Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Kontrolka brak ładowania aku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#41 poolski

poolski

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 150
  • Dołączył:  22 wrz 2014
  • Rok Produkcji:Sprzedany
  • Silnik:Był 2.0 M LPG
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Garage
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 września 2015 - 12:24

Silvet przereklamowany i bardzo awaryjny

Polski ZAP Silver 74Ah  3 lata w motorówce która tylko śmiga w sezonie ze 2 razy w tygodniu 0 problemów z odpalaniem wstawiony do PT w tamtym roku we wrześniu bo w nim był stary Mercedes i już nie dawał rady.

Chodzi do dzisiaj w PT i pali na dotyk - przy wymianie płynu we wspomaganiu dostał w d.... kilka razy szarpany bez oznak wyładowania trzyma napięcie bez problemów (jeszcze nigdy mnie nie zawiódł).

                                   Pozdro :piter



#42 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 118
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 września 2015 - 12:29

Byłem zawsze zwolennikiem varty ale teraz tez są już problemy - dużo reklamacji na zwarcia miedzycelowe i samorozładowanie .na chwile obecna niewiem co polecić ... .

#43 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 września 2015 - 13:51

Andrzej czy mógłbyś mi pomóc z odpowiedzią na dwa pytania:

1. Przy jakiej temp aku komputer zgłsza błąd P0514?

2. Pisałeś wcześniej, że PT grzeje świece żarowe przez jakiś czas po uruchomieniu. Pytanie czy zawsze, czy poniżej określonej temp zewnętrznej? Jakiej? 

Z góry dzięki.



#44 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 118
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 września 2015 - 13:59

Swieće żarowe , ogólnie mówiąc nie zawsże jest to zależne od stabilnej pracy silnika - w teori poniżej 5 stopni zawsze a co do reszty steruje komputer ( muszę sprawdzić ) co do akumulatora 20-30 stopni standard powyżej jest zmniejszany prąd ładowania

Chrysler ominął ten temat podając określone oporności czujnika tak aby nikt bez pomiarów do końca niebył w 100% świadomy problemu , ja tez nigdy tego nie kontrolowałem to sporadyczne przypadki jak u Ciebie .Ale nie omieszkam sprawdzić .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 września 2015 - 14:07


#45 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 września 2015 - 18:57

Dzięki.

Wydaje mi się, że jestem blisko rozwikłania tej zagadki. Przeanalizowałem jeszcze raz całą sytuację i Twoje informacje i moja diagnoza jest następująca:

 

Co do błędu P0514 to w moim przypadku nie ma to nic wspólnego z aku. U mnie aku nie mieści się pod siedzeniem więc nawet nie nachodzi na czujnik temperatury. Jest bardzo prawdopodobne, że przy tegorocznych upałach czujnik złapał temperaturę wnętrza kabiny a jak PT stał gdzieś na słońcu to mogło to być dobrze ponad 50 stopni. Przy oryginalnym aku czujnik jest pod akumulatorem i nie ma szans tak się nagrzać od słońca. Nie wiem kiedy pojawił się ten błąd bo nie sprawdzam tego systematycznie.

 

Co do kontrolki braku ładowania to sytuacja wygląda tak, że zapalała się przez trzy dni, zawsze rano zanim silnik się nagrzał i to były te dni kiedy temperatura rano spadła do około 10 C. To by potwierdzało teorie, że zwiększone obciążenie alternatora świecami żarowymi przy uszkodzonym sprzęgle może powodować problemy z ładowaniem. Pasuje mi ta teoria bo przy ciepłym silniku nic się nie dzieje i ostatnio jak temperatury są wyższe to nawet przy zimnym silniku z ładowaniem nie ma problemu. Czyli jednak sprzęgło alternatora.

 

Ale to tylko teoria która wymaga weryfikacji.   



#46 poolski

poolski

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 150
  • Dołączył:  22 wrz 2014
  • Rok Produkcji:Sprzedany
  • Silnik:Był 2.0 M LPG
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Garage
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 września 2015 - 19:26

Witam

Ja bym sprawdził szczotki alternatora !

                               Pozdrawiam



#47 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 755
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 września 2015 - 21:23

Czas pokaże co nawali w Pitku. Pozdrawiam



#48 OTIS

OTIS

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  30 cze 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 października 2016 - 11:07

Pytanie odnośnie ładowania padł mi alternator. Mechano dzwonił że.przyslali alternator ale jest z polifta ale go założy i teraz jest tak ze czasem zapala mi się kontrolka ładowania jak przegazuje jest ok. Ale jak zgasze auto i zapale znowu się zapala w czym problem zpe połączone kable potrzebuje auto żona marudzi a nie chce żeby znowu skroili kase

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik OTIS edytował ten post 10 października 2016 - 11:08


#49 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 października 2016 - 11:33

Ale jak zgasze auto i zapale znowu się zapala w czym problem zpe połączone kable

Tam raczej nie można źle połączyć, zmierz napięcie na aku jak pali się kontrolka i jak zgaśnie, ten wymieniony altek to nowy czy używka?



#50 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 118
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 października 2016 - 12:16

W polifcie alternator częściowo sterowany po can , w przedlifcie sterowanie pradowe po stacyjce jak przegazujesz to się wzbudza i ładuje Pt i cała filozofia

#51 OTIS

OTIS

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  30 cze 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 października 2016 - 01:50

W polifcie alternator częściowo sterowany po can , w przedlifcie sterowanie pradowe po stacyjce jak przegazujesz to się wzbudza i ładuje Pt i cała filozofia

No tak tylko da sie to jakos zrobic bo troche to denerwujace jak sie zapala ta kontrolka ;/  



#52 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 834
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2007i 2013
  • Silnik:2.4M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek
  • Skąd::chludowo
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 października 2016 - 03:01

Zapewne gdybyś miał altek z przedlifta było by ok tak obstawiam

#53 OTIS

OTIS

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  30 cze 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 października 2016 - 09:48

No tak ale czy da się coś z tym zrobić bo ładuje wszystko ok tylko na początku denerwuje to pikanie i ta kontrolka

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

#54 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 października 2016 - 13:21

No tak ale czy da się coś z tym zrobić
 

Da się. Wymień alternator na właściwy, albo się przezwyczaj do tego



#55 OTIS

OTIS

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  30 cze 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 października 2016 - 13:53

 

Da się. Wymień alternator na właściwy, albo się przezwyczaj do tego

 

no wymienic altek to wiem pytanie czy idzie to rozwiazac bez wymiany bo ladownaie jest . 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych