Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Kontrolka brak ładowania aku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 wrzesień 2015 - 17:12

Witam

Kontrolka aku ostatnio zapala się i gaśnie w dość przypadkowy sposób w trakcie jazdy. Na razie udało się ustalić, że przy zimnym silniku częściej, potem jakby wszystko jest OK. Nie udało się jeszcze ustalić czy jak się zapala to jest ładowanie, bo co się za to zabiorę to zaraz gaśnie i wszystko jest OK.   

 

Może ma ktoś jakiś pomysły od czego zacząć? Rzekomo jest tam jakieś kapryśne sprzęgło na alternatorze - może to tam jest coś nie tak?  A może to nie kwestia ładowania? 2002CRD.



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16936
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 wrzesień 2015 - 18:23

Nikt za ciebie tego nie sprawdzi - sprzęgło alternatora to standard w większości diesli , czekanie z z jego naprawa kończy się zawsze zerwaniem paska wielorowkowego i holowaniem Pt na lawecie

#3 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 wrzesień 2015 - 22:53

No dobra, tylko co i jak mam sprawdzić. Sprawdzę rano ładowanie przy zapalonej kontrolce, liczę że się uda. Zakładam, że nie będzie ładowania. Co dalej?

1. Czy da się jakoś sprawdzić to sprzęgło bez ściągania paska i wyciągania alternatora?

2. Jaka jest rola tego sprzęgła?

3. Czy ta kontrolka sygnalizuje coś jeszcze oprócz braku ładowania?

Byłbym wdzięczny za podpowiedź. 



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16936
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 06:15

Nie ma opcji sprawdzenia sprzęgła alternatora bez zdjęcia paska wielorowkowego - sprzęgło nie może omykac po zakręceniu ręka , ma blokować w jedna stronę a w druga pracować luźno i pozwalać swobodnemu kręcenie wirnika alternatora .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 wrzesień 2015 - 06:19


#5 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 08:20

U kolegi w skodzie jak miał uszkodzone sprzęgło alternatora, to skakał cały pasek łącznie z napinaczem, możliwe jest też tak jak pisze andreeas7 iż sprzęgło jest tak uszkodzone że czasem nie przekazuje napędu na wałek alternatora. Wepnij jakiś miernik w gniazdko zapalniczki i wtedy szybki rzut okiem powinien wyjaśnić tą kwestię.



#6 Bezimienny Gość.Lokys_*

Bezimienny Gość.Lokys_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 wrzesień 2015 - 09:04

Można spróbować zwiększyć obciążenie alternatora i dodając obroty sprawdzić czy kontrolka zacznie się zapalać - jeżeli zaczyna puszczać sprzęgło to po obciążeniem powinno to być bardziej widoczne. Generalnie po zdjęciu paska powinno w jedną stronę przepuszczać ale z wyraźnym oporem, bez żadnych luzów. A może tylko szczotka się kończy lub zawiesza...



#7 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 09:37

Dzięki za podpowiedź. Jak na złość teraz nie chce się zapalić. Ale przy okazji sprawdziłem sobie błędy i pokazał się P0514, czy to ma jakiś związek z ładowaniem?


Użytkownik alekst edytował ten post 10 wrzesień 2015 - 09:37


#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16936
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 10:12

Jak masz błąd P0514 to jest to informacja o zbyt wysokiej temperaturze akumulatora - calu układ ładowania do sprawdzenia wraz z akumulatorem .

#9 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 10:47

Temperatura aku to ten czujnik który jest w podłodze pod akumulatorem?



#10 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 wrzesień 2015 - 10:57

Temperatura aku to ten czujnik który jest w podłodze pod akumulatorem?


Witam

Tak.

:bigmeen

#11 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 11:17

Dzięki.

Czy te dwie rzeczy tzn. pojawienie się błędu P0514 i zapalanie kontrolki braku ładowania mają ze sobą jakiś związek z punktu widzenia logiki działania komputera w PT? Chciałbym to ogarnąć zanim zacznę grzebać.



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16936
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 11:24

Maja jak najbardziej teraz trzeba ustalić co powoduje co ? Czy jest za duże ładowanie i grzeje się akumulator , czy akumulator jest dętka do wymiany i robi problem czy tez jest uszkodzony sterownik silnika ( regulator napięcia ładowania alternatora ) bez wiedzy i przyrządów to mozesz tylko pomysleć ze coś zrobisz .

#13 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 13:09

Dzięki Andrzej. Więcej wiary! Trochę wiedzy i przyrządów też się znajdzie :)
Problemy z aku możemy chyba sobie darować.

Aku jest OK. Auto pali na dotyk zima czy lato.
Napięcie na aku 12,56V, przy ładowaniu od 13,88 do 13,95V, bez względu na to czy z obciążeniem czy nie.

 

Może czujnik temp coś wariuje i komputer pokazuje bzdury.
Dlatego pytałem czy wskazania czujnika temp mogą oprócz błędu zapalić kontrolkę ładowania.

Nie wiele więcej mogę zrobić bo na razie wszystko działa.

 

Skasuję ten błąd i zobaczymy co dalej.

Przy tych objawach obstawiałbym czujnik temp albo sprzęgło lub szczotki w alt​.



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16936
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 13:20

Ty byś tak obstawiał a ja nie , wzrost temperatury jest podyktowanym zwiększonym prądem ładowania a na to na wpływ tylko regulator i stan akumulatora - to zelówka zachowuje się inaczej jak zwykły akumulator i pada w każdym momencie - przerabiała ten temat już spora cześć forumowiczów i ja zreszta tez :haha .
Regulator cyfrowy wbudowany w sterownik silnika , kontrolka ładowania tez informacja cyfrowa z systemu to trochę inne rozwiazanie jak w europejskich autach .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 wrzesień 2015 - 13:43


#15 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 13:47

OK.

Andrzej, przepraszam bardzo, że nie powiedziałem od razu ale nie chciałem skierować dyskusji na niewłaściwe tory.

Używam normalnego, klasycznego aku 64Ah.  
Przeczytałem opinie na temat takiej prakryki w PT na tym forum dlatego nie chciałbym tej dyskusji jeszcze raz tu prowokować.

Z takim aku go kupiłem 9 lat temu i takie używam do dziś - oczywiście nie ten sam :)

 

Andrzeju - jak już teraz wiesz wskazania czujnika temp w tym przypadku nie są w żaden sposób miarodajne.

Zmierzony prąd ładowania aku w obecnym stanie wynosi ok 0,5A. Zagrzać by się mógł chyba tylko od słońca.



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16936
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 13:54

ten alternator daje do 200A - w normalnej pracy przy naładowanym akumulatorze prąd nigdy nie jest mniejszy niż 2-5 A na zaciskach akumulatora I rośnie proporcjonalnie do zapotrzebowania .Pierwsze 15 minut po odpaleniu jest w. granicach do 30A

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 wrzesień 2015 - 15:39


#17 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 wrzesień 2015 - 14:01

OK.
Andrzej, przepraszam bardzo, że nie powiedziałem od razu ale nie chciałem skierować dyskusji na niewłaściwe tory.
Używam normalnego, klasycznego aku 64Ah.  
Przeczytałem opinie na temat takiej prakryki w PT na tym forum dlatego nie chciałbym tej dyskusji jeszcze raz tu prowokować.
Z takim aku go kupiłem 9 lat temu i takie używam do dziś - oczywiście nie ten sam :)
 
Andrzeju - jak już teraz wiesz wskazania czujnika temp w tym przypadku nie są w żaden sposób miarodajne.
Zmierzony prąd ładowania aku w obecnym stanie wynosi ok 0,5A. Zagrzać by się mógł chyba tylko od słońca.


Witam
To chyba jesteś świadomy że przez 9 lat wdychasz opary z aku.

:bigmeen

#18 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 14:57

bigmeen

jestem świadomy i nie zaczynajmy dyskusji w tym kierunku :)

 

Andrzej

... no gdyby to ktoś inny napisał, to może ...

Mechanikiem nie jestem ale na prądzie to się naprawdę trochę znam. Nie chcę zaczynać akademickiej dyskusji ale co to znaczy :

"alternator daje 200A"

Prąd jest funkcją obciążenia lub poziomu napięcia. Napięcie w samochodzie jest raczej stałe - po to są regulatory napięcia - inaczej nic by nie mogło normalnie działać.  200A przy ponad 12V to daje 2.4kW - no, w PT nie ma takiego odbioru ale może faktycznie alternator ma taki spory zapas - pewnie gorzej z instalacją.

 

"Pierwsze 15 minut po odpaleniu jest w. granicach 30A"

Przyznam, że tego to już kompletnie nie rozumiem. Prąd ładowania jest pochodną stanu rozładowania aku lub napięcia jakie mu przyłożymy. Aku jest naładowany, poziom  napięcia jak wiadomo mamy stały,  aku jest wpięte w normalną instalację w samochodzie - to skąd miałoby się wziąć te 30A?
 

Technika cyfrowa nie ma tu nic do rzeczy. To zwykłe prawo Ohma.



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16936
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 15:14

Jesteś w błędzie co do odbioru ? - tylko wspomnę bo dalsza dyskusja nie prowadzi do niczego zaczynasz się wymądrzać Ok 70 A świece żarowe grzeją niezależnie od palącej kontrolki na liczniku do uzyskania odpowiedniej temperatury silnika podobnie podgrzewacz wstępny płynu grzałki przepływowe 3x 15A , oświetlenie ok 10 A ( mijania + pozycje ) sterownik silnika ( sterowanie wtryskami ok 20A ) do tego możemy doliczyc wentylator jeden bieg ok 15A + wentylator w kabinie 3- 20 A , zestaw radiowy 10 A.

Prądu podałem Ci typowe jakie występują w autach w rzeczywistości z pomiarów a nie wiedzę książkowa podczas pracy pod instalacja auta to tylko wynik obciążenia rozruchem i ponowne uzupełnienie ubytku , w czasie rozruchu prąd dochodzi do 200A z samego rozrusznika .A fabryczny akumulator to tylko 50Ah

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 wrzesień 2015 - 15:27


#20 alekst

alekst

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 63
  • Dołączył:  02 cze 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD M
  • Imię:Alek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 wrzesień 2015 - 15:32

Nie wymądrzam się tylko nie rozumiem co piszesz.

Co do Odbioru, zgoda, nie mam dokładnej wiedzy ile prądu i na co PT potrzebuje może faktycznie 200A to nie dużo zwłaszcza w crd.

Ale co to ma do prądu ładowania? Tu mnie nie przekonałeś.


Użytkownik alekst edytował ten post 10 wrzesień 2015 - 15:33






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych