Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Pusta klimatyzacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#21 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 128
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maja 2015 - 08:22

Zmień wirtuozów - jesli nie można bezpośrednio znaleźć usterki na podciśnieniu i uv i nie wychodzi cisnieniowo na azocie - to rozbiera sie układ i sprawdza wszystko oddzielnie .

#22 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 349
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2015 - 06:30

W zeszły poniedziałek (06.07) napełniłem klimę czynnikiem, mrozi jak ruski Mińsk, szkoda tylko że słonko się dowiedziało i ... nie muszę jej włączać.



#23 bax

bax

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 380
  • Dołączył:  28 lut 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + gazior
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2015 - 08:40

Jeśli coś jest szczelne to jest szczelne.

Jeśli czynnik znika to na bank masz gdzieś wyciek.

Tak jak Andrzej pisze - ZMIEŃ FACHOWCA i zacznij poszukiwania od nowa.

Nieraz wystarczy wymienić uszczelniacze i problem znika

Sam nic nie zdziałasz bez specjalistycznego sprzętu a więc ...

Szukaj innego fachmana , któremu chce się pogrzebać i ma trochę czasu oraz oleju / w głowie /



#24 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2015 - 08:46

mrozi jak ruski Mińsk

Kilka lat temu nasz forumowy spec od klimatyzacji Jacek (jasmina) zalecał sprawdzić temperaturę z jaką chłodzi w aucie klima.

Wystarczy na wolnych obrotach silnika włączyć klimę na pierwszym biegu i do wlotu kratki nawiewu włożyć termometr.

Pamiętam jak Jacek mówił, że jeśli chłodzi do +8*C to jest ok.

W moim aucie podczas serwisu klimatyzacyjnego który odbywał się podczas Spotu Dolnośląskiego, Jacek podkręcił tak sprężarkę, że do dzisiaj klima chłodzi mi z temp 3 -5 *C.



#25 Bezimienny Gość.ketrab_*

Bezimienny Gość.ketrab_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 lipca 2015 - 10:30

Jak wymontować wentylator, bo mi zaczyna chodzić dopiero od 2 biegu, i co tam jest do naprawy i jak to się robi ?

Zbieram info dla mechanika :))



#26 Mike PT Dodge

Mike PT Dodge

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 251
  • Dołączył:  13 cze 2010
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:NITRO 2,8 A
  • Imię:Michał
  • Skąd::Tarnowskie Góry
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2015 - 10:37

Zbieram info dla mechanika - :-) dobry tekst



#27 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2015 - 10:41

@ketrab,

Wentylator to wymontujesz bez problemu. po prostu trzeba odkręcać to co przeszkadza w jego wyciągnięciu.

A co do zrobienia w samym silniczku? Najczęściej szczotki wentylatora się zużywają, ich wymiana załatwia temat.

Tak to wygląda:

(zdjęcie ze strony Miecia z naprawy silniczka wentylatora http://www.pt-cruiser.pl/ )

http://www.pt-cruise...e/szcz01net.jpg



#28 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 lipca 2015 - 10:41

sam zrób - spuszczasz trochę płynu chłodzącego, aby odpiąć górnego węża gumowego. Odkręcasz wentylator z obudową, wyciągasz wtyczke i wyciągasz na zewnątrz. Wykręcasz z obudowy wentylator i jakimś wybijakiem odbijasz zagięcia na obudowie i ostrożnie powoli do góry, aby nie wyskoczyły szczotki - wymieniasz dwie, które się skończyły (lutujesz) i montujesz w odwrotnej kolejności jak demontowałeś. Będzie trochę zabawy z lutowaniem i włożeniem wirnika, ale nic trudnego - nie zapomnij potem płyn chłodniczy uzupełnić.

 

O ile pamiętam to jakoś to tak było



#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 128
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2015 - 10:59

Adaś temperatura na wylocie jest zależna od temperatury zewnętrznej i według parametrów serwisowych chryslera jest prawidłowa w zakresie 6-16 stopni na wylocie

#30 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2015 - 11:18

Jędruś, nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, dlatego powołałem się na to co pisał/mówił Jacek. To że temp w wylocie z kratki jest zależna od temp zewnętrznej to jest logicznie, Podana temp w wylocie kratki w moim aucie była mierzona przy temp zewnętrznej około 25*C.

Gdyby mi dmuchało z kratki w okolicach 15*C, to raczej auta by to nie schłodziło w wystarczający sposób.

To co robimy "zabawę" i sprawdzamy temp nawiewu w naszych autach?

Przyjmujemy że wentylator klimy jest na pierwszym biegu i podajemy temp zewnętrzną również. Ja do pomiaru muszę troszkę poczekać bo na zewnątrz mam teraz 18*C



#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 128
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 lipca 2015 - 20:12

Prawidłowy zakres pracy temperatury na wylotach w Pt cruiserze zależności od temperatury zewnętrzna otoczenia dla silnika z turbo i wersji silnika bez turbo sa duże różnice .

Załączone pliki

  • Załączony plik  image.jpg   225,27 KB   1 Ilość pobrań
  • Załączony plik  image.jpg   263,7 KB   1 Ilość pobrań

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 14 lipca 2015 - 20:15


#32 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 lipca 2015 - 22:21

A ja myślałem, że klima nie włączy się jak pierwszy bieg wentylatora jest niedziałający...  :|



#33 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipca 2015 - 17:42

Jędrek, tabele tabelami a ja dziś sprawdziłem temp nawiewu termometrem (rtęciowym)

Temperatura zewnętrzna 28*C

Ustawiony nawiew zewnętrzny i włączony pierwszy bieg wentylatora temp wynosi 1*C

Przy włączonym trzecim biegu temperatura podniosła się do 5*C



#34 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 128
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipca 2015 - 17:57

Czyli co nie wiesz ! - Jacuś poprzestawiał ci parametry znamionowe układu doprowadzając do praktycznie zamarzania - Adaś da sie ale jest to kosztem kompresora

#35 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipca 2015 - 17:59

Jędrek, ja wiem co mam a info napisałem żeby inni też sobie sprawdzili z jaką tem im klima chłodzi.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych