Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Taka sytuacja...

chip

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 luty 2016 - 20:32

Sytuacja taka że chip założony i trzy dni "klękajcie narody"!!! Czwartego dnia po zdjęciu nogi z gazu obroty nie spadają poniżej 1,8 i wąchają się do 2,2. Jedyny sposób by wróciły do normy to zduszenie ich hamulcem. Norma znaczy na wolnych poniżej 1000. Ktoś miał takie cuda? To nie zdarza się permanentnie ale jak się zdarzy to wkurza.



#2 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 16 luty 2016 - 01:01

Ktoś miał takie cuda?

pytaj producenta/dystrybutora chpa - tu raczej odpowiedzi nie uzyskasz - chyba, że podasz producenta i inne dane chipa i jakimś cudem ktoś miał z nim do czynienia 



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 07:06

gdzie podpięty był chip ?

#4 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 07:29

Czip wpusty jest pod listwę wtrysku

pytaj producenta/dystrybutora chpa - tu raczej odpowiedzi nie uzyskasz - chyba, że podasz producenta i inne dane chipa i jakimś cudem ktoś miał z nim do czynienia


Napewno miał bo to ten który polecaliście na forum z legnicy

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 07:30

Czyli pod czujnik ciśnienia paliwa - nic sie nie powinno stać , chyba ze chip podawał bardzo zawyżone dane i rozjechała sie mapa paliwa w sterowniku - pozostanie odłączenie chipa i i odłączenie akumulatora na 30 minut , powinien wrócić do zerowej mapy .
Jak nie pomoże to serwis i wgrywanie nowego oprogramowania do sterownika

#6 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 07:37

Chipa nie wypiłem. Przez 70% czasu działa rewelacyjnie. Jak go złapie to po zdumieniu hamulcem na biegu znów wraca na długi czas do normy. Inna sprawa że z chipem Pitol wciska w fotel a na dwójce potrafił pisnąc gumami😀

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 07:39

Przecież on bez chipa piszczy na dwójce i trójce - wyłącz trac control i zobaczysz co wówczas sie dzieje .

#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 07:57

Jeśli wszystkie wtyczki są dobrze popodpinane, to możliwe przycinanie się zaworu regulującego ciśnienie na listwie paliwowej lub uszkodzenie jego uszczelnień na końcówce - o-ring i pierścień teflonowy. Na skutek zwiększonego ciśnienia paliwo przedmuchało sonie kanał na złączu plastikowego teflonowego pierścienia. Pozdrawiam.



#9 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 07:59

Co w takim wypadku należy wymienić?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 08:00

Maxiu zawór nie podbije o tyle obrotów i przy zwiększonym ciśnieniu zmieni sie praca wtryskiwaczy bedą hałasować

#11 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 08:03

Najpierw wyjmij zawór i sprawdź jego końcówkę - potem albo cały zawór, albo same reparaturki - uszczelnienia są dostępne w bosch serwis. Czasem zawór ma uszkodzenie wewnętrzne - wtedy tylko cały. Po wyjęciu zamieść fotę końcówki.


Andrzejku - zmieni.



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 08:05

Nie spotkałem sie z takim problemem aby o tyle podbił zawór obroty i zawsze przy zmianie charakterystyki ciśnie słychać wtryskiwacze cieżko pracujący głośno zwłaszcza przy za dużym ciśnieniu do wymaganego .

Oby było tylko to , ale nigdy nie miałem takiej sytuacji po chipie .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 16 luty 2016 - 08:07


#13 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 08:05

Gdzie ten zawór znajdę i ile kosztuje nowy?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

#14 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2016 - 08:13

Nowy kilkaset złotych - koło 500. Na końcu listwy paliwowej od strony kierowcy.


Sprawdź, czy wycieraczka nie blokuje pedału gazu.... :lol


Andrzej - obroty wzrosną, bo wszystko zdaje się być ok - ciśnienie rzeczywiste i odczytane przez czujnik ciśnienia są takie same - więc obroty idą do góry. Głośna praca pojawi się, gdy odczyt ciśnienia jest niższy niż ciśnienie rzeczywiste. To taka "dziura" w oprogramowaniu Boscha.  



#15 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 marzec 2016 - 12:34

Prawdopodobnie ProRacing.

Ja swój kupowałem i montowałem u producenta w Łodzi, który programuje pod konkretny rocznik, model itp, nie mówiąc juz o tym, ze posiadają hamownie.

Kupowanie przez internet rożnie wychodzi.



#16 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2016 - 09:07

Mógłby ktoś podać symbol kat. tego zaworu ciśnienia paliwa? Nie mogę tego namierzyć.

 

Druga sprawa to to że po "chemicznym czyszczeniu" kolektora ssącego (mechanik twierdzi że nie trzeba było otwierać bo jakoś chemicznie to zrobili) Pitek nie kopcił przez miesiąc. Teraz jak zacznie kopcić to świata za nim nie widać. Mechanik twierdzi że turbo jest do regeneracji bo bierze olej ale tak też twierdził przed wymianą pękniętego węża. Dziwne tylko że raz kopci jak smok a innym razem wcale nawet jak mu mocno depnę. Czy jest zatem możliwe że uszkodzony zawór ciśnienia paliwa powoduje podanie złej mieszanki i kopcenie?



#17 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 kwiecień 2016 - 08:48

Marku sprawdz czy działa siłownik na kolektorze ssącym



#18 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 09:10

Wyjąłem chipa jakieś dwa tygodnie temu i Pit przestał zupełnie kopcić. Moc jakby trochę mniejsza ale kultura pracy się poprawiła. Być może ktoś zaprogramował mi tego chipa na na szybko. Znalazłem na elektrodzie taki tekst: 

icon_minipost.gif#9 06 Sie 2006 09:41     Re: VW 1.9 TDI 90 koni i Tuning Box i chip - y - w praktyce Chodzi o to że startujesz od np. programu nr. 4 i hamujesz go na hamowni. Jednocześnie albo obserwujesz czy już jest dymienie z wydechu czy nie bądź też podpinasz analizator spalin. Jeżeli nie kopci to zapinasz program nr. 5 i znów ta sama procedura. Jak nie kopci to zapinasz progr. nr. 6 i powtarzasz procedure. Jak kopci lub na analizatorze wychodzą zbyt wysokie wartości związków chemicznych to wracasz do programu niższego, tak aby utrzymać silnik na granicy dymienia i w miare normalnego składu spalin. 

Samochody grupy VW - Audi dostają po boxie nawet 25 KM i 40 Nm i nie dymią - w silnikach z pompowtryskiwaczami ten przyrost jest najbardziej widoczny.

 

Tam oczywiście chodzi o inny chip ale przy zbyt wyżyłowanym tuningu też pojawiało się kopcenie. Może to ta sama przyczyna?

Mam na szczęście programator i mogę skorygować tyle że nie bardzo wiem jak to ugryźć. Mógłby ktoś porównać moje dane ze swoimi jeśli ma chipa?



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 09:16

Nic nie zrobisz , chip w Pt zmienia tylko ciśnienie paliwa i niekoryguje cisnienia doładowania do ustalenia sklady paliwa - daje kopa ale zawsze będzie dymić - jedynie zmiana mapy silnika może zmińic poprawnie spalanie .

#20 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 09:24

ale on przez pierwszy miesiąc na chipie nie dymił potem zaczeły się problemy z obrotami i jakiś miesiąc później dymienie


K1 18 w bazie danych 14

K2 17 w bazie danych 12

K3 16 w bazie danych 14

K4 0 w bazie danych 12

Korekta końcowa  0%

Napięcie startu 0.9V

opóżnienie startu 100 sek.

 

Dane z urządzenia |
 
Parametr_[ Wartość_| Napięcie
 
Wejście OxFE 4.980
 
K1 18 - 0xE6 4,510
 
K2 17 • 0xD8 4,235
 
K3 16 - 0xCC 4,000
 
K4 00 - 0x00 0,000
 
Korekta 1 0x00 0,000
 
Korekta 2 0x00 0,000
 
Korekta 3 0x00 0,000
 
Korekta 4 0x00 0,000
 
Korekta całkowita 0x00 0,000
 
Wyjście 0xFE 4,980
 
Napięcie różnicowe: 0,000

Użytkownik Albert1972 edytował ten post 24 kwiecień 2016 - 09:26






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: chip

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych