Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Spalanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1809 odpowiedzi w tym temacie

#181 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17067
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 November 2010 - 10:43

andmis,
Jesteś ryzykant z wyjeżdżaniem paliwa do zera w najlepszym przypadku zapowietrzysz układ , ale przy takiej szarpanej pracy możesz i zatrzeć wtryski - smarowanie tylko z oleju napędowego. :glupek

#182 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8250
  • Dołączył:  20 Dec 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 November 2010 - 17:23

...hm po TYM, to mi silnik dęba robi :dance
... re=related
...silnik ;P

#183 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 5036
  • Dołączył:  19 Sep 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 November 2010 - 22:11

andreeas7,
Z dislami mam do czynienia pszeszło 20lat i nie jednego doświadczyłem. A test był w granicach rozsądku, tak bym to nazwał. Zresztą zabezpieczyłem sie zapasem 5l. Co do wyjeżdżenia paliwa do zera to zgadzam się z Tobą, generalnie nie służy to silnikom disla. :pa

#184 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 14 November 2010 - 22:26

Kocham mojego PiTka :kciuki

od ostatniego tankowania przejechałam 781 km i nawet nie doszłam jeszcze do rezerwy :d

:kciuki

Za to, mój Drogi PiTku pójdziemy na jakieś dodatkowe woskowanie :lol

#185 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 Nov 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 November 2010 - 02:08

Bell, nie denerwuj mnie nawet...Ja w koncu astrą wyjechałem z warsztatu i pali mi ok 9-10 w trasie po dłuzszym staniu po wypadku, więc troche sie zdolowalem...

#186 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 15 November 2010 - 12:01

Ja się dołowałam jak mi na baku zaczął po mieście jeździć tylko 650 km... ale widzę, że powinnam go tylko na trasy zabierać ;)

#187 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 November 2010 - 14:49

Mój pitek w mieście pali teraz 8,5 l/100 , ale mam uszkodzony termostat i silnik pracuje w temp 60*C. W przyszłym tygodniu zmieniam ten termostat , a i po rozmowach naszym Doktorkiem, przy okazji spuszczenia płynu, wyczyszczony zostanie zawór EGR.
Mam nadzieję, że spalanie ulegnie po tych naprawach zmniejszeniu.

#188 mateo

mateo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 155
  • Dołączył:  23 Aug 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:mateusz

Napisano 15 November 2010 - 15:07

ja zmieniłem u siebie olej, teraz chodzi na 100% syntetyk(nie jakies synthese technology) powiem wam, że jestem pozytywnie zaskoczony, duzo łatwiej odpala, ciszej i delikatniej pracuje może i spalanie ulegnie zmianie :)

a co do temperatury.. przy rozgrzanym silniku wskazówka temp powinna byc idealnie na srodku? bo jesli tak to moj silnik tez sie nie dogrzewa..

#189 Lonek

Lonek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 109
  • Dołączył:  02 Sep 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:był 2.0 B+G
  • Imię:Konrad

Napisano 15 November 2010 - 15:08

A moja ( żony w papierach i jeździe - w sprawach finansowych moja ) sportowa wersja czołgu pali 16,5 l LPG na 100 km ( jazda w terenie podmiejskim bez korków z delikatnym operowaniem gazem ) hmm ... ręce mi opadły ... zaczynam mieć go już dość i gdyby nie moja połowica - pogoniłbym go w cholerę - mam Dodge Grand Caravan z silnikiem 3,8 V6 moc 225 KM (oczywiście automat) stałym napędem na 4 koła i pali mi 16-17 litrów LPG ... już nie wiem czy PiTek tak ma normalnie, czy z moim jest coś nie tak ( gaz był regulowany - sekwencja AKME ).

#190 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 November 2010 - 15:20

mateo,
Przerabiałem ostatnio temat temperatury dość dogłębnie. Pomiaru temperatury i porównanie tego na skali miałem na trzy rodzaje i wszystkie się potwierdziły.
Pierwsza kreska od dołu to 40*C
Druga kreska to 50*C
Trzecia kreska to 70*C
A ta trzecia pozioma, to 90*C
Temperatura powinna znajdować się w połowie na tych 90*C. lub jakieś 2 mm poniżej tej kreski.
Mam przed sobą termostat zakupiony w sklepie USA Olkusz, i początek otwarcia termostatu wynosi 87*C.
Możesz sobie sprawdzić sam temperaturę odkręcając korek zbiorniczka wyrównawczego, następnie uruchamiasz silnik , wkładasz do zbiorniczka termometr ze skalą pow. 100*C , (ja mam taki z pieca CO), i czekasz aż dojdzie ci na skali przy liczniku , do temp. którą masz podczas codziennej jazdy, lub do momentu, kiedy poczujesz ręką, że płyn popłynął do chłodnicy i zaczyna się ona robić ciepła (termostat się otworzył )

#191 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 Sep 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 15 November 2010 - 15:30

Lonek wg mnie cos nie tak. jezeli malzonka nie operuje gazem na zasadzie nic albo podloga to wg mnei pitus 2.0 nie ma prawa tyle palic... chyba ze to po prostu felerny egzemplarz. ja jezdze zmiennie ale wiecej jak 13,5 benzyny nie spalilem. tyle ze to bylo albo w ekstremalnych korkach przy temperaturze na dworze -20, albo przy wciskanu do oporu na kazdych swiatlach.

http://www.autocentr...10&trybopinii=1

#192 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 15 November 2010 - 18:38

Mój pitek w mieście pali teraz 8,5 l/100 , ale mam uszkodzony termostat i silnik pracuje w temp 60*C. W przyszłym tygodniu zmieniam ten termostat , a i po rozmowach naszym Doktorkiem, przy okazji spuszczenia płynu, wyczyszczony zostanie zawór EGR.
Mam nadzieję, że spalanie ulegnie po tych naprawach zmniejszeniu.


poczytałam o tych kreskach i temperaturach. U mnie rzadko kiedy, nawet w trasie nie dochodził do 90*C.

Mam się zacząć martwić i tak jak Ty kupić nowy termostat? hmm

#193 maras

maras

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 334
  • Dołączył:  24 Sep 2010
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 gaz M
  • Imię:Marek

Napisano 15 November 2010 - 19:00

LONEK zgadzam śię z SCOROOP coś z twoim gazem jest nie tak.W moim pitku z tym samym silnikiem 2,0 pali mi około 10l przy normalnej jeżdzie nigdy nie przekroczyło 12l.Mam sekwencje STAG była już założona jak kupiłem PT.Co do regulacji to wiesz są różni "fachowcy". hmm

#194 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 November 2010 - 19:04

Iza, a na której kresce wskazówka najczęściej się zatrzymuje ?
Jeśli podobnie jak u mnie, to w sumie można jeździć, ale są dwa minusy, silnik jest niedogrzany i nie pracuje w swojej optymalnej temperaturze i to co mnie najbardziej przeraża, to ogrzewanie zimą. Jeśli nie wymienię termostatu, to po prostu będzie zimą w pitku zimno :snieg

#195 mateo

mateo

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 155
  • Dołączył:  23 Aug 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:mateusz

Napisano 15 November 2010 - 19:12

no mi akurat ciepłem wali bardzo mocno :p jutro jak bede jechał na uczelnie to sobie zobacze dokładnie na ktorej kresce bedzie mi cisnął :d

#196 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 November 2010 - 19:19

mi akurat ciepłem wali bardzo mocno

Na razie temperatury na zewnątrz są znacznie powyżej 10*C, ciekawe jak będzie gdy temp spadnie poniżej -15*C :cwaniak

#197 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 November 2010 - 20:16

LONEK zgadzam śię z SCOROOP coś z twoim gazem jest nie tak.W moim pitku z tym samym silnikiem 2,0 pali mi około 10l przy normalnej jeżdzie nigdy nie przekroczyło 12l.Mam sekwencje STAG była już założona jak kupiłem PT.Co do regulacji to wiesz są różni "fachowcy". hmm


U mnie podobnie 10,5 - 11l/100km, instalacja sekwencyjna stargas. 50/50 miasto/trasa

#198 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 Oct 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 15 November 2010 - 20:35

Bo ty przemus, zarost nosisz od przed wojny i jak znam zycie to sie ogolic nie pozwolisz....

WAW-POZ-WAW ociekajac deszczem, korkiem pod Mayhem City Tam i korkiem pod Mayhem City abarot, z predkoscia srednia
a) droga zla 70-80 km/h + pare motywow wyprzedzania z gwaltownym depnieciem w podloge,
b) autostrada 110 - 120 + pare motywow wyprzedzania tirow przy 140/160,

uzyskalem wynik 7,6 litra co w ogole mnie nie satysfakcjonuje, wiec zarzadalem uniewaznienia calej podrozy!!!

#199 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 November 2010 - 20:49

Bo ty przemus, zarost nosisz od przed wojny i jak znam zycie to sie ogolic nie pozwolisz....

A czasem nawet dżarmułke ;P

#200 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 15 November 2010 - 20:57

Iza, a na której kresce wskazówka najczęściej się zatrzymuje ?


najczęściej na 70*C z tego co pisałeś, czyli na tej poniżej poziomej ;)





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych