Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


macie problemy z PT


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
47 odpowiedzi w tym temacie

#21 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 19 styczeń 2009 - 12:46

tu raczej uklon w strone ksiegowych i finansowych, ktorzy te ceny ustalaja :glupek
jak widac, sa na maksa oderwani od rzeczywistosci i popelniaja bledy, ktore dzialaja na szkode firmy - bo przeciez, gdyby te czesci kosztowaly nawet 20-30% wiecej niz te z allegro itp. zrodel, to zapewne wiekszosc kupowalaby w ASO.....
do tego - jestem przekonany- z korzyscia dla obu stron

#22 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5359
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2009 - 13:05

vojpiotr, oczywiście że tak. jakby ceny w servisie były o 15-20% droższe to nikt by nie szukał zamienników tylko oryginały zakładał :cwaniak szkoda że tak nie jest hmm

#23 Bezimienny Gość.bayeroso_*

Bezimienny Gość.bayeroso_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 styczeń 2009 - 13:06

vojpiotr, oczywiście że tak. jakby ceny w servisie były o 15-20% droższe to nikt by nie szukał zamienników tylko oryginały zakładał :cwaniak szkoda że tak nie jest hmm

droższe???

#24 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5359
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2009 - 13:08

bayeroso, droższe od zamienników obecnych na rynku :cwaniak

#25 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 19 styczeń 2009 - 15:25

bayeroso, tak, tak - wieksozsc osob woli zaplacic te 20% wiecej ale miec pewna i trwala czesc zamienna - to jest poziom ceny do zaakceptowania za okreslona jakosc....

#26 Bezimienny Gość.bayeroso_*

Bezimienny Gość.bayeroso_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 styczeń 2009 - 17:15

Nie no, już kapuję. Chwilowo się przywiesiłem.

#27 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5359
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2009 - 19:31

bayeroso, loooooz :lol :lol :lol

#28 Bezimienny Gość.bayeroso_*

Bezimienny Gość.bayeroso_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 styczeń 2009 - 00:34

rafe1 bardzo kurde śmieszne :(

#29 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 styczeń 2009 - 22:52

A tak naprawdę to zastanówmy się po prostu, czy rozmowa z serwoisem przez telefon w stylu cytuję: proszę pana co to może być- mój samochód nie chce zapalić i ile to będzie kosztować (dosłownie tak)? to jest coś, co pozwala nawiązać normalna rozmowę i nie ustawić serwisanta w pozycji : ratujcie mnie znowu ktoś chce mojej pomocy za darmo!!! Standardową odpowiedzią jest, że trzeba to sprawdzić a naprawa przez telefon nie wchodzi w rachubę. To \nie są instytucje charytatywne, ani panowie kaziutki w garażach, sprzęt wymagany przez chryslera do obsługi pojazdów oraz aktualizacje oprogrsamowania kosztują. Każdy klucz dynamometryczny jest legalizowany co trzy miech, a to tylko kropla, szkoda klawiszy. Za coś to trzeba kupić, żeby w 100 % pomagać. Zawsze3 tłumaczę, że4 to co zostawisz w serwisie z czasem do ciebie wróci. Gdyby nie klienci, serwisy by nie istniały i sposobiki by z nich nie wyciekały. Nie rozumieją tego obie strony i klienci i serwiosy. Na szczęscie nie wszyscy. Pozdrawiam

#30 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 23 styczeń 2009 - 09:14

maxym72 zgadzam sie, ale to jest idealny obraz - a wiadomo, ze nic w przyrodzie nie jest biale i nic nie jest czarne

(cyt: i nikt nie bedzie nam mowil,ze biale jest biale a czarne jest czarne :lol )

a tak serio, to nie wszystkie serwisy sa takie idealne - pomysl o klientach wyrolowanych przez serwisy, gdzie pomimo dobrych intencji i sporych wydatkow efekt rozczarowuje
czasami jest to dzialanie nieumyslne a czasami celowe niedbalstwo - sam osobiscie tego doswiadczyle odwiedzajac serwis (Forda co prawda; w Rzeszowie) z ta sama usterka 3-krotnie :glupek .....rece opadaja :cenzura
wiadomo tam gdzie pracuje ludzie zawsze bedzie cos nie tak, ale osoby zarzadzajace/wlasciciele robia zdecydowanie za malo aby to eliminowacp

pozdrawiam

#31 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 styczeń 2009 - 19:38

Vojpiotr A pan franek w garażu to wszysko za pierwszym razem naprawia? Be żart proszę... Widać to po postach....Bywa z tym różnie, wszystko zależy od ujęcia problemu i od normalnego podejścia, dlaczego więc nie wyrobić sobie zdania o jakimś serwisie na podstawie wizyty przy okazji sprawdzenia poziomu płynów, która na pewno nie będzie kosztowała kosmosu? wiadomo, że pierwszy kontakt może przypasować lub nie. Nikt nikogo nie zmusza. Ale po co od razu wszystkim przypinać jedną łatę, że serwis to złodzieje i bandyci i jak za coś chcą powyżej 300 złotych to złodziejstwo? Nie każdy serwis autoryzowany taki jest, i najczęściej wszelkie nieporozumienia zdarzają się na drodze4 komunikacji klient - doradca techniczny. Kwestie sporne najczęściej okazują się nieporozumieniami spowodowanymi złym artykułowaniem oczekiwań i mozliwości. Z każdej ze stron. Pozdrawiam.

#32 ptwaw

ptwaw

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 852
  • Dołączył:  06 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT Turbo
  • Imię:Marcin

Napisano 23 styczeń 2009 - 20:53

maxym72,
Nie bardzo rozumiem co miałaś na myśli pisząc o nieporozumieniach w komunikacji między klientem a serwisem- wytłumacz mi kolego sympatyczny (o dużej wiedzy serwisanta jak zauważyłem) jak użytkownik typu laik - dotyczy to zarówno kobiet jak i mężczyzn (nie każdy musi być mechanikiem) - ma wiedzieć i wytłumaczyć serwisantowi co jest nie tak z jego autem aby ten wyjął uszkodzoną część i zamontował nową.
Przykład - jesteś chory idziesz do lekarza nie wiesz czy to grypa czy angina lekarz stwierdza że to o dziwo katar, jak nie pomaga po tygodniu to idziesz jeszcze raz a lekarz bez badania mówi że to migdałki - tak można bez końca a chyba nie na tym to polega.
ASO (Autoryzowana Stacja Obsługi ) brzmi dumnie - pracownicy podobno są wyszkoleni- ale jak nie bardzo wiedzą że w przełączniku tylnej wycieraczki w pt nie wymienia się żarówki tylko cały przełącznik to chyba kpina- ale jak to naprawdę jest każdy ma swoje zdanie. Nie mówię o pieniądzach bo jestem w stanie zapłacić tyle ile dana usługa kosztuje, ale niech mi :cenzura nie wymieniają przy okazji 3 dobrych podzespołów zamiast jednego uszkodzonego.
Zjeździłem kilka samochodów rodziców oraz swoich i o dziwo nie trafiłem na serwis, który mógłbym polecić z czystym sumieniem.

#33 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 23 styczeń 2009 - 21:27

maxym72, troche jestes nadwrazliwy kolego - nikt nikomu latki nie przypina, przeczytaj dokladnie moj post

to co robi Pan Franek w garazu to jedno, a to co robi ASO to drugi i placac okreslone kwoty wymagam 100% skutecznosci, jezeli ktos w serwisie tego nie rozumie i nie potrafi, to znaczy,ze wcale duzo lepszy od tego Pana Franka nie jest.....

bo jezeli ktos swiadomie kupuje auto za nizsza cene (np. Fiat'a) to liczy sie z tym,ze moga go spotkac pewne niedogodnosci z tego tytulu
ale jezeli ktos juz kupuje Mercedesa to wydajac okreslone pieniadze slusznie, w moim mniemaniu oczekuje wysokiej jakosci

i tego niestety (w wiekszosci) nasze polskie ASO nie rozumieja (nie chca?) - i nie jest to tylko wina samych mechanikow......

#34 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2009 - 01:08

:pociesza Proponuję wyluzować, bo po co kontynuować bezsensowny i odwieczny spór. Za dużo musiałbym pisać, aby wam (vojpiotr, ptwaw) pewne rzeczy wytłumaczyć. Widzę, że niewpotrzebnie wdałem się w dyskusję na temat nietechniczny. Zacietrzewienie w dyskusjach internetowego pisania chyba jednak mnie trochę przerasta. Wiece o mnie tyle ile trzeba, i myślę, że zastanowicie się, jaki motyw mną powoduje do pisania postów. Bymajmniej nie jest to kryptoreklama ani nadwrażliwość. Widziałem w swoim życiu (15 lat praktyki jednej marki) tyle zabiegów druciarskich amatorów garażowców, że czasami po nocach nie spałem myśląc o tym, jak ludek wypuścił faceta (laika) z garażu z zaciskiem hamulcowym przywiązanym sznurkiem do jarzma. I co za znaczenie ma przy tym żarówka w przełączniku wycieraczki? Widziałem też samochody z serwisów aso (owszem brzmi dumnie) w których popełniano błędy karkołomne, naciągano klientów i okłamywano ic h. Dlatego jeśli klient z którym pracuję 10 lat w pewnym momencie przychodzi do mnie i mówi: Pan mi nie wymienił części za jaką zapłaciłem, bo tak mi powiedział mój kolega mechanik, to nawet się nie wkur... i nie wypier... go przez bramę. Tylko podnoszę samochód do góry demontuję skraplacz klimatyzacji za która jest chłodnica wodna i pokazuję tracąc czas, który jest dla mnie pieniądzem, że ta chłodnica jest jednakwymieniona. Nawet przepraszam nie usłyszałem, a przecież ktoś powiedział mi: jesteś złodziejem. Po 10 latach wspólpracy....Nigdy mu krzywdy nie zrobiłem, tylko jakiś koloeś mu powiedział, że w serwisach kradną.....Tak a propos, to wstydziłbym się od stałego podkreślam od stałego klienta wziąść pieniądze za wymianę żarówki. Możece si.ę nabijać z takich ludzi jak ja i myśleć sobie, że kryształowych serwisów nie ma...Tak nie ma, ale i kryształowych klientów coraz mniej.

[ Dodano: 2009-01-24, 01:13 ]
P.S. To ostatni post mój w tej dyskusji, jest ona dla mnie bezsensowna. Szukajcie moich wpisów w tematach technicznych, bo maszyny to wdzięczne istoty i nie pierniczą głupot tylko dizałają albo nie i kazdą da się naprawić, tylko jest to kwestia czasu i opłacalnoiści. Ijednego i drugiego pragnę wam oszczędzić, dlatego piszę. :fota . Jakby co o pytajta, zawsze odpowiem Pozdro

[ Dodano: 2009-01-24, 01:16 ]
P.S. 2 ptwaw fajne motto o tej opini większości, szczególnie w tym miejscu. Pozdro

#35 rafe1

rafe1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5359
  • Dołączył:  14 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4GT M
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 styczeń 2009 - 09:06

maxym72, powiem tak - miałem kontakt z servisem OPLA, VOLKSWAGENA i PEUGEOTA - :cenzura masakra - możliwe że tylko w Płocku tak jest ale powtarzam :cenzura masakra

#36 ptwaw

ptwaw

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 852
  • Dołączył:  06 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT Turbo
  • Imię:Marcin

Napisano 24 styczeń 2009 - 11:04

maxym72, zgadza się dyskusja nie prowadzi do niczego konkretnego :tak - ale jak to na forum bywa, każdy ma prawo do wyrażenia swojego zdania na określony temat.
P.S. motto mottem - a opinia którą wyraziłem jest moją osobistą - popartą doświadczeniem w kontaktach z serwisami.
Pozdrawiam :piwo

#37 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 24 styczeń 2009 - 15:21

maxym72 tylko ,że osób takich jak Ty jest w ASO jak na lekarstwo.....
calosc traktowala o ogole sytuacji, anie o Tobie io ASO, w ktorym pracujesz - mysle ,ze odbierasz to zbyt osobiscie
z drugiej jednak strony pokazuje to jak odbierane sa w wiekszosci ASO przez druga strone, tzn klientow - i to moze byc bolesne, zwlaszcza jezeli ktos ma takie podejscie jak Ty :brawo (ja osobiscie, niestety nie spotkalem sie z takim podejsciem..)

sadze,ze jak napisal jeden z kolegow, w przypadku aut ponad 3-letnich (a taka jest tu wiekszosc) idealnym rozwiazaniem jest balans pomiedzy ASO i panem Kazikiem czy jak go tam nazwiemy......podobnie z czesciami - o ile sam jestem zwolennikiem stosowania czesci oryginalnych, to za nikt mnie nie przekona aby zaplacic za hak ponad 500PLN czy komplet dywanikow prawie 300PLN.....
po prostu jak wszedzie potrzeba zdrowego rozsadku

pozdrawiam rowniez :piwo

#38 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 28 styczeń 2009 - 00:43

Hmmm każdy ma swoje racje... Tak się składa, że akurat pracuję w ASO Chryslera i niestety ceny są jakie są :( Ale weźcie pod uwagę, że my jako serwis cen nie ustalamy tylko mamy je narzucone odgórnie i mówię tu zarówno o robociźnie jak i o cenach części. I wcale nie dziwi mnie że jak ktoś kupił PT to szuka oszczędności ponieważ są to auta coraz bardziej przystępne cenowo dla przeciętnego człowieka. Ale sorry moi państwo... choć trochę zrozumienia dla nas, pracowników ASO. My zasad i cenników nie ustalamy i nie chcemy was naciągnąć. Niestety mamy pewne "szabloniki" których musimy się trzymać z pewnymi również narzuconymi odstepstwami w postaci rabatów... i choćby ten nieszczęsny przykład haka do holowania za 550zł. Też uważam że to jakiś absurd lecz podaję cene jaką mam zadaną i nic w tym temacie nie wskuram.





przepraszam cie ale zaden serwis autryzowany nie ma narzuconych cen na uslugi tzw. odplatne - tak samo jest z czesciami to wlasnie serwis autoryzowany moze i ma najtansze czesci zamienne (oryginalne) i to jednostki serwisowe są dystrybutorami czesci na dany region warsztatów i sklepów. Srednio upusty z serwisach to 40-50% . A to ze za przegląd gwarancyjny - fabryka jest obciązana np:400zł a ta sama usługa odplatna moze byc od 200zł do 800zł zalezy jaki serwis.
Powiem ze np do Peugota 206 wolałem nieraz pojechac do ASO i kupic nowe niz uzywane lub nieoryginalne. Dla przykladu nakladka plastikowa na silnik - zadzwonilem z allegro koles krzyknął 150zł (stwierdzilem ze bede jezdził bez) lecz sumienie mnie gryzło ze tego nie mam wiec zadzwonilem do sklepu koszt 230zł i tu uwaga bedąc w ASO spytałem sie ile to kosztuje - i tu szok!! 80zł fabrycznie nowe i oczywiscie mi to sprowadzą w 3dni. - Za rozkodowanie radia w peugocie krzykneli mi 50zł (poprzedni wlascieciel nie pamietał kodu) w serwisie fabrycznym spisali WIN wyslali do fabryki 3 dni pozniej przyszedł kod fabryczny - pan poszedl do auta wpisał dostałem certyfikat itd. - usiadlem bo czekałem na fakture (wolałem siedziec) i tu szok 30zł!!!! - naprawde nieraz z niektorymi sprawami opłaca sie pojechac do ASO i mozna na tym zyskać.

#39 bm639

bm639

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 363
  • Dołączył:  21 lut 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 LPG
  • Imię:Maciek

Napisano 27 luty 2009 - 21:27

Za rozkodowanie radia w peugocie krzykneli mi 50zł (poprzedni wlascieciel nie pamietał kodu) w serwisie fabrycznym spisali WIN wyslali do fabryki 3 dni pozniej przyszedł kod fabryczny - pan poszedl do auta wpisał dostałem certyfikat itd. - usiadlem bo czekałem na fakture (wolałem siedziec) i tu szok 30zł!!!!

faktycznie szok - w Renault też biorą czasem kasę za taką pomoc, a to jest bezprawne, bo mają obowiązek za darmo "odzyskać" kod dla właściciela :) Wytrwali to sprawdzili ...

[ Dodano: 2009-02-27, 21:29 ]

pracownicy podobno są wyszkoleni- ale jak nie bardzo wiedzą że w przełączniku tylnej wycieraczki w pt nie wymienia się żarówki tylko cały przełącznik to chyba kpina

czy to znaczy, że muszę wymienić ten przełącznik, jeśli chcę go dobrze widzieć po ciemku? hmm

#40 Stachura

Stachura

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  25 lut 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,0 benzyna

Napisano 27 luty 2009 - 21:35

[ Dodano: 2009-02-27, 21:29 ]
[quote name="ptwaw"]pracownicy podobno są wyszkoleni- ale jak nie bardzo wiedzą że w przełączniku tylnej wycieraczki w pt nie wymienia się żarówki tylko cały przełącznik to chyba kpina[/quote]czy to znaczy, że muszę wymienić ten przełącznik, jeśli chcę go dobrze widzieć po ciemku? hmm[/quote]

Obawiam się, że mają rację. U mnie padła dioda (ta podobno jest w tych przełącznikach) w przełączniku TRAC OFF i też mam wymienić cały przełącznik. Ale go nieużywam, więc zostawiam tak, chociaż na allegro można taki kupić za niespełna 50zł. St.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych