Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Słabe ogrzewanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 jezyk83

jezyk83

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 6
  • Dołączył:  29 paź 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0M Gaz
  • Imię:Bartłomiej

Napisano 22 listopad 2013 - 17:12

W moim pitku jest bardzo słabe ogrzewanie a nawet powiedział bym ,że go brak! Termostat raczej dobry, silnik nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury, przewody zasilające nagrzewnicę też bardzo gorące a mimo wszystko w kabinie wieje chłodem. Proszę o jakieś sugestie bo zima idzie :chory .

#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2013 - 17:43

jezyk83, Albo jest zerwana linka od sterowania klapą ciepło zimno, albo zabita nagrzewnica. Sprawdź, co dzieje się za panelem klimatyzacji. Pozdrawiam

#3 jezyk83

jezyk83

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 6
  • Dołączył:  29 paź 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0M Gaz
  • Imię:Bartłomiej

Napisano 22 listopad 2013 - 18:15

hmm to niedobrze chyba dużo roboty przedemną :dokitu Pisząc o zabiciu nagrzewnicy masz na myśli zamulenie szlamem albo kamieniem kotłowym tak?

#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2013 - 18:58

przewody zasilające nagrzewnicę też bardzo gorące

Jeśli oba są gorące to przepływ płynu przez nagrzewnicę jest, chociaż warto by było to sprawdzić.
Możesz spuścić trochę płynu, ściągnąć węże z rurek nagrzewnicy, na jedną rurkę nałożyć wąż z węża ogrodowego na drugą kawałek krótszego węża żeby nią zalać silnika i puścić wodę. Przepłuczesz nagrzewnice i zobaczysz czy jakim strumieniem wypływa woda.

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2013 - 19:10

Dobrze Adas prawisz podstawa rurki do sprawdzenia - jesli obie gorące to tylko kwestia klapy i cięgna od regulacji :kawka

#6 jezyk83

jezyk83

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 6
  • Dołączył:  29 paź 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0M Gaz
  • Imię:Bartłomiej

Napisano 22 listopad 2013 - 19:58

Dzięki za rady jutro podziałam, pokrętło od ciepłego powietrza jak dam na maksa w prawo to słychać klapę. Pytanie czy do końca domyka mieszalnik. hmm

#7 jezyk83

jezyk83

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 6
  • Dołączył:  29 paź 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0M Gaz
  • Imię:Bartłomiej

Napisano 23 listopad 2013 - 11:59

Już naprawione :brawo. Tak jak wcześniej pisałem klapkę było słychać, mimo wszystko za waszą radą rozebrałem panel i potwierdziłem swoje przypuszczenia, że sterowanie chodzi ok. Drugim krokiem było sprawdzenie przepustowości nagrzewnicy , wodą pod ciśnieniem przepłukałem nagrzewnicę obserwując co z niej wypłynie. Z chłodniczki trysną silny strumień wody bez jakichkolwiek zanieczyszczeń, zrezygnowany założyłem węże nalałem płynu i odpaliłem samochód aby odpowietrzyć układ. Bardzo się zaskoczyłem jak z nadmuchu zaczeło lecieć najpierw ciepłe a po chwili gorące powietrze :dance . Teraz się zastanawiam czy np. kawałek silikonu (poprzedni właściciel obsmarował nim obficie termostat) nie zdławił wejścia do nagrzewnicy hmm , jak pisałem wcześniej nie zauważyłem żadnego syfu. Uprzedając pytania to wcześniej próbowałem odpowietrzać układ i nie przynosiło to oczekiwanych rezultatów. Jeszcze raz wszystkim dziękuję.

#8 raffitech

raffitech

    Kolegunio

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 lis 2011
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4l A
  • Imię:Rafałek
  • Skąd::Katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2013 - 17:28

:witam
Brawo Bartek i brawo klubowi eksperci! Metodą kolejnych przybliżeń i eliminacji rozwiązaliście problem, który może być udziałem każdego z nas. Precyzyjne wskazówki, solidna robota w wykonaniu Bartka i sukces gotowy. Teraz w razie czego będziemy mieli z górki.
:piwo

#9 Bezimienny Gość.WP23277_*

Bezimienny Gość.WP23277_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 grudzień 2013 - 01:42

Witam serdecznie wszystkich kolegów.

Mam prośbę ... mianowicie w moim PiTku kompletnie nie śmiga ogrzewanie ... pomimo, że silnik jest rozgrzany z nawiewu wydostaje się jedynie zimne powietrze a przy obecnej pogodzie jest to masakra tym bardziej, że często podróżują ze mną moje dzieci ... nie wiem co robić... czy zamawiać termostat z obudową i wymieniać ? Czy może próbować innych "magicznych sztuczek" o których tu piszecie hmm Dodam tylko jeszcze,że z kolei latem problem był odwrotny tzn w momencie jak pogoniłem troszkę PiTka lub postałem trochę w korku to łapał bardzo wysoką temperaturę i trzeba było włączać nawiew z gorącym powietrzem żeby go schłodzić

Jeżeli któryś z kolegów ma pomysł od czego zacząć i jak się do tego zabrać, proszę o odpowiedź ...będę bardzo wdzięczny :piwo

Pozdrawiam, Darek

#10 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 grudzień 2013 - 01:47

WP23277, każdy tu kiedyś trafił, bo miał problem z PiTkiem - ale i tak zapraszam do powitalni: http://ptclub.pl/viewtopic.php?p=12#12 (taka tradycja)
A przy okazji, masz naszego doktora pod samiutkim nosem (każdy z nas chciałby mieć do niego tak blisko) więc szybciej rozprawisz się z usterką jak umówisz się face to face z Andreeas7 - szybko, sprawnie i bez bólu

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2013 - 08:21

WP23277,
Zacznij od termostatu i czyszczenia układu oraz napraw wentylator bo na 100% jest uszkodzony a co więcej tylko po sprawdzeniu .
Pamiętaj PT CRD grzeje dopiero po dłuższym odcinku jazdy , producent podaje że 28km do uzyskania temperatury , w praktyce jak wszystko sprawne wystarczy 6-8km i jest dobrze .Zawsze możęsz podjechać spojrze okiem i coś poradzimy jak Tomek napisał nie masz daleko . :lol

#12 Bezimienny Gość.WP23277_*

Bezimienny Gość.WP23277_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 grudzień 2013 - 09:15

liseczek , sorry wielkie ... już się poprawiłem :glupek

andreeas7 powiedz tylko kiedy i gdzie i lecę jak na skrzydłach :kajka , bo w rydwanie ziiiiiiima ;(

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2013 - 09:21

Darek podjedz do Trzepowa ,Sierpecka 1 -wjazd jak urzad celny na przeciwko CPN - jestem zawsze od 9-13 .Sprawdzimy i ew.będziesz wstępnie wiedział co robić i od czego zacząć .

#14 Bezimienny Gość.WP23277_*

Bezimienny Gość.WP23277_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 grudzień 2013 - 10:16

OK, w takim razie postaram się jutro podlecieć ... z góry wielkie dzięki :piwo





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych