Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Gaśnie na zimnym silniku po odpaleniu.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2019 - 23:02

Witam wszystkich forumowiczów!!!!

Mam taki problem ze swoim PITKIEM(Benzyna+Lpg) jak w temacie.Zaraz po odpaleniu z rana potrafi zaskoczyć nawet po trzykrotnej próbie odpalenia,Jak załapie to mam wrażenie że nierówno pracuje i nieraz muszę go trochę pogazować, Po odpaleniu i po przejechaniu kilku metrów po wyrzuceniu na luz gaśnie,Jak się trochę przepali jest OK i po przerzuceniu na LPG też.Potem podczas dnia jest wszystko w porządku do momentu aż całkowicie ostygnie .Świece wymienione tydzień temu a błędy po diagnostyce u elektronika to:

-PO171 Fuel System 1/1 Lean

-02 Sensor 1/2 Circuit Low

 

PROSZĘ O POMOC!!!!!



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 marca 2019 - 07:43

Robert - diagnostyka tak nie działa , auto musi być na warsztacie podłączone pod komputer i sprawdzane parametry , na tej podstawie określa się odchyłkę parametrów i ustala co może być powodem - sczytanie błędu tylko pomaga ale nie w przypadku zamontowanego LPG ? .Do ustalenia problemu trzeba odłączyć - wyłączyć instalacię LPG , zresetować uslawienia sterownika silnikam i pojeżdzić na samej benzynie 2 dni i dopiero robić diagnostykę problemów Twojego auta .



#3 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marca 2019 - 19:23

Robert - diagnostyka tak nie działa , auto musi być na warsztacie podłączone pod komputer i sprawdzane parametry , na tej podstawie określa się odchyłkę parametrów i ustala co może być powodem - sczytanie błędu tylko pomaga ale nie w przypadku zamontowanego LPG ? .Do ustalenia problemu trzeba odłączyć - wyłączyć instalacię LPG , zresetować uslawienia sterownika silnikam i pojeżdzić na samej benzynie 2 dni i dopiero robić diagnostykę problemów Twojego auta .

Witam!!! 

Czy wystarczy wyłączenie gazu przełącznikiem w kabinie bo kiepskie jest dojście do zaworu i musiałbym jechac do gazownika.

POZDRAWIAM !!!



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marca 2019 - 19:27

Wstępnie wystarczy

#5 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marca 2019 - 20:15

Wstępnie wystarczy

Dziękuję za informację. Od jutra działam, z gazownikem jestem umówiony na piątek. Będe informował  o postępach. Jeszcze raz bardzo dziękuję i z tego co widzę jest pan bardzo życzliwym i pomocnym człowiekiem.

POZDRAWIAM!!!!



#6 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marca 2019 - 18:32

Dziękuję za informację. Od jutra działam, z gazownikem jestem umówiony na piątek. Będe informował  o postępach. Jeszcze raz bardzo dziękuję i z tego co widzę jest pan bardzo życzliwym i pomocnym człowiekiem.

POZDRAWIAM!!!!

Witam ponownie!!!

Wyłączenie gazu w kabinie nie pomogło.Dzisiaj zakręciłem całkowicie.Czy ten reset sterownika ma polegac na odpięciu akymulatora  i na ile czasu minimum ?



#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marca 2019 - 23:17

tak - odepnij akumulator na 1 minutę i podłącz - najlepiej na zimnym silniku z rana. Przez pewien czas może być nieciekawie z obrotami - musi się nauczyć. nie dodawaj gazu, niech popracuje na biegu jałowym z 5 minut. Nie przełączaj na gaz. Jeśli następnego ranka odpali normalnie po całym dniu jazdy na benzynie - to znaczy, że gazownik zdupcył mapę wtrysku. Pozdrawiam.



#8 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marca 2019 - 19:29

Witam ponownie i proszę o pomoc !!!!

W związku ze swoim problemem, zrobiłem wszystko co mi proponowaliście.W następstwie tych eksperymentów u mechanika wyszło na kompie-USZKODZONA SONDA LAMBDA PIERWSZA (przed katalizatorem).OK. Więc kupiłem nowiutką DELPHI za 280,- dedykowaną po VIN do mojego PITKA.Mechanik wymienił sondę i  skasował błędy ,Lecz następnego dnia rano znowu to samo (gaśnie po odpaleniu po przygazowaniu).Postanowiłem dzisiaj odłączyć go od akumulatora i po 20 minutach włączyć na biegu jałowym bez gazowania.Zobaczymy co będzie jutro!!! 

Czy dobrze zrobiłem i co jeszcze może być przyczyną ?????????( poprzednia właścicielka wymieniała kiedyś pompę)

A mechanik mi polecił pojeżdzić kilka dni i przyjechać na diagnostykę komputerową.

Czy sonda musi się sama przystosować bo ja już nie łapię.

POZDRAWIAM I PROSZĘ O POMOC!!!



#9 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 823
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 marca 2019 - 21:07

Kolektor wydechowy nie jest czasami oekniety?
Zdemintuj osłony termiczne i sprawdź czy nie widać białych kresek/pęknięć

#10 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2019 - 18:50

Kolektor wydechowy nie jest czasami oekniety?
Zdemintuj osłony termiczne i sprawdź czy nie widać białych kresek/pęknięć

Witam!!!

Samochód pracuje normalnie żadnych odgłosów lub głośnej pracy kolektora.



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2019 - 18:56

Nic nie będziesz słyszał - trzeba zdjąć osłony i patrzeć

#12 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2019 - 20:04

Nic nie będziesz słyszał - trzeba zdjąć osłony i patrzeć

Witam ponownie!!!!

Owszem postaram się tam zajrzeć,ale proszę mi powiedzieć co kolektor wydechowy ma wspólnego z rannym odpalaniem? Potem jeżdze nawet z przerwami przez cały dzień normalnie czy to na benzynie czy na gazie.



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2019 - 20:59

Nieszczelność ma znaczenie na prace sond , skład mieszanki - co do problemów z paleniem nie koniecznie tu problemem może być nieszczelność kolektora ssącego i usterka mapsensora

#14 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 marca 2019 - 21:13

Nieszczelność ma znaczenie na prace sond , skład mieszanki - co do problemów z paleniem nie koniecznie tu problemem może być nieszczelność kolektora ssącego i usterka mapsensora

Witam!!!

Błędy były takie:

PO171 Fuel System 1/1 Lean

-02 Sensor 1/2 Circuit Low

Skasowane- wczoraj wymienione świece i sonda pierwsza.Pojeżdżę ze dwa dni i poinformuję co dale. Mogę liczyc na pomoc?



#15 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 marca 2019 - 07:41

Witam!!!

Błędy były takie:

PO171 Fuel System 1/1 Lean

-02 Sensor 1/2 Circuit Low

Skasowane- wczoraj wymienione świece i sonda pierwsza.Pojeżdżę ze dwa dni i poinformuję co dale. Mogę liczyc na pomoc?

 

 

Trochę więcej spokoju, bez gwałtownych ruchów. Jeśli błąd o za ubogiej mieszance paliwowej został zanotowany przy pracy na gazie, to zrozumiałym jest, że dawka rozruchowa na benzynie będzie przedawkowana - tym samym ranne odpalanie będzie trudne bez otwarcia przepustnicy - będzie się zalewał i gasł. Zrób tak, jak mówiłem - odłącz akumulator, pojeździj na samej benzynie i po dwóch trzech dniach napisz, jak odpala. Przy tak chaotycznych działaniach do niczego dobrego nie dojdziemy - spokój i obserwacja, nic innego Ci nie pomoże. Przy takich działaniach dodajesz ciągle nowe zmienne (nieoryginalna sonda lambda, nie wiemy, czy wtyczka była pasująca, czy mechanik ja przelutowywał), co utrudnia wyciąganie logicznych wniosków. Pozdrawiam.


Użytkownik maxym72 edytował ten post 14 marca 2019 - 07:41


#16 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 marca 2019 - 08:00

Trochę więcej spokoju, bez gwałtownych ruchów. Jeśli błąd o za ubogiej mieszance paliwowej został zanotowany przy pracy na gazie, to zrozumiałym jest, że dawka rozruchowa na benzynie będzie przedawkowana - tym samym ranne odpalanie będzie trudne bez otwarcia przepustnicy - będzie się zalewał i gasł. Zrób tak, jak mówiłem - odłącz akumulator, pojeździj na samej benzynie i po dwóch trzech dniach napisz, jak odpala. Przy tak chaotycznych działaniach do niczego dobrego nie dojdziemy - spokój i obserwacja, nic innego Ci nie pomoże. Przy takich działaniach dodajesz ciągle nowe zmienne (nieoryginalna sonda lambda, nie wiemy, czy wtyczka była pasująca, czy mechanik ja przelutowywał), co utrudnia wyciąganie logicznych wniosków. Pozdrawiam.

WITAM!!!!

Już jeżdziłem na benzynie i efekt jest taki sam.Sonda wymieniona na dedykowaną po VIN(DELPHI).Jedyną rzeczą która się zmieniła to że nie zgaśnie zaraz po odpaleniu tylko jak przygazuję.Jeżeli odpalę i odczekam mintę nie robiąc nic WSZYSTKO JEST OK !!!



#17 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 marca 2019 - 18:26

jakiś kłopot z regulacja składu mieszanki na zimnym silniku - sonda wtedy nie pracuje, sterownik silnika posługuje sie parametrami pracy dla pętli otwartej. Proponuje poszukać tematu dotyczącego odmy silnika, zaworu pcv. 



#18 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 marca 2019 - 08:20

Nieszczelność ma znaczenie na prace sond , skład mieszanki - co do problemów z paleniem nie koniecznie tu problemem może być nieszczelność kolektora ssącego i usterka mapsensora

WITAM !!! 

-PROBLEM ROZWIĄZANY-

Musze przyznać że pan mnie pokierował najlepiej. Winą całego zajścia był zabity brudem KOLEKTOR SSĄCY I PRZEPUSTNICA.Po generalnym wyczyszczeniu problem znikł i silnik lepiej wpada w obroty i ma moc.SONDA też była uszkodzona!


jakiś kłopot z regulacja składu mieszanki na zimnym silniku - sonda wtedy nie pracuje, sterownik silnika posługuje sie parametrami pracy dla pętli otwartej. Proponuje poszukać tematu dotyczącego odmy silnika, zaworu pcv. 

WITAM !!! 

-PROBLEM ROZWIĄZANY-

 Winą całego zajścia był zabity brudem KOLEKTOR SSĄCY I PRZEPUSTNICA.Po generalnym wyczyszczeniu problem znikł i silnik lepiej wpada w obroty i ma moc.SONDA też była uszkodzona!


WITAM !!! 

-PROBLEM ROZWIĄZANY-

j. Winą całego zajścia był zabity brudem KOLEKTOR SSĄCY I PRZEPUSTNICA.Po generalnym wyczyszczeniu problem znikł i silnik lepiej wpada w obroty i ma moc. SONDA też była uszkodzona!


Użytkownik Ponczi edytował ten post 18 marca 2019 - 08:24


#19 Ponczi

Ponczi

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  13 sty 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0
  • Imię:ROBERT
  • Skąd::RADOM
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 września 2020 - 10:09

WITAM PONOWNIE!!!!!

Całkowitym  rozwiązaniem problemu PO171(ZBYT UBOGA MIESZANKA) była POMPA PALIWA która wcześniej była żle dobrana przy wymianie około 1,5 roku temu.Otóż pompa ta się zatarła i po wymianie na inną okazało się że i jest piękna mapa silnika i można porzadnie ustawić gaz.Gazownik załóżył też przekażnik do wyłączania pompy po przerzuceniu na gaz.Poprzednia pracowała cały czas - i dobrze bo gdyby się nie rozjechała to jeżdziłbym z tym błędem. Teraz samochód jeżdzi  super całkiem inne auto.A czyszczenie kolektora ssącego też pomogło w pewnym stopniu.Wielu chciało rozwiązac ten problem( PO171) ale nikt nie miał pomysłu.

Teraz już wiem że CHRYSLER PT to CIĘŻKI ORZECH DO ZGRYZIENIA :piter


Proszę zamknąc temat.



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 września 2020 - 10:31

W tym aucie i konstrukcji nie wolno odłączać pompy paliwa ma chodzic cały czas więcej narobisz szkody niż będziesz miał pożytku - standartowa głupota gazownika





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych