Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Spalanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1809 odpowiedzi w tym temacie

#921 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 16 grudnia 2012 - 18:34

ARON, naprawde teraz cię nie rozumiem ,jak tak duży silnik może być bardziej eco od np. 1.2 turbo? samo spalanie paliwa ,produkcja co2 ,nie rozumiem.

Bycie eko to nie manifest, tylko to, co np. realnie wydobywa się z wydechu do atmosfery...
Zobacz sobie z ciekawości: http://www.autoblog.... ... af-blower/

#922 Kajka

Kajka

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5 639
  • Dołączył:  11 lut 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Katarzyna
  • Skąd::Śląsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 16 grudnia 2012 - 19:25

A to ja z moimi okolicami 9 (teraz w zimie) nie marudzę, nie martwię się... :)

#923 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 17 grudnia 2012 - 18:13

Czy przypadkiem ten Ford nie jest napędzany CNG? Czy tu właśnie jest haczyk?

#924 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 17 grudnia 2012 - 20:32

To jest nowy silnik benzynowy BOSS V8 FoMoCo dedykowany do full-size pickupów i cięższych pojazdów - 6.2 L, 411 KM i 588 Nm, czyli kawał naprawdę solidnej maszynerii.

#925 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudnia 2012 - 20:37

A mój pitek przy sprawnych i działających klapach w kolektorze ssącym, nieźle działającym chipie oraz przy jeździe tylko po mieście z prędkościami niekoniecznie przepisowymi oraz z po kilkukrotnych "wyścigach" spod świateł spalił aż 8.5l/100 ;P

#926 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 251
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudnia 2012 - 21:14

Dobra! co niektórzy pamiętają dyskusje na temat jaką rezerwę paliwa posiada pitek.
Jaką nie wiem do tej pory, ale dziś zrobiłem mały test :cwaniak
Wyjechałem z Kwidzyna 2 gong do Malborka 42km i co? i dojechałem. Pod domem sprawdzałem, czy już słychać pompe paliwa i o dziwo nie hmm ...taki jestem

[ Dodano: 2012-12-19, 21:15 ]
Dodam, że jechałem raczej ''normalnie'' czyli jak pozwoliły warunki.

#927 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4 321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudnia 2012 - 21:22

sluna, :alko :piwo

#928 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 251
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudnia 2012 - 21:34

Marek może Ty wiesz ile paliwa pozostaje po 1-2 i 3 gongu hmm ...miałem asekuracje w bagażniku ''piąteczke'' ;P

#929 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudnia 2012 - 21:59

adames,
masz lepszy kalkulator niż komputer pokładowy - ja nie jestem w stanie tego sprawdzić ?

#930 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudnia 2012 - 22:18

Jędrek to proste, zawsze jak zaświeci się kontrolka to kasuję licznik dziennych km. Zatankowałem 18l ( za stówkę) i po przejechaniu 210km kontrolka znowu się zaświeciła. Reszta to tylko matematyka.

#931 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudnia 2012 - 22:24

adames,
Bzdura ... kontrolka zapala się w różnych położeniach stanu rezerwy wystarczy tylko bujnąć PT lub jechać pod górę .absolutnie Adaś nie miarodajne . :kawka

#932 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudnia 2012 - 22:28

Jędrek, wiem o tym że wskazówka na wzniesieniu zmienia pozycję, ale akurat najczęściej jeżdżę po płaskim :blabla

#933 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 grudnia 2012 - 22:37

:glupek1 Adaś wystarczy że bardzie ochoczo ruszysz , bujniesz paliwo w zbiorniku i może ci odpalić kontrolke wcześniej lub później od rezerwy .jedyny 100% sposób to zewnętrzny zbiornik z scisle okreslona iloscia paliwa i pomiar zużycia do przebiegu .tak jak teraz to zawsze gdybanie i duzy błąd pomiaru .Ale jeśli ci wychodzi 8,5 to super bo mi nawet w lato tyle nie pali :patyk

#934 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 251
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 grudnia 2012 - 16:05

Ja tam nie wiem fizyczny jestem, ale stwierdzam, że po zatankowaniu baku na full'a wskazówka (oby tak zawsze się zachowywała) stoi prawie w miejscu czyt. spada b.powoli do połowy skali. Natomiast od połowy w dół to już porażka ''w oczach'' :glupek

#935 naytek

naytek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 34
  • Dołączył:  25 paź 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD
  • Imię:Marcin

Napisano 20 grudnia 2012 - 18:36

W starszym aucie miałem lepiej - będąc na rezerwie zatankowałem połowę pojemności, a wskazówka skoczyła do samej góry. :kciuki

Ja mam jeszcze pytanie odnośnie eko-cruisingu ; ) może głupie - z góry przepraszam. Pisaliście, że ortodoksyjny ekodriving katuje auto, wysoki bieg, niskie obroty, mała prędkość itd. Ok, mój prosty umysł to pojmuje (chyba). A jak to wygląda w drugą stronę, tj. schodzenie z wysokiego biegu/dużej prędkości i tzw. hamowanie silnikiem, niski bieg, wysokie obroty?


BTW, mam wrażenie, że powoli schodzę z tych wspomnianych 14l/100. :p Uzupełnię wynik po testach na pełnym baku, z którymi będę musiał poczekać na MBP. ;]

#936 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 922
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 20 grudnia 2012 - 19:06

Nie na temat. Off.

#937 naytek

naytek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 34
  • Dołączył:  25 paź 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:CRD
  • Imię:Marcin

Napisano 20 grudnia 2012 - 19:16

Wybacz, ale nie do końca rozumiem, czy i jak to się ma do mojego pytania. :p
Chodzi mi zwyczajnie o redukcję biegu w celu zmniejszenia prędkości. Dla uproszczenia można przyjąć, że na płaskiej, nieskalanej dziurą, pustej jak poznańska kasa miejska, nieosniezonej drodze w środku lata. ;)

#938 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 922
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 20 grudnia 2012 - 19:19

Off.

#939 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 20 grudnia 2012 - 20:34

Aron napisz coś o tym silniku 6.1L ,jak to jest możliwe hmm

#940 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 20 grudnia 2012 - 21:33

No cóż. Napisałeś o schodzeniu z wysokiego biegu i wysokiej prędkości.
Normalnie to masz w instrukcji obsługi.

Nowoczesne skrzynie manualne z synchronizatorami nie zawsze pozwolą przy za dużej prędkości wrzucić za niski bieg i to jest ofkoz zamierzone.

Aron napisz coś o tym silniku 6.1L ,jak to jest możliwe hmm

Jakim 6.1 - HEMI, nie kumam hmm





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 6

0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych