Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

ustawienie automatu szarpie przy zmianie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#21 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 wrzesień 2016 - 19:50

Umówiony jestem na 30 w ASO w Toruniu na skan i adaptacje

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

#22 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 wrzesień 2016 - 20:43

Po wizycie w serwisie koniecznie daj cynk, co tam w tej skrzyni wyszło.


  • nauel85 lubi to

#23 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 wrzesień 2016 - 21:14

czywiście nieomoeszkam przekazać info co wynikło z wizyty w ASO



#24 Bezimienny Gość.chmiel62_*

Bezimienny Gość.chmiel62_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 wrzesień 2016 - 17:16

również jestem ciekaw - też czasami mi szarpie choć tylko podczas wrzucania "D" i nie zawsze. Po tak krótkim czasie od zakupu trudno mi stwierdzić w jakich okolicznościach tym bardziej, że kluczyk pokazuje jakiś błąd w oprogramowaniu skrzyni. Czasami potrafi również się zawiesić i nie wchodzi na wyższe biegi niż chyba trójka. Zatrzymanie - start ponowny silnika i jest ok. Ale to za to może jest związane z wypadającymi zapłonami. 

Chodzi mi tu o sprawę czasową - wyjaśniam dlaczego - jakoś nie mogę zaufać serwisom po ostatniej wizycie w sprawie adaptacji skrzyni. Dotyczyło to wprawdzie volvo - płukanka, wgranie nowego softu i adaptacja trwała niewiele ponad 30min (całkowity czas serwisu to teoretycznie ponad 2 godziny ale w tym czasie samochód 1.5h stał na parkingu serwisowym). 30 min to trochę za mało jak dla mnie na przyzwoite wgranie softu a co dopiero na adaptację. Pan nawet nie przejechał kilku metrów a stwierdził, że teraz będzie ok.

 

Dlatego też jak już będziesz coś wiedział daj znać bo też mnie czeka serwis skrzyni wymiana ATF+adaptacja a jak wspominałem kilka postów wyżej jest to praktycznie niemożliwe zrobić dobrze samemu (wiem z autopsji)



#25 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 wrzesień 2016 - 19:35

No więc tak :dance4

po wizycie w aso  jestem jeszcze bardziej gupi niż przed

 

oprogramowanie i ustawienie asb jest w porządku

 

do wymiany jest uszkodzony czujnik przepustnicy oraz sama przepustnica do weryfikacji czy się jeszcze nadaje

oraz wiązka kabli która do nich dochodzi oraz jakiś czujnik obrotów koszt około 900 zł netto.

podpięcie pod komp 160 zł



#26 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 wrzesień 2016 - 20:09

Celował bym bardziej w uwalony przepływomierz. Może powodować, że sterownik silnika wymusi przejście w tryb awaryjny, a jeśli nie, to tak zakłóci jego pracę, że nie pozostanie to bez wpływu na pracę ASB. Niestety, czeka cię dalsze drążenie tematu


Piszę z Taptalka

Użytkownik pablobed edytował ten post 30 wrzesień 2016 - 20:14


#27 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 wrzesień 2016 - 20:17

Koledzy w tym silniku niema przepływomierza, a przepustnica musiała by być bardzo wyeksploatowana i mieć jakieś przedmuchy i porządnie szarpać silnikiem aby miało to wpływ na pracę asb.

 

Pisałeś wcześniej o oleju czy był niedomiar czy zostało to uzupełnione?



#28 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 wrzesień 2016 - 21:26

daj znać bo też mnie czeka serwis skrzyni wymiana ATF+adaptacja a jak wspominałem kilka postów wyżej jest to praktycznie niemożliwe zrobić dobrze samemu (wiem z autopsji)

 

Co do adaptacji po wymianie oleju to uważam że nie jest wcale konieczna, to jest skrzynia A-604 sterowana w pełni elektronicznie stosowana w chryslerach różnej maści gdzieś od lat 90, oczywiście z pewnymi modernizacjami i innymi sterownikami sama się nauczy, chociaż ponoć po adaptacji pracuje lepiej, (poczytajcie na forum asu czy tajemnice voyagerów, tam z racji dużo większej liczby użytkowników tych skrzyń jest też dużo więcej awarii) ja mam oprócz PT w którym jeszcze nie zmieniałem oleju wana a wcześniej 4 inne modele z tą skrzynią i po wymianie była po prostu normalna jazda, nawet nie tak jak przewidują procedury bo to kilkadziesiąt czynności i na ruchliwych drogach jest to niemożliwe, same się adoptowały i nigdy z  powodu wymiany oleju nie było problemów ze zmianą biegów.

 

Oczywiście że przez te kilkanaście lat użytkowania aut z asb miałem szarpania i awarie i też robiłem mały remont skrzyni ale jak były takie objawy to pewne elementy jak elektrozawory czy czujniki musiały być wymienione. Dla przykładu: 2005 przebieg 57 tyś mil  była tylko jedynka i wsteczny, serwis chciał skrzynię rozbierać a w innym serwisie wymieniono czujnik prędkości wyjściowej, auto jeździło bez problemów jeszcze pięć lat, zostało sprzedane i teraz jeździ jako taxi,  2000 AWD i z tej racji trochę mocniej eksploatowany, przebieg 340 tyś, szarpanie przy zmianach przełożenia, wymieniono elektrozawory i ma teraz 399700 i jest dobrze



#29 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 wrzesień 2016 - 22:03

Koledzy w tym silniku niema przepływomierza, a przepustnica musiała by być bardzo wyeksploatowana i mieć jakieś przedmuchy i porządnie szarpać silnikiem aby miało to wpływ na pracę asb.

Pisałeś wcześniej o oleju czy był niedomiar czy zostało to uzupełnione?

Tak olej jest wymieniony no mopar i teraz jest tak jak powinno być.
Jakość sprawdzona została również dziś przy diagnozowaniu a to co wyszło opisałem wyżej
Przepustnica i czujniki
Pozdrawiam

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

#30 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 październik 2016 - 07:22

Koledzy w tym silniku niema przepływomierza, a przepustnica musiała by być bardzo wyeksploatowana i mieć jakieś przedmuchy i porządnie szarpać silnikiem aby miało to wpływ na pracę asb.

 

Skoro nie ma przepływomierza, to znaczy, że nie tędy droga, a co do przepustnicy i jej wpływu na oddziaływanie działanie ASB, to moim skromnym zdaniem nie musi być ona wcale w tak fatalnym stanie ani w ogóle być uszkodzona, bo najpierw powinien pójść w taki wypadku na tapetę właśnie czujnik jej położenia. To właśnie on może przesyłać błędne sygnały lub w najlepszym układzie wszystko się rozjechało i trzeba by tylko dokonać synchronizacji parametrów położenia przepustnicy ze skrzynią. Tak czy siak, kolejna zabawa przed nauel85.

 

nauel85, osobiście znalazł bym gdzieś najlepiej używany czujnik, podmienił go na chwilę i sprawdził, czy przyniesie to efekt. Wiem, że to niełatwy temat, bo trzeba mieć pod ręką sklep z używanymi gratami i dobre chęci sprzedawcy, ale to najlepszy moim zdaniem sposób na powierzenie lub wyeliminowanie usterki akurat tej części. 


  • nauel85 lubi to

#31 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 październik 2016 - 08:59

Tak olej jest wymieniony no mopar i teraz jest tak jak powinno być. Jakość sprawdzona została również dziś przy diagnozowaniu a to co wyszło opisałem wyżej Przepustnica i czujniki

 

Przepustnica to urządzenie mechaniczne tam za bardzo nie ma się co zepsuć, czujnik położenia to TPS potencjometr który można sprawdzić omomierzem ale te rzeczy mają wpływ na pracę silnika a dopiero pośrednio na asb, jak wcześniej pisałem ten silnik musiałby kiepsko pracować, szarpać, przerywać i raczej  nie dało by się tego nie zauważyć.

Co do czujnika obrotów nie wiem co mechanik miał na myśli, może położenia wału czy też rozrządu ale to również dotyczy silnika, kultury jego pracy i ew. trudności przy rozruchu, a może myślał o czujniku prędkości wejściowej lub wyjściowej i to dotyczy już skrzyni, cena jednego to ok 200 i samemu można podmienić czy też wymienić ale jeżeli ta diagnoza kosztowała aż tyle to myślę że połączył się z TCM sterownikiem skrzyni i powinien podać jakieś błędy dot. skrzyni jeżeli były  od P0700 bo silnik to można sprawdzić prostym skanerem czy też przez kluczykowanie

 

Jeżeli nie widzisz jakichś niepokojących objawów pracy silnika jak też brak błędów  to ja nie szedłbym na wymianę tak kosztownych elementów , myślę że to niepotrzebny wydatek, jeżeli nie było też błędów skrzyni a olej jak piszesz został zmieniony i jego stan jest prawidłowy to odłączyłbym aku na jakąś godzinę,  załączając  stacyjkę i ew. światła a potem spokojnie zacząć jeździć doprowadzając do zmian przełożenia do 4 biegu i z powrotem, przy takiej jeździe asb powinna zmieniać biegi przy 2000 -2200 obrotów silnika i taka operacja nic Cię nie kosztuje, chyba że nie masz kodu do radia bo może nie działać.

 

Czytałem też  opinie że taki reset  nic nie daje a w innym przypadku pomogło, ja w każdym tak robiłem i uważam że pomaga


Użytkownik theo edytował ten post 01 październik 2016 - 09:01

  • nauel85 lubi to

#32 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 październik 2016 - 18:00

Masz racje to czujnik prędkość plus przepustnica z czujnikiem. Co do kosztów fakt nie sa tanie ale moim zdaniem skoro mam zamiar nim troszkę dłużej pojeździć to wolę wymienić na nowe i mieć z głowy problem niż próbować z uzywkami które niewiadomo ile wytrzymają. Koniec końców teraz wiem na czym stoję. A co do szarpania to uwierzcie na słowo przy zmianie jakby ktoś mi w dupe wjechal z dea razy większą prędkością. Problemem miała być nie ustawiona skrzynia a okazało się jednak zupełnie co innego.

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

#33 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 październik 2016 - 21:19

poszperałem dziś sobie po forum i znalazłem test czy raczej metode kluczykową.

postanowłem i ja coś takiego wykonać i fakt pokazało mi dwa błędy p 1684 i p 0123

szukam dalej może się czegoś więcej dowiem



#34 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 październik 2016 - 01:21

poszperałem dziś sobie po forum i znalazłem test czy raczej metode kluczykową. postanowłem i ja coś takiego wykonać i fakt pokazało mi dwa błędy p 1684 i p 0123

 

p 0123 ten błąd potwierdza Twoje poprzednie przypuszczenia odnośnie czujnika  przepustnicy TPS a ten drugi to odłączany aku.


  • nauel85 lubi to

#35 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 październik 2016 - 15:17

Ciąg dalszy błędów dzis

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
Wyskoczyło jeszcze p 1490 oraz p 1282 Pitek mnie pogrąży

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

#36 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 październik 2016 - 15:21

Błąd przepustnicy skończy się w roczniku 2000 wymiana sterownika silnika , który nie czyta prawidłowo parametrów lub nie widzi czujników - standardowa usterka w Pt z silnikiem 2,0

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 październik 2016 - 15:22

  • nauel85 lubi to

#37 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 październik 2016 - 17:21

Ile tak + - to będzie kosztować

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

#38 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 12 październik 2016 - 18:05

Ile tak + - to będzie kosztować

 

Trochę będzie i jeszcze immo do wpisania za pomocą dobrego skanera.

 

Tak bym się tak nie śpieszył, oczywiście że może to być sterownik ale najpierw wyklucza się elementy związane z  zapisanymi błędami.

 

p 0123 - potencjometr, prosty sposób pomiaru,  p1490- przekaźnik wentylatora, p1282- przekaźnik związany z pompą paliwa.

 

Coś za dużo tych przekaźników, może wyciągałeś te elementy i błędy zostały?


  • nauel85 lubi to

#39 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 październik 2016 - 19:38

Oddałem samochód do spawania i aku dołączyli bo się uchwyt od wydechu urwał być może coś się przy okazji spierdziało ale spoko w sobotę jade z pitem do Torunia na serwis.

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka

#40 nauel85

nauel85

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 772
  • Dołączył:  31 sie 2016
  • Rok Produkcji:2002 Touring
  • Silnik:M 2,2 CRD
  • Imię:Dariusz
  • Skąd::Lipno kuj - pom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 październik 2016 - 18:26

Tego się nie spodziewałem. Odebrałem Pitka z serwisu który polecam Autofreli Toruń. Wymiana czujnika przepustnicy niestety była konieczna. Oprócz tego i tu totalne zaskoczenie 2/3 instalacji elektrycznej i sama przepustnica ożyła. Kable pourywane łatane na superglue poprzegryzane przez szkodniki. Masakra jakaś o której nie miałem pojęcia. Tetaz wiem co to znaczy jazda pitim w automacie bez wycia i szarpania i mniej pali.

Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych