Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Inst.gazowa a check engine


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.Gulbi_*

Bezimienny Gość.Gulbi_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 July 2016 - 06:17

Dobra to teraz wracajac do tematu:

 

Zrobiłem całą diagnostykę na komputrerze :_). Wyskoczyły tylko te dwa błedy czyli P0171 i P0131 wykasowałem je i jeżdżę na benzynie.

Narazie drugi dzień i Chceck sie nie pali. Jak rozumiem moge wyeliminować sonde lambda i rzeczywiscie jest to słaby skład mieszanki od którego sonda wariuje.

 

Teraz komputer u Gazownika i chyba temat powinien się zakończyć.

 

Aha nadmienię że na gazie spalanie wysżło mi w granicy 17 l/100 ( czyli jakoś lekko odbiegajace od średniej 12l :_)))

 

Czy mój sposób rozumowania jest głupi :glupek

Nowe wgranie map paliwowych i powinno pomóc czy chceck na gazei wróci?



#22 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 May 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 July 2016 - 21:11

Jeżeli na benzynie jest dobrze i Chceck sie nie pali to przyczyn trzeba szukać w instalacji gazowej, chociaż ciekawostką jest to że w/g błędów wskazuje na zubożoną mieszankę a spala tego gazu sporo

Czy mój sposób rozumowania jest głupi :glupek Nowe wgranie map paliwowych i powinno pomóc czy chceck na gazei wróci?

Jeżeli nie dostroisz instalacji gazowej to prawdopodobnie  chceck na gazei wróci



#23 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 Jan 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 01 July 2016 - 22:08

Regulacja gazu była przyczyna błędu sondy. Albo zbyt uboga albo zbyt bogata mieszanka. Aktualnie nie mam błędów. Tak było w moim przypadku i nie trzeba bylo zakładać jakiś gadżetów ;-)

#24 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 May 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 July 2016 - 22:14

i nie trzeba bylo zakładać jakiś gadżetów ;-

 

A jakie gadżety masz na myśli?



#25 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 July 2016 - 07:38

Najkorzystniej, gdy komp LPG gada sobie z ECU poprzez OBD. Jeżeli Twoja instalacja ma wbudowany moduł OBD/istnieje możliwość podpięcia takowego - idź w tym kierunku. Wtedy w oparciu o korekty ECU komp LPG zbuduje takie mapy, które będą idealnie odwzorowywały zachowanie ECU w kwestii dążenia do konkretnego zadanego AFR'u w danym przedziale obciążenia/obrotów. Nie ma wtedy mowy o check'u a i dla silnika najkorzystniej, bo nigdy nie ma za ubogo.



#26 Bezimienny Gość.Gulbi_*

Bezimienny Gość.Gulbi_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 July 2016 - 09:42

Dzieki Pit ale prawie nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś. :_)))) Dla mnie gaz to czarna magia. Wiem z czego si składa instalacja i tyle. Od tego są spece:

 

Regulacja gazu była przyczyna błędu sondy. Albo zbyt uboga albo zbyt bogata mieszanka. Aktualnie nie mam błędów. Tak było w moim przypadku i nie trzeba bylo zakładać jakiś gadżetów ;-)

 

Rozumiem ze miałeś podobne objawy i błędy. ??



#27 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 July 2016 - 13:44

Zapytaj najlepiej gazownika, czy jest w twoim sterowniku możliwość podpięcia pod OBD i regulacji składu mieszanki przez to złącze w oparciu o korekty.

 

Od tego są spece.

 

Z tymi "specami" to z całym szacunkiem różnie bywa. W tym kraju nie opłaca się być dobrym gazownikiem (klient chce tanio i szybko, więc i oni dostosowują się do wymogów rynku). Dzięki temu byłem zmuszony działać sam, jak chciałem mieć porządnie. Jest niewielu instalatorów, którzy poświęcą dzień czy dwa na porządne strojenie z szerokopasmówką w wydechu. Najczęściej dowiesz się, że "nie trzeba", bo i tak "będzie chodziło". Po co więc tracić czas, jak '"nie trzeba". Otóż niestety, aby było zgodnie ze sztuką, trzeba. Nie da się fizycznie założyć sekwencji w 8h tak, aby chodziła jak powinna. Trzeba sporo czasu spędzić na ulicy i porządnie wystroić auto. Z reguły w warsztatach tzw. "regulacja" kończy się na autokalibracji. No może czasem gazownik poświęci dodatkowe 2h i zbierze mapy z łaski swojej. O AFR'rze, szerokopasmówce, większość z nich nie słyszała... Polskie realia. Potem świecą się check'i, auto jest przelane lub chodzi ubogo w różnych zakresach, a check'i wycina się opcją kasowania błędów przy przekręcaniu kluczyka ;) Dla klienta niezauważalne, poza "lekką stratą na mocy i lekko większym spalaniem". Co do spalania, to i owszem, zawsze będzie delikatnie wyższe, ale na mocy nie ma prawa być straty. Na szczęście jest w Polsce kilku rzetelnych instalatorów, wyjątków potwierdzających smutną regułę ;) Tym tanim i szybkim zawdzięczam to, że musiałem dokształcić się teoretycznie i praktycznie w zakresie instalacji LPG i ich poprawiać, za co w sumie im dziękuję, mam kolejną umiejętność  :)

 

Pozdrawiam :)


Użytkownik _Pit_ edytował ten post 02 July 2016 - 13:49


#28 Bezimienny Gość.Gulbi_*

Bezimienny Gość.Gulbi_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 July 2016 - 14:31

Dzięki Pit za info widze ze rzeczywiście siedzisz w temacie. Niestety ja należę do tych mnie rozeznanych i musze płącić za niewiedzę :_)) 

 

Mam kolegę mechanik i wszelkie kwestie mechaniczne ( nie związane z gazem ) rozwiązuje są. Dojscie do kompa itp. 

 

Szkoda że mam do ciebie 300 km bo chcętnie bym podjechał na regulacje :_))) 

Ponoć w Zielonej Górze jest jedne fachowiec od BRC ale jego umiejetnosciach dowiem się niebawem :_) Narazie kolejny dzień na benzynie i nie widać oznak błędów. 

 

dzieki i pozdrawiam



#29 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 Jan 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 03 July 2016 - 00:04

Dokładnie. Miałem błędy raz za wysokiej mieszanki, a raz za niskiej.. Wszystko zrobione na autokalibracji i podniesiona krzywa.. Aktualnie jest ok i nie ma błędów.

#30 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 July 2016 - 06:21

Ja niestety mogę tylko podzielić się teorią. Zawodowo zajmuję się czymś zupełnie nie powiązanym z motoryzacją, a na hobbystyczne zajmowanie się samochodami, nawet swoimi, nie mam ostatnio czasu, niestety :( Można poszukać polecanych instalatorów/serwisantów na http://www.lpg-forum.pl/ . Generalnie to forum jest kopalnią wiedzy w tematyce LPG :)



#31 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 8024
  • Dołączył:  14 Mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 04 July 2016 - 09:29

Ja od marca nie jeżdżę na gazie, też pokazywało mi za ubogą mieszankę. Ponieważ mam instalację holenderska AG

 i oczywiście nikt w pobliżu mnie się na tym nie zna, a gazownik przez telefon wycenił naprawę na około 800 zł jeżdżę tylko na bajurce.



#32 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 Jan 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 04 July 2016 - 21:14

AG centrum zenit?

#33 Bezimienny Gość.Gulbi_*

Bezimienny Gość.Gulbi_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 July 2016 - 11:11

Dokładnie. Miałem błędy raz za wysokiej mieszanki, a raz za niskiej.. Wszystko zrobione na autokalibracji i podniesiona krzywa.. Aktualnie jest ok i nie ma błędów.

 

Dokładnie fighter u mnie tez to było przyczyną. Regulacja i brak błędów. Bynajmniej na razie. Jedyny jaki został to zwiazany z odłączeniem akumulatora. NIe pamietam numeru :_)

 

Poza tym wracam do testów spalania i jazdy, bo okres urlopowy i żona odstawiła Pt do garażu.



#34 Bezimienny Gość.Gulbi_*

Bezimienny Gość.Gulbi_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 July 2016 - 06:47

Dobra teraz po kilku dniach jazdy z teoretycznie wyregulowanym gazem wróciły błędy P1684  oraz Check Engine.

 

PO podpięciu do kompa kolega który jest mechanikiem zauwazył problme ze ładowanie akumulatora jest zbyt słabe w graniczach 13,2 V a powinno być powyżej 14.

 

Zastanawiam się czy Andreass spotkał sie juz takim problemem. :_)))

 

A dodatkowo Nie podobał mu się zakres w jakim pracuje sonda lambda ( wartości nie pamietam ) czy mozeliwe jest ze bede musiał naprawić

 

a) sondę lambda

b) regulator napiecia ( nie weim czy jest zintegrowany z alternatorem )

c) jedno i drugie :_)))

 

I czy ktoś wie jaką sonde lepiej zamontowac używkę czy nowy zamiennik. Wychodzi na to ze mam sonde o numerze OEM 05033039AA do silnika 2.0 16V z 2001 roku. :_)

 

Ktoś pomoże bo mi rece opadaja z moim spalaniem na poziomie 18-19 l. Rozumiem ze do 15 mogłoby dochodzic ale coś na pewno jest nie tak.



#35 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17118
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 July 2016 - 07:30

Ładowanie proszę sprawdzać miernikiem na zaciskach akumulatora i samym alternatorze to podstawa , ale nie bzdury brane z komputera .
Jeśli masz dostęp do oryginału sondy to zawsze lepiej kupić oryginalna jak zamiennik - jest pewność ze będzie pracowała poprawnie .
p1684 to bardziej informacja jak błąd o tym ze w ciagu ostatnich 50 odpalen auta był odłączony akumulator .

Ile benzyny pali ci auto w tej chwili ? w czasie jazdy ?

#36 Bezimienny Gość.Gulbi_*

Bezimienny Gość.Gulbi_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 July 2016 - 07:57

Adnrzej benzyny nie miałem okazji mierzyć. Rozumiem ze warto tylko co to wniesie



#37 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17118
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 July 2016 - 07:58

To podstawa do określenia zużycia gazu - jak nie zaczynasz od podstaw to nie mamy o czym rozmawiać .

#38 Bezimienny Gość.Gulbi_*

Bezimienny Gość.Gulbi_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 July 2016 - 05:12

Ładowanie proszę sprawdzać miernikiem na zaciskach akumulatora i samym alternatorze to podstawa , ale nie bzdury brane z komputera .
Jeśli masz dostęp do oryginału sondy to zawsze lepiej kupić oryginalna jak zamiennik - jest pewność ze będzie pracowała poprawnie .
p1684 to bardziej informacja jak błąd o tym ze w ciagu ostatnich 50 odpalen auta był odłączony akumulator .

Ile benzyny pali ci auto w tej chwili ? w czasie jazdy ?

Andrzej dostęp do sondy lambda zawsze jest w wersji serwis :_))

Niestety to droga opcja :_) informacyjnie dla zainteresowanych SOnda lambda przód - albo przed kat jak kto woli nr 05033758AA - koszt 473zł , tył a za katalizatorem 05033039AA - koszt 535zł.

 

Więc zrezygnowałem ale powiem że po wnikliwej analizie z wpiętym komputerem zauwżyliśmy ze tak jak pisałem wczesniej sonda nie miała stały zakres 400mV ( minimalne pływanie) , po wymianie na używany ale Oryginał jest już tak jak na drugiej czyli liczby pływają w zakresie od 30mV - 900mV teraz prawidłowo faluje wykrywając przejście mieszanki z ubogiej na bogata i odwrotnie mierząc zawartość tlenu w spalinach. To chyba była podstawa do weryfikacji Teraz mogę wyregulowac instalację i sprawdzać spalanie na benzynie i gazie. :_))))) ja kupiłem używkę za 28 zł. ( jak widac sprawną )

 

 

p1684 to bardziej informacja jak błąd o tym ze w ciagu ostatnich 50 odpalen auta był odłączony akumulator - i co do tego nie rozumiem ja nie odpinałem akumulatora a od czasu kupna auta na 100% mineło 50 odpaleń auta :_))) To informacja która po wykasowaniu wraca czy wg twojej teori przy 51 odpaleniu powinna zniknąć :_)



#39 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17118
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 July 2016 - 07:49

Andrzej dostęp do sondy lambda zawsze jest w wersji serwis :_))
Niestety to droga opcja :_) informacyjnie dla zainteresowanych SOnda lambda przód - albo przed kat jak kto woli nr 05033758AA - koszt 473zł , tył a za katalizatorem 05033039AA - koszt 535zł.

Więc zrezygnowałem ale powiem że po wnikliwej analizie z wpiętym komputerem zauwżyliśmy ze tak jak pisałem wczesniej sonda nie miała stały zakres 400mV ( minimalne pływanie) , po wymianie na używany ale Oryginał jest już tak jak na drugiej czyli liczby pływają w zakresie od 30mV - 900mV teraz prawidłowo faluje wykrywając przejście mieszanki z ubogiej na bogata i odwrotnie mierząc zawartość tlenu w spalinach. To chyba była podstawa do weryfikacji Teraz mogę wyregulowac instalację i sprawdzać spalanie na benzynie i gazie. :_))))) ja kupiłem używkę za 28 zł. ( jak widac sprawną )


p1684 to bardziej informacja jak błąd o tym ze w ciagu ostatnich 50 odpalen auta był odłączony akumulator - i co do tego nie rozumiem ja nie odpinałem akumulatora a od czasu kupna auta na 100% mineło 50 odpaleń auta :_))) To informacja która po wykasowaniu wraca czy wg twojej teori przy 51 odpaleniu powinna zniknąć :_)

A od kiedy sygnał open/lock jest właściwy na drugiej sondzie - prawidłowy sygnał to 400-500 mV i delikatne korekty po przekroczeniu zakresu to sonda diagnostyczna a nie sterująca . Druga kwestia jeśli doprowadziłeś sondę do pracy w zakresie 50-900mV to sprawdź katalizator tylko jego usterka lub brak może doprowadzić do takiej pracy sondy .

Co do informacji P1684 to nie moja teoria tylko informacja serwisowa - jeśli nie odpinaleś akumulatora a sterownik zapisał odłączenie akumulatora to znaczy ze był tak duży spadek na akumulatorze podczas rozruchu - akumulator wówczas do wymiany jest dętka /nie ma pojemności

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 29 July 2016 - 08:08


#40 Bezimienny Gość.Gulbi_*

Bezimienny Gość.Gulbi_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 July 2016 - 08:28

hmmmm dobra to juz nie weim co z ta sondą :_))) teraz zgłupiałem a moze to falowanie spowodowane jest brakiem regulacji gazu ???

 

Co do P1684 ok rozumiem tylko czy zmierzenie wydajnosci akumulatora w sklepie ( specjalnym przyżądem ) da informację na temat jego schyłuku. Bo czasem sprzedawcy lubia podkoloryzowac i powiedziec oooooo akumulator do wymiany hahahaha :_)







Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych