Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Dziwne złego początki? Turbo w CRD 2.2

silnik Sprężarka turbo doładowanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopada 2015 - 16:11

Jadę sobie dziś jadę a tu nagle z Rasowego Pitbula zrobił się niemrawy pituś. Znaczy tak. Ja mu gaz a ten przy 2000 obrotów włączył sprężarkę ale już przy ok. 2300 ją wyłączył. Przede mną serpentynka pnie się aż miło a Pitol dyszy i sapie i ledwie się nią pod górę drapie. Zwolniłem i znów po gazie a ten znów sapie. Ani znanego odgłosu sprężarki ani wspomnienia nawet Pitbulowej mocy. Ledwie się wdrapał na trójce a chwilami dwójce pod górkę którą normalnie brał czwórką z palcem w  ludzkiej rurze wydechowej. Myślę padło turbo. Stanąłem na boku, wyłączyłem silnik i zastanawiam się, odpalać czy wzywać pomocy. A co tam raz się żyje  -odpaliłem. Lekki gaz i u -uu słyszę sprężarkę ale jakoś dziwnie. Depnąłem po gazie słyszę że pracuje jakby coraz wyraźniej. Nagle jak pit pierda puścił to klękajcie narody. Chmura gradowa to przy tym nic. Widać coś mu na żołądku siadło bo po tym pierdzie jest znów jak Młody Bóg.

 

A tak poważnie czy to początki końca sprężarki czy tak po prostu bywa? Może paliwo kiepskie? W dalszej trasie wszystko było ok a nawet miałem wrażenie jakby się coś przetkało i silnik zyskał  na mocy.


Użytkownik Albert1972 edytował ten post 28 listopada 2015 - 16:33


#2 Max 13

Max 13

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  21 lis 2015
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 crd "M"
  • Imię:Max
  • Skąd::Opole
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopada 2015 - 16:28

Miałem to samo,okazało się ,że rura z turbo nie trzyma.Dwa wkręty i ot,cała naprawa..Zdrowych "bąków życzę,sprawdź mocowanie..



#3 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopada 2015 - 16:30

Miałem to samo,okazało się ,że rura z turbo nie trzyma.Dwa wkręty i ot,cała naprawa..Zdrowych "bąków życzę,sprawdź mocowanie..

Sprawdzę jak piszesz - oby to tylko to - Dzięki.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopada 2015 - 21:04

Żadnej rury w Pt na wkręty sie nie skręca , piszemy o naprawie w racjonalny sposób , wyglada na usterkę Egr pozostał w otwartej pozycji auto jest wówczas bardzo słabe i zarazem wyłącza automatycznie turbinę bo nie będzie sie zgadzało ciśnienie z czujników i parametry z przepływomierza . Rurę turbo poznasz zawsze ze jest uszkodzona - auto zaczyna świstać przy mocniejszym depnieciu a druga sprawa zawsze chodzi dobrze po chwilowym wyłączeniu stacyjki i ponownie przejdzie w tryb awaryjny po wykryciu niezgodności ciśnienia w układzie jak mu ponownie depniesz.

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 28 listopada 2015 - 21:05


#5 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2015 - 08:20

no wczoraj mu deptałem i już się nie powtórzyło zobaczę jeszcze dzisiaj.



#6 Max 13

Max 13

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  21 lis 2015
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 crd "M"
  • Imię:Max
  • Skąd::Opole
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2015 - 09:11

Mayster...Wkręca się ,wkręca...Przesłać Ci zdjęcia??



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2015 - 09:27

Pewnie ze przyślij - zobaczymy coś ulepszył po fabryce

#8 Max 13

Max 13

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  21 lis 2015
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 crd "M"
  • Imię:Max
  • Skąd::Opole
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2015 - 10:18

To nie Ja..Mój Krasnal mechanik..Bez kanału pod Pitka włazi..Zdjęcia wieczorem,pojadę odwiedzić Mojego dachomeja..



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2015 - 10:23

Chopie Pt ma osłonę silnika i skrzyni bez kanału niema możliwości jej zdemontowaniac - nawet nie chce chyba juz wiedzieć co Twój mechanika poprawiał ! - to tylko brak twojej wiedzy w tym temacie i druciarsto mechanika ? .

#10 Max 13

Max 13

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  21 lis 2015
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 crd "M"
  • Imię:Max
  • Skąd::Opole
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2015 - 10:27

Osłona jest po lifcie..Właśnie wczoraj kupiłem 2006,w dachomeju miałem bez osłony..Sprawdzę..Nie krzycz,nie bij,laik ze Mnie jedynie..



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2015 - 10:52

Osłona jest w każdym crd i tu uwaga od polifta jest całkowicie inna i nie pasuje do przedlifta - jest mniejsza i inaczej wyprofilowana na mocowaniach .

Spoko chopie nikt cię nie zabije ani nie będzie krzyczał , forum pomaga tylko naprowadzić i uświadomić abyś nie był naciągany prżez mechanika

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 29 listopada 2015 - 10:53


#12 Max 13

Max 13

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  21 lis 2015
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 crd "M"
  • Imię:Max
  • Skąd::Opole
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2015 - 11:06

Nic nie płaciłem..To chrześniak..Ale historia była taka-wracaliśmy z imprezy,żona oczywiście za kółkiem,nagle-pierd i brak mocy..Powrót do 2 tys. obrotów,aby sensacyii nie budzić wśród Tubylców,Potem warsztat i diagnoza-"ruła' z turbo wylatała,Dwa blachowkręty i kawa,wszystko gratis..


Tak zapytam..To u Ciebie można poprosić o ramki?



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2015 - 11:08

Tak u mnie są ramki , proszę i inf na PW

#14 Max 13

Max 13

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  21 lis 2015
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 crd "M"
  • Imię:Max
  • Skąd::Opole
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopada 2015 - 11:13

Daj namiary..Mój mail-rolandwajer@onet.pl



#15 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 listopada 2015 - 19:27

no i wszystko wróciło do normy jakby mi się przyśnił epizod z turbo. Ciekawe czy to cisza przed burzą czy jakiś paproch gdzieś tam coś przytkał.



#16 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 grudnia 2015 - 14:09

Mijają kolejne dni a pitek jak po redbulu. Nabrał mocy i przestał puszczać bąki nawet przy mocnym depnięciu. Możliwe to źe coś się samo przetkało? No i jak się przetkało to gdzie poleciało? Sam nie wiem czy się cieszyć czy martwić...

#17 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 744
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 grudnia 2015 - 21:59

Przeczyściłeś sadze w kominie. Obeszło się bez kominiarza. Pozdrawiam



#18 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 stycznia 2016 - 14:36

Historia Andreasem7 się toczy!!!

Jak zawsze miałeś racje Andrzeju odnośnie turbo. ...(dla niewtajemniczonych gdyż rozmowy były na priv tudzież telefonicznie Pitowi nie minęło w spadku mocy a po prostu pojawiało się sporadycznie. Jedziemy sobie na święta do Polski a tu koło Bratysławy znów spadek mocy i zapala się kontrolka - check engine. Dylemacik wracać do Wiednia czy jechać dalej. Szybka decyzja jedziem i telefon do przyjaciela - szykuj lawetę silnik mi wypada. Poziom paniki zanikał z każdym kilometrem i kiedy moja połowica uznała że to palec Boży bo dzięki temu nie przekroczę 130 km/h., uznałem że jedziem śmiało. Dojechałem  i nic nie wybuchło i nie wypadło. Jakaż była moja radość kiedy następnego dnia kontrolka zgasła. Pojeździłem cały dzień po mieście i nic. Turbo działa jak natura chciała!!! Radość trwała zbyt krótko by się nią nasycić. Po wjeździe  na autostradę minęło kilkadziesiąt sekund  przy 110km/h i  check engine znów bezczelnie wali mi po oczach. Tu pomyślałem - czas na kontakt z Doktorami)... Wąż wprawdzie nie pękł ale zrobiła się w nim szczelina, która przy narastającym długotrwale ciśnieniu działała jak zawór bezpieczeństwa. Uchylała się i "odpuszczała" nadmierne dla węża ciśnienie a komputer odczytywał to jako błąd i blokował turbinę.



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 stycznia 2016 - 14:56

Marku standart - zrobisz i będziesz miał spokój na jakiś czas , te rury pękają we wszystkich markach to nie tylko przypadłość Pt Cruisera .

#20 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 stycznia 2016 - 15:23

na jakiś czas? czyli kupić od razu dwie? :d

 

żarcik taki - pewnie głupi :d  tak na poważnie to dzięki za poradę bo mechanik znalazł to po omacku prawie :d

 

W szczelinie była kropelka oleju - to normalne?


Użytkownik Albert1972 edytował ten post 29 stycznia 2016 - 15:25






Podobne tematy Zwiń


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: silnik, Sprężarka, turbo, doładowanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych