Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Silniki , km , w Pitkach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 wrzesień 2015 - 12:07

Witam 

Nie wiem czy dobrze czy źle ale od jakiegoś czasu , chodzi za mną polift . Chciałbym  :on 150 km , ale zerkam też na  :2.4  , i przeglądając ogłoszenia nieraz spostrzegłem że pisze iż benzyna przed czy polift   :2.0  ma 143 km , a  :2.4 tyle samo km . Jak to jest z tymi  konikami w benzynkach ? Większy motor i tyle samo ?

Czy piszą w cały świat nie mając pojęcia . I czy jednak lepiej jeździ się poliftem  :2.2 czy benzynką  :2.4 ,?


Użytkownik Mario edytował ten post 02 wrzesień 2015 - 12:29


#2 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 wrzesień 2015 - 13:44

Konie to nie wszystko, liczy się moment i obroty przy jakich się ten moment pojawia ;)

#3 Dezo

Dezo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 75
  • Dołączył:  21 gru 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4L Autostick
  • Imię:Artur
  • Skąd::Rawicz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 wrzesień 2015 - 14:05

  Benzyna 2.4 polift ma 105kW czyli 143KM (w USA 150KM). Silnik jest wolnossący, ma fajny moment obrotowy i ciągnie już od samego dołu, jak to amerykańskie benzyny. Sądzę, że motor 2.4 jest po prostu mniej wysilony przy tej samej mocy. Pozytywnie wpływa to na jego długowieczność.

Pozdrawiam



#4 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 wrzesień 2015 - 14:23

Konie to nie wszystko, liczy się moment i obroty przy jakich się ten moment pojawia ;)

:haha :haha :haha

Nie gniewaj się Przemo ale twoja wypowiedź mnie rozbawiła.
Wydaje mi że chodzi o to aby przy jak najmniejszym momencie obrotowym silnika wygenerować jak najwięcej mocy z niego. Czyli np. Silnik 2,2 on ma mniej KM bo 121 od 2,0 141 KM benzyna a zbiera się o wiele lepiej przy niższym momencie obrotowym silnika. N.p 1500 do 2500 a 2,0 zaczyna się kulać dopiero od 3000-3500 obrotów.

:bigmeen

Użytkownik bigmeen edytował ten post 02 wrzesień 2015 - 14:25


#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 wrzesień 2015 - 14:31

Nie Marcinie - Przemek napisał jak najbardziej poprawnie liczy się moment i zakres obrotów w jakim występuje najmocniejszy , bo to przekłada się na dynamikę spalanie , przyspieszenie i oszczędność pracy silnika .

#6 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 wrzesień 2015 - 14:49

Witam Andrzeju

Widocznie źle zrozumiałem. Liczy się moment I obroty przy jakich ten moment występuje hmm
Dla mnie jako laika to masło maślane

:bigmeen

#7 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 wrzesień 2015 - 15:54

@bigmeen, To co napisałem to  skrót myślowy ;)

Marcin, chciałem dopytać, czy moment obrotowy to Twoim zdaniem to samo co obroty silnika ?



#8 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 wrzesień 2015 - 16:07

@bigmeen, To co napisałem to  skrót myślowy ;)
Marcin, chciałem dopytać, czy moment obrotowy to Twoim zdaniem to samo co obroty silnika ?


Witam

Znasz mnie i wiesz że inteligencją i wiedzą nie grzesze.

Nie Przemo. Im większy moment obrotowy przy wysokich obrotach silnika w danym czasie tym większa moc silnika. Tak ja to rozumuje.

:bigmeen

#9 Bezimienny Gość.reserved_*

Bezimienny Gość.reserved_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 wrzesień 2015 - 16:09

Wolę mieć duży moment obrotowy niż mocy. Miałem kiedyś Golfa diesla 115km 285Nm to dopiero była frajda z jazdy.

P.s. Nie ma co porównywać diesla do benzyny.



#10 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 wrzesień 2015 - 16:20

Nie Przemo. Im większy moment obrotowy przy wysokich obrotach silnika w danym czasie tym większa moc silnika. Tak ja to rozumuje.

Tak Marcinie, ale jest wiele osób które od większej mocy przy wysokich obrotach preferują większy moment obrotowy przy niższych obrotach i do tego w stosunkowo małym zakresie tych obrotów ale za to wciskający w fotel

Czy teraz masło stało się mniej maślane ?



#11 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 wrzesień 2015 - 16:20

A i jeszcze jedno oczywiście czepiając się czepiajacych. To też mój skrót myślowy. km to miara odległości a KM to konie mechaniczne. ;P

:bigmeen

Użytkownik bigmeen edytował ten post 02 wrzesień 2015 - 18:33


#12 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 wrzesień 2015 - 16:22

Wolę mieć duży moment obrotowy niż mocy. Miałem kiedyś Golfa diesla 115km 285Nm to dopiero była frajda z jazdy. P.s. Nie ma co porównywać diesla do benzyny.

Mam obecnie PT 2.0 i takiego właśnie golfa 115 + mod jeden i drugi samochód bardzo lubię :lol choć każdy za co innego



#13 Bezimienny Gość.reserved_*

Bezimienny Gość.reserved_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 wrzesień 2015 - 16:42

Mam obecnie PT 2.0 i takiego właśnie golfa 115 + mod jeden

Ależ się trafiło :tak  Pewnie jesteś zadowolony z silnika.



#14 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 736
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2015 - 21:26

Mario. Najlepiej sprawdzić na przejażdżce wybranym modelem. Benzynowy silnik ma większe spalanie, diesel może miec drozsze koszty naprawy. !50 KM w dieslu wciska w fotel ale dopiero powyżej 2000 obrotów. Pozdrawiam



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2015 - 22:21

Wersja politowa nie wciska tak w fotel jak przedlift - inna zasada sterowania turbo ? W polifcie zmienna geometria i turbo pracuje płynie w szerszym zakresie obrotów , w przedlifcie tylko zawór upustowych i tu czuć przyrost mocy ale kosztem turbo dziury .

#16 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 wrzesień 2015 - 07:50

Wersja politowa nie wciska tak w fotel jak przedlift - inna zasada sterowania turbo ? W polifcie zmienna geometria i turbo pracuje płynie w szerszym zakresie obrotów , w przedlifcie tylko zawór upustowych i tu czuć przyrost mocy ale kosztem turbo dziury .

A jak się jeździ poliftem benzyną  2.4  ?


Użytkownik Mario edytował ten post 04 wrzesień 2015 - 07:53


#17 Dezo

Dezo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 75
  • Dołączył:  21 gru 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4L Autostick
  • Imię:Artur
  • Skąd::Rawicz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 wrzesień 2015 - 08:22

 Normalnie :d . Moje wrażenia z 2.4 autostick 143KM: silnik elastyczny, jeździ się komfortowo w dolnym zakresie obrotów, np. po mieście. Cichutko i miękko. Jak trzeba nagle więcej mocy, to pedał w podłogę i redukcja (wtedy pięknie gada przez wydech). Fajnie się zbiera i przyspiesza, ale nie ma uczucia wciskania w fotel. PT generalnie są raczej skonstruowane z nastawieniem na komfort. Moc z pojemności nie powoduje "żyłowania" silnika ani powstawania ekstremalnych wrażeń.

Pewnie wersja Turbo jest bardziej "sportowa", ale nie wiem jak to wpływa na żywotność silnika i samej turbiny.

Pozdrawiam


Użytkownik Dezo edytował ten post 04 wrzesień 2015 - 08:24


#18 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 wrzesień 2015 - 10:58

Mario. Najlepiej sprawdzić na przejażdżce wybranym modelem. Benzynowy silnik ma większe spalanie, diesel może miec drozsze koszty naprawy. !50 KM w dieslu wciska w fotel ale dopiero powyżej 2000 obrotów. Pozdrawiam


Witam

Diesel może mieć hmm Diesel ma o wiele droższe części od benzyny.

:bigmeen

#19 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 wrzesień 2015 - 13:41

Dla mnie 2,4 150 KM automat jest w porządku przy spokojnej jeździe, silnika prawie nie słychać ale przy depnięciu gdy skrzynia zredukuje to jest głośno, tu chciałoby się motor V6 nawet ten najsłabszy, w Voyagerze AWD mam taki 3.8 to jest dopiero fraida

#20 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 wrzesień 2015 - 18:15

Dla mnie 2,4 150 KM automat jest w porządku

A w manualu nie sprawował by się lepiej ? 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych