Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Błąd U0171


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#21 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 19 maj 2016 - 20:41

Nie bierz dosłownie moich słów - ale prawda jest taka ze więcej płace za roczny abonament na tester jak koszt twojego testera w całości - ważne ze Ty jesteś zadowolony

 

Coś się mineliśmy z postami, chyba za długo piszę.

 

Ale zgadzam się z Tobą, z tego co się zorientowałem zajmujesz się mechaniką, a ja tylko jestem tylko użytkownikiem i na pewno nie byłoby mnie stać na skaner z prawdziwego zdarzenia do Chryslerów, więc co mogę sam to robię tym co mam a jak nieporadzę to pewnie oddam takim co mogą to zrobić



#22 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 maj 2016 - 09:20

Po zdjęciu grilla widać czujniki po lewej i prawej stronie, dostęp nieciekawy i wtyczki nie udało się odłączyć  więc prawy został odkręcony.

Jednego styku brak (korozja) nr 04686957AC i tu jakoś nie mogę go namierzyć.

Oporność wynosi 16 omów, czujnik z innego modelu ma ok 10 k omów, chyba odkręce lewy to pomierzę.

 

Czy ktoś ma może podobny czyjnik luzem i mógłby zmierzyć?

 

zał. grafikę


Jeżeli pozostałe czyjniki są w podobnym stanie to pewnie trzeba by było wymienić


rozmieszczenie czujników



#23 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 maj 2016 - 10:40

Wymontowałem lewy czujnik i to samo jednego styku brak, został we wtyczce z tym że tu nawet nie mogę pomierzyć chyba że go rozetnę bo i tak szmelc.

Ciekawe jest to że strzałka w prawym skierowana była do przodu a w lewym do tyłu, ktoś to chyba już wymieniał.



#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maj 2016 - 12:24

Chopie co ty chcesz mierzyć w czujniku ? - to czujnik cyfrowy ,jedyne co mozesz sprawdzić to tylko przejścia do głównego sterownika na instalacji.

#25 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 maj 2016 - 15:13

Chopie co ty chcesz mierzyć w czujniku ? - to czujnik cyfrowy ,jedyne co mozesz sprawdzić to tylko przejścia do głównego sterownika na instalacji.

 

Czy to czujnik cyfrowy czy też analogowy to jak najbardziej wskazany pomiar omomierzem, przecież miernik  pokaże jakąś oporność i też w zależności od biegunowości miernika można się zorientować czy to półprzewodnik, ten czujnik prawy zdemontowany wykazuje  16 omów niezalężnie od biegunowości miernika, w lewym niestety styk odpadł i pozostała tylko dziurka a próbując coś zmierzyć w tej dziurce to wychodzi przerwa.

Porównując pomiary w innym czujniku i też innym modelu chryslera wychodzi ok 10k omów a przy zamianie biegunów to 550 omów, więc to półprzewodnik i myślę że ten prawy z PT jest uszkodzony co też zasygnalizował skaner: "utrata połączenia z czujn. systemu bezp. B" obecnie pokazuje jeszcze U0170 "utrata połączenia z czujn. systemu bezp. A"  co jest naturalne ponieważ niema też czujnika lewego.



#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maj 2016 - 15:18

Przestań , proszę przestań - wiekszosc elektroniki nie pokazuje oporności , druga sprawa komunikacja to magistrala can i sygnały prostokątne o określonej amplitudzie i częstotliwości , a to sobie możesz pomierzyć oscyloskopem a nie multimetrem .
W Twoim przypadku podstawa to przemierzenie przejść miedzy sterownikiem a końcówka czujnika .

#27 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 maj 2016 - 17:53

wiekszosc elektroniki nie pokazuje oporności , druga sprawa komunikacja to magistrala can i sygnały prostokątne o określonej amplitudzie i częstotliwości

 

No cóż ja mogę tu powiedzieć.   Racji Ci nie przyznam bo byłoby to zaprzeczeniem dotychczasowej teorii o półprzewodnikach.   Każdy element półprzewodnikowy przy odpowiedniej polaryzacji i przyłożonym napięciu musi przewodzić a co za tym idzie musi mieć pewną oporność czy to w kierunku przewodzenia czy też zaporowym co można sprawdzić multimetrem z odpowiednim napięciem zasilania jak pisałem wcześniej.

 

Czujnik zderzenia czołowego (sensor przyśpieszenia) w PT (mówię o modelu polifcie) jest dwupinowy i jak sam pisałeś jest cyfrowy więc również musi wykazywać pewną oporność w zależności od polaryzacji miernika i też tak pokazuje miernik w praktyce co każdy może sprawdzić. Skaner którym dysponuje  odczytuje oporności poduszek i napinaczy ale o czujnikach cisza.

 

W moim przypadku o którym pisałem w pierwszym poście problem opanowany, odbudowałem brakujący pin w lewym sensorze, oporność w kierunku przewodzenia to 554 omy a w zaporowym to 3 M omy (zachowuje się jak zwykła dioda) , podłączyłem go w miejsce prawego i po skasowaniu błędów pozostał tylko U 0170 więc pozostało poszukać i zakupić odpowiednie sensory zamontować i po sprawie.

 

Dziękuję za merytoryczną dyskusje.


Użytkownik theo edytował ten post 21 maj 2016 - 17:57


#28 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maj 2016 - 18:13

Co ty chopie za pierdoły opowiadasz , jeszcze raz proszę przestań wypisywać te banialuki o czujniku i sprawdzaniu elektroniki a zwłaszcza układów cyfrowych multimetrem , to nie era układów z 80 lat - wiesz ze gra tylko nie wieś gdzie . Cieszy mnie ze próbujesz a nie tedy kierunek , troche do dalszej diagnostyki trzeba sie rozwinąć ew. podszkolic .

Przykład diody który podajesz to tylko zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem polaryzacji zasilania i ni jak sie ma do sprawdzenia układu I przetestowania czy pracuje , dostałeś wytyczne aby sprawdzić połączenia ze sterownikiem i masz to ..... .
Faktycznie nie muszę sie udzielać jak nie potrzebujesz wskazówek i na tym kończę juz wypowiedz w temacie ,z zasady mamy sobie sobie pomagać a nie sie stresować i przycinać jesli wyszlo ze jestem zbyt złośliwy to przepraszam nie taki cel wypowiedzi i nie takie założenie .
Spokojnego weekendu

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 21 maj 2016 - 19:09


#29 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 maj 2016 - 07:36

Mimo wszystko polecam taki pomiar czujnika i ponowny po zamianie biegunowosci miernika i wszystko bedzie jasne

Użytkownik theo edytował ten post 23 maj 2016 - 07:43






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych