bigmeen
jestem świadomy i nie zaczynajmy dyskusji w tym kierunku 
Andrzej
... no gdyby to ktoś inny napisał, to może ...
Mechanikiem nie jestem ale na prądzie to się naprawdę trochę znam. Nie chcę zaczynać akademickiej dyskusji ale co to znaczy :
"alternator daje 200A"
Prąd jest funkcją obciążenia lub poziomu napięcia. Napięcie w samochodzie jest raczej stałe - po to są regulatory napięcia - inaczej nic by nie mogło normalnie działać. 200A przy ponad 12V to daje 2.4kW - no, w PT nie ma takiego odbioru ale może faktycznie alternator ma taki spory zapas - pewnie gorzej z instalacją.
"Pierwsze 15 minut po odpaleniu jest w. granicach 30A"
Przyznam, że tego to już kompletnie nie rozumiem. Prąd ładowania jest pochodną stanu rozładowania aku lub napięcia jakie mu przyłożymy. Aku jest naładowany, poziom napięcia jak wiadomo mamy stały, aku jest wpięte w normalną instalację w samochodzie - to skąd miałoby się wziąć te 30A?
Technika cyfrowa nie ma tu nic do rzeczy. To zwykłe prawo Ohma.