Dlaczego więc silniki stosowane w Formule 1 są tak piekielnie mocne? Przecież nie mają wcale wysokiego momentu? Z drugiej strony, dlaczego ciężarówki z ogromnym niutonem nie są demonami prędkości czy przyspieszenia? To samo tyczy się silników motocyklowych, silników Hondy, silników Wankla? Nie mają za grosz momentu. Przyspieszają jak dzikie. O co więc chodzi?
Silniki , km , w Pitkach
#41 Bezimienny Gość._Pit__*
Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:15
#42
Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:19
1.Silnik miał moc
2.Silnik miał moment
3.Silnik nie byl dizlem
#43 Bezimienny Gość._Pit__*
Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:46
Podpowiem Szybciej pojedzie ten, który będzie miał możliwość kręcenia się wyżej. Wtedy, z pomocą momentu, wygeneruje potrzebną do tego moc. W kwestii wielkości maksymalnych, w jeździe miejskiej duży moment obrotowy, dostępny przy niewysokich obrotach zapewnia lepszą elastyczność, a więc niezłe przyspieszenie z dołu, co daje pozorny efekt wciskania w fotel. Spory moment pozwala jeździć na wyższych biegach, co sprzyja ekonomice. Przy pełnym wykorzystaniu osiągów, przy wyścigu, czyli wspomnianym "rządzeniu" na drodze, gdy silnik kręcimy do czerwonego pola na obrotomierzu, liczy się moc. Lepiej jest w takiej sytuacji uzyskiwać maksymalny moment obrotowy przy wysokich obrotach, aniżeli przy niskich. Można wtedy, z pomocą przełożeń skrzyni, efektywniej niego korzystać.
Reasumując:
*kulanie się po mieście, jazda w wąskim zakresie obrotów (diesel) - moment,
*rządzenie , wyścigi, itp: moc, moc i tylko moc (plus niska masa i wysokoobrotowy silnik)
Z resztą, wyścig na ćwiarteczkę weryfikuje wszystko
#44 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:56
Wszystko się zgadza, moment to tylko moc przeniesiona na koła i nie ma nic wspólnego z prędkością. Zresztą, tu jest dobrze wytłumaczone:
http://www.magazyn-m...jny.pl/moc.html
#45
Napisano 15 czerwiec 2016 - 19:59
Dlaczego więc silniki stosowane w Formule 1 są tak piekielnie mocne? Przecież nie mają wcale wysokiego momentu?
Ale obroty sięgają 20 tyś.
Szybciej pojedzie ten, który będzie miał możliwość kręcenia się wyżej. Wtedy, z pomocą momentu, wygeneruje potrzebną do tego moc
Sam przecież piszesz to samo co ja wcześniej
"Szybciej pojedzie ten, który będzie miał możliwość kręcenia się wyżej. Wtedy, z pomocą momentu, wygeneruje potrzebną do tego moc"
Więc moment być musi.
#46
Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:06
Nic nie wygenerujesz obrotami jak silnik nie będzie mial mocy i mógł się wkręcić na odpowiednie obroty , moment to atut podobnie jak i wysoki zakres obrotów (
Ale wracając do Pt wrzuć 4 i spróbuj go pociągnąć ? - niski moment robi żółwia z Pt musisz go przeciągać na niższym biegu aby się rozpędził w Crd nadrabiasz momentem 60 /h wrzucasz 4 i odchodzi na poczekaniu do 120-130 .
Do 100 rozpędzi benzyna się szybcie , od 100 nie masz szans chyba ze będzie długa kilku kilometrowa prosta dojdziesz i możesz wyprzedzić powyżej 185 km/h
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 czerwiec 2016 - 20:08
#47 Bezimienny Gość._Pit__*
Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:08
Podstawa to moment i zakres w którym występuje , obroty to pryszcz narobisz to momentem i przełożeniem na przekładni , co do mocy to regułka jest stara jak świat przelicznik mocy na kg masy
Zależy do czego potrzebujemy te wartości. Uwierz praktykowi, że w wyścigu z punktu A do punktu B (ustalmy umowną odległość 1/4 mili) możesz mieć kwadrylion Nm i 40 biegów w przekładni, a objedzie Cię wysoko kręcąca się szlifierka z malutkim momentem i niezłą mocą
#48
Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:10
Tak dla twojej ciekawości , swojego czasu w Pt clubie na spotach były wyścigi na czas łącznie ze slalomami , brały wszystkie jednostki udział z 2,4 GT rownież i wiesz do kogo należy 1 miejsce Crd
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 15 czerwiec 2016 - 20:12
#49
Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:17
Tak dla twojej ciekawości , swojego czasu w Pt clubie na spotach były wyścigi na czas łącznie ze slalomami , brały wszystkie jednostki udział z 2,4 GT rownież i wiesz do kogo należy 1 miejsce Crd
Przy takich wyścigach to umiejętności kierowcy cenione są wyżej, chyba że był ten sam kierowca do każdego autka
Użytkownik theo edytował ten post 15 czerwiec 2016 - 20:18
#50 Bezimienny Gość._Pit__*
Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:22
Co ty mi pitolisz chopie . Proszę przestań z tymi farmazonami ,
I po co ta agresja? Rozumiem, że w kwestii budowania aut do drag'u, czy też startów w tego typu imprezach doświadczenie posiadasz? Obawiam się jednak, że nie, skoro tak reagujesz na oczywistą oczywistość w tym temacie. Nie chciałbym podważać Twojego autorytetu w przedmiocie bycia mechnaicznym guru forum, tutaj jednak sprawa lekko zahacza o sport. Nie chcę Ciebie obrazić, ale w tej tematyce raczej praktykiem nie jesteś...
#51
Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:25
I po co ta agresja? Rozumiem, że w kwestii budowania aut do drag'u, czy też startów w tego typu imprezach doświadczenie posiadasz? Obawiam się jednak, że nie, skoro tak reagujesz na oczywistą oczywistość w tym temacie. Nie chciałbym podważać Twojego autorytetu w przedmiocie bycia mechnaicznym guru forum, tutaj jednak sprawa lekko zahacza o sport. Nie chcę Ciebie obrazić, ale w tej tematyce raczej praktykiem nie jesteś...
Oj bardzo byś się pomylił ja tez byłem młody , a jestem objeżdżony corvetta i AMG
#52
Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:36
Tak dla ciekawości po przeliczeniach:
2,2 crd 110 kW przy 4200 obr to moment obr. przy największej mocy wynosi 250 Nm
300Nm przy 2600obr to moc przy największym momencie wynosi 82 kW
2,4 wolnossący 110 kW przy 5250 to moment obr. przy największej mocy wynosi 200 Nm
229 Nm przy 4000obr to moc przy największym momencie wynosi 96 kW
i to tłumaczy lepszy start benzynki i późniejsze opóźnienie przy wyższych biegach
#53
Napisano 30 czerwiec 2016 - 13:08
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik OTIS edytował ten post 30 czerwiec 2016 - 13:09
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z silnikiem |
Techniczny podstawowy | handokan |
|
|
|
Dlaczego opłaca się jechać do serwisu z silnikiem |
Techniczny podstawowy | steryd |
|
|
|
Problem z silnikiem 2.4 |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Byczq87_* |
|
|
|
Szarpanie silnikiem przy 80-100 km/h na chłodnym silnikuszarpanie |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Harcbat_* |
|
|
|
Kopot z silnikiem |
Techniczny podstawowy | grech78 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych
-
Bing (1)