Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


PT 2.2 crd obsługa silnika zaraz po kupnie...

2.2 crd silnik obsługa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 października 2015 - 11:27

Witam. Na samym początku nadmienię że od urodzenia jestem mechanikiem. Wczoraj kupiłem PT 2.2crd. Samochód sprowadziłem z Niemiec. Realne 204 000 km potwierdzone badaniami TUV. Do małych poprawek lakierniczych..., ale nie o tym. Kryteria zakupu były proste. Środek w stanie idealnym i zdrowy zespół napędowy. Szukałem około 2 miesięcy. Raczej się udało. PT ma typowe przypadłości jak przystało na ten piękny samochód. Silnik wybija P0243 (reszta błędów to raczej pochodne tego głównego jak się nie mylę P0110, P1685) co świadczy o jakiejś nieszczelności doładowania. Sprawdzę węże etc. Silnik pracuje aksamitnie więc temat łańcucha mam z głowy. Spalanie z błędem i uszkodzonym termostatem wyniosło 6,2l/100km przy "butowaniu" przez 300km więc nawet nie myślę ile spali jak go uzdrowię:). Wspomaganie lekko buczy. Mam nadzieję że czyszczenie sitka i wymiana płynu zamknie temat. Jeżeli chodzi o środek to żarówki licznika do wymiany. Przełącznik zespolony do naprawy. Martwi mnie tylko brak podświetlenia przycisków od sterowania szyb bo podobno trzeba się pobawić profesjonalnym sprzętem aby wylutować spalone. Piloty obydwa nie zamykały, wymieniłem baterie ale nie pomogło więc wyczyściłem styki acetonem i jest ok. Więcej grzechów nie pamiętam:)))

 

Mam zamiar zabrać się teraz za "obsługę" silnika czyli moim zdaniem:

 

- odłączenie akumulatora, wyczyszczenie przewodu masy od sterownika(aku mam żelowy nówka sztuka firmy Optima za 250eur potwierdzone fakturą, niemiaszek kupił:))))))

- olej castrol edge jakiś tam sobie wybiorę 5w30, 7 litrów

- olej skrzynia biegów (Mopar ATF+4) o ile się nie mylę 2,4 litra

- czyszczenie sitka wspomagania i wymiana oleju (Mopar MS-5931, 2 litry z przelaniem aby wyczyścić).

- filtry wszystkie

- kolektor ssący czyszczenie klap wirowych i sprawdzenie czy nie popękany

- wymiana sprzęgła alternatora, pasek, napinacz

- wymiana termostatu

Zastanawiam się czy przy "jednej robocie" nie wymienić pompy wody i wspomagania...

 

Poddaje pod dyskusję ze względu na to że samochodu nie znam. Z tego co wyczytałem z parudziesięciu postów są tu profesjonaliści. Porady potrzebuję co jeszcze za jedną robotą zrobić co by mieć z głowy na parę miesięcy heheheheh.

 



#2 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 października 2015 - 12:19

Podam Ci co występuje najczęściej w naszych autach (z tego cop podałeś):

- akumulator OK, montowanie innego jest bez sensu;

- olej 5W30. Ja zalewam Shella, ale ogólnie to różnie bywa. W każdym bądź razie, większość zalewa nie z najniższej półki;

- nie wiem dlaczego chcesz zmieniać olej w skrzyni. Bardzo mało tematów w tej kwestii na forum, podobno prawie bezobsługowa. Piszę prawie, bo to różnie bywa:

- wspomaganie, jak najbardziej. Przelanie przy wymianie niezbędne. Nie wiem co zasugerowałeś do wspomagania, ale dedykowany właśnie jest ten co napisałeś do skrzyni Mopar ATF+4 i żaden inny (kolor czerwony);

- kolektor możesz wyczyścić. To jeden z powodów "puszczania bąków". Dodatkowo sprawdź sprawność nadajnika podciśnienia w kolektorze;

- wymiana termostatu - w jakiej pozycji masz wskazówkę temperatury w czasie jazdy na rozgrzanym silniku?

Z opisu:

Przełącznik zespolony to również mankament w naszych PiTolach. Po regeneracji sugeruję zamontowanie przekaźnika w obwodzie żarówek świateł przeciwmgłowych, bo to prąd przez nie pobierany wypala styki. Panel sterowania szybami to rzeczywiście trochę roboty. Jest na forum andreeas7, nasz mechanior, zna się facet na robocie.  Może pomóc w kwestii regeneracji i panelu szyb, i przełącznika zespolonego.



#3 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 października 2015 - 12:48

Olej to krew silnika. Ja chcę mieć błękitną! Czyli najlepszy jak zawsze.

 

Olej w skrzyni zmieniam bo nie wiem co tam jest. Wolę zmienić. Zmieniam nawet w skrzyniach w których trzeba odkręcić miskę olejową skrzyni biegów. Po prostu i już. Ewentualnie czyszczę korek z magnesem.

 

Wspomaganie czuć na kierownicy, mam nadzieje że to tylko sitko ale z tego co wiem to pompy lubią padać. Gdzieś tam wyczytałem o takim oleju (ms-5931 ps fluid z mopara).

 

Termostat uszkodzony, temperatura stoi na pierwszej kresce więc na bank do wymiany.

 

Przełącznik jak nie będzie wypalony to na lajcie naprawię. Jeżeli nie to, widziałem na forum ze ktoś ma do sprzedania. Swoją drogą, trzeba być nieźle zrytym aby przez przełącznik puszczać prąd bezpośrednio do jednostki odbiorczej hehe.

 

Jeżeli chodzi o pompę wody to prosiłbym o jakąś poradę czy wymieniać czy nie.

 

Mam jeszcze do roboty chyba tuleje z przodu. Pytanie. Wahacze czy same tuleje plus sworzeń do starego wprasować.Np org ferdynand bilstein (febi, byłem, w fabryce nawet tam u nich niedawno).

 

Pozdr.


Użytkownik MostBlackSheep edytował ten post 25 października 2015 - 12:49


#4 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 października 2015 - 13:11

O zawieszeniu się nie wypowiem, ale do wspomagania wlej taki jak chciałeś do skrzyni, ATF+4.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 października 2015 - 13:48

"trzeba być nieźle zrytym aby przez przełącznik puszczać prąd bezpośrednio do jednostki odbiorczej hehe."

Człowieku małej wiary to najlepsze rozwiazanie jakie mogli zrobić , od lat stosowane we wszystkich markach do czasu włączników po Can i Bsi .
Ten przełącznik nie psuje się od przeciążenia i przegrzania , tylko mechanicznego zużycia wybieraka i przylgni ślizgowej - pisz i komentuj to na czym się znasz , tak będzie prościej .
Pompa wody występuje do Crd tylko w komplecie z pompa wspomagania ( oryginał - koszt 3 tys zł ) , zamiennik rozsypuje się po 3 miesiącach .

Termosta to standard w tym aucie , ale nie licz na spadek spalania i tak jest dużo niższy nic producent przewidział i większość z nas ma na codzień .O spalaniu pogadamy jak pojeździsz trochę tym autem a nie zrobisz tylko spacer .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 25 października 2015 - 13:50


#6 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 października 2015 - 14:03

hmmm


andreeas7

"...Poddaje pod dyskusję ze względu na to że samochodu nie znam. Z tego co wyczytałem z parudziesięciu postów są tu profesjonaliści. Porady potrzebuję co jeszcze za jedną robotą zrobić co by mieć z głowy na parę miesięcy heheheheh. ..."

 

Co do przełącznika. Nadal myślę że przekaźnik powinien być przed ostatecznym odbiornikiem i basta! Widziałem na forum fotki z wypalonymi stycznikami w TYM zespole. Masz chyba nawet do sprzedania takowy. Proszę nie graj jak Louis De Funes w mani wielkości. Szukam wiedzy, nie chamstwa.

 

Dzięki za info odnośnie pompy wody. Nie wymieniam.


Użytkownik MostBlackSheep edytował ten post 25 października 2015 - 13:51


#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 października 2015 - 14:08

Nadal uważam ze nie do końca wiesz w czym jest problem ale skoro jesteś tak uparty , twoja sprawa - zakładaj przekaźnik i tak to nic nie da , usterka i tak wystąpi .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 25 października 2015 - 14:09


#8 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 października 2015 - 14:35

 Witam !! kto jak kto ale to właśnie Andrzej ma tu jako jeden z nielicznych Bardzo Wielką wiedze odnośnie Pt (nieraz pomógł  i mnie )warto wiec go posłuchać .. powód ....BO SIE NA TYM ZNA !!!!!!! :pa  :pa  :pa  :pa  :pa


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 25 października 2015 - 14:37

  • indianer lubi to

#9 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 października 2015 - 15:15

Arek, jak by to powiedzieć :)
Miałem sprawny oryginalny przełącznik, założyłem przekaźnik coby go zabezpieczyć, mimo to po dwóch latach przełącznik wysiadł... :cwaniak

#10 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 października 2015 - 15:25

Nie ukrywam że widzę to że się zna i szanuje to. Wiedza to coś deficytowego w tych czasach. Kupiłem ten samochód bo ma duszę. Zespolony naprawię i kupię drugi na zapas. Skoro on tak ma to niech ma. Wolę w org mieć niż kombinować np. z wyprowadzeniem kabli i umiejscowieniem włącznika gdzieś na desce. A niech tam. Auto piękne, niech sobie ma te swoje usterki. W Iveco Daily np. taki zespół ulegał uszkodzeniu przez wypalanie styków(a tam koszt wymiany to tysiące). Dlatego biorąc na logikę, pomyślałem że w PT jest tak samo. Ot co.

 

Pozdrawiam



#11 Mike PT Dodge

Mike PT Dodge

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 251
  • Dołączył:  13 cze 2010
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:NITRO 2,8 A
  • Imię:Michał
  • Skąd::Tarnowskie Góry
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 października 2015 - 15:32

nie kieruj się tylko logiką, metafizyką wypełnij dzień. A gdy rozsądku głos gdzieś zaginie to większe ryzyko czasem ma sens. Nie uznajemy granic



#12 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 października 2015 - 15:55

Kupiłem. Znaczy biorąc na logikę to kiepsko u mnie z nią :dance3



#13 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 listopada 2015 - 16:21

Właśnie zakończyłem "obsługę" silnika. Zrobione:

- wymiana płynu wspomagania+płukanie

- wymiana kolektora ssącego w którym było wyłamane sterowanie klapami wirowymi, czyszczenie węży od turbiny do kolektora włącznie z intercoolerem

- wymiana pękniętego węża powietrza doładowanego(świst podczas jazdy)

- wymiana termostatu wraz w chłodziwem

- wymiana paska i rolek wraz ze sprzęgłem alternatora

- płukanie silnika preparatem poleconym przez "doktora", działa bardziej niż skutecznie:)

- wymiana oleju(Castrol edge 5w30fst) i wszystkich filtrów

Po tych zabiegach silnik dostał takiego kopa że normalnie jestem w głębokim szoku.

Niestety po godzinnym "testowaniu" wybiło mi :

- P0110, temperatura powietrza wlotowego

- P0243, zawór spustowy turbiny?

- P0115, czujka temperatury

Silnik nadal ma moc i wbija w fotel. Hmmm. Jakieś sugestie?



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopada 2015 - 16:42

Już dawno jako mechanik powinieneś wiedzieć gdzie szukać ? Dwa błędy dotyczące doładowania ?

Ponownie do sprąwdzenia zapięcie górnej rury do kolektora ssącego ( lubi sie wypiąć przy nie właściwym zapięciu ) i kostka od czujnika doładowania / temperatury ten na metalowym łączniku miedzy przewodami od doładowania.

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 listopada 2015 - 16:43


#15 Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*

Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 listopada 2015 - 17:11

Spoko, jako mechanik wiem że lepiej zapytać kogoś kto zna dany silnik :kwiatek . Wszystkie połączenia elektryczne po oczyszczeniu np. zmywaczem do hamulców zakonserwowałem odpowiednim preparatem do styków elektrycznych. Rura siedzi na swoim miejscu, jak zamontowałem to sprawdzałem parę razy. Wydaje mi się że te czuje były już wcześniej uszkodzone. Wymienię na nowe, cena nie zabija. Nie mam czasu już grzebać bo w sobotę jadę do Rotterdamu na parę tygodni.

Zapomniałem dodać że PT zrobił mi psikusa dziś. Rozsypało się sprzęgło kompresora klimy :jupi  :dance4  :dance3  :dance2


Użytkownik MostBlackSheep edytował ten post 05 listopada 2015 - 17:19






Podobne tematy Zwiń


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 2.2 crd, silnik, obsługa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych