W manualu na pewno pali mniej i ma lepsze osiągi - ale sportowego auta się z niego i tak nie zrobi, a ''stary'' czterobiegowy automat może i zabiera sporo koni i trochę dynamiki, ale rekompensuje to z nawiązką aksamitną pracą i komfortem jazdy. 2.4 i automat to bardzo fajny duet - w sam raz do...pt cruisingu...
Silniki , km , w Pitkach
#21 Bezimienny Gość.Lokys_*
Napisano 06 wrzesień 2015 - 15:12
#22
Napisano 06 wrzesień 2015 - 15:31
No właśnie słyszałem opinie że ludzie sobie chwalą automat , ale jak to wygląda w pitku ? Nigdy nie miałem a chciałbym spróbować w życiu mieć i jeździć automatem , ale czy nie będę żałował ? trochę się boję pod względem awaryjności ,
#23 Bezimienny Gość.Lokys_*
Napisano 06 wrzesień 2015 - 16:12
Po dwóch dniach jazdy nie będziesz chciał wrócić do manuala .Skrzynia A604/41TE to klasyczna skrzynia starej szkoły - rozwijana/modernizowana od chyba 1989r. Jest trwała (pod warunkiem regularnych wymian oleju) bo była projektowana głównie dla 3.3 i 3.6 i w pitowskim 2.4 zajmuje się głównie zjadaniem mocy , tania w naprawach ( w porównaniu do europejskich i japońskich skrzyń) , a ponieważ ma ją w różnych wersjach co drugie auto grupy Dodge/Chrysler części jest b. dużo. Minusem ''starej szkoły'' są tylko 4 biegi, a przez to większe spalanie. Pracuje bardzo aksamitnie, czasem można pomyśleć , że jedzie się ''elektrykiem''. Kosztem większego spalania zyskuje się luz dla lewej nogi i prawej ręki, brak problemów ze sprzęgłem i wysprzęglikiem , a w korku bezcenny spokój na twarzy - w zestawie z 2.4 bardzo polecam.
#24
Napisano 06 wrzesień 2015 - 17:08
Bardzo dziękuję za ciekawe info dot automatu , jak często wymienia się olej w takiej skrzyni i jaki koszt ? na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ?
#25
Napisano 06 wrzesień 2015 - 18:06
Lokys całkowicie zgadzam się z początkową Twoją opinią ale w kwestii napraw raczej nie bo prawie każda naprawa asb to koszt od 2500 i więcej
Ja miałem dwie naprawy w serwisie w podobnych cenach i jedną,którą mi się udało samemu zrobić choć serwis zdiagnozował podobnie jak poprzednie z tym, że jeżdżę automatami 18 lat ale z trochę większymi silnikami jak Pitek którego mam od roku
Co do spalania to w jeździe miejskiej spalanie dużo większe w korku i na światłach trzymać musisz na hamulcu, natomiast w trasie ze średnią prędkością mniejsze bo skrzynia przełączy się i tak na wyższy bieg choć bym tego nie chciał chyba żebym wyższe biegi ograniczał ale wtedy to nie automat
w manualu trzeba się dobrze skupić aby starać się utrzymać prędkość silnika na optymalnym poziomie pod względem mocy i momentu
a w automacie robi to elektronika
Potwierdzam to co napisałeś: do manuala bym się nie przesiadł
Mario wymiana oleju w skrzyniach po 2000r 60000mil, wcześniejsze co 30000km, wcześniej był olej ATF-3 już nie produkowany obecni ATF-4+ oczywiście MOPAR Koszt to ok 350zł z filtrem co też zależy od serwisu
#26 Bezimienny Gość.Lokys_*
Napisano 06 wrzesień 2015 - 18:49
Mittek - pełna zgoda , 2500 to nie jest mała kwota , ale z tego co się orientowałem , za takie pieniądze można zrobić praktycznie ''kapitalny'' remont tej skrzyni. W drugim samochodzie mam japoński automat Jatco i tam taka przyjemność kosztuje 5-6tys. Powiedzmy w drodze kompromisu , że A604 jest relatywnie tania w naprawach jak na automat ze względu na popularność i pochodzenie .
Mario - przy zakupie poza ew. podpięciem kompa to skrzynia ma zmieniać biegi miękko na ciepło i na zimno, a olej nie może pachnieć spalenizną...tak z grubsza i w skrócie!
#27
Napisano 06 wrzesień 2015 - 20:36
Niewiem co rozumiesz przez ''kapitalny'' remont bo w tej prawie wszędzie standardowej cenie 2500 jest naprawa/niby remont/, tak jak wcześniej pisałem naprawiałem już A-604 w podanych kwotach. Zobacz ceny części np. planetarka, konwerter, elektrozawory, mechanizm różnicowy nie mówiąc o innych drobniejszych, za 2500 tego nie kupisz a robota? http://www.midparts.com.pl/
Jeżeli firma oferuje ''kapitalny'' w podobnej cenie to nie może być prawdą
Obecnie stoi mi takie auto gdzie naprawa skrzyni przekracza jego wartość
Może w tych europejskich jest drożej, nie sprawdzałem, ja jednak mimo wszystko preferuję amerykany
Automat jest super! Lecz jak nawali to ??? -ok. połowy wartości pitka
No cóż coś za coś ale życie jest krótkie więc dlaczego nie korzystać
Mario
„ale czy nie będę żałował ? trochę się boję pod względem awaryjności”
Myśle, że żałował nie będziesz /ja nigdy nie żałowałem/ a to co ujeździsz w automacie to już twoje i nikt Ci tego nie odbierze.
Wybieraj w pitkach 2,4/większych niema/ bo 2,0 w automacie się nie sprawdza, chyba że pokusisz się na 3.3, 3.8 lub jeszcze większy - inny model
#28
Napisano 07 wrzesień 2015 - 06:21
Automatyczna skrzynia biegów jest w zasadzie bezawaryjna pod warunkiem prawidłowej eksploatacji (terminowa wymiana płynu i filtra). Trudno zepsuć automat, bo człowiek na obsługę automatycznej skrzyni, jak sama nazwa wskazuje, ma mały raczej wpływ . Amerykańskie konstrukcje są proste i sprawdzone.
Poza tym, jak sądzę, ewentualne awarie mogą zdarzyć się zapewne w autach powypadkowych i są pokłosiem naprężeń i wstrząsu powstałego w wyniku uderzenia podczas wypadku.
Jeżdżę automatami różnej maści od kilkunastu lat i jeszcze nigdy nic mi się nie zepsuło (Audi, Mercedes, Mustang, Renault, Chrysler PT).
Skrzynię w ex Megance mojej żony zepsuł znajomy, który kupił od nas auto, ale... zapomniał że trzeba było kilkadziesiąt tysięcy km wcześniej wymienić olej i filtr - proste...
Użytkownik Dezo edytował ten post 07 wrzesień 2015 - 09:32
#29
Napisano 31 maj 2016 - 18:09
witam, rozglądam się za Pitusiem z silnikiem 1.6 ...czy możecie mi podpowiedzieć który silnik jest lepszy (solidniejszy) .... o mocy 115 km czy 85 km ?
#30
Napisano 31 maj 2016 - 18:14
#31
Napisano 31 maj 2016 - 18:17
Zle spisałaś to ten sam silnik i ta sama moc 115 KM lub 85 KW 1KW = 1,36 KM
dziękuje ...widać że blond włosy zobowiązują ....
ale zainteresowała mnie różnica w spalaniu silników 1.6 i 2.0 benzyna na korzyść tego o większej pojemności.
#32
Napisano 01 czerwiec 2016 - 13:12
Raz jeździłem automatem, miał nawet przycisk SPORT i....kląłem jak szewc
#33
Napisano 14 czerwiec 2016 - 18:06
Przycisk"Sport"nie działał?Raz jeździłem automatem, miał nawet przycisk SPORT i....kląłem jak szewc
Zdarzyło mi sie pare razy przejechac autem z automatem i chciałbym kiedys mieć takie cudo.
#34
Napisano 14 czerwiec 2016 - 19:39
#35
Napisano 14 czerwiec 2016 - 19:55
Darek należało kupić pt conajmniej 2.0 pod maską to byś miał automata
Myślałem raczej o Wojtku 3.3 lub 3.8.Pitkowe 2.4 a już szczególnie nieudane 2.0 do automatu to za małe silniki.
#36
Napisano 15 czerwiec 2016 - 13:54
Potwierdzam.2,4 trochę mułowaty.
#37
Napisano 15 czerwiec 2016 - 17:21
Potwierdzam.2,4 trochę mułowaty.
Henciu, bo to nie koniki rządzą tylko Nm
#38 Bezimienny Gość._Pit__*
Napisano 15 czerwiec 2016 - 18:28
Henciu, bo to nie koniki rządzą tylko Nm
Heh Niekoniecznie Przy wyścigach ze startu równoległego (umówmy się, że na 1/4 mili, dla uproszczenia) rządzi stosunek mocy do masy Momentu można nie mieć wcale, wystarczy moc i obroty. Moment daje tylko i wyłącznie wrażenie ogromnego przyspieszenia ciągnąc auto na jednym biegu, niekoniecznie na wysokich obrotach, gdzie rzeczona moc jest najwyższa. Odwieczna dyskusja dieslowców z iskrowymi, wszystko pięknie weryfikuje "ćwiartka" (w sensie kreska, wyścig, itp, nie chodzi bynajmniej o używki ) Po prostu - im masz większy moment, tym mniej namachasz się biegami. Niekoniecznie zaś będziesz pierwszy na mecie
#39 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 15 czerwiec 2016 - 18:59
...ale jeśli chodzi, ogólnie rzecz biorąc, o moc auta, czyli przeniesienie energii ze spalanego paliwa na koła, to moment ma ogromne znaczenie (nie znam się na wyścigach równoległych). Przykładowo, dwa auta, silniki takie same, moment inny - wnioski nasuwają się same. Zresztą to zwykła fizyka...
#40
Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:05
Heh Niekoniecznie Przy wyścigach ze startu równoległego (umówmy się, że na 1/4 mili, dla uproszczenia) rządzi stosunek mocy do masy Momentu można nie mieć wcale, wystarczy moc i obroty.
Przecież moc, to iloczyn momentu obrotowego i obrotów.
Jeżeli momentu nie masz żadnego to nie pojedziesz bo i mocy nie będzie
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z silnikiem |
Techniczny podstawowy | handokan |
|
|
|
Dlaczego opłaca się jechać do serwisu z silnikiem |
Techniczny podstawowy | steryd |
|
|
|
Problem z silnikiem 2.4 |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Byczq87_* |
|
|
|
Szarpanie silnikiem przy 80-100 km/h na chłodnym silnikuszarpanie |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Harcbat_* |
|
|
|
Kopot z silnikiem |
Techniczny podstawowy | grech78 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych