Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

czyszczenie kolektora ssącego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#41 KasiaRob

KasiaRob

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 72
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Kasia Robert Walter

Napisano 09 sierpień 2011 - 19:09

Dzisiaj byłem w pseudo serwisie ADF-Auto Chryslera-jeepa,Alfy Romeo,Fiata,Lancia i coś jeszcze tam ,ta firma to jakieś nieporozumienie Pan na serwisie nie potrafi obsługiwać programowania katalogu części "StarParts" ,stwierdził ,że uszczelki nie występują osobno tylko komplet z EGR i z kolektorem ssącym :).Nie mam pojęcia gdzie tego szukać może jakiś namiar na porządny serwis dostanę.Uszczelki pod kolektor ssący są dostępne w IParts ale EGR-u już nie posiadają.

#42 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2011 - 19:14

KasiaRob,
Zadzwoń do nich nie ma problemu z ustaleniem czesci :
http://www.edmark.com.pl/kontakt.html
- komplet uszczelek do EGR 32zł oryginał
- uszczelki do kolektora 86zł oryginał , zamiennik Elringa 61 zł

#43 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8206
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2011 - 19:14

...powinno pomóc:
http://ptcruiserclub...wtopic.php?t=21

#44 KasiaRob

KasiaRob

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 72
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Kasia Robert Walter

Napisano 09 sierpień 2011 - 19:18

Jutro to załatwię i dziękuję bardzo.

#45 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2011 - 20:38

KasiaRob,
Odgrzebałem szafe , masz tu oryginalne numery serwisowe uszczelek EGR tak jak kupujesz na serwisie :
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Dołączona grafika
Dołączona grafika

dwie uszczelki , zeskanowałem ci po obu stronach
Jest jeszcze oring , ale nie mam w tej chwili na stanie :kawka

#46 KasiaRob

KasiaRob

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 72
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Kasia Robert Walter

Napisano 09 sierpień 2011 - 21:20

Jeszcze raz dziękuję.

#47 grzesiek.jk

grzesiek.jk

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 477
  • Dołączył:  15 lis 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Grzesiek

Napisano 11 marzec 2015 - 18:25

Temat pasuje wiec dolacze wczoraj czyscilem kolektor i wygladal on tak.



#48 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 marzec 2015 - 19:16

Ja  :cenzura  .

Czy są jakieś objawy że przyszedł już czas na takie czyszczenie ? czy nic nie musi się dziać ?



#49 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2015 - 20:06

@grzesiek.jk,

Mój kolektor wyglądał podobnie, sprawdź czy dział "gruszka" pod kolektorem. Jak zasysa powietrze to klapy powinny się chyba zamykać.  Niestety trzeba wytworzyć dość znaczne podciśnienie żeby ona ruszyła.



#50 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 marzec 2015 - 20:52

Mój kolektor wyglądał podobnie, sprawdź czy dział "gruszka" pod kolektorem. Jak zasysa powietrze to klapy powinny się chyba zamykać. Niestety trzeba wytworzyć dość znaczne podciśnienie żeby ona ruszyła.

Jak ona wygląda i pokrótce jak to zrobić ?



#51 grzesiek.jk

grzesiek.jk

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 477
  • Dołączył:  15 lis 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Grzesiek

Napisano 11 marzec 2015 - 21:12

Na filmiku widac ta banke z rurka musisz wytworzyc podcisnienie mocno zassac wtedy klapki sie zamykaja jak tak sie dzieje to dziala.



#52 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2015 - 21:15

Pod kolektorem, przykręcona jest plastykowa "puszka" do której podłączony jest wężyk który widzisz jak podniesiesz maskę . 

Od tej puszki - gruszki wystaje dźwigienka która jest podłączona do mechanizmu klap w kolektorze, to te widoczne na zdjęciach przepustnice.

Jak wytworzy się podciśnienie to klapy się zamykają i wtedy powietrze dochodzi jednym kanałem. 



#53 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 marzec 2015 - 21:29

okej dzięki , to czyli silnik nie musi mieć jakiś objawów niepokojących jak kolektor będzie zabrudzony.



#54 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 marzec 2015 - 21:41

Będzie bardzie mulowaty , opieszale reagował na gwałtowne przyspieszenie oraz cześciej zauważysz bąka przy gwałtownym przyśpieszeniu

#55 OTIS

OTIS

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  30 cze 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 lipiec 2016 - 20:25

KasiaRob,
Zadzwoń do nich nie ma problemu z ustaleniem czesci :
http://www.edmark.com.pl/kontakt.html
- komplet uszczelek do EGR 32zł oryginał
- uszczelki do kolektora 86zł oryginał , zamiennik Elringa 61 zł

hmmm wlasnie do nich pisalem i dostalem taka oto odpowiedz masakra ten sklep,cos tu nie gra heh

 

Witam,

Katalog nie podaje żadnych uszczelek. Pewnie jest składane na pastę uszczelniającą.

Pozdrawiam / Best Regards



#56 koliber01

koliber01

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 84
  • Dołączył:  23 lut 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Krzysiek

Napisano 30 październik 2017 - 19:58

Pytanko. Odkręciłem zawór i wyleciała woda. Za mało spuszczone.  Po skręceniu  ( nie wymieniałem uszczelek !!! )  odpaliłem, to zassał płyn chłodniczy i kopci na biało. 

Pytanie, czy w momencie kiedy poluzowałem śruby, woda wlała się do kanału spalinowego i teraz zwyczajnie musi to przepalić , czy jest nieszczelność i ponowne rozebranie i uszczelka ? 

Silikon wysokotemp. nie załatwi sprawy ? 


Użytkownik koliber01 edytował ten post 30 październik 2017 - 22:54


#57 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5154
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 październik 2017 - 20:07

Pytanko. Odkręciłem zawór i wyleciała woda. Za mało spuszczone.  Po skręceniu  ( nie wymieniałem uszczelek !!! )  odpaliłem, to zassał płyn chłodniczy i kopci na biało. 

Pytanie, czy w momencie kiedy poluzowałem śruby, woda wlała się do kanału spalinowego i teraz zwyczajnie musi to przepalić , czy jest nieszczelność i ponowne rozebranie i uszczelka ? 

Silikon wysokotemp. nie załatwi sprawy ? 

jaki zawór? jaka woda?



#58 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 854
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 listopad 2017 - 08:08

Jedno tylko wkur..., że inni w tym czasie jeżdżą sobie swoimi innymi samochodami niż Nasze piękne Pitolki.

#59 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 listopad 2017 - 10:50

jaki zawór? jaka woda?

 

Przez zawór EGR w 2,2CRD przechodzi kanał układu chłodzenia , były stosowane dwa typy zaworów w jednym jest stosowane uszczelnienie gumowe i podkładka metalowa , w drugim tylko uszczelka metalowa inaczej jest wyprofilowana cześć czołowa zaworu przykręcana do głowicy .



#60 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5154
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 listopad 2017 - 17:34

Przez zawór EGR w 2,2CRD przechodzi kanał układu chłodzenia , były stosowane dwa typy zaworów w jednym jest stosowane uszczelnienie gumowe i podkładka metalowa , w drugim tylko uszczelka metalowa inaczej jest wyprofilowana cześć czołowa zaworu przykręcana do głowicy .

Aaaaaaaaaaaaaa to oto chodzi nie zakumałem bo temat o kolektorze :kawka

 a po kiego h on zawór odkręcał  hmm


Użytkownik chromek 1 edytował ten post 01 listopad 2017 - 17:35






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych