Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Czy wymieniać wysprzeglik? Jeśli tak gdzie kupić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
74 odpowiedzi w tym temacie

#21 kozbi7

kozbi7

    PT Amateur

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 37
  • Dołączył:  08 sty 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 M Diesel
  • Imię:Zbigniew
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwiec 2016 - 11:31

Zapytam przy okazji jaki powinien być poziom oleju w zbiorniczku wysprzęglika ?
Jeżdżę 3 rok, w zbiorniczku od początku jest ok 1 cm oleju, ze strony sprzęgła nie ma żadnych niepokojących objawów, auto (2,2 CRD) ma prawie 220 tys przebiegu, dolać czy nie ruszać jak nie ubywa ?

Załączone pliki



#22 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwiec 2016 - 12:01

Moim zdaniem za mało, dolej co najmniej do tego zgrzewu. W instrukcji pisze:

 

(12) Connect battery negative cable.
(13) Install air cleaner assembly (Fig. 47).
(14) Verify that reservoir is full. Top off with DOT
3 brake fluid if necessary.
(15) Actuate clutch pedal a minimum of ten times
to allow any air ingested into the system to vent to
the master cylinder reservoir.
(16) Verify proper clutch release system operation.
Excessive residual air in the system can be identified
by a spongy pedal and/or improper clutch operation.
If necessary, bleed clutch hydraulic system. (Refer to
6 - CLUTCH - STANDARD PROCEDURE


#23 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwiec 2016 - 12:21

Witam Andrzej 

sprawdziłem wszystkie miejsca o których pisałeś, tak to mniej więcej wygląda jedyne spocone miejsce to chyba zwór podobny do zaworu podciśnienia pozostałe suche. 

 

czy teraz tylko demontaż wszystkiego czy można to jeszcze inaczej sprawdzić 

 

Załączony plik  1.JPG   217,58 KB   18 Ilość pobrań

Załączony plik  2.JPG   214,88 KB   8 Ilość pobrań

Załączony plik  3.JPG   248,47 KB   7 Ilość pobrań

Załączony plik  4.JPG   264,5 KB   5 Ilość pobrań

Załączony plik  5.JPG   155,46 KB   7 Ilość pobrań

Załączony plik  6.JPG   166,95 KB   5 Ilość pobrań

Załączony plik  7.JPG   267,17 KB   5 Ilość pobrań

Załączony plik  8.JPG   94,14 KB   4 Ilość pobrań

Załączony plik  9.JPG   156,27 KB   6 Ilość pobrań

Załączony plik  10.JPG   206,72 KB   6 Ilość pobrań


Użytkownik 6Marcus9 edytował ten post 18 czerwiec 2016 - 12:29


#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwiec 2016 - 13:23

Zapytam przy okazji jaki powinien być poziom oleju w zbiorniczku wysprzęglika ?
Jeżdżę 3 rok, w zbiorniczku od początku jest ok 1 cm oleju, ze strony sprzęgła nie ma żadnych niepokojących objawów, auto (2,2 CRD) ma prawie 220 tys przebiegu, dolać czy nie ruszać jak nie ubywa ?


Stanowczo za mało płynu , znaczy ubywa ? - dolej do przezlobienia

Witam Andrzej 
sprawdziłem wszystkie miejsca o których pisałeś, tak to mniej więcej wygląda jedyne spocone miejsce to chyba zwór podobny do zaworu podciśnienia pozostałe suche. 
 
czy teraz tylko demontaż wszystkiego czy można to jeszcze inaczej sprawdzić 
 
attachicon.gif1.JPG
attachicon.gif2.JPG
attachicon.gif3.JPG
attachicon.gif4.JPG
attachicon.gif5.JPG
attachicon.gif6.JPG
attachicon.gif7.JPG
attachicon.gif8.JPG
attachicon.gif9.JPG
attachicon.gif10.JPG




Piękna robota , teraz dwie osoby jedna wciska sprzęgło , a ty zobacz ile wychodzi i poruszy sie siłownik z łapa

#25 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwiec 2016 - 16:39

Witaj Andrzej 

 

sprawdziłem trzpień siłownika wysuwa się +/- 1,5 cm. 

 teraz muszę wyjechać będę za około 5 h. 



#26 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwiec 2016 - 17:22

Malo , prawidłowo ruch ok 3 cm : to już wiemy ze problem w sterowaniu , teraz tylko do ustalenia : silownik , pompka czy tylko zapowietrzenie i od tego ostatniego trzeba zacząć i odpowietrzyć układ sprzęgła .

Aby dobrze odpowietrzyć sprzęgło w 2,0 trzeba zdemontować siłownik przy skrzyni i kilka razy w pełnym zakresie poruszać siłownikiem aby zaciągnął a zarazem wypchnął powietrze z układu - wyczujesz to ręka zmiejszy sie luz na siłowniku .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 18 czerwiec 2016 - 17:43


#27 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 czerwiec 2016 - 20:43

Witaj

wielkie dzięki  

sprawdzę to jutro, u mnie pada i nie mam kanału.

 

PS. dam znać co i jak. 



#28 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 czerwiec 2016 - 17:37

attachicon.gif20160617_1751541.jpg to znaczy tylko mechanik, co do miejsca wycieku nie jestem wstanie teraz zlokalizować u mnie sporo pada i nie widać końca. 
Mam jeszcze pytanie czy opisane wcześniej objawy ze sprzęgłem mogą być spowodowany na przykład pękniętym przewodem albo źle dokręconym, dwa miesiące wcześniej miałem wymieniane sprzęgło. 
Jeszcze jedno, który ze zbiorniczków odpowiada za uzupełnianie płynu i czy płyn hamulcowy DOT 4 jest prawidłowym do uzupełniania.

 

 

Mały zbiorniczek przy kielichu jest od sprzęgła , płyn dot4 jak najbardziej jest odpowiedni , przy wymianie sprzęgła można zawsze coś sknocić , wyciek zazwyczaj jest na szybkozłączce po nie właściwym jej rozlblokowaniu - trzeba wiedzieć jak to rozpiąć i nie zniszczyć , same przewody mogą ulec uszkodzeniu tylko przy mocnym dzwonię w podłużnice .

 

mam takie pytanie czy 1.6 posiadają taki zbiorniczek do sprzęgła? spojrzałem pod maskę i nie widać go na wierzchu.

 

ogólnie zaczyna się nowy "problem" ( w cudzysłowie bo miałem w tym tygodniu te objawy po jednym razie ( w piątek i w sobotę)
1. Stojąc w korku przy ruszaniu pedał sprzęgła nie odskoczył do końca... aby wcisnąć sprzęgło musiałem wykonać ruch nogą o 2-3 cm dłużysz aby je dosięgnąć. Po uderzałem pedał stopa kilka razy to odskoczł;p

2. odkryte przypadkiem wczoraj. Jak mam sprzęgło rozłączone ( pedał w podłodze) i dodam gazu to przy 1,5-2,5 tysiąca obrotów słychać grzechotanie i czuć wibracje na pedale. Jak kilka  razy powtórzyłem to objawy ustąpiły (ale że to już było na końcu trasy i nie wiem czy ustąpiło permanentnie)

 

Czego to mogą być objawy? dodam, że sprzęgło było wymieniane parę miesięcy temu (6-8k km) 


Użytkownik nssk edytował ten post 19 czerwiec 2016 - 17:39


#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2016 - 17:41

1,6 ma inny wysprzeglik , pompa jest ta sama i lubi padać w układzie .W 2005 r zbiorniczek jest jeden wspólny z układem hamulcowym , musisz sprawdzić stan płynu jak sie kończą klocki to często ginie sprzęgło .

#30 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 czerwiec 2016 - 17:51

1,6 ma inny wysprzeglik , pompa jest ta sama i lubi padać w układzie .W 2005 r zbiorniczek jest jeden wspólny z układem hamulcowym , musisz sprawdzić stan płynu jak sie kończą klocki to często ginie sprzęgło .

 

Płyn prawie pod korek, a klocki i tarczę są w dobrym stanie (sprawdzałem przy wymianie opon na letnie)

 

a co tymi objawami od pedału sprzęgła? Pewnie podjadę do mechanika co robił sprzęgło ale inaczej się z nim rozmawia jak widzi, że jest się zorientowanym w temacie;) 



#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2016 - 18:04

Dwie możliwości : przepuszcza pompa na tłoczka lub siłownik obstawiam te pierwsza możliwość .Mozna spobowac odpowietrzyć to nic nie kosztuje

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 czerwiec 2016 - 18:05


#32 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 czerwiec 2016 - 18:39

Dwie możliwości : przepuszcza pompa na tłoczka lub siłownik obstawiam te pierwsza możliwość .Mozna spobowac odpowietrzyć to nic nie kosztuje

a można jakoś odpowietrzyć samemu czy trzeba mieć kanał/podnośnik aby dostać się w odpowiednie okolice? 

 

I jeśli pompa to trzeba ją wymieniać? regenerować? czy może da się uszczelnić? 



#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2016 - 18:42

Adamie to Pt Cruiser ? Tu sie wymienia nie regeneruje , same zdemontowanie pompy to 2 godziny roboty , odpowietrzyć jak najbardziej można w dwie osoby z kanału lub podnośnika

#34 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 czerwiec 2016 - 19:27

1,6 ma inny wysprzeglik , pompa jest ta sama i lubi padać w układzie .W 2005 r zbiorniczek jest jeden wspólny z układem hamulcowym , musisz sprawdzić stan płynu jak sie kończą klocki to często ginie sprzęgło .

 

 

Adamie to Pt Cruiser ? Tu sie wymienia nie regeneruje , same zdemontowanie pompy to 2 godziny roboty , odpowietrzyć jak najbardziej można w dwie osoby z kanału lub podnośnika

 

zacząłem patrzeć na części a głównie na pompy. wg ipart.pl 1.6 nie ma pompy sprzęgła a już 2.0 - co tłumaczy Twoje powyższe odpowiedzi (i jeszcze ta o zbiorniczku). I chcę się upewnić, że 1.6 ma połączony układ z pompą układu hamulcowego?  



#35 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2016 - 19:33

Tak bywa z katalogami w hurtowniach - układ hamulcowy dzielony jest na dwa elementy spinane w szybkozłączu z zaworem zwrotnym , co oznacza ze przy rozłączeniu nic sie nie zapowietrza .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 czerwiec 2016 - 19:33


#36 Bezimienny Gość.nssk_*

Bezimienny Gość.nssk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 czerwiec 2016 - 19:40

Tak bywa z katalogami w hurtowniach - układ hamulcowy dzielony jest na dwa elementy spinane w szybkozłączu z zaworem zwrotnym , co oznacza ze przy rozłączeniu nic sie nie zapowietrza .

 

Czyli jeśli miałeś na myśli wcześniej wymianę pompy to mówiłeś o pompie hamulcowej ? 



#37 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2016 - 19:42

Dokładnie , tak jak myślisz

#38 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2016 - 20:22

Witaj Andrzej

 

Tak jak pisałeś zdemontowałem siłownik i pompowałem, w pierwszej fazie pompowania pojawiały się bąble i przestały efekty na zdjęciach

Zamontowałem siłownik nadusiłem pedał sprzęgła i nic (czy korek od zbiorniczka powinien być zakręcony przy tej próbie)

Co do zmniejszonego luzu tak, im więcej pompowałem tym siłownik stawiał większy opór.

 

Ps. Przepraszam, że tak późno opisuję moje działania.

Załączone pliki

  • Załączony plik  a.JPG   110 KB   5 Ilość pobrań
  • Załączony plik  b.JPG   136,76 KB   5 Ilość pobrań
  • Załączony plik  c.JPG   104,7 KB   4 Ilość pobrań
  • Załączony plik  d.JPG   96,1 KB   5 Ilość pobrań
  • Załączony plik  e.JPG   80,34 KB   5 Ilość pobrań

Użytkownik 6Marcus9 edytował ten post 19 czerwiec 2016 - 20:30


#39 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2016 - 20:33

Tak korek odkręcony i ruchy siłownikiem wolno , czy siłownik więcej teraz sie wysuwa

#40 6Marcus9

6Marcus9

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  09 kwi 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Marek
  • Skąd::Szamotuły
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2016 - 20:40

Powiem tak różnica około 0,5 cm (było około 1,5 teraz około 2 cm.) 


ten wulkan był na początku pompowania, im dłużej to robiłem tym wolniej i bez takich efektów 


Użytkownik 6Marcus9 edytował ten post 19 czerwiec 2016 - 20:40






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych