Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Pompa wody do 1.6 - problem.

pompa wody 1.6

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Al Capone

Al Capone

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 995
  • Dołączył:  04 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Al
  • Skąd::się tu wziąłem?
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2019 - 08:59

Serwis stwierdził uszkodzenie pompy wody przy silniku 1.6.  Wiem, że jest ona zintegrowana z pompą wspomagania. Czy taką pompę można naprawiać (wymiana elementów)  czy raczej ją się wymienia w całości?

 

Znam podejście serwisów i zwykle wymieniają całe części. Problem polega na tym, że jest kłopot z dostępnością całej pompy. Może macie pomysły gdzie taką pompę można kupić?



#2 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 211
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2019 - 09:50

Hej!

Temat na forum był już poruszany :) pasuje też z Mini (BMW) - poszukaj.

Pozdrawiam.



#3 _Jerry_

_Jerry_

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 344
  • Dołączył:  07 mar 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 GT LPG M
  • Imię:Jarek
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2019 - 10:10

Hej,

wpisz na Alledrogo ;) "pt cruiser pompa wody" ... jest kilka wyników  :jupi Powodzenia :)



#4 Al Capone

Al Capone

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 995
  • Dołączył:  04 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Al
  • Skąd::się tu wziąłem?
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2019 - 10:40

Hej,

wpisz na Alledrogo ;) "pt cruiser pompa wody" ... jest kilka wyników  :jupi Powodzenia :)

 

Niestety to są tylko pozory. Oryginalna pompa nie jest już dostępna w ASO a te z allegro zwyczajnie nie pasują do 1.6. Mówimy oczywiście o całej pompie (woda+wspomaganie). 

 

P.S. ASO właśnie szuka pompy od Mini ale sądziłem, że jest łatwiejsze/tańsze rozwiązanie (wymiana elementu wewnątrz.



#5 _Jerry_

_Jerry_

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 344
  • Dołączył:  07 mar 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 GT LPG M
  • Imię:Jarek
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2019 - 10:54

Niestety to są tylko pozory. Oryginalna pompa nie jest już dostępna w ASO a te z allegro zwyczajnie nie pasują do 1.6. Mówimy oczywiście o całej pompie (woda+wspomaganie). 

 

P.S. ASO właśnie szuka pompy od Mini ale sądziłem, że jest łatwiejsze/tańsze rozwiązanie (wymiana elementu wewnątrz.

Jak ostatnio wspominałem o rozrządzie i cenie, moja Monia skwitowała: "... no chciałeś taki samochód." :d



#6 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 211
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 marca 2019 - 08:39

Powodzenia (do sprawdzenia numery i działaj) :)

https://www.alejasam...pompa wody.html

 

https://allegro.pl/o...wE&gclsrc=aw.ds


Użytkownik jacaplaca0007 edytował ten post 08 marca 2019 - 08:40


#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 marca 2019 - 12:33

wszystko da się naprawić i zregenerować - kwestia tylko kosztów , tylko po co jak mozna kupic w UK 

 

https://www.ebay.pl/...9UAAOSw0o5aoTks


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 08 marca 2019 - 12:36


#8 Al Capone

Al Capone

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 995
  • Dołączył:  04 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Al
  • Skąd::się tu wziąłem?
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 marca 2019 - 14:51

ASO (Voyager Club) upiera się, że od mini jednak nie pasuje. Sprowadzili pompę po VIN. Miała pasować a jednak nie pasowała. Kupiłem używkę i mam zamiar szybko zapomnieć o temacie, ze względu na jego koszty. :(

 

Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Przy okazji. Foto pompy z mojego 1.6. Zwróćcie proszę uwagę na dodatkowe dwa łącza (wejście i wyjście wspomagania).

Załączone pliki


Użytkownik Al Capone edytował ten post 08 marca 2019 - 15:53


#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 marca 2019 - 20:12

To jest własnie problem wszytkimi 1,6 - części nie są dostępne, bo Chrysler się przeliczył i producenci przestali w pewnym momencie produkować dla tej wersji graty. Osprzęt jest niszowy i nie można dostać wielu części - między innymi termostatów, sond lambda, pomp wspomagania i wodnych. reszta jest taka sama - taki sam silnik jest w fiacie tipo i 500 x - pompa jest jednak inna - zamiast pompy wspomagania jest wspornik (wspomaganie jest elektryczne), zastanawiam sie jednak, czy sama część pompy wodnej nie dałaby się przekręcić. Kiedyś, jak się trafi jakaś po wymianie to porównamy - nie wywalaj Swojej starej - oczywiście w znaczeniu pompy a nie małżonki :lol :haha



#10 _Jerry_

_Jerry_

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 344
  • Dołączył:  07 mar 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 GT LPG M
  • Imię:Jarek
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 marca 2019 - 01:42

:lol



#11 Al Capone

Al Capone

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 995
  • Dołączył:  04 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Al
  • Skąd::się tu wziąłem?
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marca 2019 - 08:12

To jest własnie problem wszytkimi 1,6 - części nie są dostępne, bo Chrysler się przeliczył i producenci przestali w pewnym momencie produkować dla tej wersji graty. Osprzęt jest niszowy i nie można dostać wielu części - między innymi termostatów, sond lambda, pomp wspomagania i wodnych. reszta jest taka sama - taki sam silnik jest w fiacie tipo i 500 x - pompa jest jednak inna - zamiast pompy wspomagania jest wspornik (wspomaganie jest elektryczne), zastanawiam sie jednak, czy sama część pompy wodnej nie dałaby się przekręcić. Kiedyś, jak się trafi jakaś po wymianie to porównamy - nie wywalaj Swojej starej - oczywiście w znaczeniu pompy a nie małżonki :lol :haha

 

OK.Jednej i drugiej nie wyrzucę :)

 

 

P.S. Zastanawia mnie ilośc błędów w sklepach internetowych dotyczących 1.6. Akumulator, chłodnica, termostat, pompa to wszystko miało być do 1.6 a ,de facto, nie było i zostało zwrócone do sklepów. Dotyczy to zarówno polskich sklepów jak i zagranicy. Z perspektywy czau uważam, że warto nawet trochę drożej zapłacić za część w warsztacie, któremu zleca się naprawę niż "bujać" się potem z reklamacjami i odsyłaniem w przypadku zakupu bezpośredniego.


Użytkownik Al Capone edytował ten post 11 marca 2019 - 08:13


#12 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marca 2019 - 22:54

OK.Jednej i drugiej nie wyrzucę :)

 

 

P.S. Zastanawia mnie ilośc błędów w sklepach internetowych dotyczących 1.6. Akumulator, chłodnica, termostat, pompa to wszystko miało być do 1.6 a ,de facto, nie było i zostało zwrócone do sklepów. Dotyczy to zarówno polskich sklepów jak i zagranicy. Z perspektywy czau uważam, że warto nawet trochę drożej zapłacić za część w warsztacie, któremu zleca się naprawę niż "bujać" się potem z reklamacjami i odsyłaniem w przypadku zakupu bezpośredniego.

Widzisz, to jest siła rozpędu - większość sprzedawców nie ma pojęcia, że 1.6 to zupełnie inny pitek niż pozostałe, zarówno w sferze części mechanicznych jak i elektroniki. Wszystko jest niby takie jak w 2.0 i 2.4, a po dokładnym porównaniu okazuje się inne. Elektronika to też swoistego rodzaju hybryda - sterownik siemensa niespotykany w innych samochodach chryslera - strasznie dziurawy pod względem diagnostyki OBD (każdy błąd niezidentyfikowany diagnozowany jako błąd procesora przepustnicy), magistrala danych pci skrzyżowana z fragmentem can - to po prostu wyduma jakich mało. Do tego jeszcze problem z częściami otyginalnymi - jak nie ma oryginałów to i zamienników nie będzie, bo z czego skopiować? Producentom OEM się to nie opłaci - nisza. W USA z tym silnikiem lata baaardzo mało sprzętów, lub w ogóle nie latają - to wynalazek tylko na Europę. Jak coś nie lata w USA to sie nikt tym nie będzie przejmował - to nie ich problem. Tak więc w petrolu tylko 2.0 i 2.4 : :podklad



#13 Al Capone

Al Capone

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 995
  • Dołączył:  04 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Al
  • Skąd::się tu wziąłem?
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwietnia 2019 - 22:13

Pompa wymieniona na używkę. Nie przecieka ale jest inny problem. Wspomaganie działa poprawnie dopiero przy wyższych obrotach (>2 tys).

Da się normalnie jeździć jedynie na postoju trzeba trochę dodać gazu. Stara pompa nie miała problemów ze wspomaganiem ale ciekła. Była w międzyczasie jeszcze jedna używka zamontowana. Wspomaganie OK ale ciekła bardziej niż moja stara pompa. Kiedy ją zwróciłem to ta znów trafiła na allegro i dlatego przestrzegam przed jej kupnem.

 

https://allegro.pl/o...6489-7525517545

 

Tak czy inaczej postanowiłem rozebrać moją starą pompę. Chodzi mi po głowie kupno pompy od Mini 1.6 i przełożenie części odpowiedzialnych za obieg chłodzenia do starej pompy. Zastanawiam się czy to jest możliwe. Ogólnie mam wrażenie, że niektórzy mechanicy lubią wymieniać całe podzespoły ale rozebrać i naprawiać tego za bardzo już im się nie chce. Propozycji ceny naprawy nie usłyszałem. Czy taka pompa to taka filozofia lub technologia kosmiczna? Czy już nie ma dostępnych tokarek i szlifierek? Czytałem wątek na forum o pompie do CRD i jej cenie w ASO. Jak widać 1.6 to nie jedyny problematyczny pod tym kątem silnik.

 

Echh.. gdybym tak nie lubił mojego PT F-16 to już dawno byłyby w "sierocińcu", tym bardziej, że nie jest to moje jedyne auto. Oprócz kłopotów z pompą jeździ bezproblemowo.


Użytkownik Al Capone edytował ten post 01 kwietnia 2019 - 22:37


#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwietnia 2019 - 22:37

Gustaw problem jak zwykle w czasie - reszta to pryszcz wszystko do ogarnięcia 



#15 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwietnia 2019 - 18:54

Myślę, że ta od 1,6 z fiata tipo by pasowała - trzeba by tylko przekręcić pompę wspomagania zamiast stojanu. reszta powinna być taka sama. 



#16 Al Capone

Al Capone

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 995
  • Dołączył:  04 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Al
  • Skąd::się tu wziąłem?
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwietnia 2019 - 18:58

Wg instrukcji serwisowej tę zintegrowaną pompę można rozebrać i serwisować oddzielnie więc pozostaje tylko/aż kwestia części. Być może właśnie od Fiata 1.6 da się coś zaaplikować. W weekend podejdę do rozłożenia pompy. Torxy już kupiłem. Nurtuje mnie jedna kwestia. Jeden wał napędza dwie pompy. Jeżeli to on jest uszkodzony to może być "pozamiatane" i pozostaje tylko jego dorobienie. Podejrzewam, a raczej mam nadzieję, że problemem jest raczej sam wirnik i jego łopatki (słaba wydajność i stąd poprzednie problemy z utrzymaniem prawidłowej temp. silnika). Do tego dojdzie dobranie odpowiedniego oringu bo pompa też ciekła.

 

Both pumps (water and power steering) can be ser-viced separately. Remove the entire water pump/ power steering pump assembly, then disassemble it to service either pump.

 

(1) Remove the three hex drive bolts and washers that attach the power steering pump to the water pump (Fig. 27).

(2) Use the following steps to access the water pump impeller hex.

(a) Place a 1inch drive 10 mm socket in through the coolant inlet tube, then back it into the heater hose fitting area as shown (Fig. 30). Backing the socket into the heater hose fitting makes it easier to perform the following step.

(Holding the socket in this position, insert a1inch drive extension (6 inches in length or longer) in through the heater hose fitting into the rear of the 10 mm socket.

© Push the socket with the extension into the pump placing the socket on the hex built into the center of the water pump impeller.
(3) While holding the power steering pump shaft

from turning using a hex wrench in the pulley end of the shaft, loosen the impeller by rotating the 1inch drive extension counterclockwise using a ratchet. The water pump will rise off of the power steering pump as the impeller is rotated.

(4) Once the threads have been disengaged, remove the entire water pump assembly from the power steering pump. If the water pump will be used again, the 10 mm socket and extension can be left inside the water pump until reassembly is completed.

(5) If the water pump inlet cover needs to be removed, remove the seven fasteners around the perimeter of the pump and remove the cover. Discard the housing O-ring type seal.

(6) If the power steering pump pulley needs to be removed, (Refer to 19 - STEERING/PUMP - DISAS- SEMBLY).

 


Użytkownik Al Capone edytował ten post 02 kwietnia 2019 - 19:14


#17 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwietnia 2019 - 19:38

są łączone swego rodzaju sprzęgłem typu kłowego. 



#18 Al Capone

Al Capone

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 995
  • Dołączył:  04 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Al
  • Skąd::się tu wziąłem?
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 kwietnia 2019 - 17:13

Pompa od PT 1.6 została rozebrana i naprawiona.

Z dwóch złych złożono jedną dobrą. 

Załączone zdjęcia przedstawia elementy uszkodzone, które składają się na 1 komplet (pompa zintegrowana = pompa wspomagania + pompą wody).


Generalnie z dwóch pomp zrobiono jedną.

W jednej była uszkodzona pompa wspomagania, w drugiej była uszkodzona pompa odpowiedzialna za obieg cieczy chłodzącej.

Wykorzystałem sprawne części i dzięki mechanikom z Norauto w Poznaniu, na ul. Jugosłowiańskiej, udało się to sprawnie wymienić i poskładać.

 

Ufffff. W końcu.

 

P.S. I jeszcze na koniec. Nie ważne co piszą w sklepach internetowych. 

Od PT 2.0, 2,4, 2,2 i Mini 1.6 pompa do PT Cruiser 1.6 nie pasuje.

Załączone pliki


Użytkownik Al Capone edytował ten post 26 kwietnia 2019 - 17:18


#19 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maja 2019 - 14:52

Co konkretnie było uszkodzone w tej części wodnej? Ten rotor był połamany,czy miał luzy na osi czy ciekła?

#20 Al Capone

Al Capone

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 995
  • Dołączył:  04 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Al
  • Skąd::się tu wziąłem?
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maja 2019 - 14:59

Pompa wody ciekła.







Podobne tematy Zwiń


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: pompa wody, 1.6

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych