Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Silniki , km , w Pitkach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.Lokys_*

Bezimienny Gość.Lokys_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 wrzesień 2015 - 15:12

W manualu na pewno pali mniej i ma lepsze osiągi - ale sportowego auta się z niego i tak nie zrobi, a ''stary'' czterobiegowy automat może i zabiera sporo koni i trochę dynamiki, ale rekompensuje to z nawiązką aksamitną pracą i komfortem jazdy. 2.4 i automat to bardzo fajny duet - w sam raz do...pt cruisingu...



#22 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 wrzesień 2015 - 15:31

No właśnie słyszałem opinie że ludzie sobie chwalą automat , ale jak to wygląda w pitku ? Nigdy nie miałem a chciałbym spróbować w życiu mieć i jeździć automatem , ale czy nie będę żałował ? trochę się boję pod względem awaryjności ,



#23 Bezimienny Gość.Lokys_*

Bezimienny Gość.Lokys_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 wrzesień 2015 - 16:12

Po dwóch dniach jazdy nie będziesz chciał wrócić do manuala ;) .Skrzynia A604/41TE to klasyczna skrzynia starej szkoły - rozwijana/modernizowana od chyba 1989r. Jest trwała (pod warunkiem regularnych wymian oleju) bo była projektowana głównie dla 3.3 i 3.6 i w pitowskim 2.4 zajmuje się głównie zjadaniem mocy :) , tania w naprawach ( w porównaniu do europejskich i japońskich skrzyń) , a ponieważ ma ją w różnych wersjach co drugie auto grupy Dodge/Chrysler części jest b. dużo. Minusem ''starej szkoły'' są tylko 4 biegi, a przez to większe spalanie. Pracuje bardzo aksamitnie, czasem można pomyśleć , że jedzie się ''elektrykiem''. Kosztem większego spalania zyskuje się luz dla lewej nogi i prawej ręki, brak problemów ze sprzęgłem i wysprzęglikiem , a w korku bezcenny spokój na twarzy :) - w zestawie z 2.4 bardzo polecam.



#24 Mario

Mario

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 510
  • Dołączył:  03 kwi 2013
  • Rok Produkcji:---------
  • Silnik:-----------
  • Imię:...............
  • Skąd::..............
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 wrzesień 2015 - 17:08

Bardzo dziękuję za ciekawe info dot automatu , jak często wymienia się olej w takiej skrzyni i jaki koszt ? na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ?



#25 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 wrzesień 2015 - 18:06

Lokys  całkowicie zgadzam się  z początkową Twoją opinią ale w kwestii napraw raczej nie bo prawie każda naprawa asb to koszt od 2500 i więcej

Ja miałem dwie naprawy w serwisie w podobnych cenach i jedną,którą mi się udało samemu zrobić choć serwis zdiagnozował podobnie jak poprzednie z tym, że jeżdżę automatami  18 lat ale z trochę większymi silnikami jak Pitek którego mam od roku 

Co do spalania to w jeździe miejskiej spalanie dużo większe w korku i na światłach trzymać musisz na hamulcu,  natomiast w trasie ze średnią prędkością mniejsze bo skrzynia przełączy się i tak na wyższy bieg choć bym tego nie chciał chyba żebym wyższe biegi ograniczał ale wtedy to nie automat

w manualu trzeba się dobrze skupić aby starać się utrzymać prędkość silnika na optymalnym poziomie pod względem mocy i momentu

a w automacie robi to elektronika

Potwierdzam to co napisałeś: do manuala bym się nie przesiadł


Mario   wymiana oleju w skrzyniach po 2000r  60000mil, wcześniejsze co 30000km, wcześniej był olej ATF-3 już nie produkowany obecni ATF-4+ oczywiście MOPAR    Koszt to ok 350zł z filtrem co też zależy od serwisu



#26 Bezimienny Gość.Lokys_*

Bezimienny Gość.Lokys_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 wrzesień 2015 - 18:49

Mittek - pełna zgoda , 2500 to nie jest mała kwota , ale z tego co się orientowałem , za takie pieniądze można zrobić praktycznie ''kapitalny'' remont tej skrzyni. W drugim samochodzie mam japoński automat Jatco i tam taka przyjemność kosztuje 5-6tys. Powiedzmy w drodze kompromisu , że A604 jest relatywnie tania w naprawach jak na automat ze względu na popularność i pochodzenie ;).

Mario - przy zakupie poza ew. podpięciem kompa to skrzynia ma zmieniać biegi miękko na ciepło i na zimno, a olej nie może pachnieć spalenizną...tak z grubsza i w skrócie!



#27 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 wrzesień 2015 - 20:36

Niewiem  co rozumiesz przez  ''kapitalny'' remont  bo w tej prawie wszędzie  standardowej cenie 2500 jest naprawa/niby remont/,  tak jak wcześniej pisałem naprawiałem już A-604  w podanych kwotach.     Zobacz ceny części  np. planetarka, konwerter, elektrozawory, mechanizm różnicowy nie mówiąc o innych drobniejszych, za 2500 tego nie kupisz  a robota?              http://www.midparts.com.pl/

Jeżeli firma oferuje ''kapitalny'' w podobnej cenie to nie może być prawdą

Obecnie stoi mi takie auto gdzie naprawa skrzyni przekracza jego wartość

Może w tych europejskich jest drożej, nie sprawdzałem,  ja jednak mimo wszystko preferuję amerykany

Automat jest super!      Lecz jak nawali to ???    -ok. połowy wartości pitka

No cóż coś za coś   ale życie jest krótkie więc dlaczego nie korzystać  

 

Mario

„ale czy nie będę żałował ? trochę się boję pod względem awaryjności”

 

Myśle, że żałował nie będziesz /ja nigdy nie żałowałem/  a to co ujeździsz w automacie to już twoje i nikt Ci tego nie odbierze.

Wybieraj w pitkach 2,4/większych niema/  bo 2,0 w automacie się nie sprawdza, chyba że pokusisz się na 3.3, 3.8 lub jeszcze większy - inny model



#28 Dezo

Dezo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 75
  • Dołączył:  21 gru 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4L Autostick
  • Imię:Artur
  • Skąd::Rawicz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 wrzesień 2015 - 06:21

 Automatyczna skrzynia biegów jest w zasadzie bezawaryjna pod warunkiem prawidłowej eksploatacji (terminowa wymiana płynu i filtra). Trudno zepsuć automat, bo człowiek na obsługę automatycznej skrzyni, jak sama nazwa wskazuje, ma mały raczej wpływ ;). Amerykańskie konstrukcje są proste i sprawdzone.

   Poza tym, jak sądzę, ewentualne awarie mogą zdarzyć się zapewne w autach powypadkowych i są pokłosiem naprężeń i wstrząsu powstałego w wyniku uderzenia podczas wypadku.

 Jeżdżę automatami różnej maści od kilkunastu lat i jeszcze nigdy nic mi się nie zepsuło (Audi, Mercedes, Mustang, Renault, Chrysler PT).

 Skrzynię w ex Megance mojej żony zepsuł znajomy, który kupił od nas auto, ale... zapomniał że trzeba było kilkadziesiąt tysięcy km wcześniej wymienić olej i filtr - proste...


Użytkownik Dezo edytował ten post 07 wrzesień 2015 - 09:32


#29 Anastazja

Anastazja

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 122
  • Dołączył:  17 paź 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2200
  • Imię:Pelagia
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Kobieta

Napisano 31 maj 2016 - 18:09

witam, rozglądam się za Pitusiem z silnikiem 1.6 ...czy możecie mi podpowiedzieć który silnik jest lepszy (solidniejszy) .... o mocy 115 km czy 85 km ?



#30 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maj 2016 - 18:14

Zle spisałaś to ten sam silnik i ta sama moc 115 KM lub 85 KW 1KW = 1,36 KM

#31 Anastazja

Anastazja

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 122
  • Dołączył:  17 paź 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2200
  • Imię:Pelagia
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Kobieta

Napisano 31 maj 2016 - 18:17

Zle spisałaś to ten sam silnik i ta sama moc 115 KM lub 85 KW 1KW = 1,36 KM

dziękuje ...widać że blond włosy zobowiązują ....

ale zainteresowała mnie różnica w spalaniu silników 1.6 i 2.0 benzyna na korzyść tego o większej pojemności.



#32 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 czerwiec 2016 - 13:12

Raz jeździłem automatem, miał nawet przycisk SPORT i....kląłem jak szewc :sciana



#33 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8017
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 czerwiec 2016 - 18:06

Raz jeździłem automatem, miał nawet przycisk SPORT i....kląłem jak szewc :sciana

Przycisk"Sport"nie działał? :d
Zdarzyło mi sie pare razy przejechac autem z automatem i chciałbym kiedys mieć takie cudo.

#34 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5815
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 czerwiec 2016 - 19:39

Darek należało kupić pt conajmniej 2.0 pod maską to byś miał automata :haha

#35 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8017
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 czerwiec 2016 - 19:55

Darek należało kupić pt conajmniej 2.0 pod maską to byś miał automata :haha


Myślałem raczej o Wojtku 3.3 lub 3.8.Pitkowe 2.4 a już szczególnie nieudane :d 2.0 :d do automatu to za małe silniki.

#36 hencio

hencio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3349
  • Dołączył:  22 cze 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,429 A
  • Imię:DARIUSZ
  • Skąd::SZKLARKA RADNICKA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2016 - 13:54

Potwierdzam.2,4 trochę mułowaty.



#37 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 czerwiec 2016 - 17:21

Potwierdzam.2,4 trochę mułowaty.

Henciu, bo to nie koniki rządzą tylko Nm :)



#38 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 czerwiec 2016 - 18:28

Henciu, bo to nie koniki rządzą tylko Nm :)

 

Heh :) Niekoniecznie ;) Przy wyścigach ze startu równoległego (umówmy się, że na 1/4 mili, dla uproszczenia) rządzi stosunek mocy do masy :) Momentu można nie mieć wcale, ;) wystarczy moc i obroty. Moment daje tylko i wyłącznie wrażenie ogromnego przyspieszenia ciągnąc auto na jednym biegu, niekoniecznie na wysokich obrotach, gdzie rzeczona moc jest najwyższa. Odwieczna dyskusja dieslowców z iskrowymi, wszystko pięknie weryfikuje "ćwiartka" (w sensie kreska, wyścig, itp, nie chodzi bynajmniej o używki ;)) Po prostu - im masz większy moment, tym mniej namachasz się biegami. Niekoniecznie zaś będziesz pierwszy na mecie ;)



#39 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 czerwiec 2016 - 18:59

...ale jeśli chodzi, ogólnie rzecz biorąc, o moc auta, czyli przeniesienie energii ze spalanego paliwa na koła, to moment ma ogromne znaczenie (nie znam się na wyścigach równoległych). Przykładowo, dwa auta, silniki takie same, moment inny - wnioski nasuwają się same. Zresztą to zwykła fizyka...



#40 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:05

Heh :) Niekoniecznie ;) Przy wyścigach ze startu równoległego (umówmy się, że na 1/4 mili, dla uproszczenia) rządzi stosunek mocy do masy :) Momentu można nie mieć wcale, ;) wystarczy moc i obroty.

 

Przecież  moc,  to  iloczyn momentu obrotowego i obrotów.

Jeżeli momentu nie masz żadnego to nie pojedziesz bo i mocy nie będzie







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych