Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pomarańczowe światła pozycyjne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 kwietnia 2016 - 15:26

Witam,

Kilka dni temu kupiłem PT 2.4 A z 2003 roku,  sprowadzonego w 2005 do kraju ze Stanów. 

Zauważyłem, że w kloszach kierunków przednich są żarówki pomarańczowe dwuwłóknowe - czyli po włączeniu świateł pozycyjne palą na pomarańczowo.

Samochód ma ważny przegląd.

Czy taka sytuacja jest zgodna z przepisami?

 

Jeśli nie - czy rozwiązaniem problemu mogą być żarówki ledowe 21W/5W dual color - obwód 5W białe na pozycję, obwód 21W pomarańczwe na kierunki?



#2 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 kwietnia 2016 - 15:49

Jest to niezgodne z przepisami ruchu drogowego, też tak mam a że zbliża się termin przeglądu to muszę albo przerobić bo obiecałem to diagnoście ostatnim razem albo .... wymienić na te żarówki o których piszesz, byłoby to dobre rozwiązanie.

Daj jakieś namiary jak to już rozpoznałeś



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 112
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwietnia 2016 - 18:16

Zarowki diodowe na przednich kierunkach nie bedą pracować poprawnie - przerywacz wymaga pełnych 27watt obciążenie

#4 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 kwietnia 2016 - 18:53

Znalazłem taką stronkę: http://www.sklepledo...OLOR-327-CW/998

 

Są tam właśnie takie żarówki, dodatkowo należy dokupić oporniki (dostępny również w tym sklepie) i włączyć równolegle w obwód każdego kierunkowskazu.

 

 

dual_color_0215.jpg

 

A to rezystor: http://www.sklepledo...Zarowek-Led/393

 

rezystory_0061.jpg

 

Schemat podłączania dostępny na stronie.

 

Posiada symulowane obciążenie 18W.

 

Jest również 6 Ohmowy - z symulowanym obciążeniem 24W

 

Pytanie - jakie obciążenie powinno być zastosowane w układzie przerywacza w PT?



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 112
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwietnia 2016 - 19:04

Chopie nie chodzi o symulowane obciążenie i a kontrole obciążenia przerywacza , aby pracował prawidłowo musiałbyś do led dołączyć rezystor 3 om a wówczas będzie sie grzał do 200 stopni w czasie pracy , temat przerabiany wielokrotnie .

#6 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwietnia 2016 - 19:49

No to zostaje dołączyć rezystor 3 ohm i umieścić go w rozpraszaczu ciepła, jakiś radiator czy coś i będzie gitara, radiator przykręcić do karoserii celem dalszego odprowadzania ciepła. Może zdałoby to egzamin ?



#7 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 kwietnia 2016 - 20:13

Kierunki to nie jedyny problem. Diagnosta, jak się uprze, i tak może nie podbić przeglądu. Amerykańskie reflektory mają inną budowę odbłyśnika, który "bije" centralnie, a powinien doświetlać prawą stronę. Może to drogi interes, ale można pomyśleć o wymianie reflektorów na europejskie.



#8 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 kwietnia 2016 - 20:39

 umieścić go w rozpraszaczu ciepła, jakiś radiator czy coś i będzie gitara, radiator przykręcić do karoserii celem dalszego odprowadzania ciepła. Może zdałoby to egzamin ?

Ja tak mam zrobione w tylnych kierunkach i działa ok.

Tydzień temu miałem przegląd i trochę się obawiałem bo mam lampy tuningowe z czerwonymi kloszami, ale ledy sa tak silne, ze bardzo przebijają czerwony klosz i diagnosta się nie przyczepił.

A jeśli chcesz dobre ledy to zaglądnij tu, http://xtremeleds.otwarte24.pl/


Użytkownik petrus edytował ten post 28 kwietnia 2016 - 20:55


#9 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 kwietnia 2016 - 20:58

No to już powoli zaczynam żałować decyzji zakupu.....:)

 

Przeszukałem trochę forum i nic konkretnego nie mogę znaleźć w sprawie ledów do kierunków (może źle szukałem), znalazłem wcześniejszy temat związany z ledami i opornikiem 6 OHM.

 

Czy ktoś już organoleptycznie przerabiał ten temat? 

Czy nie pójdzie na większej oporności? Jakie będą konsekwencje - całkowity brak działania, większa częstotliwość pracy?

Opornik będzie pracował w układzie kierunkowskazu więc na logikę nagrzewał się będzie znacznie mniej niż dla pracy ciągłej...przynajmniej teoretycznie.

 

Może gra jest warta świeczki - przynajmniej dla policji nie będzie pomarańczowych pozycji.

 

Niestety wcześniej nie zwróciłem uwagi na reflektory a ponieważ auto od 10 lat jest w kraju nawet nie pomyślałem o weryfikacji lamp:(



#10 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 kwietnia 2016 - 21:13

Nie wiem skąd wzieło się 3 ohm, taki opornik to 48W.

Jeżeli chcemy zastąpić zarówkę kierunku 21W na ledową o mocy ok 3W to aby kierunki migały z podobną częstotliwością oraz aby w nowszych modelach z kontrolą obciążenia nie wyskakiwał błąd lub aby komputer całkowicie nie wyłączył obwodu  musimy różnicę mocy sztucznie dociążyć np. opornikiem.

Więc te 18W przy wyliczeniach zastępujemy opornikiem ok 8 ohm i mocy 50 - 100W, czym większa moc tym mniejsza wydzielająca się temperatura.

 

 

z prawa Ohma po przekształceniach  R =  U do kwadratu / P    (144/18)


 

 

Kierunki to nie jedyny problem. Diagnosta, jak się uprze, i tak może nie podbić przeglądu. Amerykańskie reflektory mają inną budowę odbłyśnika, który "bije" centralnie, a powinien doświetlać prawą stronę.

 

I to się zgadza i diagności o tym wiedzą  ale jak pozycyjne są białe to przechodzi, miałem tak wcześniej w innych modelach tylko że tam wstawiałem żaróweczki


Użytkownik mittek edytował ten post 28 kwietnia 2016 - 21:21

  • theo lubi to

#11 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 kwietnia 2016 - 21:23

Dzięki za info.

 

Zamówię ledy dual color i do tego tak jak polecał sprzedawca oporniki 8Ohm 50W.

Prezentowane wcześniej oporniki są już z radiatorami więc przykręcę do karoserii w bezpiecznym miejscu.

 

Jeśli nie zabangla pomyślę o wymianie reflektorów.....na razie....mam nadzieję, że kolejne niespodzianki nie sprawią bym pomyślał o wymianie całego wozidełka :dance4



#12 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 kwietnia 2016 - 21:29

Znalazłem taką stronkę: http://www.sklepledo...OLOR-327-CW/998

 

Czyżby nie było gdzieś tańszych, to wygląda na wykorzystywanie użytkowników.



#13 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 kwietnia 2016 - 21:33

Niestety dwukolorowych ledów znacząco taniej nie znalazłem.



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 112
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwietnia 2016 - 21:35

Masz racje mittek nie 3 om tylko 5,33 om dla zarowki 27 watt , a taka jest w Pt cruiserze - 3 om było dla żarówek reflektorowych .

#15 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 kwietnia 2016 - 21:37

No właśnie nie wiem jaką mam bo w pitku nie zmieniałem ale w Town-country mam 21W



#16 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 kwietnia 2016 - 21:42

W moich lampach żarówka kierunków jest 21W.

Częstotliwość pracy jest OK.

Zakładając odzworowanie obecnego stanu zastosuję opornik 8Ohm - powinno zadziałać.



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 112
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwietnia 2016 - 21:43

Wszystkie chryslery maja zarowki P27/7 (27/7 watt) lub pojedyncze P27 (27watt ) nigdy w tej konstrukcji zarowki W2,5x16q nie było 21 watt

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 28 kwietnia 2016 - 21:49


#18 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 kwietnia 2016 - 22:07

Mam jakąś zapasową, moc nie podana tylko nr 3157 NA kolor pomarańczowy, ale jakieś 2lata temu nie było pomarańczowej i na białą nasunąłem koszulkę.

Ale jeżeli mają być 27W to opornik  wychodzi  6 ohm



#19 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 kwietnia 2016 - 08:23

Sprawdzę w takim razie jeszcze raz co w lampie siedzi.

Z ciekawości na próbę włożę 21W by sprawdzić wpływ na częstotliwość migania lub brak migania :mniam

Jeśli jest 27W kupię oporniki 6 Ohm.



#20 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 kwietnia 2016 - 08:46

Niezależnie od tego co masz w lampie kup najpierw te ledy bo ja do wyliczenia przyjąłem 3 W,  w rzeczywistości mogą być inne, jeżeli masz jakieś oporniki o podobnych wartościach to nie śpiesz się z kupnem następnych tylko podłącz i sprawdz jak to działa, wyliczenia są teoretyczne w praktyce akurat w kierunkowych może trzeba będzie coś skorygować, podawana przez sprzedawcę moc tej ledowej  nie zawsze jest prawdziwa. Jak podłączysz rezystor o większej wartości to mogą szybciej mrugać.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych