Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Czy wymieniać wysprzeglik? Jeśli tak gdzie kupić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
74 odpowiedzi w tym temacie

#41 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2016 - 20:43

Sprzęgło trochę lepiej czy nie czujesz różnicy , pedał tez regulowałes w kabinie

#42 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2016 - 20:53

Zrobiłem tylko pompowanie i próbę naciskając pedał, różnicy dużej nie odczułem, tylko że ten test robiłem na otwartym korku, zauważyłem 

że płyn podskoczył powyżej przetłoczenia. 

Pedału nie regulowałem nie wiem jak i że trzeba 



#43 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 12:33

A naciskałeś bezpośrednio trzpień pompy ręcznie i sprawdzałeś na ile wysuwa się wysprzęglik? Bo tak jak andreeas7 pisze może pedał nie pracuje w takim zakresie jakim powinien?



#44 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:16

Witaj 

nie sprawdzałem, zauważyłem tylko że pedał sprzęgła jest wyżej od pozostałych. 

 

dzień przed awarią zdarzyło się że chcąc odpalić wcisnąłem pedał i reakcja na próbę była z kilku sekundowym opóźnieniem 



#45 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:20

Sprzęgło ma być wyżej od wszystkich

#46 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:20

Moim zdaniem coś musi być z pedałem sprzęgła skoro wszystko inne jest ok. Samo to że pedał sprzęgła jest dużo wyżej niż inne oznacza że coś jest nie tak z regulacją, albo pedał cały czas napiera na pompę. Musisz to sam sprawdzić w jakim zakresie pedał naciska na pompę.


Użytkownik lowermann edytował ten post 20 czerwiec 2016 - 13:20


#47 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:27

jak na razie trudno powiedzieć że jest ok sprawdziłem tylko siłownik i zrobiłem odpowietrzanie pompy jeszcze nie sprawdzałem (dla jasności rozumiem że popa jest połączona na sztywno z pedałem sprzęgła)



#48 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 17:37

Hm, nie sugeruj się dokładnie moim opisem, bo akurat ja mam pitka w automacie, ale miałem do czynienia z kilkoma samochodami na wysprzęgliku, między innymi honda civic i tam to było chyba trochę inaczej niż w pt. Andrzej coś pisał że regulacja pedału jest na fasolce. 

Na zdjęciu poniżej masz śrubę regulacyjną, wydaje mi się że ja regulujesz tylko wysokość pedału sprzęgł.

Nie ma tu z tego co rozumię luzu między trzpieniem pompy a pedałem, połączenie jest na sztywno.

 

clutch-pedal-pin-pt-cruiser.png



#49 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 22:41

witam

dzięki za schemat, sprawdzę jutro właśnie wróciłem z montażu i jestem wypompowany. 

Panowie a mam jeszcze jedno pytanie jakie jest zadanie tych przewodów które biegną od pompy i są w kabinie spięte, czy one podpięte są po przekaźnik 


Użytkownik 6Marcus9 edytował ten post 20 czerwiec 2016 - 22:54


#50 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 czerwiec 2016 - 21:15

Witam 

przepraszam jeszcze nie sprawdziłem, przed chwilą wróciłem z pracy.

Może ktoś wie do czego są te przewody o które pytałem wczoraj 



#51 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 09:54

Nie wiem dokładnie ale chyba odpowiadają one za blokadę startu silnika, czyli np jak nie masz wciśniętego sprzęgła i masz wrzucony bieg to silnika nie uruchomisz, dopiero jak wciśniesz sprzęgło to silnik zastartuje, ale... nie dam sobie ręki za to uciąć:)

Najwyżej ktoś mnie poprawi



#52 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 10:12

Blokada startu silnika na biegu i automat rozliczający tempomat przy zmianie biegu

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 22 czerwiec 2016 - 10:13


#53 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 10:14

Witaj 

to jeśli nie mogę odpalić wciskając sprzęgło powodem nie musi być awaria pompki lub siłownika tylko coś w przekaźniku? 



#54 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 10:24

Wracając do wysprzeglika to były rożne w niektórych był zawór do odpowietrzania
Za nie możliwość odpalenia odpowiada więcej komponentów ; od kostki stacyjki , mechanizmu stacyjki , immo , przekaźnik rozruchu i blokada na czujnika sprzęgła .

Załączone pliki

  • Załączony plik  image.jpeg   150,55 KB   3 Ilość pobrań


#55 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 17:01

Witaj 

mój wysprzeglik posiada podobny otwór czyli mogę odpowietrzyć w ten sposób

po zamontowaniu wysprzeglika poluzować śrubkę i pompować pedałem w kabinie dolewając płynu czy to dobra kolejność ?

Załączone pliki



#56 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 17:04

Tak ten typ możesz normalnie odpowietrzyć pompując pedał

#57 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 19:09

Witaj 

pompowałem i poszło jeszcze trochę powietrza zakręciłem odpowietrznik.

W trakcie pompowania kiedy bolec natrafił na opór słychać było na zaworze zwrotnym syczenie przestając pompować automatycznie opór malał.

Dla sprawdzeni działania pompki rozkręciłem sztywne połączenie pompki z pedałem w kabinie, prawie nie możliwe wciśnięcie bolca pompki ręką, czy to wskazuje na uszkodzony zawór zwrotnego. 



#58 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 20:22

Witam 

po całej operacji z odpowietrzaniem i pompowaniem wciskając jeden raz pedał sprzęgła bolec siłownika przy skrzyni wysuwa się na 1.5 cm i to wszystko w trakcie trzymania wciśniętego pedału słychać syczenie na zaworze zdjęcie w załączeniu 

 

Załączony plik  5.JPG   155,46 KB   2 Ilość pobrań

 


Witam 

podejrzewam ze zanudzam z tym sprzęgłem ale chciałem sam naprawić i chyba bez warsztatu się nie obejdzie. 



#59 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 czerwiec 2016 - 21:16

Jeszce jedno różnica poziomów pedałów to 2 cm w stosunku do pedału hamulca 



#60 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwiec 2016 - 17:26

Witam 

może ktoś mi podpowie co dalej mam robić ?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych