
Kontrolka brak ładowania aku
#21
Napisano 10 września 2015 - 15:37
#22
Napisano 10 września 2015 - 15:56
Alek może zacznii od podstawy wstaw aku taki jak powinien być.

#23
Napisano 10 września 2015 - 16:11
To nie w aku jest problem.
Chciałem trochę dokładniej zrozumieć diagnostykę ładowania w PT ale Andrzej strzelił focha a przyznam, że liczyłem na niego.
Mój PT jest wart ok 7k PLN (wg ubezpieczyciela) i nie wiem jak długo jeszcze moja żona będzie w stanie zauroczenia.
Dla mnie jako sponsora Optima za 700 zł to zdecydowanie za dużo.
#24
Napisano 10 września 2015 - 16:34
Nie ma opcji sprawdzenia sprzęgła alternatora bez zdjęcia paska wielorowkowego - sprzęgło nie może omykac po zakręceniu ręka , ma blokować w jedna stronę a w druga pracować luźno i pozwalać swobodnemu kręcenie wirnika alternatora .
Jak masz błąd P0514 to jest to informacja o zbyt wysokiej temperaturze akumulatora - calu układ ładowania do sprawdzenia wraz z akumulatorem .
Ty byś tak obstawiał a ja nie , wzrost temperatury jest podyktowanym zwiększonym prądem ładowania a na to na wpływ tylko regulator i stan akumulatora - to zelówka zachowuje się inaczej jak zwykły akumulator i pada w każdym momencie - przerabiała ten temat już spora cześć forumowiczów i ja zreszta tez
.
Regulator cyfrowy wbudowany w sterownik silnika , kontrolka ładowania tez informacja cyfrowa z systemu to trochę inne rozwiazanie jak w europejskich autach .
Andrzej udzielił Ci odpowiedzi i podpowiedzi
To nie w aku jest problem.
Chciałem trochę dokładniej zrozumieć diagnostykę ładowania w PT ale Andrzej strzelił focha a przyznam, że liczyłem na niego.
Mój PT jest wart ok 7k PLN (wg ubezpieczyciela) i nie wiem jak długo jeszcze moja żona będzie w stanie zauroczenia.
Dla mnie jako sponsora Optima za 700 zł to zdecydowanie za dużo.
WidzisZ i może tu jest problem. Dla mnie dla nas Pt ma inną wartość nie tylko PLN dlatego jak go boli to dostaje dobrą cześć a nie pośrodek. Potem z tego wynikają problemy. Powodzenia

#25
Napisano 10 września 2015 - 16:48
Mój stosunek do PT nie ma tu znaczenia.
Wymienić cokolwiek to nie sztuka, nic to nie da jak się nie zna przyczyny problemu.
#26
Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 11 września 2015 - 14:04
To nie w aku jest problem.
Chciałem trochę dokładniej zrozumieć diagnostykę ładowania w PT ale Andrzej strzelił focha a przyznam, że liczyłem na niego.
Mój PT jest wart ok 7k PLN (wg ubezpieczyciela) i nie wiem jak długo jeszcze moja żona będzie w stanie zauroczenia.
Dla mnie jako sponsora Optima za 700 zł to zdecydowanie za dużo.
Alekst, mój jest mniej, więcej, tyle samo warty, ale nie żałuję inwestycji w nową Opitimę.
#27
Napisano 11 września 2015 - 18:27
Widzę, że nie da się ominąć wątku "aku Optima". W tym temacie on niczego nie wnosi.
Skoro nie ma nowych pomysłów zawieśmy ten temat.
Na razie wychodzi na to, że pt sam się zepsuł i sam naprawił więc poczekam spokojnie aż znów przemówi ponieważ wychodzę z założenia, że im mniej grzebiesz tym więcej jeździsz.
#28
Napisano 11 września 2015 - 18:46
Widzę, że nie da się ominąć wątku "aku Optima". W tym temacie on niczego nie wnosi.
Skoro nie ma nowych pomysłów zawieśmy ten temat.
Na razie wychodzi na to, że pt sam się zepsuł i sam naprawił więc poczekam spokojnie aż znów przemówi ponieważ wychodzę z założenia, że im mniej grzebiesz tym więcej jeździsz.
Witam
Alek jak zauważyłeś w temacie cisza. Sorry ze ta ja zabieram głos w tym temacie ale pomoc dostałeś i z niej nie kozystasz. Uważasz ze wiesz lepiej no to do dzieła. Andrzej dokładnie Ci napisał co może być przyczyną i co wartało by bylo sprawdzić. Trochę własnej inicjatywy. No ale.
Jestem też za tym aby temat zawiesić bo nic nie wnosi.

#29
Napisano 11 września 2015 - 18:52
Temat można zawiesić, ale ja miałem nadzieję że dowiemy się czy pomoc Andrzeja była pomocna
#30
Napisano 11 września 2015 - 19:09
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 11 września 2015 - 19:09
#31
Napisano 12 września 2015 - 07:59
Andrzej, naprawdę chylę czoła przed Twoją wiedzą i doceniam chęć pomocy wszystkich, którzy udzielają się na tym forum.
Dla mnie pt jest pełen dziwadeł ale nie jest to prom Discovery. Czepiliście się tego aku jak by to był grzech śmiertelny i powód wszystkich nieszczęść i był bym jedynym, który w PT nie ma żelówki. Nigdy jej nie miałem, nie mam i raczej nie będę miał. Mam to auto 9 lat, najechane ponad 150 tys km i nie dam sobie wmówić, że bez żelówki się nie da. To jest mój drugi aku w tym okresie. Mam świadomość konsekwencji zdrowotnych i związanych z bezpieczeństwem takiego rozwiązania, teraz dzięki Andrzejowi również technicznych. Nie kontynuujmy dłużej wątku aku bo ten temat tego nie dotyczy.
Zapewniam, że jak tylko w temacie pojawią się nowe fakty lub problem zostanie rozwiązany z pewnością napiszę o tym w tym temacie.
Dziękuję za owocną dyskusję i pozdrawiam - szczególnie tych bez żelówki - nie jesteście sami!
#32
Napisano 12 września 2015 - 12:31
Te czepianie jest celowe aku żelowy jest tak oprogramowany ze dostaje prąd 3 krotnie większy od normalnego akumulatora , dlatego zabezpieczenie termiczne. aby nie doprowadzić do gazowania - ale co ja Ci to będę tłumaczy Ty to wiesz , przy tak wyśrubowanych parametrach zarówno alternator jak i bateria dostaje bardzo w dupa i w końcu doprowadzisz do uwalenia sterownika silnika gdzie jest regulator alternatora wbudowany .
#33
Napisano 12 września 2015 - 13:08
No to i ja mam zwykły akumulator, patrze na paragon z 2011 roku i cena na nim jest 245 zł.
#34
Napisano 12 września 2015 - 13:17
Benzynka ma zwykły akumulator i słabszy alternator - ale tez posiada czujnik temperatury w podstawie pod akumulatorem .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 września 2015 - 13:17
- lowermann lubi to
#35
Napisano 12 września 2015 - 18:06
Mam świadomość konsekwencji zdrowotnych
Nie przesadzajmy z konsekwencjami zdrowotnymi mając aku kwasowe w kabinie. Od kilkunastu lat pracuję na sporej wielkości hali produkcyjnej przy odkrytych wannach z elektrolitem o temp 58*C i sporym polu elektromagnetycznym, bo prąd przepływający między elektrodami ma 13 tys Amper, jakoś żyję i zamierzam do emerytury dożyć.
Ale wracając do tematu to czy nie zastanawiało Ciebie dlaczego od 9 lat masz akumulator kwasowy? Ja mam o rok młodsze auto od Twojego i nadal mam fabryczny akumulator . Mam nadzieję że tą zimę jeszcze posłuży , chyba że profilaktycznie wymienię go na nowy, tylko trochę szkoda wymieniać coś co działa
#36
Napisano 12 września 2015 - 21:59
Adamie, dokładnie jak piszesz, ja również jeżdżę jeszcze na oryginalnym fabrycznie akumulatorze, a ma już 12 lat. I czuję już to w kościach, że będzie trzeba go tej zimy wymienić na nowy, oczywiście optima red. Nawet mi nie przeszła myśl o zwykłej kwasówce. 700zł to raczej inwestycja niż oszczędność na kwasówce. Ale każdy ma wolną wole.
#37
Napisano 12 września 2015 - 22:34
Lowermann
Benzynka ma zwykły akumulator i słabszy alternator - ale tez posiada czujnik temperatury w podstawie pod akumulatorem .
Uuups, nie wiedziałem, dzięki za info.
#38
Napisano 13 września 2015 - 11:54
Witam
I też po buchnięcuiu prądem w rozrusznik aku ciągnię spory prąd aby się doładować - dlatego mam silvera (większy prąd rozruchu i szybsze ładowanie)
Pozdrawiam :piter
#39
Napisano 13 września 2015 - 12:00
#40
Napisano 13 września 2015 - 12:14
Naprawdę? A jak jest z wersją Varta Black Dynamic 56 ah, kupiłem w tym roku do Vectry B ? Zdawało mi się zawsze iż im mniejszy prąd rozruchowy ma akumulator (oczywiście w granicach rozsądku i dobrego rozruchu) tym dłużej będzie służył. Ale może mi się zdawało.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Zakup polifta i niezbędnych gadżetów elektronicznych |
Zakup kontrolowany! | airgaston |
|
![]()
|
|
Błąd ładowania alternatora P 063A |
Techniczny podstawowy | airgaston |
|
![]()
|
|
Obroty jałowe i ich brak.![]() |
Techniczny podstawowy | Renciak |
|
![]()
|
|
Nie działa klimatyzacja i brak pracy wentylatora chłodnicy |
Techniczny podstawowy | zero |
|
![]()
|
|
Kontrolka oleju |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Grzegorz G_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych