
Olej silnikowy?
#61
Napisano 11 lutego 2016 - 12:07
#62
Napisano 13 lutego 2016 - 21:29
Wymiana oleju z Liqui Moly Mos2-Leichtlauf 10W40 na Total Quartz INEO ECS 5W30
Dzisiaj zrobiłem płukankę silnika preparatem liqui moly pro-line engine flush (silnik pracował około 25 minut) przez pierwsze 5 minut lekki dymek z rury, po dziesięciu minutach zaczął trochę bardziej kopcić, a potem jeszcze bardziej, po około 20 minutach przestał kopcić.
Spuściłem olej, wlałem quartz, odpaliłem, silnik chwile na wolnych obrotach lekko popukiwał metalicznie, takie pyk, pyk jakby popychacze hydrauliczne , po chwili to ustało, nie wiem dokładnie skąd, albo gdzieś z góry albo z okolic alternatora, może też być zbieg okoliczności.
No dobra, wyjechałem z garażu i na wolnych obrotach zaczął kopcić, przy przygazówce do 4000 dym, dużo dymu lub pary.
Nie wiem czy to przez dzisiejszą pogodę, lekka mrzawka, przy chuchaniu nawet leciała para.
Potem się to uspokoiło, tzn przy początku przygazówki dym lub para, potem czysto.
Po przejechaniu 40 km zajechałem do garażu podziemnego, wiecie zakupy w auchan, po pół godziny przeszedłem i odpaliłem, nie widać dymu. Przygazówka, nie widać dymu. Zobaczymy jutro jak samochód będzie zimny.
Hehe na początku się trochę przestraszyłem bo myślałem że się pomyliłem, tzn wlałem olej zakręcam korek a tam na korku białymi literami fabrycznie napis SAE 10 W 30, myśle co jest. Ale czytam forum, przeglądam specyfikacje, no jest napisane że 5w30.
Czy oryginalnie na wlewie jest jakiś napis w pt cruiser?
Andrzej ale odwołując się do twojego posta jeżeli kolega robi krótkie trasy i silnik jest niedogrzany, olej zbiera wodę to wtedy lepiej wymienić częściej niż raz na 2 lata, dobrze mówię? Czy źle?
Użytkownik lowermann edytował ten post 13 lutego 2016 - 21:31
#63
Napisano 13 lutego 2016 - 23:35
Wymiana oleju z Liqui Moly Mos2-Leichtlauf 10W40 na Total Quartz INEO ECS 5W30
Czy oryginalnie na wlewie jest jakiś napis w pt cruiser?
Ja mam na wlewie SAE 5W-30 i taki leję, silnik 2,4 po lifcie
#64
Napisano 14 lutego 2016 - 15:44
U mnie jest taki korek wlewu paliwa, czy to jest oryginał?
IMG_20160214_121221.jpg 115,12 KB
8 Ilość pobrań
#65
Napisano 14 lutego 2016 - 16:53
Czym różni się olej o oznaczeniach 5w30, 5w40?
#66
Napisano 14 lutego 2016 - 16:58
Myślę że oryginał ja mam 2006 i były małe zmiany
Czym różni się olej o oznaczeniach 5w30, 5w40?
przede wszystkim lepkością ale ten 5W40 nie do tego silnika chyba że dużo bierze /sporo o oleju na forum/
Użytkownik mittek edytował ten post 14 lutego 2016 - 17:02
#67
Napisano 14 lutego 2016 - 17:05
Dzięki za odpowiedź. Planuję wymianę na Liqui Moly. Obecnie mam Castrol 5w40 i trzeba od czasu do czasu troszkę dolać.
Przejrzałem forum i chwalony jest właśnie Liqui Moly i taki chcę teraz zalać. Wyczytałem że powinien być 5w30.
#68
Napisano 14 lutego 2016 - 17:06
#69
Napisano 14 lutego 2016 - 17:24
Hehe, no wszędzie jest napisane że powinien być 5w30, w instrukcji po polsku i w manualu po angielsku, na forum też a tutaj na korku wlewu inaczej, hehe no to ja wlałem 5w30 to teraz mam znowu zmieniać na 10w30 czy jak ? Bo już zgłupiałem
#70
Napisano 14 lutego 2016 - 17:33
- lowermann lubi to
#71
Napisano 14 lutego 2016 - 18:12
Nie jestem takim specem od napraw jak andreeas7 i nie będę polemizował ale uważam że do tych silników w naszym klimacie powinien być ten ....W /30 zresztą tak jest w instrukcji /30 ma mniejsze opory to i spalanie paliwa mniejsze/
W town-country to używałem 5W/20 zgodnie z instrukcją.
#72
Napisano 14 lutego 2016 - 20:14
Ktoś kupował już oleje w tym sklepie?Cena wydaje się atrakcyjna.
http://www.kolegaber...00-5W30-5L.html
Użytkownik kade edytował ten post 14 lutego 2016 - 20:14
#73
Napisano 15 lutego 2016 - 19:58
Witam ponownie,
ja już wymieniłem, wszystko poszło zgodnie z planem i zaleceniami doktorów. Zalałem Liqui Moly 5w30.
Dziękuję wszystkim za pomoc:)
#74
Napisano 16 lutego 2016 - 10:54
Ktoś kupował już oleje w tym sklepie?Cena wydaje się atrakcyjna.
sie nie znam, ale w tym sklepie cena 174,90 +przesyłka 19,0 =193,90.
Na allegro np tu http://allegro.pl/ol...5891054836.html cena z dostawą 179,99
Tak na marginesie, jaka jest różnica między 4200, 4300,4600 ?
#75
Bezimienny Gość.Rodzysia_*
Napisano 12 maja 2016 - 19:10
Cześć,
Już zgłupiałam:czy do mojego silnika będzie dobry MOTUL X-CLEAN 5w30? Teraz mam 10w40 - chciałam zrobić płukankę Liqui Molly 2662 i potem go zalać MOTULEM. Czy to będzie prawidłowo? Mam silnik 2.0 141kM automat
#76
Napisano 12 maja 2016 - 20:44
Cześć,
Już zgłupiałam:czy do mojego silnika będzie dobry MOTUL X-CLEAN 5w30? Teraz mam 10w40 - chciałam zrobić płukankę Liqui Molly 2662 i potem go zalać MOTULEM. Czy to będzie prawidłowo? Mam silnik 2.0 141kM automat
Ja właśnie tak zrobłem: stary olej 10w40 - płukanka - nowy Moly 5w30 i od dwóch dni jest ok. (miałem jeszcze po zmianie oleju problem z gazem, juz mam nadzieje rozwiązany)
Użytkownik tmk edytował ten post 12 maja 2016 - 20:44
#77
Bezimienny Gość.Rodzysia_*
Napisano 13 maja 2016 - 06:44
Ja właśnie tak zrobłem: stary olej 10w40 - płukanka - nowy Moly 5w30 i od dwóch dni jest ok. (miałem jeszcze po zmianie oleju problem z gazem, juz mam nadzieje rozwiązany)
I W Twojej opinii się opłaciło? Lepiej się teraz jeździ?
#78
Napisano 13 maja 2016 - 09:45
Cześć,
Już zgłupiałam:czy do mojego silnika będzie dobry MOTUL X-CLEAN 5w30? Teraz mam 10w40 - chciałam zrobić płukankę Liqui Molly 2662 i potem go zalać MOTULEM. Czy to będzie prawidłowo? Mam silnik 2.0 141kM automat
X-Clean 8100 5W30 - słyszałem, ze ponoć zostawia bardzo mało nagaru - choć ja jeżdżę na Liqui Moly MoS2 10W40 ale przebieg mam >230 tys i tak naprawdę nie wiem co było lane wcześniej
Tak na marginesie, jaka jest różnica między 4200, 4300,4600 ?
Na Allegro nie kupuje bo jest masa podróbek.
Różnica polega na tym, iz każdy z nich spełnia inna normę producencka.
Wg Chryslera (instrukcja) do naszych autek, olej musi spełniać jedna z tych norm :
5W30 : ACEA A1/B1, A3/B4, A3/B3
10W40 : ACEA B3 lub B4
#79
Napisano 13 maja 2016 - 13:56
I W Twojej opinii się opłaciło? Lepiej się teraz jeździ?
Opinie można wyrazić po przejechaniu 1000 km a nie po 2 dniach.
Jeśli płukanka i rzadszy olej nie rozszczelnią silnika, to OK - jeśli zaś pojawia się wycieki, tzn ze zrobił sobie "kuku"
#80
Napisano 13 maja 2016 - 21:07
I W Twojej opinii się opłaciło? Lepiej się teraz jeździ?
Jak wyżej napisał kolega - muszę trochę pojeździć ale po wymianie auto ciszej chodzi, to na bank. Płukanka u mnie była jakies 8-9 minut, bo się spieszyło mechanikowy i wyleciał czarny jak smoła olej.
I zbiegło się to u mnie z naprawą gazu i tu jest największa różnica, lepsza dynamika jazdy:) rozglądam się zawsze po postoju i plam nie widze.
Użytkownik tmk edytował ten post 13 maja 2016 - 21:09
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Kontrolka oleju |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Grzegorz G_* |
|
![]()
|
|
Kupię korek filtra oleju 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.Marcus_* |
|
![]()
|
|
chłodniczka oleju do 2.2 crd |
Części do PT Cruisera | Bezimienny Gość.slawolp_* |
|
![]()
|
|
Jaki olej do skrzyni biegow |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.noname_* |
|
![]()
|
|
kolejny PT we Wrocławiu :) |
Moje auto | Arek74 |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych