Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Regeneracja alternatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.kamiś_*

Bezimienny Gość.kamiś_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 listopad 2011 - 19:53

MayheM , dzieki ze mi przypomniales znalazlem takie

http://www.motointeg... ... 5107&wsk=O

kto mi powie czym sie roznia? na zdjeciach widze to samo?Czy przy okazji wymienic tez pasek czy zostawic stary? z gory nie wyglada zle

[ Dodano: 2011-11-07, 19:56 ]

Podam Ci pozniej numer sprzegła , poszukaj firmy INA to jest montowane na pierwszy montaz cena ok 195zł .Nie łaszcz sie na cene na rynku duzo jest markowych podróbek z chin .
Usa Olkusz od dawna ma b.duzy narzut i bazuje na nieświadomosci klienta


andreeas7 minelismy sie postami czyli brac te w inter carsie za 234.57 pisze wlasnie producent INA ale to pisze Koło pasowe alternatora????

#22 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2011 - 20:01

kamiś,
Mozna kupic taniej ew.poszukaj kogos z ulga w intercars i wtedy sie nie zastanawiaj.Wiekszosć INY jest pakowane do produktów Ruville która je sprzedaje pod swoja nazwą.

#23 Bezimienny Gość.kamiś_*

Bezimienny Gość.kamiś_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 listopad 2011 - 20:07

kamiś,
Mozna kupic taniej ew.poszukaj kogos z ulga w intercars i wtedy sie nie zastanawiaj.


andreeas7 , no jasne ze z ulga:) ma takiego mechanika tylko bede musial mu pokazac czarne na bialym:)

andreeas7, czyli mam kupic cos takiego?
INDEKS: 535 0050 10
OPIS:KOŁO PASOWE ALTERNATORA MERCEDES SPRINTER 208/ 211/ 213 CDI 00.04-06.05
PRODUCENT: INA

A co z tym paskiem i jazda do pracy?

#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2011 - 20:32

Z paskiem sie nie zastanawiaj :wymiana i obowiazkowo sprawdz rolke prowadzaca i napinacz paska wielorowkowego.

#25 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 07 listopad 2011 - 20:38

kamiś, jak chcesz to ci zalatwie troszke taniej - aczkolwiek jutro sie dowiem na kiedy bede to mial bo w lodzi ich nie ma na magazynie nawet glownym - jest tylko zamiennik - wlasnie Ruville - spokojnie wyrwie jeden i drugi za jakies max 185zł roueville -190zł INA plus koszty wysylki - ale zawsze pare zlotych taniej. :kawka

#26 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2011 - 20:43

kamiś,
Ja właśnie wróciłem do domu po tym jak zostało wymienione sprzęgiełko alternatora.
Liczyłem, że cała naprawa zajmie około 1,5 godziny. Niestety zeszło nam 11godzin :glupek
Normalnie jakieś fatum.
Co się stało.
Nie mogliśmy odkręcić tego pirońskiego sprzęgiełka, próbowaliśmy na różne sposoby , konsultacje tel z Jędrkiem upewniały nas, że robimy dobrze, ale sprzęgiełko nie chciało się odkręcić.
Nie było innego wyjścia i decyzja wyjmujemy alternator.
Spuszczenie płynu poluzowaliśmy chłodnicę, odkręciliśmy kolektor ssący ( przy okazji został on dokładnie wyczyszczony).
Alternator udało się wyciągnąć ( nie wiem jakim cudem bo miejsca tam nie ma). Klimatyzacji nie ruszaliśmy więc nie trzeba było uzupełniać potem czynnika.
Alternator zawiozłem do elektromechanika który "walczył" z nim 2 godziny.
Po powrocie , jakoś wcisnęliśmy do auta alternator, przykręciliśmy kolektor i zaczęliśmy przykręcać alternator.
Niestety nie dało się go dokręcić bo elektryk składając obie połówki obudowy nie złożył ich w tej samej pozycji ,tylko przekręcił je o 180*.
Na pierwszy rzut oka nic specjalnego nie widać, ale łapy zamocowanie na jednej części alternatora są przesunięto osiowo o około 0,5-1cm. To wystarcza, aby podczas przykręcania alternatora do korpusu silnika, obudowa opierała się o blok silnika i nie pozwalała na dokręcenie alternatora.
I ponownie odkręcanie śrub alternatora ( kto demontował to wie jak to się fajnie odkręca), odkręcanie kolektora, walka z wyciągnięciem kolektora i alternatora.
Po oględzinach zapadła decyzja, że nie rozkręcamy alternatora tylko przykręcimy go odwróconego o 180*. Podejście przewodów jest teraz bliżej bloku silnika .
Czyli po raz kolejny wszystkie operacje , wkładanie alternatora ,kolektora i dokręcanie śrub .
Teraz wszystko już pasowało, więc można było dokręcić chłodnicę, założyć pasek lampę osłony i odpalić silnik.
Czy piski ustąpią? zobaczę jutro rano.
Na razie mam już dość , mój mechanik też, ale mimo tylu przeciwności i tak lubię mojego pitka

#27 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 07 listopad 2011 - 20:44

przepraszam wlasnie sprawdzilem w innym zrudelku - Roueville moge spokojnie miec za 170zł i mają na magazynie w tej hurtowni wiec jutro mozna wyslac do 12 wtedy masz na drugi dzien.

#28 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2011 - 20:44

A i sprzęgiełko INA do mercedesa ,kupiłem w sklepie motoryzacyjnym i zapłaciłem 175zł

#29 Bezimienny Gość.kamiś_*

Bezimienny Gość.kamiś_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 listopad 2011 - 21:44

jasmina , dzieki za checi jak cos to sie odezwe na priva do ciebie:) Mysle ze w aglomeracji slaska tez nie powinno byc problemu ze znalezieniem czesci (chyba)

adames , nie strasz prosze:) Mam nadz ze u mnie przebiegnie wszystko bezproblemowo. Powiedz jak to jest z tym piszczeniem bo u mnie to raczej szumi i jak dlugo z tym jezdziles?

#30 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2011 - 22:09

Popiskiwało mi zawsze jak silnik był zimny i pracował na wolnych obrotach. Po rozgrzaniu silnika piski ustępowały.
Jeździłem tak prawie miesiąc :torba
Straszyć nie zamierzam, po prostu to miała byś zwykła szybka naprawa, wyszło to co wyszło, tego nie przewidzisz.

#31 Bezimienny Gość.kamiś_*

Bezimienny Gość.kamiś_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 listopad 2011 - 22:23

Hmmm nie wiem co robić?
Koledzy tu pisza swistaniu/gwizdaniu/piszczeniu a u mnie po bardziej przyjzeniu sluchowym to jest szumienie :) tylko nie wiem teraz czy tak bylo i jestem juz przewrazliwiony czy faktycznie jest troszke glosniej? jutro podjade do swojego mechanika zobaczymy co on powie. A jezeliby sie zacieralo to lozysko/sprzegiełko to bedzie raczej gorace taK?i bo juz sie troszke pogubilem to sprzegielko to jest w alternatorze ? i jest mozliwosc wymiany bez wyciagania alternatora>??

[ Dodano: 2011-11-07, 22:28 ]
I u mnie ten szum jest caly czas po odpaleniu silnika tzn no chyba ma tam szumiec przeciez sie kreci nie moze byc cisza jak makiem zasial chyba co nie?NIe mam zadnych piskow paska czy tez rolek nic z tych rzeczy.Sory ze tak pisze ale nie chce sie ladowac w koszty i rozbierac cos co jest dobre i fabryczne przede wszystkim.Chlopaki zrobie jutro video z tego zjawiska i podesle linka na forum to pogadamy dalej.

#32 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2011 - 22:57

Bez rozbierania nikt Ci nie powie co szwankuje.
Na pocieszenie Ci tylko powiem,że ja też do końca nie jestem pewien czy popiskiwanie ustąpi.
Pasek miałem wymieniany kilka miesięcy temu, Nie wymieniałem rolek ani napinacza. Teraz obstawiałem na to, że to sprzęgiełko alternatora, ale to może równie dobrze być wina napinacza.
Rolkę alternatora ( to nasze sprzęgiełko) wymienisz bez jego wyciągania, dostęp po wyjęciu prawej lampy.
Odkręcasz kluczem pneumatycznym nakładając specjalną nasadkę na ten większy frez, ten mniejszy wewnętrzny frez (torx) nie ruszasz.
Tyle teoria, praktyka okazała się w moim przypadku brutalniejsza.
A ja i tak nadal lubię mojego pitusia :cwaniak

#33 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 wrz 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 listopad 2011 - 23:13

U mnie było identycznie-Mayhem ,,zapuścił''ucho i stwierdził -rolka napinacza.
Miał rację!Zatarła się -i spaliła,rozerwała pasek-wszakże po kilku miesiącach.
Po awarii dojechałem dokładnie 45 km bez ładowania-wszystko co zbędne wyłączone.
Ale to był typowy fart-akumulator -kowi leci 10 roczek i już zapewne tej zimy nie przetrwa :/

[ Dodano: 2011-11-07, 23:16 ]
kamiś, o dźwiękach tak jak o kolorach-nie powinno się rozmawiać przez telefon a szczególnie -poprzez opisy.Myślę że masz te same objawy które ,,zdiagnozował''u mnie Mayhem.

#34 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 listopad 2011 - 14:32

Napinacz leci czesto i warto go wymienic w calosci. Koszt nie jest duzy. Do kompletu mozna tez wymienic rolke prowadzaca, zeby za 1 razem zrobic, a co do sprzegielka, to mechanik sprawdzi je dopiero po rozbebeszeniu.

Ja zrobilem tak: kupilem napinacz, rolke i sprzegielko alternatora, u mechanika stwierdzono rozwalony napinacz, wymienili mi napinacz i rolke prowadzaca, a sprzegielko alternatora bylo OK, to to niewykorzystane oddalem do sklepu.

#35 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 listopad 2011 - 15:51

A ja po moich wczorajszych przygodach z wymianą sprzęgiełka, nadal mam to co było, czyli jak silnik jest zimny to coś popiskuje .
Rad nie rad trzeba kupić napinacz z rolką, drugą rolkę prowadzącą i pasek.
Pytanie tylko czy mnie jeszcze na te warsztaty wpuszczą, bo pewnie wczoraj klęli ile się dało.
Mam nadzieję, że to już wystarczy i wszystko będzie ok.
To że sprzęgiełko jest wymienione być może niepotrzebnie, to się nie martwię, prędzej czy później trzeba by to zrobić.
Teraz za to mam wprawę z wyciąganiem lampy, więc robota może pójdzie bez niespodzianek.

#36 Bezimienny Gość.kamiś_*

Bezimienny Gość.kamiś_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 listopad 2011 - 16:34

Hej koledzy, diagnoza zapadła. Szumi łożysko od sprężarki i teraz nie wiem czy to dobrze czy tez zle? zaraz bede szukał w naszym forum:)Mechanik powiedzial ze to dopiero poczatki i ze moge tak jeszcze z 5tys km zrobic hmm ale wkurza mnie to wycie nawet moja zona powedziala dzis "coz on tak wyje" no to jej mowie ze" Twoj szanowny tyleczek wiezie i chyba mu ciezko kochanie :diabelek "

#37 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 listopad 2011 - 17:34

Mam podobne szeleszcząco-lekkobrzęczące odgłosy i wymieniłem obydwie rolki. Oczywiście niepotrzebnie.Po konsultacji z jasminą uznaliśmy ,że to sprzęgło sprężarki ale niekoniecznie łożysko.Jeżdżę z tym od zeszłej zimy i natężenie się nie zmienia.Poczekam na zdecydowane objawy.

#38 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 listopad 2011 - 17:59

MiGi42,
Rolki prowadzace i napinacz sa okreslone na przebieg ok 100tyś km. i pozniej zawsze maja luz i głosniejsza prace i powinny zostac wymienione - wiec stwierdzenie że nie potrzebnie troche chyba przesadne ?

#39 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 listopad 2011 - 18:56

andreeas 7
W takim rozumowaniu oczywiście masz rację.Miałem na myśli to,że mogły jeszcze kręcić bez zauważalnych zakłóceń.

#40 Bezimienny Gość.kamiś_*

Bezimienny Gość.kamiś_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 listopad 2011 - 20:10

No to wlasnie chyba raczej sprzeglo sprezarki nie llozysko.Pomylilem sie lub na odwrót jakos tak.W kazdym badz razie I co teraz? panowie wymieniac to sprzeglo czy raczej do regeneracji cala sprezarke?Ona normalnie dziala chlodzi wlacza sie i wylacza tyle ze
wyje :) Albo co zrobic zeby narazie przestala wyc? Gdzies na forum obilo mi sie o oczy zeby odlaczyc jakis przekaznik w komorze silnika lub odpiac wtyczke od niej?A i jeszcze fachura mi powiedzial zebym sobie zalatwil oslone pod silnik ktorej nie mam:( co napewno przyspieszylo wyzej wymieniona usterke, to moze wie ktos z kolegow kolezanek gdzie by ja mozna nabyc? I na koniec panowie zalaczam linka do 3 filmikow z "wycia" mojego Pitka co prawda nanosza sie tam rozne dzwieki silnika, wycia itd itp ale dla przykladu zeby wiedzial kazdy co i jak.
Czekam na odp.
http://www.youtube.com/user/kasper2134





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych