Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pomocy ;(mam duży problem z prądem:(


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.dany147_*

Bezimienny Gość.dany147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 października 2016 - 17:59

witajcie :) kupiliśmy petka cabrio 24 turbo + lpg . Dzien w dzien rozładowuje nam się akumulator :( jest to  meczące byliśmy już u 2 elektryków samochodowych i nic ciekawego nam nie powiedzieli jeden tylko podpowiedział ze trzeba zostawiać stacyjkę w odpowiedniej pozycji (pomagało jak było ciepło  :( po sprawdzaniu miernikiem pobór prądu spadał po 35 minutach od zamknięcia auta :( ale to i tak nie pomaga wymieniłem juz 2 akumulatory teraz jak sie juz robi trochę chłodno i wilgotno to jest totalna masakra np ładuje go cała noc pojade syna zawieść do szkoły ide go  zaprowadzic i juz jest po prądzie tak potrafi go rozładować niby alternator działa poprawnie ale np odpalam do na kable i pojadę w trasę okło 100 km i zgaszę go i sprawdze czy odpali  i jest ok odpalił zostawiam stacyjke w odpowiedniej pozy... jak zawsze  wracam po 1 h i dup...  zapytałem ostatnio faceta na parkingu czy ma taki problem odpowiedział mi ze stacyjke trzeba ustawic na przed ostatniej pozycji czyli nic nowego  mogę tak samo podczas jady wyciągnąć kluczyk i w niczym to nie przeszkadza :(   jeszcze potrafi ztobic coś takiego próbuję go odpalic i tryka tak jak by aku mial moc ale nie kreci trzymam go z 10 sek tryka tryka i nagle załapie czasami ale czesto jest tak ze siada totalnie  pomocy pomocy pomocy 



#2 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 833
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2007i 2013
  • Silnik:2.4M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek
  • Skąd::chludowo
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2016 - 18:43

A ja tak z innej beczki jaki masz kolor pitka i kiedy fo kupiłeś?
Tego masz?

Załączone pliki



#3 hencio

hencio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 350
  • Dołączył:  22 cze 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,429 A
  • Imię:DARIUSZ
  • Skąd::SZKLARKA RADNICKA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2016 - 18:52

Bartek,wywęszyłeś tego topielca?



#4 Bezimienny Gość.dany147_*

Bezimienny Gość.dany147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 października 2016 - 18:56

nie mam czarnego kupiłem go w gorzowie  wielkopolskim i mam czarne skóry 



#5 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2016 - 19:09

Z Twojego opisu trudno wyrokować i pewnie potrzebne jest wizyta u elektryka. Pewnie nasz doktorek andreeas7 coś podpowie, ale napisz jeszcze czy kluczyk możesz wyciągnąć w każdej pozycji?

Spróbuj jeszcze jednej metody, czyli jak wyłączasz zapłon to przekręć kluczykiem nie do samego końca tylko do przedostatniego miejsca do którego można przekręcić kluczyk i wyjmij go. 

Być może masz zwarcie na stacyjce i jeśli przekręcasz kluczyk do samego końca i cofasz go o jedną pozycję to istnieje prawdopodobieństwo, że nadal zasilanie po stacyjce jest załączone.

Poczekaj jeszcze na podpowiedź Andrzeja.



#6 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 833
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2007i 2013
  • Silnik:2.4M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek
  • Skąd::chludowo
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2016 - 19:10

Darek dane auta się zgadzamy więc myślałem ze to ten ale niestety. Znaczy się do kolegi Daniela lepiej ze to nie to samo auto

#7 hencio

hencio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 350
  • Dołączył:  22 cze 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,429 A
  • Imię:DARIUSZ
  • Skąd::SZKLARKA RADNICKA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2016 - 19:16

A ten trefny zniknął?



#8 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 października 2016 - 19:26

po sprawdzaniu miernikiem pobór prądu spadał po 35 minutach od zamknięcia auta :(

A jaki jest ten prąd przed spadkiem?

 

niby alternator działa poprawnie

Jakie napięcie na zaciskach aku podczas pracy silnika pod obciążeniem np. po załączeniu świateł?



#9 Bezimienny Gość.dany147_*

Bezimienny Gość.dany147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 października 2016 - 19:38

A jaki jest ten prąd przed spadkiem?

 

 

 

Jakie napięcie na zaciskach aku podczas pracy silnika pod obciążeniem np. po załączeniu świateł?

wiesz co dokładnie ci teraz nie powiem bo to mi mechanik sprawdzał ale sprawdzał czy jest ładowanie i było  dobre  sprawdzał tak samo przy zapalonym silniku i przy włączonych swiatłach  awaryjnych radio i td 

powiedział mi żeby zacząć od stacyjki 


Z Twojego opisu trudno wyrokować i pewnie potrzebne jest wizyta u elektryka. Pewnie nasz doktorek andreeas7 coś podpowie, ale napisz jeszcze czy kluczyk możesz wyciągnąć w każdej pozycji?

Spróbuj jeszcze jednej metody, czyli jak wyłączasz zapłon to przekręć kluczykiem nie do samego końca tylko do przedostatniego miejsca do którego można przekręcić kluczyk i wyjmij go. 

Być może masz zwarcie na stacyjce i jeśli przekręcasz kluczyk do samego końca i cofasz go o jedną pozycję to istnieje prawdopodobieństwo, że nadal zasilanie po stacyjce jest załączone.

Poczekaj jeszcze na podpowiedź Andrzeja.

tak kluczyk mogę wyciągnąć w każdej pozycji tylko wiadomo jak go zgaszę i jest np na D to nie moge go cofnąć ale wyciągnąć  tak 



#10 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 października 2016 - 19:40

wiesz co dokładnie ci teraz nie powiem bo to mi mechanik sprawdzał ale sprawdzał czy jest ładowanie i było dobre sprawdzał tak samo przy zapalonym silniku i przy włączonych swiatłach awaryjnych radio i td powiedział mi żeby zacząć od stacyjki

 

Ja bym zaczął jednak od pomiaru napięcia, ale skoro sprawdzał i uważa że jest dobrze no to wypadałoby mu wierzyć, chociaż powinien powiedzieć ile jest, bo to rzuciłoby jakieś światło na zaistniałą sytuację



#11 Bezimienny Gość.dany147_*

Bezimienny Gość.dany147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 października 2016 - 19:45

Ja bym zaczął jednak od pomiaru napięcia, ale skoro sprawdzał i uważa że jest dobrze no to wypadałoby mu wierzyć, chociaż powinien powiedzieć ile jest, bo to rzuciłoby jakieś światło na zaistniałą sytuację

ok kolego jutro go odwiedzę i to wszystko sobie ponotuje i przekaże ok 



#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2016 - 19:51

Zanim tam pojedziesz , to podejdź do auta ponownie włącz zapłon, przekręć kluczyk do tej pozycji o której pisałem i dopiero wyciągnij. Jeśli przekręcałeś do końca i cofałeś i jedną pozycję, to może być tak jak pisałem, czyli napięcie nie będzie wyłączone na stacyjce i będzie rozładowywało akumulator



#13 Bezimienny Gość.dany147_*

Bezimienny Gość.dany147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 października 2016 - 20:07

Zanim tam pojedziesz , to podejdź do auta ponownie włącz zapłon, przekręć kluczyk do tej pozycji o której pisałem i dopiero wyciągnij. Jeśli przekręcałeś do końca i cofałeś i jedną pozycję, to może być tak jak pisałem, czyli napięcie nie będzie wyłączone na stacyjce i będzie rozładowywało akumulator

kolego wszystkie juz pozycję sprawdzałem robiłem tak dawałem do końca i jedna z powrotem do przodu czyli na przed ostatnią 


kolego wszystkie juz pozycję sprawdzałem robiłem tak dawałem do końca i jedna z powrotem do przodu czyli na przed ostatnią 

w wakacje to troszkę pomagało ale teraz jak jest chłodno i wilgotno to juz masakra 


ale mam teraz tak jak pisałem ze teraz sie juz tak zrobiło ze go naładuje i przejadę kawałek z 16 km i gaszę  10  min juz go nie odpale 



#14 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2016 - 20:09

robiłem tak dawałem do końca i jedna z powrotem do przodu czyli na przed ostatnią 

Jeśli tak robiłeś to właśnie wtedy  może dochodzić do rozładowania akumulatora. Po prostu nie przekręcaj kluczyka do ostatniej pozycji. 



#15 Bezimienny Gość.dany147_*

Bezimienny Gość.dany147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 października 2016 - 20:09

teraz mam go totalnie rozładowanego moze go odpalić i ściągnąć plusa z aku   będzie chodził chyba powinien co 



#16 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 października 2016 - 20:18

Użytkownicy Posty: 6 Dołączył: dziś, 18:20 Rok Produkcji:2005 Silnik:2,4 turbo Imię:daniel Skąd::choszczno Płeć: Mężczyzna Wiadomość Napisano dziś, 21:09 teraz mam go totalnie rozładowanego moze go odpalić i ściągnąć plusa z aku będzie chodził chyba powinien co

 

Nie rób tak!!! tak nie wolno!!



#17 Bezimienny Gość.dany147_*

Bezimienny Gość.dany147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 października 2016 - 20:22

Nie rób tak!!! tak nie wolno!!

ok a co się może stać ?? że zapytam 



#18 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 października 2016 - 20:28

ok a co się może stać ?? że zapytam

 

Komputerki mogą się usmarzyć. :jupi

-

Nie wiesz do ilu podniesie się napięcie na altku, jeżeli zbyt dużo to wszelka elektronika może paść, to już nie fiaty, polonezy.

Nie mówię że na pewno tak będzie, takich doświadczeń nie robiłem, ale to za drogi interes tak się bawić

 

Napięcie mierzy się na zaciskach aku, na pracującym silniku powinno być  13,8-14,4 i podobnie przy obciążeniu, ale raczej włącz mijania czy też drogowe z radiem i dmuchawą, mierz też po wyłączeniu silnika i obciążenia do ilu spada i jak szybko


Użytkownik theo edytował ten post 23 października 2016 - 20:32


#19 Bezimienny Gość.dany147_*

Bezimienny Gość.dany147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 października 2016 - 20:46

Komputerki mogą się usmarzyć. :jupi

-

Nie wiesz do ilu podniesie się napięcie na altku, jeżeli zbyt dużo to wszelka elektronika może paść, to już nie fiaty, polonezy.

Nie mówię że na pewno tak będzie, takich doświadczeń nie robiłem, ale to za drogi interes tak się bawić

 

Napięcie mierzy się na zaciskach aku, na pracującym silniku powinno być  13,8-14,4 i podobnie przy obciążeniu, ale raczej włącz mijania czy też drogowe z radiem i dmuchawą, mierz też po wyłączeniu silnika i obciążenia do ilu spada i jak szybko

ok jutro postaram sie to sprawdzic 



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2016 - 21:18

Auto wymagane na warsztacie do diagnozy - trzeba pomierzyć i posprawdzać , to proste auto , dziwie się ze nie może tego ogarnąć elektryk .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych