
ustawienie automatu szarpie przy zmianie
#21
Napisano 24 września 2016 - 19:50
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
#22
Napisano 24 września 2016 - 20:43
Po wizycie w serwisie koniecznie daj cynk, co tam w tej skrzyni wyszło.
- nauel85 lubi to
#23
Napisano 24 września 2016 - 21:14
czywiście nieomoeszkam przekazać info co wynikło z wizyty w ASO
#24
Bezimienny Gość.chmiel62_*
Napisano 26 września 2016 - 17:16
również jestem ciekaw - też czasami mi szarpie choć tylko podczas wrzucania "D" i nie zawsze. Po tak krótkim czasie od zakupu trudno mi stwierdzić w jakich okolicznościach tym bardziej, że kluczyk pokazuje jakiś błąd w oprogramowaniu skrzyni. Czasami potrafi również się zawiesić i nie wchodzi na wyższe biegi niż chyba trójka. Zatrzymanie - start ponowny silnika i jest ok. Ale to za to może jest związane z wypadającymi zapłonami.
Chodzi mi tu o sprawę czasową - wyjaśniam dlaczego - jakoś nie mogę zaufać serwisom po ostatniej wizycie w sprawie adaptacji skrzyni. Dotyczyło to wprawdzie volvo - płukanka, wgranie nowego softu i adaptacja trwała niewiele ponad 30min (całkowity czas serwisu to teoretycznie ponad 2 godziny ale w tym czasie samochód 1.5h stał na parkingu serwisowym). 30 min to trochę za mało jak dla mnie na przyzwoite wgranie softu a co dopiero na adaptację. Pan nawet nie przejechał kilku metrów a stwierdził, że teraz będzie ok.
Dlatego też jak już będziesz coś wiedział daj znać bo też mnie czeka serwis skrzyni wymiana ATF+adaptacja a jak wspominałem kilka postów wyżej jest to praktycznie niemożliwe zrobić dobrze samemu (wiem z autopsji)
#25
Napisano 30 września 2016 - 19:35
No więc tak
po wizycie w aso jestem jeszcze bardziej gupi niż przed
oprogramowanie i ustawienie asb jest w porządku
do wymiany jest uszkodzony czujnik przepustnicy oraz sama przepustnica do weryfikacji czy się jeszcze nadaje
oraz wiązka kabli która do nich dochodzi oraz jakiś czujnik obrotów koszt około 900 zł netto.
podpięcie pod komp 160 zł
#26
Napisano 30 września 2016 - 20:09
Piszę z Taptalka
Użytkownik pablobed edytował ten post 30 września 2016 - 20:14
#27
Napisano 30 września 2016 - 20:17
Koledzy w tym silniku niema przepływomierza, a przepustnica musiała by być bardzo wyeksploatowana i mieć jakieś przedmuchy i porządnie szarpać silnikiem aby miało to wpływ na pracę asb.
Pisałeś wcześniej o oleju czy był niedomiar czy zostało to uzupełnione?
#28
Napisano 30 września 2016 - 21:26
daj znać bo też mnie czeka serwis skrzyni wymiana ATF+adaptacja a jak wspominałem kilka postów wyżej jest to praktycznie niemożliwe zrobić dobrze samemu (wiem z autopsji)
Co do adaptacji po wymianie oleju to uważam że nie jest wcale konieczna, to jest skrzynia A-604 sterowana w pełni elektronicznie stosowana w chryslerach różnej maści gdzieś od lat 90, oczywiście z pewnymi modernizacjami i innymi sterownikami sama się nauczy, chociaż ponoć po adaptacji pracuje lepiej, (poczytajcie na forum asu czy tajemnice voyagerów, tam z racji dużo większej liczby użytkowników tych skrzyń jest też dużo więcej awarii) ja mam oprócz PT w którym jeszcze nie zmieniałem oleju wana a wcześniej 4 inne modele z tą skrzynią i po wymianie była po prostu normalna jazda, nawet nie tak jak przewidują procedury bo to kilkadziesiąt czynności i na ruchliwych drogach jest to niemożliwe, same się adoptowały i nigdy z powodu wymiany oleju nie było problemów ze zmianą biegów.
Oczywiście że przez te kilkanaście lat użytkowania aut z asb miałem szarpania i awarie i też robiłem mały remont skrzyni ale jak były takie objawy to pewne elementy jak elektrozawory czy czujniki musiały być wymienione. Dla przykładu: 2005 przebieg 57 tyś mil była tylko jedynka i wsteczny, serwis chciał skrzynię rozbierać a w innym serwisie wymieniono czujnik prędkości wyjściowej, auto jeździło bez problemów jeszcze pięć lat, zostało sprzedane i teraz jeździ jako taxi, 2000 AWD i z tej racji trochę mocniej eksploatowany, przebieg 340 tyś, szarpanie przy zmianach przełożenia, wymieniono elektrozawory i ma teraz 399700 i jest dobrze
#29
Napisano 30 września 2016 - 22:03
Tak olej jest wymieniony no mopar i teraz jest tak jak powinno być.Koledzy w tym silniku niema przepływomierza, a przepustnica musiała by być bardzo wyeksploatowana i mieć jakieś przedmuchy i porządnie szarpać silnikiem aby miało to wpływ na pracę asb.
Pisałeś wcześniej o oleju czy był niedomiar czy zostało to uzupełnione?
Jakość sprawdzona została również dziś przy diagnozowaniu a to co wyszło opisałem wyżej
Przepustnica i czujniki
Pozdrawiam
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
#30
Napisano 01 października 2016 - 07:22
Koledzy w tym silniku niema przepływomierza, a przepustnica musiała by być bardzo wyeksploatowana i mieć jakieś przedmuchy i porządnie szarpać silnikiem aby miało to wpływ na pracę asb.
Skoro nie ma przepływomierza, to znaczy, że nie tędy droga, a co do przepustnicy i jej wpływu na oddziaływanie działanie ASB, to moim skromnym zdaniem nie musi być ona wcale w tak fatalnym stanie ani w ogóle być uszkodzona, bo najpierw powinien pójść w taki wypadku na tapetę właśnie czujnik jej położenia. To właśnie on może przesyłać błędne sygnały lub w najlepszym układzie wszystko się rozjechało i trzeba by tylko dokonać synchronizacji parametrów położenia przepustnicy ze skrzynią. Tak czy siak, kolejna zabawa przed nauel85.
nauel85, osobiście znalazł bym gdzieś najlepiej używany czujnik, podmienił go na chwilę i sprawdził, czy przyniesie to efekt. Wiem, że to niełatwy temat, bo trzeba mieć pod ręką sklep z używanymi gratami i dobre chęci sprzedawcy, ale to najlepszy moim zdaniem sposób na powierzenie lub wyeliminowanie usterki akurat tej części.
- nauel85 lubi to
#31
Napisano 01 października 2016 - 08:59
Tak olej jest wymieniony no mopar i teraz jest tak jak powinno być. Jakość sprawdzona została również dziś przy diagnozowaniu a to co wyszło opisałem wyżej Przepustnica i czujniki
Przepustnica to urządzenie mechaniczne tam za bardzo nie ma się co zepsuć, czujnik położenia to TPS potencjometr który można sprawdzić omomierzem ale te rzeczy mają wpływ na pracę silnika a dopiero pośrednio na asb, jak wcześniej pisałem ten silnik musiałby kiepsko pracować, szarpać, przerywać i raczej nie dało by się tego nie zauważyć.
Co do czujnika obrotów nie wiem co mechanik miał na myśli, może położenia wału czy też rozrządu ale to również dotyczy silnika, kultury jego pracy i ew. trudności przy rozruchu, a może myślał o czujniku prędkości wejściowej lub wyjściowej i to dotyczy już skrzyni, cena jednego to ok 200 i samemu można podmienić czy też wymienić ale jeżeli ta diagnoza kosztowała aż tyle to myślę że połączył się z TCM sterownikiem skrzyni i powinien podać jakieś błędy dot. skrzyni jeżeli były od P0700 bo silnik to można sprawdzić prostym skanerem czy też przez kluczykowanie
Jeżeli nie widzisz jakichś niepokojących objawów pracy silnika jak też brak błędów to ja nie szedłbym na wymianę tak kosztownych elementów , myślę że to niepotrzebny wydatek, jeżeli nie było też błędów skrzyni a olej jak piszesz został zmieniony i jego stan jest prawidłowy to odłączyłbym aku na jakąś godzinę, załączając stacyjkę i ew. światła a potem spokojnie zacząć jeździć doprowadzając do zmian przełożenia do 4 biegu i z powrotem, przy takiej jeździe asb powinna zmieniać biegi przy 2000 -2200 obrotów silnika i taka operacja nic Cię nie kosztuje, chyba że nie masz kodu do radia bo może nie działać.
Czytałem też opinie że taki reset nic nie daje a w innym przypadku pomogło, ja w każdym tak robiłem i uważam że pomaga
Użytkownik theo edytował ten post 01 października 2016 - 09:01
- nauel85 lubi to
#32
Napisano 01 października 2016 - 18:00
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
#33
Napisano 05 października 2016 - 21:19
poszperałem dziś sobie po forum i znalazłem test czy raczej metode kluczykową.
postanowłem i ja coś takiego wykonać i fakt pokazało mi dwa błędy p 1684 i p 0123
szukam dalej może się czegoś więcej dowiem
#34
Napisano 06 października 2016 - 01:21
poszperałem dziś sobie po forum i znalazłem test czy raczej metode kluczykową. postanowłem i ja coś takiego wykonać i fakt pokazało mi dwa błędy p 1684 i p 0123
p 0123 ten błąd potwierdza Twoje poprzednie przypuszczenia odnośnie czujnika przepustnicy TPS a ten drugi to odłączany aku.
- nauel85 lubi to
#35
Napisano 12 października 2016 - 15:17
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
Wyskoczyło jeszcze p 1490 oraz p 1282 Pitek mnie pogrąży
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
#36
Napisano 12 października 2016 - 15:21
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 października 2016 - 15:22
- nauel85 lubi to
#37
Napisano 12 października 2016 - 17:21
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
#38
Napisano 12 października 2016 - 18:05
Ile tak + - to będzie kosztować
Trochę będzie i jeszcze immo do wpisania za pomocą dobrego skanera.
Tak bym się tak nie śpieszył, oczywiście że może to być sterownik ale najpierw wyklucza się elementy związane z zapisanymi błędami.
p 0123 - potencjometr, prosty sposób pomiaru, p1490- przekaźnik wentylatora, p1282- przekaźnik związany z pompą paliwa.
Coś za dużo tych przekaźników, może wyciągałeś te elementy i błędy zostały?
- nauel85 lubi to
#39
Napisano 12 października 2016 - 19:38
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
#40
Napisano 18 października 2016 - 18:26
Wysłane z mojego E2003 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przyszła wiosna do pitka |
Moje auto | suchy |
|
![]()
|
|
Spadanie obrotów na D i przerywanie zapłonu na postoju, przy wrzuceniu na N Lub P problem ustaje |
Techniczny podstawowy | lowermann |
|
![]()
|
|
Jakie szkody przy stłuczce 20km/h? |
Ogólnie | zero |
|
![]()
|
|
Nasze "przygody" związane z atakiem zimy |
Offtopic | adames |
|
![]()
|
|
Dławienie, strzały, przyrywanie 1400-1900RPM![]() |
Techniczny podstawowy | LongiNL |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych