Zapytam przy okazji jaki powinien być poziom oleju w zbiorniczku wysprzęglika ?
Jeżdżę 3 rok, w zbiorniczku od początku jest ok 1 cm oleju, ze strony sprzęgła nie ma żadnych niepokojących objawów, auto (2,2 CRD) ma prawie 220 tys przebiegu, dolać czy nie ruszać jak nie ubywa ?

Czy wymieniać wysprzeglik? Jeśli tak gdzie kupić?
#21
Napisano 18 czerwca 2016 - 11:31
#22
Napisano 18 czerwca 2016 - 12:01
Moim zdaniem za mało, dolej co najmniej do tego zgrzewu. W instrukcji pisze:
#23
Napisano 18 czerwca 2016 - 12:21
Witam Andrzej
sprawdziłem wszystkie miejsca o których pisałeś, tak to mniej więcej wygląda jedyne spocone miejsce to chyba zwór podobny do zaworu podciśnienia pozostałe suche.
czy teraz tylko demontaż wszystkiego czy można to jeszcze inaczej sprawdzić
1.JPG 217,58 KB
18 Ilość pobrań
2.JPG 214,88 KB
8 Ilość pobrań
3.JPG 248,47 KB
7 Ilość pobrań
4.JPG 264,5 KB
5 Ilość pobrań
5.JPG 155,46 KB
7 Ilość pobrań
6.JPG 166,95 KB
5 Ilość pobrań
7.JPG 267,17 KB
5 Ilość pobrań
8.JPG 94,14 KB
4 Ilość pobrań
9.JPG 156,27 KB
6 Ilość pobrań
10.JPG 206,72 KB
6 Ilość pobrań
Użytkownik 6Marcus9 edytował ten post 18 czerwca 2016 - 12:29
#24
Napisano 18 czerwca 2016 - 13:23
Zapytam przy okazji jaki powinien być poziom oleju w zbiorniczku wysprzęglika ?
Jeżdżę 3 rok, w zbiorniczku od początku jest ok 1 cm oleju, ze strony sprzęgła nie ma żadnych niepokojących objawów, auto (2,2 CRD) ma prawie 220 tys przebiegu, dolać czy nie ruszać jak nie ubywa ?
Stanowczo za mało płynu , znaczy ubywa ? - dolej do przezlobienia
Witam Andrzej
sprawdziłem wszystkie miejsca o których pisałeś, tak to mniej więcej wygląda jedyne spocone miejsce to chyba zwór podobny do zaworu podciśnienia pozostałe suche.
czy teraz tylko demontaż wszystkiego czy można to jeszcze inaczej sprawdzić
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
Piękna robota , teraz dwie osoby jedna wciska sprzęgło , a ty zobacz ile wychodzi i poruszy sie siłownik z łapa
#25
Napisano 18 czerwca 2016 - 16:39
Witaj Andrzej
sprawdziłem trzpień siłownika wysuwa się +/- 1,5 cm.
teraz muszę wyjechać będę za około 5 h.
#26
Napisano 18 czerwca 2016 - 17:22
Aby dobrze odpowietrzyć sprzęgło w 2,0 trzeba zdemontować siłownik przy skrzyni i kilka razy w pełnym zakresie poruszać siłownikiem aby zaciągnął a zarazem wypchnął powietrze z układu - wyczujesz to ręka zmiejszy sie luz na siłowniku .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 18 czerwca 2016 - 17:43
#27
Napisano 18 czerwca 2016 - 20:43
Witaj
wielkie dzięki
sprawdzę to jutro, u mnie pada i nie mam kanału.
PS. dam znać co i jak.
#28
Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 19 czerwca 2016 - 17:37
20160617_1751541.jpg to znaczy tylko mechanik, co do miejsca wycieku nie jestem wstanie teraz zlokalizować u mnie sporo pada i nie widać końca.
Mam jeszcze pytanie czy opisane wcześniej objawy ze sprzęgłem mogą być spowodowany na przykład pękniętym przewodem albo źle dokręconym, dwa miesiące wcześniej miałem wymieniane sprzęgło.
Jeszcze jedno, który ze zbiorniczków odpowiada za uzupełnianie płynu i czy płyn hamulcowy DOT 4 jest prawidłowym do uzupełniania.
Mały zbiorniczek przy kielichu jest od sprzęgła , płyn dot4 jak najbardziej jest odpowiedni , przy wymianie sprzęgła można zawsze coś sknocić , wyciek zazwyczaj jest na szybkozłączce po nie właściwym jej rozlblokowaniu - trzeba wiedzieć jak to rozpiąć i nie zniszczyć , same przewody mogą ulec uszkodzeniu tylko przy mocnym dzwonię w podłużnice .
mam takie pytanie czy 1.6 posiadają taki zbiorniczek do sprzęgła? spojrzałem pod maskę i nie widać go na wierzchu.
ogólnie zaczyna się nowy "problem" ( w cudzysłowie bo miałem w tym tygodniu te objawy po jednym razie ( w piątek i w sobotę)
1. Stojąc w korku przy ruszaniu pedał sprzęgła nie odskoczył do końca... aby wcisnąć sprzęgło musiałem wykonać ruch nogą o 2-3 cm dłużysz aby je dosięgnąć. Po uderzałem pedał stopa kilka razy to odskoczł;p
2. odkryte przypadkiem wczoraj. Jak mam sprzęgło rozłączone ( pedał w podłodze) i dodam gazu to przy 1,5-2,5 tysiąca obrotów słychać grzechotanie i czuć wibracje na pedale. Jak kilka razy powtórzyłem to objawy ustąpiły (ale że to już było na końcu trasy i nie wiem czy ustąpiło permanentnie)
Czego to mogą być objawy? dodam, że sprzęgło było wymieniane parę miesięcy temu (6-8k km)
Użytkownik nssk edytował ten post 19 czerwca 2016 - 17:39
#29
Napisano 19 czerwca 2016 - 17:41
#30
Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 19 czerwca 2016 - 17:51
1,6 ma inny wysprzeglik , pompa jest ta sama i lubi padać w układzie .W 2005 r zbiorniczek jest jeden wspólny z układem hamulcowym , musisz sprawdzić stan płynu jak sie kończą klocki to często ginie sprzęgło .
Płyn prawie pod korek, a klocki i tarczę są w dobrym stanie (sprawdzałem przy wymianie opon na letnie)
a co tymi objawami od pedału sprzęgła? Pewnie podjadę do mechanika co robił sprzęgło ale inaczej się z nim rozmawia jak widzi, że jest się zorientowanym w temacie;)
#31
Napisano 19 czerwca 2016 - 18:04
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 czerwca 2016 - 18:05
#32
Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 19 czerwca 2016 - 18:39
Dwie możliwości : przepuszcza pompa na tłoczka lub siłownik obstawiam te pierwsza możliwość .Mozna spobowac odpowietrzyć to nic nie kosztuje
a można jakoś odpowietrzyć samemu czy trzeba mieć kanał/podnośnik aby dostać się w odpowiednie okolice?
I jeśli pompa to trzeba ją wymieniać? regenerować? czy może da się uszczelnić?
#33
Napisano 19 czerwca 2016 - 18:42
#34
Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 19 czerwca 2016 - 19:27
1,6 ma inny wysprzeglik , pompa jest ta sama i lubi padać w układzie .W 2005 r zbiorniczek jest jeden wspólny z układem hamulcowym , musisz sprawdzić stan płynu jak sie kończą klocki to często ginie sprzęgło .
Adamie to Pt Cruiser ? Tu sie wymienia nie regeneruje , same zdemontowanie pompy to 2 godziny roboty , odpowietrzyć jak najbardziej można w dwie osoby z kanału lub podnośnika
zacząłem patrzeć na części a głównie na pompy. wg ipart.pl 1.6 nie ma pompy sprzęgła a już 2.0 - co tłumaczy Twoje powyższe odpowiedzi (i jeszcze ta o zbiorniczku). I chcę się upewnić, że 1.6 ma połączony układ z pompą układu hamulcowego?
#35
Napisano 19 czerwca 2016 - 19:33
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 czerwca 2016 - 19:33
#36
Bezimienny Gość.nssk_*
Napisano 19 czerwca 2016 - 19:40
Tak bywa z katalogami w hurtowniach - układ hamulcowy dzielony jest na dwa elementy spinane w szybkozłączu z zaworem zwrotnym , co oznacza ze przy rozłączeniu nic sie nie zapowietrza .
Czyli jeśli miałeś na myśli wcześniej wymianę pompy to mówiłeś o pompie hamulcowej ?
#37
Napisano 19 czerwca 2016 - 19:42
#38
Napisano 19 czerwca 2016 - 20:22
Witaj Andrzej
Tak jak pisałeś zdemontowałem siłownik i pompowałem, w pierwszej fazie pompowania pojawiały się bąble i przestały efekty na zdjęciach
Zamontowałem siłownik nadusiłem pedał sprzęgła i nic (czy korek od zbiorniczka powinien być zakręcony przy tej próbie)
Co do zmniejszonego luzu tak, im więcej pompowałem tym siłownik stawiał większy opór.
Ps. Przepraszam, że tak późno opisuję moje działania.
Załączone pliki
Użytkownik 6Marcus9 edytował ten post 19 czerwca 2016 - 20:30
#39
Napisano 19 czerwca 2016 - 20:33
#40
Napisano 19 czerwca 2016 - 20:40
Powiem tak różnica około 0,5 cm (było około 1,5 teraz około 2 cm.)
ten wulkan był na początku pompowania, im dłużej to robiłem tym wolniej i bez takich efektów
Użytkownik 6Marcus9 edytował ten post 19 czerwca 2016 - 20:40
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Szczyrk 4-5-6 Kwiecień |
Nasze Spoty | KrzysiekPT |
|
![]()
|
|
gdzie to bylo? |
Multimedia: Filmy & Zdjęcia | miecio |
|
![]()
|
|
Dzień Mężczyzn |
Offtopic | Dorka |
|
![]()
|
|
Pogoda nie tylko dla bogaczy ;) |
Offtopic | kade |
|
![]()
|
|
takie tam napotkane po drodze |
Multimedia: Filmy & Zdjęcia | andmis |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych