Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Taka sytuacja...

chip

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#21 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 09:25

Czego Marku nie mozesz zrozumieć ? : zasada działania chipa w crd komputer oblicza zapotrzebowanie np. na 500 bar , chip zmienia ciśnienie na 750 bar a sterownik widzi nadal ze jest 500 bar i ustala dawkę powietrza do 500 bar - auto dostaje kopa bo ma w składzie więcej paliwa jak powietrza i jest mocniejsze co objawia sie pojawieniem dymu w związku ze zmiana składu mieszanki ?

Na początku tego nie zauważam ale z czasem jest coraz bardziej widoczne .

#22 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 09:30

inna sprawa że zxmniejsza się widocznie poziom oleju w silniku czyżby przy chipie turbo zasysało olej? Żadnych innych przecieków nie ma.


To znaczy że u Ciebie jest podobnie?



#23 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 09:36

U mnie nie chipa , zdemontowalem po miesiącu jazdy , potem podkladalem jeszcze ze 4 rożne typy i na każdym zabawa kończyła sie podobnymi objawami - tylko hamowania , zmiana oprogramowania sterownika silnika i nic więcej .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 24 kwiecień 2016 - 09:37


#24 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 09:44

Dobrze wiedzieć. Wiesz może ile taka hamownia może kosztować?  A propos tego ubytku oleju - mechanik twierdzi że turbo go powoli wysysa. Jest to możliwe? 



#25 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 09:48

To nie turbo tylko odpowietrzanie klawiatury ma przedmuchy i wyrzuca do rury ssącej przed turbo - jest tak takie obejście jak zdejmiesz osłonę górna silnika to będziesz widział o co chodzi .

#26 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 09:50

A ok i co należy z tym zrobić? jakieś uszczelki nowe czy co?



#27 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 09:56

to sa przedmuchy na silniku i uszczelki nic nie zmienią ? - oczywiście trzeba to sprawdzić i o to mozesz poprosić mechanika i sprawdzić ciśnienie sprężania , zreszta mozesz i sam .Odpal silnik i na wolnych obrotach wyjmij bagnet zobacz czy nim nie dmucha spalinami , oraz zdejmij korek od oleju z pokrywy silnika i tez sprawdź jak dmucha i czym jesli tylko powietrze to nie ma co sie martwić jak widzisz dym to jest pole do zmartwienia .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 24 kwiecień 2016 - 20:24


#28 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 10:17

Sprawdziłem  z bagnetu nie dmucha wcale a spod korka tak dmucha że aż czupryna podskakuje. To tak ma być czy to usterka jakaś?


Użytkownik Albert1972 edytował ten post 24 kwiecień 2016 - 10:18


#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 13:27

Im mniej dmucha tym lepiej w każdym bądź razie silnik musi sie odpowietrzyć i tu podstawa sprawdzenie czy odma jest drożna - jesli tylko powietrze to jak pisałem wcześniejsze ma sie czym martwić problem jest dopiero jak dmucha dym .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 24 kwiecień 2016 - 20:26


#30 Max 13

Max 13

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  21 lis 2015
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 crd "M"
  • Imię:Max
  • Skąd::Opole
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 20:07

I z tym stwierdzeniem bym się nie zgodził... :dance4



#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 20:53

Pewnie za masz prawo do własnego zdania , ale jesli lepiej dla ciebie aby ciśnienie było duże i wywalało uszczelki ? - jedno jest pewne musi dmuchać bo silnik sie odpowietrza ale nie może do przesady i przy sprawnej odmie jest to minimalnie odczuwalne .

#32 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 20:58

No na szczęście tylko powietrze :d Żadnych spalin... Ale mnie Andrzeju wystraszyłeś :d Co w takim razie zjada mi olej?



#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 21:06

To nie takie proste , przy każdej takiej usterce trzeba mieć auto na warsztacie i dobrze sprawdzić auto czy faktycznie gdzieś nie ma wycieku oleju - ile tego oleju dolewasz ? .Ogolnie CRD w Pt nie bierze od wymiany do wymiany (20 tys km ) i nie zdarzyło mi sie aby brakowało na stanie .Pewnie ze ćwiartkę czy półlitra ze stanu zejdzie - to silnik i coś musi zużyć , przecież smaruje silnik i troche musi sie wypalić ale stan jest zawsze .

#34 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 21:08

w styczniu zalałem liqui moly 6 litrów plus ceramik i było pod maxa. Dziś na zimnym miałem ledwie minimum a to trzy miechy tylko. Na bagnecie oczywiście


Użytkownik Albert1972 edytował ten post 24 kwiecień 2016 - 21:11


#35 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 21:14

Myśle ze po wymianie olej się nierozprowadził do końca w silniku i pokazywał większy stan niż powinien , do tego silnika wchodzi 7 l ,zawsze leje 6,5 l robię przejażdżkę autem i jak ostygnie jeszcze 0,25 dolewam . Min/Max na bagnecie to 1 l oleju - a ile km zrobiłeś w tym czasie .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 24 kwiecień 2016 - 21:22


#36 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 21:16

jakieś 5000 - ale możesz mieć rację że dopiero teraz stan się ustabilizował. doleję do maxa i zobaczymy.



#37 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 21:26

Obserwój , nic nie popsujesz a o pochopna decyzje zawsze łatwo .

#38 Max 13

Max 13

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 135
  • Dołączył:  21 lis 2015
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 crd "M"
  • Imię:Max
  • Skąd::Opole
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 22:46

"Im mniej dmucha tym lepiej " Ja o tym..Bardziej w formie żartobliwej..Pzd.



#39 Albert1972

Albert1972

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 147
  • Dołączył:  06 lip 2013
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 2.2 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Wiedeń
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 maj 2016 - 14:32

Po spotowym badaniu mojego PIta przez doktora Andrzeja padło zalecenie by wymienić zawór na szynie  Common rail. Oryginał miał kosztować 400 - 500 złotych. Dzwoniąc do ASP Kraków i Holda Szczecin dowiedziałem się że cena to 1600 zł. Pomyliłem część czy walutę?



#40 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 maj 2016 - 14:40

Pomyliłeś tylko miejsce zakupu :
Masz przykład http://allegro.pl/za...6103177390.html

Sprawdź tylko numer na zaworze czy sie pokrywa z tym z linku , wy brałem z pamięci ?

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 maj 2016 - 14:42






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: chip

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych