wrzesień 2014 - 11:55

miecio,
Do dwumasy jest jeden przyrząd do centrowania i regulacji docisku . :cwaniak , jak się go nie ma to centruje się zwykłym od normalnego sprzęgła ;P

#18 icemaster

icemaster

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  21 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Jarek

Napisano 18 styczeń 2015 - 17:06

WITAM
Dołączę się do podstawowego tematu... Pitek Mojej Żonki po wymianie sprzęgła na nowe stracił pewna podstawową właściwość. Mianowicie trudno jest wrzucić biegi w czasie jazdy. Głównie chodzi o 2 i 3 a czasem 4. Dodam, że jest to silnik 2.0 z manualną skrzynią T350.
Na postoju biegi wchodzą idealnie.
Napiszę, co już zrobiłem:
Wymieniłem tulejki linek na tulejki Booger - zero luzów na drążku zmiany biegów - linkę od ruchu bocznego wyregulowałem na środek.
Wysprzęglik sprawdziłem, najdrobniejszy ruch pedała powoduje pracę siłownika na skrzyni. Ruch roboczy na dole ma jakies 15mm. Problem w tym, że gdzieś na forum wyczytałem, że sprzęgło powinno "brać" u góry, a tu "bierze" jakies 2cm od dołu... Siłowniki suche, płynu nie ubywa.
Sprzęgło wymienione na nowe Sachs'a,
Olej w skrzyni zmieniony na ATF +4, sucho, nic nie cieknie...
Słowem, mam zagwozdkę.
Dodam, że wymianę sprzęgła poprzedziła eksplozja koła zamachowego, co uszkodziło ścianki obudowy sprzęgła. Kupiłem zatem skrzynię z auta z podobnym przebiegiem i zmieniłem... Resztę operacji opisałem wyżej.
Niestety mi skonczyły się pomysły. Może któryś z Forumowiczów ma jakiś?

#19 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8209
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 styczeń 2015 - 17:22

icemaster, ...masz odpowietrzony układ hmm

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 styczeń 2015 - 17:28

icemaster,
Odpowiadasz sobie sam - 15mm to mało , ruch siłownika ok 30mm , pompa siłownika serwa do sprawdzenia i albo jest uszkodzone pompa albo siłownik :cwaniak





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych