Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

2.2 CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
292 odpowiedzi w tym temacie

#161 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 171
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 października 2014 - 06:47

Szarbia, ale nie wiem czy dasz rade wymienić, to podświetlenie jest specyficzne i lutowane trzeba chyba całą płytkę wymieniać . Co na to Andrzej?

#162 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 października 2014 - 06:51

chromek 1,
Tu akurat jak nigdy :lol , Krzysiu zgadzam się z Tobą w 100% - przełącznik do rozebrania , rozlutowanie ścieżek wielowarstwowych i wymiana żarówek miniaturowych 3x5 mm (4 szt ) i jedna 3x7mm w kapturkach gumowych niebieskich .

#163 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5 171
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 października 2014 - 06:56

andreeas7, dokładnie

#164 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 245
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 października 2014 - 07:05

Szarbia, Andrzej to robi profesjonalnie no chyba, że masz odpowiedni sprzęt i pojęcie hmm :piwo

#165 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 11 października 2014 - 08:15

Dzieki za info.

Szarbia, Andrzej to robi profesjonalnie no chyba, że masz odpowiedni sprzęt i pojęcie hmm :piwo


Teraz jestem w rozjazdach i otwieranie szyb na bramkach jest potrzebne. Ale jak bede na miejscu to bardzo chetnie skorzystam, jak oczywiscie Andrzej bedzie mial czas :piwo

#166 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 245
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 października 2014 - 11:36

Szarbia, :piwo I tego się trzymaj

#167 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 842
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 października 2014 - 17:46

Do ciebie jest inny - transmisja po Can ;P


tzn ze dupa nie oderwie?//

#168 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 18 października 2014 - 08:10

Wczoraj wieczorem pomiedzy Poznaniem a Łodzią lało, że hej. W takich warunkach duza masa PT okazala sie zaleta. Szedl jak czołg.

Swiatla w moim przedlifcie sa troche słabawe wiec wspomagam sie przeciwmgielnymi. Wiem, wiem - zmatowione sa troche zwlascza lewy (prawy byl wymieniony).

Niedlugo bede mial 10tys km po wymianie oleju wiec czas na nastepna. Trzeba bedzie wyskoczyc z paru stowek. W instrukcji doczytalem, ze wymiana jest co 15 tys, chyba, ze bryka jezdzi w trudnych warunkach. Moja nie jezdzi w trudnych ale wymienie po 10.

Zauwazylem, ze kiedy nieuzywam tempomatu to pali prawie 1 litr mniej - niezle co?

#169 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 października 2014 - 08:20

Szarbia,
Wymina co 12 tys max , jeśli eksploatacja w mieście to nawet co 6 tys km , używanie oleju z długimi przebiegami LONG LIVE nie szkodzi mu ,ale nie jest zalecane dla tego silnika , choć nie powiem testowałem wymianę i co 20 tyś i nie stwierdziłem nic podejrzanego.Ten sam słupek w Vito ma przeglądy co 30-40 tys km między przeglądami - ale ? zawsze są różnice w szczegółach np dużo większy filtr oleju , inna miska , bardziej wydajna pompa oleju itp. : zawsze widzimy tylko początek to przecież ten sam silnik :lol

#170 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 978
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 października 2014 - 17:59

Panowie,kupując PT od Niemca dostałem książkę serwisową i instrukcję użytkowania gdzie stoi , że wymiana co 20 000 km.
Wykonując zalecenia naszych D-rów wymieniam między 12 - 15. Aktualnie ValVoline

#171 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 19 października 2014 - 12:03

Panowie,kupując PT od Niemca dostałem książkę serwisową i instrukcję użytkowania gdzie stoi , że wymiana co 20 000 km.
Wykonując zalecenia naszych D-rów wymieniam między 12 - 15. Aktualnie ValVoline

Racja - co 20 tys km- pomylilem sie (tez mam niemiecka instrukcje).
Co 10 tys km (teraz doczytalem) to wtedy, gdy:
- dlugie fazy na biegu jalowym (tego akurat nie kumam no chyba ze chodzi wolne obroty pod obciazeniem)
- w korkach
- duze predkosci w temp. powyzej 32 stopni
- z przyczepa
- taxi, policja itp.

#172 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 października 2014 - 12:19

Instrukcja na każdy rynek jest inna , warunki niemieckie nie są zgodne z polskimi , mamy gorsze i wolniejsze drogi ciągle zakorkowane i przeglądy na nasze warunki są bardziej rygorystyczne już kiedyś na ten temat wypowiadał sie też Maxym72 - to tylko realia. :kawka

#173 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 19 października 2014 - 17:04

Wlasnie sprawdzilem stan oleju - po 8 tys km bylo z 1mm ponizej minimum. Tak wiec trzeba bylo dolac.
Jednak jazdy autostradowe maja swoje wymagania.

#174 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 października 2014 - 18:29

Szarbia,
A przypadkiem nie gubi tego oleju?
Moje auto ma prawie 230tyś km i nie potrzebuję dolewać oleju między wymianami, mało tego ostatnio zapomniałem o wymianie oleju :torba i przejechałem 16tyś a poziom było około 1/3 na skali bagnetu.

#175 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 października 2014 - 18:33

Szarbia,
Ten silnik nie bierze oleju i nigdy żaden CRD nie opisywał takiej bolączki na forum - jeśli masz tak duży ubytek musi być wyciek ? ew. jest uszkodzone turbo .

#176 Szarbia

Szarbia

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 140
  • Dołączył:  20 wrz 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Michał

Napisano 19 października 2014 - 21:05

Po wymyciu latem silnik suchy wiec pewnie turbo. W dolocie duzo smoły było.
No nic na razie jezdze na tym. Potem ew. sprowadzi sie z UK (bo tam tanie sa) i wymienie.

#177 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 978
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2014 - 17:16

Mój s-k też nie "bierze" oleju /195 000/,za wyjątkiem jazdy na autostradzie -wtedy są jakieś ubytki

#178 Grucha

Grucha

    Uzależniony

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 553
  • Dołączył:  18 maj 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Mikołajki
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2014 - 20:51

W moim Pitku 2,2 dziś wymieniłem wodę z układu chłodzenia na płyn chłodniczy(temp. na mazurach dziś w nocy -1,z takim płynem kupiłem auto)
Ale chciałbym pochwalić się informacją, mianowicie, jadąc do mojego mechanika(ok 25 km) zauważyłem,że temperatura silnika nie chce się podnieść ponad pierwszą kreskę, o czym poinformowałem kolegę mechanika. Nic tylko termostat.Mechanik zadzwonił do hurtowni 260 zł w komplecie z całym ustrojstwem. Poszperał w swoim magazynie i znalazł całe ustrojstwo z mercedesa mało używanego. Po wymontowaniu z Pitka zamiana samego termostatu i teraz grzeje jak cholera.Zaoszczędzone 200 zł i tak trzymać. :dance

#179 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 027
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2014 - 20:53

Grucha,
Przecież z mercedesa nie pasuje - ma inaczej króćce :cwaniak

#180 Grucha

Grucha

    Uzależniony

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 553
  • Dołączył:  18 maj 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Janusz
  • Skąd::Mikołajki
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 października 2014 - 21:00

andreeas7,
Zgadza się, ale napisałem, że sam termostat wymontował, bo można i zamontował do mojego :jupi





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych