Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Walka z wiatrakami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#21 Jeżol

Jeżol

    VIP

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 4 003
  • Dołączył:  19 sie 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0A LM Gaz
  • Imię:Adam
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 stycznia 2015 - 22:49

Anka podjedz do mnie, masz bliżej teraz, i Ci wykluczykuje :)
Mieszkam niedaleko akademików nad pocztą teraz :)
:Jeżol

#22 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 823
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 stycznia 2015 - 22:50

Rider(ka), a jak nie wiesz jak sprawdzić błędy to poczekaj do soboty pomogę ci

#23 Rider(ka)

Rider(ka)

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 470
  • Dołączył:  17 lis 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:PT Cruiser Girl
  • Skąd::----
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 stycznia 2015 - 12:11

Uff udało mi się!
Dzisiejsze numery to:
P1684
P1697
P1698

#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 stycznia 2015 - 13:05

Pierwszy to błąd informacyjny o odłączeniu akumulatora albo słabym akumulatorze ?
Dwa pozostałem błędy są związane z usterka licznika lub sterownika ale ma na nie wpływ stan akumulatora i napięcie ładowania ? - więc są powiązanie .

Czy ostatnio był naprawiany alternator , kiedy wymieniałaś akumulator , czy były problemy z odpalaniem ?

#25 Rider(ka)

Rider(ka)

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 470
  • Dołączył:  17 lis 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:PT Cruiser Girl
  • Skąd::----
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 stycznia 2015 - 13:34

andreeas7, alternator był robiony w listopadzie 2013. Ale to była tylko kwestia wtyczki która nie kontaktowała i nie było czasem ładowania na akumulator. Po naprawie mechanik wszystko sprawdził i powiedział że jest ok.
Akumulator za to od zakupu w 2012 nie był wymieniany ale był sprawdzany jakoś w marcu 2014 po tych jazdach z alternatorem i pan stwierdził że jest ok i jeżeli nie będzie żadnych problemów z odpalaniem to mam się pojawić dopiero w te wakacje żeby sprawdzić go i ewentualnie wymienić.
Tak to mój PiTi odpala bez problemów przy każdej okazji i temperaturze. Jedyny problem jaki mi przychodzi na myśl to to że jakoś 3 tygodnie temu moja mama nie do końca wyłączyła auto i przez noc mi trochę padł akumulator, więc musieliśmy go z tatą podładować. Jak już zaskoczył to od tej pory nic się nie działo...

#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 stycznia 2015 - 13:47

OK w takim razie , akumulator do odłączenia na 30 minut i po podłączeniu ponownym nie odpalać przez 15 minut , pojeździć jeden dzień i ponownie sprawdzić błędy i dopiero będziemy się zastanawiać nad zakresem usterki .

#27 Rider(ka)

Rider(ka)

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 470
  • Dołączył:  17 lis 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:PT Cruiser Girl
  • Skąd::----
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 stycznia 2015 - 14:39

andreeas7, to ja może poproszę Bartki żeby do mnie wpadły na kawę i ciastko bo nie wiem czy umiem i przede wszystkim mam czym odłączyć akumulator? Chyba że mi wytłumaczysz tak łopatologicznie i wtedy spróbuję to zrobić :)

#28 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 823
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 stycznia 2015 - 14:45

Ania jak by co jutro mozemy odlaczyc twoje aku

#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 stycznia 2015 - 16:00

Od 15-30 minut wystarczy dla silnika , godzina jest wymagana dla sterownika skrzyni automatycznej

#30 arko1

arko1

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 85
  • Dołączył:  08 maj 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Artur

Napisano 09 stycznia 2015 - 19:13

a czemu 15 min nie odpalac?

#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 stycznia 2015 - 20:27

Zawsze po resecie trzeba dać 15 minut sterownikowi na sprawdzenie informacji adaptacje zerowa z czujników i odtworzenie mapy z pamięci stałej sterownika

#32 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 stycznia 2015 - 22:06

tyczy sie przedlifta w polifcie nie dziala to tak, jak rowniez sprawy zwiaane z obiegiem klimatyzacji,...

#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 stycznia 2015 - 22:13

Mieciu dotyczy każdego auta na sterowniku z pamięcią eprom (pamięć nieulotna) - praktycznie każde auto na rynku .

Zawsze po odłączeniu sterownika daje się czas na adaptację w aucie przy pierwszym uruchomieniu , potem jest tworzona mapa chwilowa i nadpisuje parametry wyuczone. :cwaniak

#34 Rider(ka)

Rider(ka)

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 470
  • Dołączył:  17 lis 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M gaz
  • Imię:PT Cruiser Girl
  • Skąd::----
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 stycznia 2015 - 00:45

andreeas7, Bartki dzisiaj przyjechały i mi zrobiły sprawy z aku. Jak jutro go odpalę to jak długo muszę nim jeździć żeby wszystko było ok???

#35 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 823
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 stycznia 2015 - 02:04

No to dojechalismy do domu :lol
Ania teraz juz wie jak resetowac pitolca

#36 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 10 stycznia 2015 - 09:10

Witam serdecznie;) tak po krotce pragnę podzielić się uwagami dotyczacymi mego autka i jego problemow ktore opisywałem kilka postów wcześniej. Jak Doktor Andre słusznie wyczuł, szczotek w silniku wentylatora nadszedł koniec:) komutator jest w całkiem niezłym stanie wiec fachura od alternatorow dobiera i dorabia szczotki a ja pije pyszna poranną kawkę;) z tego miejsca pragnę podziękować doktorowi za bardzo trafną diagnoze;) swoją drogą pragnę dodac ze w silniku sa dwa zestawy szczotek co za tym idzie, jesli planujecie wymianę to polecam kupować odrazu 4szt szczoteczek;) pozdrawiam

#37 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 stycznia 2015 - 10:59

w motorku sa 4 szcotki bo tak ma byc a pada zawsze tylko jedna nie ma potrzeby wymieniac wszystkich czterech wystarczy wymienic tylko ona jedna i tak nie przezyje pozostalych,...
jak sie doktor ze mna nie zgodzi to ja sie z doktorem :patyk ...
























:miecio

#38 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 stycznia 2015 - 11:13

Normalne że się nie zgodzę Mieciu zużywają się wszystkie ale nierównomiernie : dwie prawie zawsze są więcej jak połowa stanu i ich się nie rusza tak jak piszesz - ale dwie wymieniam zawsze .
Zdarzało się że wymagana była wymiana całego kompletu - zwłaszcza w silnikach gdzie od jakiegoś czasu nie był sprawny 1 bieg i auto często korzystało z 2 co jest norma w benzynowych , w dieslach problem z wentylatorem rozpoznajemy praktycznie dopiero jak jest problem z klimatyzacją .Słaba wydajność temperaturowa silnika praktycznie nie włącza silnika wentylatora na schłodzenie - tylko przy pracy na klimatyzacji . :kawka

#39 niechwiad

niechwiad

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 133
  • Dołączył:  06 lut 2015
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Mazury
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwca 2015 - 17:27

Podłączę się do tematu - Walka z wiatrakami...

W moim pitolku także szczotki były do wymiany. Zrobiłem też porządek z tematem klimatyzacji. Wszystko działa jak należy.

Ale trapi mnie coś innego.

Od czasu kiedy wszystko sprawnie działa wentylator chodzi prawie non-stop. Uruchamiam z rana auto (silnik zimny) wyjeżdżam z bramy kilka metrów i słyszę że wentylator się kręci. Dojeżdżam  do pracy (1km) wentylator kręci się kilka sekund, robi krótką przerwę i znowu się kręci - i tak cały czas dopóki nie zgaszę silnika. Dodam że klimatyzacja jest wyłączona.

Gdy włączę klimę wentylator zachowuje się podobnie.

Czy to normalne???



#40 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwca 2015 - 17:49

Jeśli masz ustawiony nadmuch na szybę to klima pracuje cały czas więc i wiatrak się kreci







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych