Regeneracja alternatora
#1 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 28 kwiecień 2009 - 00:35
Oto krótki opis jak przeglądnąć alternator:
Do umycia używamy środków przeznaczonych do mycia silnika np VC 242 albo Supergreen. Środki te znakomicie usuwają tłuszcz i brud. W przypadku mocnego zabrudzenia można najpierw zastosować zmiękczanie np ON ( nie stosować do powierzchni gumowych)
na pierwszym zdjęciu widać obiekt operacji, po wstępnym namoczeniu w ON.
(link pod miniaturka prowadzi do dużej fotki)
fotka 1
Po umyciu zewnętrznej powierzchni alternatora i odtłuszczeniu spłukujemy go wodą.
Do odkręcenia nakrętki koła pasowego niezbędny jest klucz udarowy. Nakrętka jest silnie dokręcona ponieważ koło nie ma ani klina ani stożka.
fotka 2
jeśli nie będziemy wykręcać elektroniki z obudowy juz teraz bardzo dokładnie czyścimy jej radiator widoczny we wnętrzu.
fotka 3
Widok na alternator po zdjęciu koła pasowego. Widać wykręcone już 4 śruby obudowy.
fotka 4
rozdzielamy obudowę alternatora, wirnik wychodzi razem z przednią pokrywą, reszta zostaje w tylnej. Widoczne jest zabrudzone wnętrze tylnej części obudowy oraz widać regulator napięcia ze szczotkami.
fotka 5
wirnik wraz z tylnym łożyskiem i pierścieniami ślizgowymi. W przypadku wyrobienia bruzd w pierscieniach należy je wymienić.
fotka 6
teraz można wyjąc wirnik z przedniej obudowy, śrubki widoczne na zdjęciu trzymają zabezpieczenie łożyska. Przy braku odpowiedniego ściągacza można próbować wybić wirnik razem z łożyskiem a potem użyć ściągacza tradycyjnego. Oczywiście nie należy uderzać młotkiem w oś wirnika bo z pewnością się odkształci albo zniszczymy gwint.
fotka 7
widok na rozłożony i umyty alternator. Przednie łożysko to 6303ZZ, oznaczeń tylnego nie udało mi sie ustalić. Jesli w tym momencie mamy już wszystkie elementy sprawne to można rozpocząć montaż w kolejności odwrotnej.
fotka 8
Do włożenia wirnika konieczne jest cofniecie szczotek. Nie ma dostępu z zewnątrz więc należy je zabezpieczyć w pozycji
schowanej. Służy do tego zwykły duży spinacz biurowy. Po zamontowaniu wirnika wyciągamy zawleczkę.
fotka 10
Gotowy alternator
fotka 11
następny w kolejce czeka rozrusznik
#2
Napisano 28 kwiecień 2009 - 07:37
#3 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 28 kwiecień 2009 - 07:53
Arni, fachura z Ciebie kolego :brawo :kciuki
nie przesadzajmy, po prostu grzebie hobbystycznie w autach od wielu lat. A od czasu pojawienia się cyfrówek staram się takie poradniki-relacje robić ku edukacji innych :).
#4
Napisano 28 kwiecień 2009 - 07:55
Doradźcie kogoś rozsądnego na Śląsku!!!
Bardzo proszę!
#5
Napisano 17 kwiecień 2010 - 20:55
I tak oto samochód stoi pod warsztatem na przeciwko i się zastanawiam, czy nie przyturlać go pod dom i nie rozebrać samemu, korzystając z opcji szukaj na forum
#6
Napisano 17 kwiecień 2010 - 21:05
Szczotki mogły się wprawdzie zawiesić, ale ja raczej stawiam ich zużycie.
Wymiana regulatora napięcia , powinna "uzdrowić " alternator.
Oczywiście powinieneś sprawdzić jeszcze miernikiem , prąd ładowania.
Powinien on wynosić w okolicach 14,2 - 14,4 V
#7
Napisano 17 kwiecień 2010 - 21:52
#8
Napisano 17 kwiecień 2010 - 21:58
http://aukcja.onet.p...?item=976923830
Musze cię zasmucić to spory wydatek - ew.zakup drugiego używanego alternator ale nigdy nie będziesz miał pewności w jakim stanie będzie .
#9
Napisano 17 kwiecień 2010 - 22:15
Możliwe, że to to. Idę szukać alternatora na alledrogo, ale fakt, że w przypadku używanego nie ma gwarancji, że za jakiś czas się to samo nie zrobi.
O! prawie nowy alternator za 500 zyli, a używane od 250, nie wiem, czy jednak nie zdecyduję się na wymianę całego. A jak poznać, że to sprzęgiełko jest faktycznie padnięte?
#10
Napisano 17 kwiecień 2010 - 22:17
http://aukcja.onet.p...?item=973616337
może pasować od mercedesa ale stare obowiązkowo na wzór cena o połowę niższa.
#11
Napisano 17 kwiecień 2010 - 22:24
A osobna sprawa, czy da się wyjąć alternator bez wyciągania silnika... Tam nawet ręki nie idzie włożyć!
#12
Napisano 17 kwiecień 2010 - 22:44
#13
Napisano 17 kwiecień 2010 - 22:47
#14
Napisano 18 kwiecień 2010 - 08:10
[ Dodano: 2010-04-18, 09:24 ]
Przerabiałem to wczoraj aby wymątować alternator trzeba spuścić płyn chłodzący bo górny wąż jest nad alternatorem następnie odkręcić gril i górny pas mocujący chłodnicę i odkręcić węże klimatyzacji a co za tym idzie ulotni się czynnik chłodzący.Potrzebne będą klucze E12 nasadowy i E12 płaski oczkowy najlepiej grzechotkowy bo do śruby dolnej najbliżej sprzęgła niema miejsca po zluzowaniu śrub wypadnie ci górny napinacz paska,po odkręceniu delikatnie odsunąć chłodnicę i wyciągnąć alternator.
[ Dodano: 2010-04-18, 10:02 ]
Zapomniałem o najważniejszym demontażu trzeba wymontować prawy reflektor i plastikowe nadkola i odkręcić dwie śrubki mocujące błotnik z dolną plastikową osłoną reflektora bo wtedy jest latwiej wyciągnąć reflektor nie uszkadzając lakieru.Dzisiaj postaram się załączyć zdjęcia tej operacji.
#15
Napisano 18 kwiecień 2010 - 12:29
Wolałbym nie zostać z rozebranym przodem i stwierdzeniem, że mi jednego klucza brakuje by dokończyć robotę, a jutro odbiorę mercedesa z przeglądu to będę mógł nim pojeździć i pozałatwiać niezbędne części (między innymi akumulator)
#16 Bezimienny Gość.kamiś_*
Napisano 07 listopad 2011 - 17:54
Zrobiłem ostatnio traske Pitkiem ok 400 km i widze dzis tzn slysze takie swistanie/gwizdzenie w okolicach alternatora jakby jakies lozysko sie zacierało lub juz sie zatarło?Czy to moze byc wyzej wymienione sprzeglo alternatora czy jakas rolka od niego jak to sprawdzic? Odrazu mowie ze jeszcze nie sprawdzalem ladowania nie miga mi kontrolka ladowania i to gwizdzenie/swistanie nie jest az takie glosne, chyba ze jestem przewrazliwiony bo dzis jezdzilem bez wlaczonego radia i slyszalem wszystkie odglosy pitka:) I jeszcze to na postoju jak troszke przygazuje to delikatnie mruga mi lampka wnetrza jakby jakis skok napiecia?
#17
Napisano 07 listopad 2011 - 18:52
#18 Bezimienny Gość.kamiś_*
Napisano 07 listopad 2011 - 19:30
Wymień jak najszybciej sprzegło alternatora - jak stanie całkowicie sprzegło zerwie pasek na bank i pozostanie tylko holowanko.
andreeas7
Fuck wiedzialem ze to raczej bedzie to tzn tez na to mi wyglada na 100% a gdzie kupic to sprzeglo na allegro? moze byc np takie
http://moto.allegro.... ... 22512.html cena jeszcze do przyjecia czy
usa olkusz
http://moto.allegro.... ... 98165.html cena szook :swir
Kupowalem u nich filtr paliwa za 80 zl a nasz kolega AGAMACIEJ2 ten sam przyslalmi za 40zl +przesylka, takze przesadzaja troszke z cenami chyba ze macie jakies inne namiary.
Jeszcze jedno wazne pytanko ile moge jeszcze z tym jezdzic.Czy dzisiaj po zonke mam juz nie jechac do pracy ok 10 km w dwie strony????tzn auto ma stac az zamowie sprzegielko i wymienie?
[ Dodano: 2011-11-07, 19:31 ]
Czy moze dac tam kapke oleju zeby sie co nieco posmarowało?
#19
Napisano 07 listopad 2011 - 19:40
#20
Napisano 07 listopad 2011 - 19:51
Usa Olkusz od dawna ma b.duzy narzut i bazuje na nieświadomosci klienta
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Regeneracja przekładni kierownizej |
Techniczny podstawowy | Henryk |
|
|
|
Przewody od alternatora |
Techniczny podstawowy | Piter-Lodz |
|
|
|
Regeneracja maglownicy |
Usługi napraw | Henryk |
|
|
|
[Opis] Naprawa/regeneracja przełącznika |
Techniczny podstawowy | resiurc |
|
|
|
regeneracja wkładki zamka tylnej klapywkładka, zamek, klapa i 1 więcej |
Techniczny podstawowy | WD40MAX |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych