Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Spalanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1809 odpowiedzi w tym temacie

#1041 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lutego 2013 - 12:25

no widzisz andrzej, no sluchaj sie starszej kobiety.. no...sluchac sie nalezy starszych... :miecio

#1042 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10 256
  • Dołączył:  30 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 17 lutego 2013 - 23:53

Bell,
Iza nie chciało mi się wierzyć że moja bestia zejdzie do takiej liczby , a jednak udało się i chwała Ci kobieto za motywację


wierzę, że się da jeszcze niżej :cwaniak

no sluchaj sie starszej kobiety


ale to chyba nie o mnie?? :lol :lol

#1043 mateuszmjm

mateuszmjm

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 370
  • Dołączył:  19 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Tychy
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 lutego 2013 - 00:07

Ja ostatnio tankowa³em na Shellu 95 za 150 z³ przejecha³em oko³o 250 km, teraz pierwszy raz zatankowa³em Shell V Power zobaczymy ile tym razem przejadê, wiem, ¿e pomiar ma³o precyzyjny bo nie pe³ny bak, ale zobaczymy.

Jeszcze sobie kiedy¶ dla testu wezmê Shell V power racing 99 okt.

#1044 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 18 lutego 2013 - 00:16

Mateusz, ja nie wiem dokładnie jak jest w 2.0, ale w 2.4 turbo jest etykietka na wlewie paliwa, że benzyna ma mieć min. 91 oktan. Więc czy przypadkiem nie przedobrzysz, lejąc wysokooktanowe paliwo?? Takie paliwo ma wiele parametrów, które mogą skracać żywotność silnika lub jakiś elementów - ja bym nie lał!! Może doktorzy się wypowiedzą?? Chętnie poznam jak to w praktyce wygląda, a nie w news'ach prasowych "sponsorowanych przez koncerny.
A cha - pomijam jeszcze "uczciwość" na stacjach, czy aby mają tyle oktan paliwa, które sprzedają, ale to już inna bajka.

#1045 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 lutego 2013 - 00:57

liseczek, W górę nic się nie stanie, ale mocy to za bardzo nie nabierze. Oprogramowanie sterowników wersji USA jest zrobione do benzyn 91 oktanów i kąt wyprzedzenia zapłonu jest kalkulowany dla takich wartości. Zalanie benzyny o większej liczbie oktanowej nie spowoduje szkód - silnik będzie pracował łagodniej i teoretycznie ciszej, ale powera nie dostanie - wręcz przeciwnie. Zeby dostał powera, korekcie powinna ulec mapa zapłonu (kąta wyprzedzenia). Co prawda jest czujnik spalania stukowego, ale on raczej koryguje kąt w drugą stronę - czyli opóźnia kąt w razie wystąpienia spalania stukowego. Tak więc lanie paliwa droższego (jeśli chodzi o liczbę oktanową) nie ma sensu.
To tylko jeden parametr - są jeszcze inne, takie jak wartośc opałowa itd. To już przy zalaniu paliwa z górnej półki może mieć znaczący wpływ na moc i zużycie paliwa. Pozdrawiam

#1046 mateuszmjm

mateuszmjm

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 370
  • Dołączył:  19 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Tychy
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 lutego 2013 - 08:15

Dziêki za podpowiedzi, lej±c VPower nie spodziewam siê wiêkszej mocy, liczê na to, nie ¶miaæ siê proszê, ¿e przejadê wiêcej km, ale to przecie¿ i tak mo¿e byæ nie miero dajne.
Je¶li chodzi o VP Racing to po przeczytaniu wypowiedzi dam sobie spokój. Ale je¶li chodzi o kulturê pracy to mam wra¿enie, ¿e silnik chodzi ciszej, mniej s³ychaæ stukanie.

#1047 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 18 lutego 2013 - 20:15

VPower (Racing) byłem raz zmuszony zatankować do mojego, bo EuroSuper (95) się rzekomo skończyła na owej stacji - silnik z poduszek nie wyskoczył, ale jego żwawość, lekkość pracy, reakcja na przyspieszanie, przedłożony dystans na jednym tankowaniu były nie do porównania z czymkolwiek innym, co tankowałem tutaj w kraju, więc jednak to coś dało niż tylko placebo. Podobnie na silniku HEMI - różnicę najbardziej odczułem przyspieszając z wyższych prędkości, czy gnaniu po autostradach. Gdyby mnie było jeszcze stać, lałbym takie coś za każdym razem... Orlenowka Vyrva to przy tym samogon! Innych paliw z gatunku "premium" w PL nie tankowałem...
liseczek, wspomniane przez Ciebie 91 oktanów to tyczy się rynku Północnoamerykańskiego (inny przelicznik) i jest to tam paliwo typu Premium, więc przynajmniej 95.

#1048 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4 321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 lutego 2013 - 21:25

Lepsze paliwa dają lepszą kulturę pracy silnika i troche mniejsze spalanie. Nie przekładaja sie niestety na widoczny wzrost mocy :chory

#1049 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10 256
  • Dołączył:  30 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 19 lutego 2013 - 18:42

troche mniejsze spalanie


chyba bardzo nieduże są te różnice, bo mi się wydawało, że na uszlachetnionym właśnie żłopał mi więcej :torba

#1050 Bezimienny Gość.ciutek_*

Bezimienny Gość.ciutek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 25 lutego 2013 - 12:31

troche mniejsze spalanie


chyba bardzo nieduże są te różnice, bo mi się wydawało, że na uszlachetnionym właśnie żłopał mi więcej :torba


Mam to samo wrażenie co Ty. Zatankowałem Ultimate na BP i zrobiłem mniej km robiąc tą samą trasę z podobną prędkością itd.

Ogólnie to i tak tankując średnio za 100zł robię w mieście 150-160km..

#1051 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 lutego 2013 - 18:37

Lepsze paliwa dają lepszą kulturę pracy silnika i troche mniejsze spalanie. Nie przekładaja sie niestety na widoczny wzrost mocy :chory


maro20 no co ty jak wlalem do trampka czerwona w zsrr to 2 razy madat /sztraf/ placilem, no... za przekroczenie predkosci... :miecio

#1052 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 744
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2013 - 19:33

Jadąc sam po zamiastem delikatnie operując gazem uzyskałem najniższy wynik 5,3l/100km, ale
przejechałem tylko 50 km.Może miałbym lepszy wynik, ale wczesniej w mieście miałem chwilowe zuzycie
nawet 12l/100km. Po prostu walnąłem pod górkę po gazie,pozostałe samochody ruszające za mna zobaczyły znikajacy punkt. Ogólnie w trasie przy nie więcej niż 110/godz okolo 5,9l. Latem na trasie do Warszawy z załączoną klimą spiesząc się co nie co nie łamiąc przepisów na autostradzie wyszło 6,9l. :dance2

#1053 Bezimienny Gość.tasman109_*

Bezimienny Gość.tasman109_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 lutego 2013 - 06:15

Spalanie 2.2 trasa mieszana wychodzo ok. 7 litrow

#1054 mateuszmjm

mateuszmjm

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 370
  • Dołączył:  19 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Mateusz
  • Skąd::Tychy
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2013 - 18:33

Ja na razie testuje Shell V Power, zatankowane za 150 z³ przejechane 150 km i jeszcze jedna kreska do rezerwy, my¶lê, ¿e bêdzie ko³o 250 km przejechane, zobaczymy.

Nastêpnie na testy idzie Shell V Power Racing :)

#1055 Bezimienny Gość.cinek74_*

Bezimienny Gość.cinek74_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 marca 2013 - 22:32

Hmmm ja ostatnio też postanowiłem sprawdzić swojego bolida-zatankowałem do pełna przyjechałem 100 km i znowu do pełna,weszło 10,6 l no i chyba nie jest to powód do dumy;-(

#1056 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 marca 2013 - 22:40

cinek74, jak w mieście to nic takiego. Który spali mniej w mieście? No chyba, że masz na mysli trasę... :torba

#1057 Bezimienny Gość.cinek74_*

Bezimienny Gość.cinek74_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 marca 2013 - 22:42

Właściwe głównie miasto do tego jeżdżę pół na pół z żoną która o jeździe ekonomicznej niewiele wie;-)

#1058 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 marca 2013 - 22:44

Myślę, że to jest normalny poziom spalania. Ja u siebie jeszcze nie sprawdziłem.Wiem tylko tyle, że spala tyle ile mu wleję. :lol

#1059 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2013 - 22:47

cinek74,
Byłem bardzo sceptyczny w tym dziale ale uwierz da sie zejsc ponizej 7 l po miescie , kwestja stylu jazdy :brawo za 71,83 zrobiłem po mieście 183km (paliwo kupywane po 5,75 zł )

#1060 Bezimienny Gość.cinek74_*

Bezimienny Gość.cinek74_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 marca 2013 - 22:48

No i tego się trzymajmy w końcu kto by sobie zaprzątał głowę takimi szczegółami;-)

[ Dodano: 2013-03-01, 22:52 ]
andreeas7,
w takim razie musimy popracować nad ekonomią myślałem że zima,opony,większe opory toczenia itd. ale najważniejsze żeby wszystko umieć sobie wytłumaczyć ha ha...





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych