Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

ustawienie automatu szarpie przy zmianie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 wrzesień 2016 - 20:08

Po weekendzie usuniento post wiec napisze jeszcze raz

 

poszukuje servisu lub fachowca który ustawił by poprawił wyregulował komputerowo  w automacie pitek z 2000 r 2,0 16v ben+lpg

 

chodzi o to że przy zmainie biegu na wyższy jaki i przy ruszaniu  

 

może źle to ująłem chodzi chyba o adaptacje czy coś takiego

niedawno sprzedający ją reanimował i z tego co wiem chodzi o weryfikacje w czasie jazdy z podpiętym komputerem i ........... no właśnie (  synchronizacja nie wiem jak to ująć nie znam się na tym w kżdym bądź razie wszystko jest w niej powymieniane ok 6miesięcy w tył )

 

 

okolice Lipno Toruń Włocławek Płock

 

i ewentualnie prosiłbym o przybliżony koszt 

 

 

pozdrawiam Darek



#2 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 wrzesień 2016 - 21:13

nauel85, post zniknął z powodu awarii forum.

 

Co do problemu. Jeśli nie zdążyłeś przeczytać całości, to:

 

1. Kontrola stanu oleju.

2. Kontrola jego koloru (jeśli jest smoła, to natychmiastowa wymiana)

 

 

 

sprzedający ją reanimował i z tego co wiem chodzi o weryfikacje w czasie jazdy z podpiętym komputerem i

 

Coś tu nadal brzydko pachnie. Co to znaczy reanimował? Robił sam? Szczerze wątpię, bo zwykli mechanicy nie chcą mieć najczęściej z tym nic do czynienia. Jeśli ASB jest po remoncie u specjalisty, to po pierwsze musi być (powinien być) na to jakiś papier (gwarancja), bo skrzynie automatyczne po remoncie mają na początku przebiegu bardzo rygorystyczne zasady zmian oleju (pierwsza po naprawie powinna mieć miejsce o ile dobrze pamiętam po 1000 km), co jest zapisane w warunkach gwarancji. Kolejna sprawa to adaptacja. Rozjechana adaptacja skrzyni po naprawie jest możliwa, ale nie wyobrażam sobie by ktoś wypuścił spod ręki wyremontowany automat bez tak podstawowej czynności serwisowej, a właściciel odebrał tak naprawione auto i to za ciężki szmal ryzykując, że spłoszy wszystkich potencjalnych kupców.

 

Samą adaptację z komputerem powinni zrobić za 100-150 zł. Zadzwoń do Kowalewskiego w Toruniu 501 629 151 i przedstaw problem.

 

Życzę powodzenia


Użytkownik pablobed edytował ten post 05 wrzesień 2016 - 21:24


#3 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 wrzesień 2016 - 21:59

Nie wiem czy kupiłeś już to autko bo jak pamiętam to miałeś taki zamiar, jeżeli kupiłeś  z takimi objawami jak opisywałeś to chyba musiała być to bardzo atrakcyjna cena tak mniej więcej cena podobnego rocznika minus jakieś 3 - 3,5tyś na remont skrzyni.

Jeżeli nie kupiłeś to niech sprzedający czy też warsztat który reanimował  asb  / chociaż powinien zrobić remont i tak nazwać naprawę /  zrobi co uważa i sprzedaje sprawne auto.

 

może źle to ująłem chodzi chyba o adaptacje czy coś takiego niedawno sprzedający ją reanimował i z tego co wiem chodzi o weryfikacje w czasie jazdy z podpiętym komputerem i ........... no właśnie ( synchronizacja nie wiem jak to ująć nie znam się na tym w kżdym bądź razie wszystko jest w niej powymieniane ok 6miesięcy w tył )

 

Naukę skrzyni A-604 można zrobić na skanerze firmowym DRB III czy też jeszcze innym z takimi możliwościami, chociaż o ile wiem robi się to na postoju i trwa kilkanaście minut,  można też po skasowaniu pamięci i przywróceniu do ustawień fabrycznych wybrać się na przejażdżkę doprowadzając do zmian przełożenia od pierwszego biegu do czwartego i z powrotem i jeżeli nie jest uszkodzona to powinno poprawić jej pracę, jeżeli reanimacja została źle zrobiona to i drb i nic jej nie pomoże tylko ponowna naprawa. Poczytaj np. "tajemnice voyagerów" i  asu.pl   http://asu.pl/module...iewtopic&t=2434

 

Przede wszystkim sprawdzić olej i jeszcze raz olej bo robi najwięcej problemów,  co wlali i jaki jest stan na pracującym silniku.

I też ciekawa informacja że 6m-cy temu skrzynia zrobiona i co? chodziła i chodzi źle i ktoś tym jeździł?  i zapewne z reguły już po gwarancji bo warsztaty dają tak do 6 m-cy



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2016 - 05:17

Żadne przyuczenie nic nie da , nawet jeśli nie był robiony reset ustawień po wymianie - ta skrzynia uczy sie sama pracy po odłączeniu akumulatora na min 30 minut - wystarczy tylko pojeździć autem .

#5 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 wrzesień 2016 - 18:55

Witam
Stan oleju kolor jasny klarowny czerwony stan ponad 1/2 wysokości min a max na nie pracującym silniku


Co do remontu jak pisałem wcześniej po remoncie koszt 3200 zł nie chcę tu życiorysu pisać samochód kupiłem od Pana u którego jestem 5 lat fizjoterapeutą rehabilitację mu syna z autyzmem który jest przykuty do łóżka i od czasu do czasu wspomagam ich nie tylko świadcząc uslugi teh ale i materialne. A gość jeździ na tirach i tylko w weekendy go używał.

Wiem co sie działo w tym czasie z pitim i co mam w nim jeszcze zrobić myślę że chyba mogę mu zaufać.
Pozdrawiam serdecznie Darek

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

#6 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 wrzesień 2016 - 19:02

Stan oleju kolor jasny klarowny czerwony stan ponad 1/2 wysokości min a max na nie pracującym silniku

 

Jeżeli na niepracującym silniku masz tyle i tylko tyle to jest stanowczo za mało, dopóki pompa nie pociągnie oleju to powinno go być powyżej zakresu max, na miarce masz oznaczenia dla zimnego jak i gorącego silnika a mierzy się tylko przy pracującym silniku i lewarek na P- parking.

 

Myślę że jak najszybciej uzupełnij ATF +4 najlepiej MOPAR.

Zrób reset pamięci sterownika i zacznij jeździć jak podałem Ci w linku wcześniej


Użytkownik theo edytował ten post 06 wrzesień 2016 - 19:33

  • lowermann lubi to

#7 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2016 - 19:57

Może ktoś jeszcze kogoś poleci narazie dziękuję za namiary na Toruń

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

#8 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2016 - 21:11

stan ponad 1/2 wysokości min a max na nie pracującym silniku

 

No to jak pisze theo, oliwy przymało. nauel85, resztę zrób jak poradził wspomniany już theo i sprawdź, czy jest jakiś efekt. Jeśli nie, to pozostaje już tylko randka z fachowcem.



#9 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2016 - 21:15

Ok tylko ile tego oleju wlac bo słyszałem że nie można za dużo ani za mało i mam wlewać przez bagnet

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

#10 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2016 - 21:20

Rozgrzej silnik do 30-40 stopni i wtedy mierz jeszcze raz stan po stronie znacznika "HOT". Kolor masz ok, więc nie tędy droga.

 

BTW: Czy nie można wrócić z tym do serwisu, który zrobił remont? Zdarza się czasem, że ASB trochę przejadą, ale ostatecznie wracają, bo coś jest skopane.



#11 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 wrzesień 2016 - 21:42

Ok tylko ile tego oleju wlac bo słyszałem że nie można za dużo ani za mało i mam wlewać przez bagnet

 

lejesz właśnie przez bagnet a ile to najpierw sprawdź stan na pracującym silniku, dobrze rozumujesz że za dużo też niedobrze, lej po trochu i sprawdzaj żebyś później nie musiał odciągać, skrzynia nie ma korka spustowego

 

 

 

Rozgrzej silnik do 30-40 stopni i wtedy mierz jeszcze raz stan po stronie znacznika "HOT"

 

Nie silnik tylko skrzynie a to trzeba by było przejechać z 20 km, ale możesz też sprawdzić i ew. dolać na zimnej,  a późniejszy pomiar i ew. uzupełnienie na gorącej skrzyni.  Na bagnecie  są znaki dla zimnej i gorącej skrzyni.


Użytkownik mittek edytował ten post 07 wrzesień 2016 - 21:47


#12 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2016 - 21:49

Nie silnik tylko skrzynie

No niby racja, ale bez tego pierwszego to drugie się chyba nie zagrzeje ;)


Użytkownik pablobed edytował ten post 07 wrzesień 2016 - 21:49


#13 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 wrzesień 2016 - 22:00

mittek, dnia 07 Wrze 2016 - 22:42, napisał: Nie silnik tylko skrzynie No niby racja, ale bez tego pierwszego to drugie się chyba nie zagrzeje ;)

 

Całkowita racja ale znowu mu jakiś mechanik na postoju doprowadzi silnik do gorąca a skrzynia?



#14 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2016 - 22:11

Też prawda. Najlepiej jak pisałeś wyżej. Trochę przejechać i pomiar, a jak zbyt mało, to najlepiej uzupełniać dużą strzykawą i z wyczuciem. Jakby przelał, to też bez dramatu i czynność na odwrót.

 

Kupiłem kiedyś auto od magika, który tak bardzo chciał żeby wszystko było na tip top, ze skrzynię, która miała pewnie niski stan mocno przelał. Strzykawa z naciągniętym na "dziubek" medycznym uciętym cienkim cewnikiem do odsysania i szło jak burza :)



#15 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 wrzesień 2016 - 18:45

Ok dzięki za info a co do odesłania do serwisu gdzie był robiony może i to jest jakieś wyjście ale nie będę błądzić po Polsce gdzieś za Mławą miejscowość Łążyn czy kalos tal dlatego pytam o miejscowych po okolicy

Pozdrawiam

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

#16 Bezimienny Gość.chmiel62_*

Bezimienny Gość.chmiel62_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 wrzesień 2016 - 14:14

w volvo i w passacie po wymianach ATF zawsze przeprowadzałem adaptację - może trochę przegięcie ale samochody z przebiegami ponad 180k mil nie miały problemów ze skrzynią. Poniżej podam wzór krążący na USA forach (aoni coś na temat automatów wiedzą)

 

1. Ruszasz na 1400rpm (stała wartość gazu) i tak do czwartego biegu (skrzynia nie może wrzucić piątki) - i tak 10 razy. Spokojnie zatrzymujesz. Spokojnie znaczy ok 20-30 sek 
2. Ruszasz na 1800rpm (też cały czas utrzymujesz tę wartość gazu) tylko teraz aż do piątego biegu. Spokojnie zatrzymujesz. 
3. Ruszasz na 2500rpm i analogicznie j.w. 
4. Rozpędzasz auto do ok. 72 km/h i bardzo delikatnie hamujesz do zatrzymania - też 10x 
5. Na postoju drążek biegów na N (5 sekund), na R (5 sekund), na N (5 sekund) - 5x 
6. j.w. N (5 sekund), D (5 sekund), N (5 sekund) - 5x 
 

Można jeszcze dołożyć -  delikatne ruszenie do ok. 10 km/h i delikatne zatrzymanie - 20x a pózniej dźwignia na N (5 sekund), dźwignia na D (25 sekund) i pozwalasz mu sie toczyć (10x) 
 

wada - potrzebne do tego jest solidny kawałek prostej długiej drogi. Oczywiście odłączony aku przed i start z adaptacją od pierwszego momentu bo inaczej nie ma ona sensu. 

A tak najlepiej to jednak komp w serwisie



#17 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 wrzesień 2016 - 14:45

A tak najlepiej to jednak komp w serwisie

 

Dlatego radziłem żeby nie eksperymentować i pojechać do profesjonalisty od ASB na diagnostykę. Poza tym wszystkim jednak nie zaleca się przeprowadzania procedury adaptacji w przypadku zapisanych już błędów skrzyni (o ile takowe są, a tego nie wiadomo). Jeśli ma błędy i teraz spróbuje do nich zaadoptować skrzynię, to ciśnienia w elektrozaworach mogą całkowicie oszaleć i skrzynia wysypie się na amen.
 


  • nauel85 lubi to

#18 Bezimienny Gość.chmiel62_*

Bezimienny Gość.chmiel62_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 wrzesień 2016 - 15:27

.... i skrzynia wysypie się na amen.
 

potwierdzam i z tego samego forum :

 

NIE WOLNO

przeprowadzać adaptacji w przypadku wystąpienia JAKICHKOLWIEK objawów nieprawidłowego działania skrzyni 
innych niż nieprawidłowa zmiana biegów oraz w przypadku występowania jakichkolwiek błędów w skrzyni. W takim przypadku, 
skrzynia nie będzie potrafiła zaadaptować się prawidłowo i można tylko pogorszyć sprawę. 

 

a tak prawdę mówiąc to na drodze nie jest praktycznie możliwe przeprowadzenie pełnej akceptacji - hamownia najlepszym rozwiązaniem.

Gdzieś czytałem o nnej metodzie - bieg za biegiem każdy oddzielnie - ale to chyba tyczyło się tip-tronica i już za dużo bym namieszał

 

podsumowując - lepiej tego nie przeprowadzać polegając tylko na czytaniu forum


Użytkownik chmiel62 edytował ten post 18 wrzesień 2016 - 15:32

  • nauel85 lubi to

#19 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 wrzesień 2016 - 15:56

bieg za biegiem każdy oddzielnie

 

Tak też mi robił po wymianie oleju fachowiec w Geatronicu. W trip-tronicu jest to trochę inaczej, bo ta skrzynia pracuje na dwóch sprzęgłach - hydrokinetycznym i ciernym, w zależności od kolejnych przełożeń.

 

Pomimo sceptycyzmu dotyczącego stanu tej skrzyni (obym się mylił) moja rada pozostaje niezmienna - Diagnostyka komputerowa z wykasowaniem ewentualnych błędów, adaptacją i upgrade softu, a dalej obserwacja. Jeśli to wszystko nie pomoże, to skrzynia na stół.


Użytkownik pablobed edytował ten post 18 wrzesień 2016 - 15:56


#20 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 wrzesień 2016 - 19:20

Jeśli cokolwiek grubszego było robione przy skrzyni to trzeba ją podpiąć pod kompa który skomunikuje się z TCM i przeprowadzić procedurę quick learn, żadne odpinanie aku nie pomoże w tym temacie. Nie musi to byc serwis, wystarczy że ktoś ma skaner np snap on z odpowiednim kluczem, cała procedura trwa 5 min. Oczywiście trzeba sprawdzić czy w TCM nie siedzą jakieś zapisane błędy.


  • nauel85 lubi to





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych