Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Silniki , km , w Pitkach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#41 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:15

Dlaczego więc silniki stosowane w Formule 1 są tak piekielnie mocne? Przecież nie mają wcale wysokiego momentu? Z drugiej strony, dlaczego ciężarówki z ogromnym niutonem nie są demonami prędkości czy przyspieszenia? To samo tyczy się silników motocyklowych, silników Hondy, silników Wankla? Nie mają za grosz momentu. Przyspieszają jak dzikie. O co więc chodzi? :)



#42 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8017
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:19

Czyli reasumując dobrze by było gdyby:
1.Silnik miał moc
2.Silnik miał moment
3.Silnik nie byl dizlem ;)

#43 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:46

Podpowiem :) Szybciej pojedzie ten, który będzie miał możliwość kręcenia się wyżej. Wtedy, z pomocą momentu, wygeneruje potrzebną do tego moc. W kwestii wielkości maksymalnych, w jeździe miejskiej duży moment obrotowy, dostępny przy niewysokich obrotach zapewnia lepszą elastyczność, a więc niezłe przyspieszenie z dołu, co daje pozorny efekt wciskania w fotel. Spory moment pozwala jeździć na wyższych biegach, co sprzyja ekonomice. Przy pełnym wykorzystaniu osiągów, przy wyścigu, czyli wspomnianym "rządzeniu" ;) na drodze, gdy silnik kręcimy do czerwonego pola na obrotomierzu, liczy się moc. Lepiej jest w takiej sytuacji uzyskiwać maksymalny moment obrotowy przy wysokich obrotach, aniżeli przy niskich. Można wtedy, z pomocą przełożeń skrzyni, efektywniej niego korzystać.

 

Reasumując:

*kulanie się po mieście, jazda w wąskim zakresie obrotów (diesel) - moment,

*rządzenie ;), wyścigi, itp: moc, moc i tylko moc (plus niska masa i wysokoobrotowy silnik) :)

 

Z resztą, wyścig na ćwiarteczkę weryfikuje wszystko :)



#44 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:56

Wszystko się zgadza, moment to tylko moc przeniesiona na koła i nie ma nic wspólnego z prędkością. Zresztą, tu jest dobrze wytłumaczone:

http://www.magazyn-m...jny.pl/moc.html



#45 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:59

Dlaczego więc silniki stosowane w Formule 1 są tak piekielnie mocne? Przecież nie mają wcale wysokiego momentu?

 

Ale obroty sięgają 20 tyś.

 

Szybciej pojedzie ten, który będzie miał możliwość kręcenia się wyżej. Wtedy, z pomocą momentu, wygeneruje potrzebną do tego moc

 

 Sam przecież piszesz to samo co ja wcześniej    

   "Szybciej pojedzie ten, który będzie miał możliwość kręcenia się wyżej. Wtedy, z pomocą momentu, wygeneruje potrzebną do tego moc"

 

Więc moment być musi.



#46 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:06

Podstawa to moment i zakres w którym występuje , obroty to pryszcz nadrobisz to momentem w normalnym aucie (auta sportowe to inna konstrukcja )i przełożeniem na przekładni , co do mocy to regułka jest stara jak świat przelicznik mocy na kg masy auta
Nic nie wygenerujesz obrotami jak silnik nie będzie mial mocy i mógł się wkręcić na odpowiednie obroty , moment to atut podobnie jak i wysoki zakres obrotów (

Ale wracając do Pt wrzuć 4 i spróbuj go pociągnąć ? - niski moment robi żółwia z Pt musisz go przeciągać na niższym biegu aby się rozpędził w Crd nadrabiasz momentem 60 /h wrzucasz 4 i odchodzi na poczekaniu do 120-130 .

Do 100 rozpędzi benzyna się szybcie , od 100 nie masz szans chyba ze będzie długa kilku kilometrowa prosta dojdziesz i możesz wyprzedzić powyżej 185 km/h

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 czerwiec 2016 - 20:08


#47 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:08

Podstawa to moment i zakres w którym występuje , obroty to pryszcz narobisz to momentem i przełożeniem na przekładni , co do mocy to regułka jest stara jak świat przelicznik mocy na kg masy

 

Zależy do czego potrzebujemy te wartości. Uwierz praktykowi, że w wyścigu z punktu A do punktu B (ustalmy umowną odległość 1/4 mili) możesz mieć kwadrylion Nm i 40 biegów w przekładni, a objedzie Cię wysoko kręcąca się szlifierka z malutkim momentem i niezłą mocą ;)



#48 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:10

Co ty mi pitolisz chopie . Proszę przestań z tymi farmazonami ,

Tak dla twojej ciekawości , swojego czasu w Pt clubie na spotach były wyścigi na czas łącznie ze slalomami , brały wszystkie jednostki udział z 2,4 GT rownież i wiesz do kogo należy 1 miejsce Crd

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 czerwiec 2016 - 20:12


#49 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:17

Tak dla twojej ciekawości , swojego czasu w Pt clubie na spotach były wyścigi na czas łącznie ze slalomami , brały wszystkie jednostki udział z 2,4 GT rownież i wiesz do kogo należy 1 miejsce Crd

 

Przy takich wyścigach to umiejętności kierowcy cenione są wyżej, chyba że był ten sam kierowca do każdego autka


Użytkownik theo edytował ten post 15 czerwiec 2016 - 20:18


#50 Bezimienny Gość._Pit__*

Bezimienny Gość._Pit__*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:22

Co ty mi pitolisz chopie . Proszę przestań z tymi farmazonami ,

 

I po co ta agresja? ;) Rozumiem, że w kwestii budowania aut do drag'u, czy też startów w tego typu imprezach doświadczenie posiadasz?  Obawiam się jednak, że nie, skoro tak reagujesz na oczywistą oczywistość w tym temacie. Nie chciałbym podważać Twojego autorytetu w przedmiocie bycia mechnaicznym guru forum, tutaj jednak sprawa lekko zahacza o sport. Nie chcę Ciebie obrazić, ale w tej tematyce raczej praktykiem nie jesteś...



#51 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:25

Co do formuły 1 to są wyznaczniki , ograniczona pojemność do 1,6 l z której jednostka uzyskuje 600KM przy 300Nm nic nie jest tu małe wiec o czym my tak naprawdę dyskutujemy

I po co ta agresja? ;) Rozumiem, że w kwestii budowania aut do drag'u, czy też startów w tego typu imprezach doświadczenie posiadasz?  Obawiam się jednak, że nie, skoro tak reagujesz na oczywistą oczywistość w tym temacie. Nie chciałbym podważać Twojego autorytetu w przedmiocie bycia mechnaicznym guru forum, tutaj jednak sprawa lekko zahacza o sport. Nie chcę Ciebie obrazić, ale w tej tematyce raczej praktykiem nie jesteś...


Oj bardzo byś się pomylił ja tez byłem młody , a jestem objeżdżony corvetta i AMG

#52 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:36

Tak dla ciekawości po przeliczeniach:

 

2,2 crd 110 kW przy 4200 obr  to moment obr. przy największej mocy wynosi 250 Nm

300Nm przy 2600obr  to moc przy największym momencie wynosi 82 kW

 

2,4 wolnossący 110 kW przy 5250  to moment obr. przy największej mocy wynosi 200 Nm

229 Nm przy 4000obr  to moc przy największym momencie wynosi 96 kW

 

i to tłumaczy lepszy start benzynki i późniejsze opóźnienie przy wyższych biegach



#53 OTIS

OTIS

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 54
  • Dołączył:  30 cze 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2016 - 13:08

Jazda dislem jest do 3500 a benzyna zaczyna się po 3000. Nie ma co porównywać disla do benzyny. Wszystko zależne jaki preferujemy styl jazdy i do czegon jest auto potrzrbne

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik OTIS edytował ten post 30 czerwiec 2016 - 13:09






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Bing (1)