Światła dzienne na sterowniku DRL02
#21 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 09 czerwca 2013 - 21:30
http://allegro.pl/mo... ... 38301.html
W powyższej aukcji jest algorytm ustawiania funkcji, ale jak pamiętam Andrzej mi podawał telefonicznie jak w ogóle moduł uruchomić i nie pamiętam dokładnie, ale z pewnością jak nie udwało mi się go uruchomić brzęczał przekaźnik. Błąd wynikał z tego, że zamiast pociągnąć dźwignię długich i ją trzymać ja tylko dawałem jedno błyśnięcie. Trzeba cały czas trzymać prz manewrach z kluczykiem. Tak robisz?
#22
Napisano 09 czerwca 2013 - 22:42
Na co ty czekasz ?- instrukcja dołączona wraz z modułem dotycząca programowania .
#23
Napisano 10 czerwca 2013 - 09:19
W instrukcji nie ma takich rzeczy jest tylko rysunek na jednej stronie wraz z opisem działania to co na filmiku z Youtube i na drugiej gwarancja niby podpisana ręcznie, ale widać, że to wydruk z kompa i tyle.
Aukcja na której kupiłem moduł (w środku filmiki).
Bardzo się zdziwiłem jak napisałeś
moduł sie programuje do przekaznika(opcja 3)bo ja nic nie wiem o żadnych opcjach 1,2,3
Może jakiś skan podeślesz?
I dalej się uczepię mojego pytania.
Co powoduje jak będę jeździł bez tego przekaźnika?
yodarek
Tak, tak robię trzymam do siebie (chyba że mam to robić od siebie) ale u mnie taki zestaw działań dezaktywuje moduł. Tak jak pisałem w ten sam sposób mogę go włączyć.Trzeba cały czas trzymać przy manewrach z kluczykiem. Tak robisz?
All
Może ważna jest kolejność działania na samym końcu?
Jak przekręcę kluczyk po raz ostatni (czwarty) i potem puszczam długie i wyłączam stacyjkę.
Może powinienem wyłączyć stacyjkę i dopiero puścić długie ???
#24
Napisano 10 czerwca 2013 - 09:41
Zadzwoń tel masz na forum
#25
Napisano 11 czerwca 2013 - 12:28
(zauważone na mieście, w trasie jeszcze nie testowane)
#26
Napisano 11 czerwca 2013 - 12:50
bez DRL świeci Ci się kokpit postojówki, mijania i tylne lampy razem sporo Wacików na które trzeba spalić sporo benzyny.
#27
Napisano 11 czerwca 2013 - 18:48
Dokładnie - tylko w autach z naprawdę mocnymi jednostkami napędowymi właściwie nie czuć różnicy, a jak ktoś dalej nie wierzy, to po odpaleniu PiTka od razu włączyć mijania i przysłuchać się pracy silnika - powinna być "wyczuwalna" różnica obciążenia jednostki (= większe spalanie, no bo przecież prąd w aucie nie bierze się z powietrza, tylko dodatkowej pracy podzespołów).janiu1994,
jest spokojnie 0,5 l mniej w spalaniu
Btw. sami powoli odkrywacie dlaczego ten jak dla mnie absurdalny nakaz w PL tak bardzo wspierały koncerny paliwowe...
#28
Napisano 12 czerwca 2013 - 18:41
Wygląda na uszkodzone wyjście dodatkowe w module(w tych samochodach przekaźnik blokujący ma większy pobór prądu w momencie załączania – miałem podobny przypadek z tym modelem i rocznikiem). Proszę spakować i odesłać a ja przygotuje odpowiednie rozwiązanie dla Pana samochodu.
Ale też mam zagadkę od sprzedawcy, który napisał:
Moduł nie ma możliwości blokowania świateł mijania z drogowymi (więc nie wiem czemu to działa u Pana bez przekaźnika).
Dla niewtajemniczonych w moją rozmowę z Andrzejem, to po programowaniu przekaźnik też brzęczał tylko bardzo cicho. (Tak dla sprostowania dodam, że był to przekaźnik ten po lewej stronie na dole w skrzynce)
PS,
Macie informować sprzedawcę że to do PT przy zakupie to wtedy dostaniemy dobre układy DRL02, takie jest info od sprzedawcy.
#29
Napisano 12 czerwca 2013 - 19:51
Bzdurę ci odpisał : nie ma innych układów do PT i nie ma rozwiązań zależnych od rocznika : przekażnik pobiera 80 mA a , tranzystor kluczujący jest na 500mA .
O ile sam nic nie uwaliłes przy podłączaniu i moduł dotarł do Ciebie sprawny po przeprogramowaniu pracuje zawsze bezawaryjnie - więcej problemów mam z modułem co polecał Aron : non stop się zawieszają trzeba je resetować (a miały być takie dobre )
Co do drugiej wypowiedzi : to tylko brak znajomości instalacji PT Cruisera przez producenta modułu a tak dokładnie mu ilustrowałem sytuacji - widac nie mam daru przekazanie wiedzy
#30
Napisano 12 czerwca 2013 - 21:56
Brzęczy ten przekaźnik po lewej, który nie wiem za co odpowiada, może ty wiesz, bo na razie żona jeździ z wyciągniętym i wszystko działa.
Co do uszkodzenia to na bank niczego nie uszkodziłem ani mechanicznie ani elektrycznie, pełna ostrożność. Odeślę mu chyba, z tym że muszę zrozumieć co za przekaźnik brzęczy
#31
Napisano 12 czerwca 2013 - 22:07
Przekaznik od blokady swiateł jest po lewej stronie ? - gdzie ty się podłączyłes bo zaczynam sie zastanawiać
#32
Napisano 13 czerwca 2013 - 01:01
#33
Napisano 13 czerwca 2013 - 07:14
Jedyną róznicą był kolor przewodów, ale ten rocznik tak ma! natomiast ich umiejscowienie dokładnie takie samo
#34
Napisano 13 czerwca 2013 - 07:35
Po za tym nie mogłem podłączyć pod grzanie foteli jak światła DRL i inne działają dobrze
Ale tak poważnie to czy ten przekaźnik co brzęczy po lewej jest od grzania foteli?
#35
Napisano 13 czerwca 2013 - 07:51
#36
Napisano 13 czerwca 2013 - 08:36
#37
Napisano 13 czerwca 2013 - 17:39
Tak grzeje i świecą się kontrolki więc już nic nie rozumiem.Sprawdź jak jest wyjęty, czy fotele grzeją. Pozdrawiam
A teraz już zagadka,
Z przesłanego schematu przez Ciebie widzę, że rzeczywiście brzęczy mi przekaźnik po lewej nazwany HEADLAMP RELAY (A), ale u mnie za blokowanie świateł odpowiada ten przekaźnik po prawej (B) wiem bo testowałem.
Teraz już głębiej się zastanawiam czy może rzeczywiście czegoś nie namieszałem tą instalacją.
W sobotę wymontuje układ i wtedy sprawdzę wszystko jeszcze raz.
#38
Napisano 13 czerwca 2013 - 17:58
#39
Napisano 13 czerwca 2013 - 18:02
Zrób zdjecie jak to podłączyłeś i nie będziemy błądzić po omacku
#40
Napisano 13 czerwca 2013 - 20:20
I potem zgodnie ze schematem wszystko działało ok.
Czyli lewy przekaźnik był od świateł prawy od podgrzewania foteli.
Wziąłem sobie słowa Andrzeja do siebie:
I pojechałem z tym do znajomego z pracy elektronika.Odpowiedz jest prosta : dajcie czasem elektrykowi zarobić nie wszytko za darmo i sam sie opłaca
Razem zamontowaliśmy układ i zrobiło się to samo,
Lecz kolega ma łeb na karku i wyciągnął płytkę z tej aluminiowej obudowy i zaczął mierzyć po kablach i znalazł.
A teraz uwaga,
błąd powodowały inne kolory kabli niż podawał Andrzej na samym początku
zamienione w układzie były kable, kolor siwy i zielony, po prostu nie do przewidzenia sprawa (pewnie małe chińskie dzieci namieszały).
Śmieszne jest tylko to że jak zamienione było wejście z wyjściem to jeden z przekaźników przejął funkcję drugiego, a drugi nie był potrzebny. Ale nie wnikaliśmy co i jak się działo chodź kolega się zastanawiał sporo. Po za tym spisał co i jak i powiedział, że jest w stanie zrobić taki układ za mniej niż 10 zł jak bym chciał.
W ramach rekompensaty jutro wieczorem jedziemy na imprezę i ja prowadzę taki jest koszt tej naprawy serwisowej
Moja sprawa zamknięta, już was nie będę męczył, mam nadzieję, że komuś w przyszłości się przyda ten przypadek. Morał jest taki, że nic nie jest w życiu pewne szczególnie standardy w chińskich zabawkach i trzeba jednak się trochę znać zanim się weźmie za montaż wg instrukcji z obrazka Andrzej i Max macie u mnie
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pytanie niecodzienne |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
|
|
Po podłączeniu ładowarki świecą się lampy do jazdy dziennej |
Techniczny podstawowy | Even |
|
|
|
Światła stop - problem. |
Techniczny podstawowy | nero49 |
|
|
|
Światła ON = wyświetlacz radia OFF |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.socjol_* |
|
|
|
Światła przednie |
Części do PT Cruisera | dominik |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych