Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Regeneracja alternatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 kwiecień 2009 - 00:35

Przeglądam wszystkie części przed montażem do nowego silnika i zaniepokoił mnie stan alternatora. Nie dość, że brudny to otwory wentylacyjne miał pozalepiane jakimiś nitkami, wydaje mi się, że mogły to być szczątki paska klinowego ale równie dobrze jakiejś szmaty. Tak czy inaczej skoro altek jest na wierzchu to należy go przejrzeć, żeby potem się pod wozem nie kulać.

Oto krótki opis jak przeglądnąć alternator:
Do umycia używamy środków przeznaczonych do mycia silnika np VC 242 albo Supergreen. Środki te znakomicie usuwają tłuszcz i brud. W przypadku mocnego zabrudzenia można najpierw zastosować zmiękczanie np ON ( nie stosować do powierzchni gumowych)

na pierwszym zdjęciu widać obiekt operacji, po wstępnym namoczeniu w ON.
(link pod miniaturka prowadzi do dużej fotki)

Dołączona grafika
fotka 1

Po umyciu zewnętrznej powierzchni alternatora i odtłuszczeniu spłukujemy go wodą.
Do odkręcenia nakrętki koła pasowego niezbędny jest klucz udarowy. Nakrętka jest silnie dokręcona ponieważ koło nie ma ani klina ani stożka.
Dołączona grafika
fotka 2

jeśli nie będziemy wykręcać elektroniki z obudowy juz teraz bardzo dokładnie czyścimy jej radiator widoczny we wnętrzu.
Dołączona grafika
fotka 3

Widok na alternator po zdjęciu koła pasowego. Widać wykręcone już 4 śruby obudowy.
Dołączona grafika
fotka 4

rozdzielamy obudowę alternatora, wirnik wychodzi razem z przednią pokrywą, reszta zostaje w tylnej. Widoczne jest zabrudzone wnętrze tylnej części obudowy oraz widać regulator napięcia ze szczotkami.
Dołączona grafika
fotka 5

wirnik wraz z tylnym łożyskiem i pierścieniami ślizgowymi. W przypadku wyrobienia bruzd w pierscieniach należy je wymienić.
Dołączona grafika
fotka 6


teraz można wyjąc wirnik z przedniej obudowy, śrubki widoczne na zdjęciu trzymają zabezpieczenie łożyska. Przy braku odpowiedniego ściągacza można próbować wybić wirnik razem z łożyskiem a potem użyć ściągacza tradycyjnego. Oczywiście nie należy uderzać młotkiem w oś wirnika bo z pewnością się odkształci albo zniszczymy gwint.
Dołączona grafika
fotka 7

widok na rozłożony i umyty alternator. Przednie łożysko to 6303ZZ, oznaczeń tylnego nie udało mi sie ustalić. Jesli w tym momencie mamy już wszystkie elementy sprawne to można rozpocząć montaż w kolejności odwrotnej.
Dołączona grafika
fotka 8


Do włożenia wirnika konieczne jest cofniecie szczotek. Nie ma dostępu z zewnątrz więc należy je zabezpieczyć w pozycji
schowanej. Służy do tego zwykły duży spinacz biurowy. Po zamontowaniu wirnika wyciągamy zawleczkę.
Dołączona grafika
fotka 10

Gotowy alternator
Dołączona grafika
fotka 11

następny w kolejce czeka rozrusznik

#2 NoVy

NoVy

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1483
  • Dołączył:  04 gru 2008
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD LTD
  • Imię:Bart
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 kwiecień 2009 - 07:37

Arni, fachura z Ciebie kolego :brawo :kciuki

#3 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 kwiecień 2009 - 07:53

Arni, fachura z Ciebie kolego :brawo :kciuki


nie przesadzajmy, po prostu grzebie hobbystycznie w autach od wielu lat. A od czasu pojawienia się cyfrówek staram się takie poradniki-relacje robić ku edukacji innych :).

#4 Kajka

Kajka

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5639
  • Dołączył:  11 lut 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Katarzyna
  • Skąd::Śląsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 28 kwiecień 2009 - 07:55

Arni, cholera! Czy wszyscy fachowcy muszą mieszkać na drugim końcu Polski?!?
Doradźcie kogoś rozsądnego na Śląsku!!!
Bardzo proszę!
:)

#5 JA_cek

JA_cek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 168
  • Dołączył:  15 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Jacek

Napisano 17 kwiecień 2010 - 20:55

Bardzo fajna relacja. A czy altek do diesla bardzo się różni? Czy też tak bezproblemowo się rozbiera? Nie wiem, czy nie czeka mnie regeneracja, bo mi dziś znowu PTek odmówił współpracy: Zadzyndzonił gong w czasie jazdy, zapaliła się kontrolka ładowania i zaczęło świszczeć, ale pasek wydaje się być na miejscu... Cóż to się mogło zrobić?
I tak oto samochód stoi pod warsztatem na przeciwko i się zastanawiam, czy nie przyturlać go pod dom i nie rozebrać samemu, korzystając z opcji szukaj na forum :d

#6 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 kwiecień 2010 - 21:05

Prawdopodobnie zużyły się szczotki , są one razem z regulatorem napięcia.
Szczotki mogły się wprawdzie zawiesić, ale ja raczej stawiam ich zużycie.
Wymiana regulatora napięcia , powinna "uzdrowić " alternator.
Oczywiście powinieneś sprawdzić jeszcze miernikiem , prąd ładowania.
Powinien on wynosić w okolicach 14,2 - 14,4 V

#7 JA_cek

JA_cek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 168
  • Dołączył:  15 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Jacek

Napisano 17 kwiecień 2010 - 21:52

Przy ostatnim pomiarze było ponad 14V, a teraz w ogóle nie ma ładowania i świszczy jakby pasek się urwał, tudzież przepuszczał, wspomaganie do zgaszenia silnika działało - ono jest na tym samym pasku?

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 kwiecień 2010 - 21:58

Masz uszkodzone sprzęgło alternatora ,dlatego dziwny gwizd - wygląda to tak;
http://aukcja.onet.p...?item=976923830
Musze cię zasmucić to spory wydatek - ew.zakup drugiego używanego alternator ale nigdy nie będziesz miał pewności w jakim stanie będzie .

#9 JA_cek

JA_cek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 168
  • Dołączył:  15 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Jacek

Napisano 17 kwiecień 2010 - 22:15

o żesz fak, masakra...
Możliwe, że to to. Idę szukać alternatora na alledrogo, ale fakt, że w przypadku używanego nie ma gwarancji, że za jakiś czas się to samo nie zrobi.

O! prawie nowy alternator za 500 zyli, a używane od 250, nie wiem, czy jednak nie zdecyduję się na wymianę całego. A jak poznać, że to sprzęgiełko jest faktycznie padnięte?

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 kwiecień 2010 - 22:17

Mówisz i masz;
http://aukcja.onet.p...?item=973616337
może pasować od mercedesa ale stare obowiązkowo na wzór cena o połowę niższa.

#11 JA_cek

JA_cek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 168
  • Dołączył:  15 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Jacek

Napisano 17 kwiecień 2010 - 22:24

No, znalazłem to :d (patrz: edyt(a) )
A osobna sprawa, czy da się wyjąć alternator bez wyciągania silnika... :d Tam nawet ręki nie idzie włożyć!

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 kwiecień 2010 - 22:44

Osłona , górna belka , chłodnica i alternator masz do wyjęcia - i trochę zabawy z paskiem.

#13 JA_cek

JA_cek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 168
  • Dołączył:  15 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Jacek

Napisano 17 kwiecień 2010 - 22:47

No to pięknie... pół samochodu trzeba rozebrać... jak ja lubię w takich momentach mojego mercedesa, w którym wyjęcie alternatora to jakieś 10-20 minut roboty...

#14 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 kwiecień 2010 - 08:10

Nie jest to taka prosta czynność jak pisze andreas7.

[ Dodano: 2010-04-18, 09:24 ]
Przerabiałem to wczoraj aby wymątować alternator trzeba spuścić płyn chłodzący bo górny wąż jest nad alternatorem następnie odkręcić gril i górny pas mocujący chłodnicę i odkręcić węże klimatyzacji a co za tym idzie ulotni się czynnik chłodzący.Potrzebne będą klucze E12 nasadowy i E12 płaski oczkowy najlepiej grzechotkowy bo do śruby dolnej najbliżej sprzęgła niema miejsca po zluzowaniu śrub wypadnie ci górny napinacz paska,po odkręceniu delikatnie odsunąć chłodnicę i wyciągnąć alternator.

[ Dodano: 2010-04-18, 10:02 ]
Zapomniałem o najważniejszym demontażu trzeba wymontować prawy reflektor i plastikowe nadkola i odkręcić dwie śrubki mocujące błotnik z dolną plastikową osłoną reflektora bo wtedy jest latwiej wyciągnąć reflektor nie uszkadzając lakieru.Dzisiaj postaram się załączyć zdjęcia tej operacji.

#15 JA_cek

JA_cek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 168
  • Dołączył:  15 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Jacek

Napisano 18 kwiecień 2010 - 12:29

No to czuję się zachęcony do rozebrania pół samochodu :d Czyli jutro rano podejdę do mechanika i zapytam ile mnie skasuje za wymianę alternatora :d
Wolałbym nie zostać z rozebranym przodem i stwierdzeniem, że mi jednego klucza brakuje by dokończyć robotę, a jutro odbiorę mercedesa z przeglądu to będę mógł nim pojeździć i pozałatwiać niezbędne części (między innymi akumulator)

#16 Bezimienny Gość.kamiś_*

Bezimienny Gość.kamiś_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 listopad 2011 - 17:54

Witam.

Zrobiłem ostatnio traske Pitkiem ok 400 km i widze dzis tzn slysze takie swistanie/gwizdzenie w okolicach alternatora jakby jakies lozysko sie zacierało lub juz sie zatarło?Czy to moze byc wyzej wymienione sprzeglo alternatora czy jakas rolka od niego jak to sprawdzic? Odrazu mowie ze jeszcze nie sprawdzalem ladowania nie miga mi kontrolka ladowania i to gwizdzenie/swistanie nie jest az takie glosne, chyba ze jestem przewrazliwiony bo dzis jezdzilem bez wlaczonego radia i slyszalem wszystkie odglosy pitka:) I jeszcze to na postoju jak troszke przygazuje to delikatnie mruga mi lampka wnetrza jakby jakis skok napiecia?

#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2011 - 18:52

Wymień jak najszybciej sprzegło alternatora - jak stanie całkowicie sprzegło zerwie pasek na bank i pozostanie tylko holowanko.

#18 Bezimienny Gość.kamiś_*

Bezimienny Gość.kamiś_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 listopad 2011 - 19:30

Wymień jak najszybciej sprzegło alternatora - jak stanie całkowicie sprzegło zerwie pasek na bank i pozostanie tylko holowanko.


andreeas7

Fuck :chory wiedzialem ze to raczej bedzie to tzn tez na to mi wyglada na 100% a gdzie kupic to sprzeglo na allegro? moze byc np takie

http://moto.allegro.... ... 22512.html cena jeszcze do przyjecia czy

usa olkusz

http://moto.allegro.... ... 98165.html cena szook :swir

Kupowalem u nich filtr paliwa za 80 zl a nasz kolega AGAMACIEJ2 ten sam przyslalmi za 40zl +przesylka, takze przesadzaja troszke z cenami chyba ze macie jakies inne namiary.

Jeszcze jedno wazne pytanko ile moge jeszcze z tym jezdzic.Czy dzisiaj po zonke mam juz nie jechac do pracy ok 10 km w dwie strony????tzn auto ma stac az zamowie sprzegielko i wymienie?

[ Dodano: 2011-11-07, 19:31 ]
Czy moze dac tam kapke oleju zeby sie co nieco posmarowało?

#19 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2011 - 19:40

kamiś, sprawdz w intercars.

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2011 - 19:51

Podam Ci pozniej numer sprzegła , poszukaj firmy INA to jest montowane na pierwszy montaz cena ok 195zł .Nie łaszcz sie na cene na rynku duzo jest markowych podróbek z chin .
Usa Olkusz od dawna ma b.duzy narzut i bazuje na nieświadomosci klienta





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych