Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Czy wymieniać wysprzeglik? Jeśli tak gdzie kupić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
74 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 listopad 2015 - 16:48

Ostatnio pisałem o szybkim wzroscie obrotów przy przyspieszaniu. Byłem z tym u mechanika i ocenił, że to sprzęgło. Powiedział ze od razu by wymienił wysprzeglik, pomyślałem ze ok lepiej teraz niz za pół roku i płacić za robocizne. No ale on ma problem znalezieniem go hurtowniach i ja też nie mogę znaleźć nowego? I tu moje pytania czy rekomwndujecie wymiane wysprzeglika? A jeśli ta to czy wiecie gdzie kupić i jakich cen się spodziewać?

#2 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2015 - 16:58

Tutaj ktoś z forum się ogłaszał, może uderz do niego?

http://ptclub.pl/ind...-i-wysprzęglik/



#3 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 listopad 2015 - 17:02

Wiem o tym ogłoszeniu, ale jest od 2.0 i używany więc wychodzi na to samo co mam. Pytam o nowy ale hak patrze z dostępnością to sie zastanawiam czy ma to sens w myśl zasady ze jak sprzęgło to i wysprzeglik

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2015 - 17:38

Tylko w 2,2 Crd i 2,4 Gt. wymienia sie obowiązkowo wyprzęglik wraz z wymiana sprzęgła jest jednolity z łożyskiem oporowym i zabudowany wewnątrz obudowy skrzyni w reszcie 1,6/ 2,0 / 2,4 jest zewnętrzny i nie jest powiedziane ze jest uszkodzony ? I zachodzi potrzeba aby go wymienić na nowy .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 06 listopad 2015 - 17:39


#5 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 listopad 2015 - 21:43

Mój mechanik twierdzi, że jak sprzęgło się zużywało to wysprzęglik pracował na większym wysunięciu, a po zamontowaniu nowego sprzęgła, skok się skróci co może prowadzić do rozszczelnienia.

 

I tu pytanie czy jego teoria ma sens?

 

i drugie pytanie mimo wszystko, ktoś wie gdzie można kupić nowe wysprzęgliki do PT?



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2015 - 22:06

Naucz mądrego mechanika ze tu docisk jest z samoregulacja i wyprzęglik cały czas pracuje w tej samej pozycji , a producent przewidział ze zestaw naprawczy to koło pasowe + nitowany zestaw docisk sprzęgło - samoregulacja . Wyprzęglik jest całkowite oddzielnym elementem .
Wyprzęglik do dostanie na serwisie po numerze Vin

#7 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 listopad 2015 - 23:07

Dziękuję za odpowiedź.

Dobrze, powiem aby ocenił wysprzęglik (chociaż prawdy mogę się nie dowiedzieć) I, że raczej zrezygnuje z jego naprawy.

 

ale czy mógłbyś wytłumaczyć to zdanie, bo nie zrozumiałem:

 a producent przewidział ze zestaw naprawczy to koło pasowe + nitowany zestaw docisk sprzęgło - samoregulacja .



#8 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2015 - 23:11

ale czy mógłbyś wytłumaczyć to zdanie, bo nie zrozumiałem:

andreeas7, dnia 06 List 2015 - 22:06, napisał: a producent przewidział ze zestaw naprawczy to koło pasowe + nitowany zestaw docisk sprzęgło - samoregulacja .

 

Producent nie ujął w zestawie naprawczym wysprzeglika więc jeśli jest sprawny to nie ma potrzeby wymieniać ;)



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopad 2015 - 23:14

Dokładnie jak Przemek napisał

#10 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 listopad 2015 - 23:34

Dziękuję bardzo za odpiwiedzi.

Rozumiem, że wszystko też zależy od marki i modelu samochodu?

Że w innych może być zalecana wymiana komplet sprzęgła i wysprzęglik? I że stąd wzięła się teoria mego mechanika? Bo nie chce go(mechanika) od razu skreślać

#11 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 listopad 2015 - 18:21

Napisałem poniższą odpowiedź do mojego ale innego tematu ... mała wtopa. Jeśli ta odpowiedź tu przeszkadza to można ją usunąć.

 

Tak aby zostało dla potomnych. Objawy: nagły wzrost obrotów przy wciśnięciu pedału gazu i brak przyspieszenia, po chwili ich opadanie i powolne zwiększanie prędkości było spowodowane spalonym sprzęgłem. 

 

Przyczyna spalenia: przeciekający uszczelniacz wału korbowego, do sprzęgła dostał się olej co spowodowało jego uszkodzenie. ( u mnie się to stało przy przebiegu 160 000)

 

Wymieniłem na sprzęgło SACHS ale taka mała wskazówka: w ofertach (np. iparts) jest napisane jako KOMPLET a nie ma w nim łożyska oporowego i trzeba było dokupić (łącznie ok 800 zł)  

 

Nie ma potrzeby wymiany wyprzęgnika tak jak na początku mój mechanik myślał a na forum dowiedziałem się, że wymiana jest nie potrzebne. 

 

Teraz wszystko gładko działa (odczuwalna równica) przy okazji (a w zasadzie z obowiązku) został wymieniony olej w skrzyni biegów i sama zmiana biegów (ruch drążka) przebiega naprawdę delikatnie - wcześniej naprawdę dzieżko on chodził ale myślałem, że PiTki tak mają. 


Użytkownik nssk edytował ten post 29 listopad 2015 - 18:25


#12 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 14:43

Witam 

mam kłopot prawdopodobnie z wysprzęglikiem lub z pompom sprzęgła tak ocenił to mechanik po opisaniu objawów. Kazał mi dolać na ful płynu hamulcowego do zbiorniczka, nic nie pomogło. 

Objawy są takie pedał sprzęgła mięciutki pod samochodem pojawiło się kilka plam, Proszę o podpowiedz co to może być. Gdzie szukać przyczyny i czy sam sobie z tym poradzę. 

Z góry dziękuje za pomoc. 



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 14:52

Sam nie poradzisz nic puki nie ustalisz gdzie leci płyn , układ sprzęgła jest podzielony na dwa elementy ;
- wysprzeglik z przewodem do złącza
- pompę z zbiorniczkiem i przewodem do złącza z zaworem

Te dwa elementy są fabrycznie zalane płynem , nie rozbieralnie łącza się tylko na szybkozłączu z zaworami.
Ani jeden ani drugi element nie jest prosty do wymiany i trzeba się nakręcić przy wymianie i trochę narozkrecac , zwłaszcza do pompy ;
- serwo układu hamulcowego , pompa ABs , skrzynka z przekaźnikami i bezpiecznikami , podstawa akumulatora i dopiero będzie dostęp do wyjęcia i włożenia przewodu od układu sprzęgła

#14 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 17:01

Załączony plik  20160617_1751541.jpg   143,13 KB   8 Ilość pobrań to znaczy tylko mechanik, co do miejsca wycieku nie jestem wstanie teraz zlokalizować u mnie sporo pada i nie widać końca. 
Mam jeszcze pytanie czy opisane wcześniej objawy ze sprzęgłem mogą być spowodowany na przykład pękniętym przewodem albo źle dokręconym, dwa miesiące wcześniej miałem wymieniane sprzęgło. 
Jeszcze jedno, który ze zbiorniczków odpowiada za uzupełnianie płynu i czy płyn hamulcowy DOT 4 jest prawidłowym do uzupełniania.



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 17:10

Mały zbiorniczek przy kielichu jest od sprzęgła , płyn dot4 jak najbardziej jest odpowiedni , przy wymianie sprzęgła można zawsze coś sknocić , wyciek zazwyczaj jest na szybkozłączce po nie właściwym jej rozlblokowaniu - trzeba wiedzieć jak to rozpiąć i nie zniszczyć , same przewody mogą ulec uszkodzeniu tylko przy mocnym dzwonię w podłużnice .

#16 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 20:16

przestało padać zajrzałem pod auto a tam suchutko zero wycieków. Pompowałem pedałem tak jak podpowiedział mechanik i nić, z góry patrząc też brak zapoconych elementów poziom płynu w zbiorniczku jak na zdjęciu. 

 

 

Załączony plik  20160617_2111541.jpg   76,23 KB   7 Ilość pobrań

 



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 20:51

Trzy punkty do sprawdzenia :
Wysprzeglik , szybkozłączka pod mocowaniem akumulatora i złączka pod pompa hamulcowa ( miejsce niedostępne do podglądu na szybko - lusterko lub kamera i wizjer )

#18 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 21:21

Witaj Andrzej jeszcze raz

 

płynu nie dolewałem.

 

Czy diagnoza uszkodzonych elementów jest możliwa tylko po dostaniu się do nich.

Jeśli tylko przez dostanie się do, czy wystarczy od góry czy może łatwiej będzie na podnośniku.

Na co zwrócić uwagę w trakcie wymiany.

Czy po wymianie trzeba odpowietrzyć w jakiś specjalny sposób czy system posiada odpowietrznik.


Mam nadzieję że jutro będzie bez deszczu i będę mógł się za to zabrać.

Postaram się udokumentować fotograficznie operację na tętnicach PiTiego



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 21:27

Marek do demontażu wysprzeglika kanał lub podnośnik , do pompy hamulca nic nie potrzeba tylko kupę rozkręcania łącznie ze serwem hamulcowym pod które wchodzi cześć pompy i nie da się jej wyjąc inaczej , przewody pompy hamulcowej są na dodatek puszczone pod i za pompa ABS i tez ja musisz odkręcić i odsunąć albo sie dostaniesz i je wymontować , a cały układ jest nie rozbieralny jest jako jedność pompa , zbiorniczek , przewód do samego zaworka szybkozłączki układu .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 17 czerwiec 2016 - 21:28


#20 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 czerwiec 2016 - 21:38

dzięki za podpowiedz zobaczymy co się uda, zacznę od sprawdzenia tak jak pisałeś, a później od demontażu.

Według wiedzy jaką posiadasz co najczęściej się psuje i co jest tego powodem







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych