Czy to obiaw czegoś poważnego ? Czy ten silnik tak ma? Załączam zdjęcie gdzie wg mnie jest najgłośniej to słychać. Przebieg 165 000 km.
Dzwonienie z komory silnika, na zimnym, w zakresie obrotów 2500-3000
#1 Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 26 marzec 2016 - 12:49
Czy to obiaw czegoś poważnego ? Czy ten silnik tak ma? Załączam zdjęcie gdzie wg mnie jest najgłośniej to słychać. Przebieg 165 000 km.
#3 Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 26 marzec 2016 - 14:21
Poczytaj, może cos podobnego
Tak czytałem to ale tu są objawy na niski obrotach a dźwięk jak klekotanie diesla. A u mnie inaczej, takie metaliczne dzwonienie i przy wyższych obrotach.
Powiem tak, wiem, że większość osób napisze, że przez internet się nie da zdiagnozować i się zgodzę. Ale chce zebrać propozycje innych/ skorzystać z ich doświadczenia (może mieli już coś podobnego) za nim podjadę do mechanika. Dobrze wiemy, że PiTki są specyficzne, i żeby nie wpakować się w koszta trzeba dobrze zdiagnozować, a więc pytam Was;)
#4
Napisano 26 marzec 2016 - 16:52
Jeśli chodzi o metaliczne dzwonienie, to może jakaś śruba się poluzowała.
U mnie z kolei na wolnych obrotach słychać jakby coś plastikowego obijało się o inna cześć.
Po dodaniu gazu ustaje. Ale jest irytujące.
#5 Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 29 marzec 2016 - 16:21
Byłem dziś u mechanika, rzucił okiem, a w zasadzie, uchem i powiedział, że w pierwszej kolejności stawiał na łańcuch.
I najpierw abym dolał olej który na razie mam czyli 5W30 Motula, bo troszeczkę pitek go zgubił (ślad na bagnecie jest w zakresie ale bliżej mu do min niż do środka) .Jeśli to nie pomoże to abym jeszcze przeszedł na półsyntetyk 10W40 ...
Jaka jest Wasza opinia do tej opinii?
#6
Napisano 29 marzec 2016 - 16:33
Poczekaj na Andrzeja on Ci pomorze
#7 Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 29 marzec 2016 - 16:35
Poczekaj na Andrzeja on Ci pomorze
Andrzej to raczej Mazowsze;p
#8
Napisano 29 marzec 2016 - 17:32
#9
Napisano 29 marzec 2016 - 17:34
Byłem dziś u mechanika, rzucił okiem, a w zasadzie, uchem i powiedział, że w pierwszej kolejności stawiał na łańcuch.
Ale łańcuch czasem nie jest po drugiej stronie, wciśnij sprzęgło i sprawdź czy odgłos się zmieni.
Możesz też sam obsłuchać dokładniej bo mechanikom z reguły brakuje na to czasu czasu, np. za pomocą rurki.
Użytkownik mittek edytował ten post 29 marzec 2016 - 17:35
#10 Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 29 marzec 2016 - 17:41
Mechanik idzie w dobrym kierunku, w tym silniku potrafi sie wytrzeć ślizgi na łańcuchu i może być grzechotanie( ale zazwyczaj na wolnych obrotach ) , w bloku jest korek kontrolny do łańcucha i trzeba by było sprawdzić te teorie ( mechanik ).
dzięki! pójdę w tym kierunku
Ale łańcuch czasem nie jest po drugiej stronie, wciśnij sprzęgło i sprawdź czy odgłos się zmieni.
Możesz też sam obsłuchać dokładniej bo mechanikom z reguły brakuje na to czasu czasu, np. za pomocą rurki.
masz racje, co do strony ale to było zaznaczone wg mnie i błędnie. Mechanik po chwili (mimo, że wskazałem miejsce wg mnie) zaczął nasłuchiwać drugą stronę silnika.
#11
Napisano 29 marzec 2016 - 17:53
#12 Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 29 marzec 2016 - 18:00
grzechotanie będzie sie przenosić po walkach rozrzadu , jesli to łańcuch - co do sprzęgła sprawdź czy odgłos sie zmienia po wciśnięciu sprzegla
A jeśli się zmieni tzn. że coś ze sprzęgłem? dodam, że było wymieniane przed końcem 2015...
#13
Napisano 29 marzec 2016 - 18:11
#14
Napisano 29 marzec 2016 - 18:12
#15 Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 29 marzec 2016 - 18:22
Adamie niewiem co mieles wymieniane , w jakim zakresie , czy części byly nowe czy po regeneracji - często nawet klient nie wie ze oferowane sprzęgło jest po regeneracji ? : np. Sachs , wyjmujesz z pudełka i wyraźne ślady ze nie jest to produkt który idzie pierwszy raz do montażu .
Andrzej, cały zestaw, przeciekł mi uszczelniacz wału korbowego no i doprowadziło to do spalenia sprzęgła (ale po wyjęciu okazało się, że i tak sprzęgła dużo nie było). Sprzęgło nowe SACHS ale je tylko mechanik widział
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
zachowanie się wskazówki temperatury silnika |
Techniczny podstawowy | romanikxxl |
|
|
|
SWAP silnika z 2.0 na 2.4 |
Modyfikujemy | Bezimienny Gość.Szymek_* |
|
|
|
Temperatura silnika spada do ZERA po osiągnięciu powyżej 145 kmh |
Techniczny podstawowy | ALL |
|
|
|
PT 1.6 po mocnym rozgrzaniu silnika biegi wchodzą (i wychodzą) z oporem. |
Techniczny podstawowy | Zenonzlasu |
|
|
|
Wiązka elektryki silnika 2.2 CRD, 2006 150KM - pilnie zakupię ! |
Techniczny podstawowy | Danielz666 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych